Me ollaan ajauduttu pikavippi kierteeseen

• Viestiketjun aloittaja velka
  • Ensimmäinen viesti
Mä en näistä tiedä mitään mut mun siskon entinen poikaystävä otti jostain tuollaisen lainan ja se oli suuruudeltaan 1000e ja maksu aika joku 3v ja sitten sekin meni miten meni ja otti uuden jostain toisesta paikasta ja silloinkin tuon 1000e ja en nyt muista monen vuoden laina ajalla ja sitä piti tai olisi pitänyt lyhentään aina joka kuukausi tietty määrä..mut hänellä oli vähän ongelmia rahojen ja kaikkien muidenkin juttujen kanssa ja kauheaan kierteeseen joutui kun ei pystynyt mitään maksamaan.Itse en ottaisi mut jos pitäisi niin kannattaa jostain mennä kysymään että miten saisi oravanpyörän suljettua.

kierre poikki
Soitahan ap kuntasi oikeusaputoimistoon/velkaneuvojalle. Hän auttaa teitä (ilmaiseksi) sopimaan asioista pankin ja pikavippifirmojen kanssa. Älkää maksako vanhoja vippejä uusilla, se tulee toivottoman kalliiksi. Velkaneuvojille pikavipit ovat ihan arkipäivää, ei kannata yhtään kainostella pyytää apua.

vieras
Te jotka epäilette tarvitsevanne pikavippejä. Yrittäkää säästää parhaanne mukaan satanen vaikka kirjekuoreen. Ja kirjoittakaa siihen päälle "pikavippi". Sitten kun tarvitsette ihan äärimmäisen välttämättä pikavippiä, älkää soittako mihinkään vaan hakekaa satanen kirjekuoresta. Ja tilalle lappu otetusta lainasta + korosta (sama kuin pikavipeissä). Sitten seuraavasta palkasta välittömästi kuoreen lainattu satanen + korko. Taas on seuraavalle kerralle hätävararahaa ja saatte korotkin itsellenne.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Tämä nyt menee hieman asian vierestä, mutta olisiko kenelläkään tietoa paikasta, josta saisi tietää kaikki yhden henkilön ottamat pikavipit? Siis, jos ottanut eri paikoista. Poika noita otellut, eikä kuulemma itse muista /halua tunnustaa paljonko niitä on ja summa olisi tietenkin ihan kiva selvittää.
Et saa tietoosi muiden lainoja.

Huolestunut äiti
Vähän samantapainen kysymys kuin jo aikaisemmin. Mistä saisi tietää kaikki yhden henkilön ottamat pikavipit, kun hän on ottanut niitä eri paikista? Tytär on niitä ottanut, eikä ole vaivautunut edes avaamaan laskuja, kun niitä tulee. Minähän en tietenkään saa mennä toisen kirjeitä availemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja velka:
Ja kaikki ns.ylimääräinen raha palkasta menee noihin korkoihin :( Ja siis pakko ottaa aina uudelleen sama vippi ja pari muuta.Yritetään nyt silleen että vähennetään aina joka kuukausi tuota vippimäärää,että joku päivä pääsis kokonaan niistä eroon.Meillä ollu jo tälleen puol vuotta.Kyllä sitä on tyhmä ihminen,mutta kun ei ole ketään keltä olis voinu lainatakaan.Meillä ollut todella paljon tässä syksyn ja talven aikana vastoinkäymisiä.
No elämä vissiin opettaa..
jos jostain saisitte isomman lainan ja maksaisitte kaikki pois, ei olisi kuin yksi maksu. jos perintään menevät niistä voi neuvotella

nii ja jos ulosottoon päästää, saa maksaa kykyjen mukaan..jos tulot liian pienet... tosin jos ei, menee palkasta se osuus... mut menee siinä luottotiedot...äh.. liian väsyny nain vaativiin sepostuksiin :/

kata
Pankista saa lainan, myös sillain että vie pikavippi pinon sinne ja ne tekee niistä yhden laina, jota maksat vaikka 80 e kk pois. Takaaja tai muuta pitänee sit kait??? olla. oVAT TEHNEET SELLAISA PANKEISSA ISOT MÄÄRTÄ RUTIINILLA, KOSKA joskus ihminen on sairas fyysisesti tai kiire tai jotain ja raha.asita menee tontun tai pari huomaamatta miinukselle...ei se tee tyhmää ihmisestä!!! pienet tulot, påakolliset sairaalamenot oli mun tarinanani. ja olen 15 vuotta elänyt omillani ilman lainoja, että ei kukaan voi syytellä ihmistä tyhmäksi tietämättä tilannetta kokonaan, ei aina ole vahva ja terve tilanne kaikiila. puhuhn nyt fyysisestä sairaudesta. joillakin nuorilla voi olla kiristytstä, itsetunto ongelmia yms isoja juttuja takana. että ei se elämä ole niin yksinkertaista kaikilla, mikä tuo kyllä mukavaa haastettakin ;-) ei ole tylsää kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa. Aurinkoa vaan kaikille!!

Antti
Ite jouduin vippikierteeseen 1,5 vuotta sitte. Maksoin tilistä aina vipin pois, mutta jouduin ottamaan uuden selvitäkseni muista laskuista.
Tätä jatkui todella kauan, kunnes eräänä kauniina päivänä huomasin olevani työtön.
Vippi paikat kaikki läpi kierrettynä, työmarkkinatuki ja sossuntuki meni suoraan vuokraan ja muuhun elämiseen.
Koitin hakea kirkolta avustusta laskuihin vaan en sitä saanut, onneksi sentään sai ruokalappuja joilla hakea evästä kaupasta.
Kirkossa ne neuvoivat velkaneuvojalle ja sinne menin, asiaa käytiin läpi ja ruettiin laiittaan eteenpäin.
Liian myöhään menin koska suurinosa oli kerennyt jo mennä niinkin pitkälle ettei enään paluuta ollut, otin vastaan sen tiedon ja avun mitä sain, vipit menivät ulosottomiehelle ja ovat siellä edelleen.
Hajen töitä jatkuvasti ja aina kun niitä saan, niin maksan ulosottomiehelle vippejäni, kyseisten vippien ja oman tyhmyyden takia meinas oma terveyskin alkaa heittelemään.
Kohta vuoden olen kirjoitellut vippifirmoja vastaan ja valistanut ihmisiä pikavippien haitoista kertomalla oman tarinani, moni on uskonut ajoissa ja näin pelastunut kierteeltä.
Itse olen sitä mieltä, että kaikki vippifirmat nurin,pankki ainoaksi lainanmyönjäksi. käykää kirjoittamassa adressiin nimi näitä rahanahneita piruja vastaan jos se vaikka joskus kukkis hedelmää näitä firmoja vastaan.
Elkää ottako vippejä vaikka tietäisitte että pystytte maksamaan takaisin, sille tielle jää niin helposti koukkuun ja sitten onkin korviamyöten kusessa.

tuttu homma tuo pikavippikierre, nyt niitä maksellaan sitten ulosoton kautta kun se meni siihen että otettiin uusi että sai edellisen maksettua ja lopulta oli niin paljon että turha toivo. Jos tästä rahasotkusta joskus selvitään niin kyllä potkaisen itseäni kovaa persauksille ja sanon että nyt tyttö, alahan käyttäytyä!
Otimme myös pankista lainaa maksaaksemme kaiken, no nyt on aikalailla joka pankista lainaakin ja niitä koitetaan sitten myöskin maksella pois. Kuinka tyhmä ihminen voikaan olla.

amp
Itse noihin pikavippeihin sorruin viime kesänä ja sitten tuli tilanne etten ajoissa pystynyt maksamaan takaisin.Nyt on vielä yhdestä vipistä maksamatta 3x90? ja sitten on vipit kuitattu takaisin.Osamaksukaupoista tuli myös ongelmia ja niitä sain sovittua niin, että makselen takaisin perintätoimiston kautta.Niitä on muutama vielä jäljellä.Tästä oli hyvä ottaa opiksi.Suu säkkiä myöden ja harkintaa mihin on varaa ja mihin ei.Pikkuhiljaa, pienin askelin velat vähenee:)

tässä onkin tullut jo paljon hyviä neuvoja. Onneksi teillä tuo summa ei vielä ole niin iso, että selviätte siittä! toki pienituloiselle 1000 e on tosi iso raha, mutta todennäköisesti velkaneuvoja pystyy teille antamaan hyvät työkalut siihen, miten vippikierteestä pääsee. Soitithan sinne!!!! rohkeasti känny käteen!!!

tiedäntiedän
Niinpä. Ei ole pakko ottaa, mutta joskus se tilanne vaan on niin kurja, että sitä sitten vaan tulee otettua se pikavippi. Mutta sen sanon, että ihan mihin tahansa en rahojani laita. Kannattaa siis vertailla ja lukea muiden kommentteja eri pikavippifirmoista (vaikka täältä www.pikavippi.vuodatus.net)! Alalla on kaikenmaailman yrittäjiä eikä kaikki ihan niin puhtain mielin..joten vertailkaa nyt ennen sitä lainan hakua!

sama
Alkuperäinen kirjoittaja tiedäntiedän:
Niinpä. Ei ole pakko ottaa, mutta joskus se tilanne vaan on niin kurja, että sitä sitten vaan tulee otettua se pikavippi. Mutta sen sanon, että ihan mihin tahansa en rahojani laita. Kannattaa siis vertailla ja lukea muiden kommentteja eri pikavippifirmoista (vaikka täältä http://www.pikavippi.vuodatus.net)! Alalla on kaikenmaailman yrittäjiä eikä kaikki ihan niin puhtain mielin..joten vertailkaa nyt ennen sitä lainan hakua!

Tyly Tuomio
Ihme vuodatusta ja spekulointia jostain pikavipeistä. Ei tu mieleen ensimmäistäkään syytä miks pikavipit pitäs kieltää lailla. Jos ihminen on niin tyhmä että ottaa sellasen vaikka kukaan ei pakota, niin onneks olkoon vaan. Sen jälkeen tullaan poraan että mitä ny pitäis tehdä kun oon ajanu itteni kuseen jollain pikavipeillä ja vaaditaan kyseisiä palveluntarjoajia lopettamaan toimintansa. HERÄTYS! Jos joku haluaa tehdä liiketoimintaa lainaamalla rahaa, niin mun puolesta saa tehdä ja hyvä niin, koska jokainen valitsee ihan ITSE että käyttääkö kyseisiä palveluja vai ei. PISTE. Tällähän perustella tässä maailmassa pitäs kieltää aika monta muutakin juttua kun pikavipit jos täällä ruvetaan ajatteleen että se ja se pitää olla kielletty kun on olemassa ihmisiä jotka ei pysty ilmeisesti kontrolloimaan itteensä. On varmaan tylyä tekstiä joidenkin mielestä juu mutta näin se asia vaan on.

vinkki wink
AP: Jos ette saa lainaa, niin saatte varmaankin visakortin. Visassa toki on korko myös, eikä edullisimmista päästä, mutta otatte visan ja maksatte sillä noi pikavipit pois. Sitten teillä on vaan yksi laina eli toi visa maksettavana. Visan saa lähes kuka tahansa, jolla on vakituiset tulot. Eikä aina ees tarvi olla vakituiset tulot. Visa kuitenkin on edullisempi vaihtoehto kuin kymmenen pikavippiä.

viisastunut
Me melkein jouduttiin myymäät omakotitalomme, kun mies alkoi salaa toilailla vippien kanssa. Perintää ja kaikkea tuli kehiin, kyse oli useista tonneista, kymmenistä tuhansista. Lopettakaa kierre heti alkuun ja tehkää suunnitelmat pennin tarkkuudella paperille!

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Pankista saa lainan, myös sillain että vie pikavippi pinon sinne ja ne tekee niistä yhden laina, jota maksat vaikka 80 e kk pois. Takaaja tai muuta pitänee sit kait??? olla. oVAT TEHNEET SELLAISA PANKEISSA ISOT MÄÄRTÄ RUTIINILLA, KOSKA joskus ihminen on sairas fyysisesti tai kiire tai jotain ja raha.asita menee tontun tai pari huomaamatta miinukselle...ei se tee tyhmää ihmisestä!!! pienet tulot, påakolliset sairaalamenot oli mun tarinanani. ja olen 15 vuotta elänyt omillani ilman lainoja, että ei kukaan voi syytellä ihmistä tyhmäksi tietämättä tilannetta kokonaan, ei aina ole vahva ja terve tilanne kaikiila. puhuhn nyt fyysisestä sairaudesta. joillakin nuorilla voi olla kiristytstä, itsetunto ongelmia yms isoja juttuja takana. että ei se elämä ole niin yksinkertaista kaikilla, mikä tuo kyllä mukavaa haastettakin ;-) ei ole tylsää kun ei ole syntynyt kultalusikka suussa. Aurinkoa vaan kaikille!!

Mutta kuka menee takaamaan tällaista lainaa? En mä ainakaan. Jos joku ei muuten lainaa pankista, että tarvitsee pikavippiä ottaa, niin on tosi riskaapelia mennä hänelle lainoja takaamaan.

Parempi on antaa henkilön menettää luottotiedot, jolloin ei enään pysty lisälainoja ottamaan, kuin mennä sotkemaan omatkin raha-asiat takaamisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyly Tuomio:
Ihme vuodatusta ja spekulointia jostain pikavipeistä. Ei tu mieleen ensimmäistäkään syytä miks pikavipit pitäs kieltää lailla.
Pikavipit tulisi kieltää, koska me veronmaksajat joudumme valitettavati maksamaan useammankin pikavippikierteeseen joutunreiden velat. Valitettavasti on ihmisiä, jotka ottavat noita lainoja monista paikoista ja loppupelissä menettävät luottotietonsa ja eivät maksa enään mitään lainojaan pois. Ja veronalaita töitähän heidän ei sitten enään kannata tehdä...

vieras
Huokaus. Kiitos taas näistä vuodatuksista. Tulinpahan taas siihen tulokseen et onneksi tajuttiin aikanaan...kärsvistellä.
Meillä oli tosi tiukkaa välillä ja rahaa ei tod ollu mut laskuja kylläki. Mut miehen kans päätettiin et mitään vippejä ei oteta eikä luottoja. Se päätös piti. Vaikka tiukkaa oli ja vanhoissa rytkyissa kuljettiin...

Yhteistyössä