Me mennään viikon päästä naimisiin maistraatissa. onko tyhmää juhlia sitten kesällä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen

Vieras
Siis olen raskaana ja halutaan vaan virallistaa suhde ja mennään kahden vaan hotelliin juhlistamaan. Tahtoisin kuitenkin saada sen "prinsessa-päiväni" niin onko ihan hassua jos pidetään loppukesästä juhlat vasta? Mitä mieltä olette?

No ei ole tyhmää :) Kunhan pidätte kiinni kanssa siitä että juhlat tulee..

Muutamalla jotka menneet maistraatissa, ei niitä juhlia sitten koskaan tullutkaan kun ei ollutkaan rahaa.

Mä kyllä tahdon ne juhlani.. Jotenkin vaan tuli tässä tunne että tahdotaan nyt jo käydä maistraatin kautta. Mutta siitä juhlapäivästä tulevaisuudessa en aio luopua kovin helpolla :D Tällä hetkellä vaan tuntuu että ei nyt viitsi juhlia pitää kun viimesillään raskaana. Juhlistetaan nyt kahden ja myöhemmin sitten läheisten kanssa. Kiva jos ei ihan tyhmältä idealta kuullosta

Mun mielestä kuulostaa vähän hassulta. Ainakin viimeistään kesällä, kun olette jo olleet puoli vuotta avioparina ja ns. "uutuuden viehätys ja jännitys" on asiasta jo vähän taantunut... Kuitenkin avioliitto solmitaan vain kerran, ja onko ns. "prinssessapäivässäkään" mistä mainitsit sitä samaa hohtoa kuin siinä muuten on. Vieraanakin saattaisin hieman kummeksua asiaa, vaikka raskaus on ymmärrettävä syy. Mutta jos paperisodan välttäminen on ainoa syy miksi menette maistraattiin jo nyt ettekä lykkää vihkimistä varsinaiseen hääpäivään, niin onko se tarpeeksi hyvä syy?

Vieraana vois tuntua myös vähän oudolta... Kun pari on ollut jo monta kuukautta naimisissa, niin vasta sittenkö onnitellaan ja lahjotaan? Vai onnitellaanko sekä maistraattivihkimisestä (postikortti tms.) ja kesällä sitten enemmän?

Toinen asia on sitten se, että pidätte esimerkiksi lapsen ristiäiset ja pyydätte liitollenne kirkollisen siunauksen siinä samalla. Mutta niihin juhliin eivät hääpuvut kuulu...

Näin minun mielestäni! Mutta minä en koskaan olekaan ymmärtänyt tällaisia "nykyhäitä" joissa morsian on hääjuhlan keskiö.

Ei voida kirkossa pitääkään häitä kun mies ei ole rippikoulua käynyt.. en sitten tiedä mitä kaikkea vaatisi että mahdollistuisi tuo. Mutta olisikohan se vielä hölmömpää jos sitten kesällä käytäisi kirkossa se "vihkivalojen uudistaminen" vai miksi sitä nyt kutsutaankaan ja silloin ne juhlat. Ei ole tarkotus pitää kesälläkään mitään mega-häitä vaan läheisimmille sellaiset kivat pienet juhlat siis vaan :)
Kiitokset teille kommenteistanne!

Aika moni ei kyllä jaksa järjestää kunnon prinsessajuhlia, kun vauva on vasta jokusen kuukauden vanha. Ihan käytännönkin syistä esim. imettäminen, maidon pakkautuminen rintoihin ja hääpuku ovat vähän hankala yhdistelmä, vaikka toki ratkaistavissa.

Totta kai järjestätte juhlat silloin kun itse haluatte! Mikäli joku kutsuttava asiaa paheksuu, voi hän ihan hyvin jäädä saapumatta paikalle. Tässä elämässä ei muutenkaan liikaa juhlittavaa ole, joten jonkun pikkusieluisen mahdolliset ihmettelyt kannattaa jättää huomiotta.

Onnea teille!

Milloin muuten sinulla on laskettu aika? Ja milloin meinasitte järjestää siunauksen kirkossa? Kannattaa huomata myös, että suositummat kirkot ovat kesälauantaisin jo varmaan varattu.

Alkuperäinen kirjoittaja imettänyt morsian;23124417:
Aika moni ei kyllä jaksa järjestää kunnon prinsessajuhlia, kun vauva on vasta jokusen kuukauden vanha. Ihan käytännönkin syistä esim. imettäminen, maidon pakkautuminen rintoihin ja hääpuku ovat vähän hankala yhdistelmä, vaikka toki ratkaistavissa.

Mun mielestä naurettavaa olisi vetää joku hääpuku päälle kun ollaan kerran oltu naimisissa jo jonkun aikaa :D

Mulle on ihan sama saadaanko lahjoja tai tuollaista,en todellakaan sellaisten takia tahdo juhlia järjestää. Mutta totta että voihan siitä jollekin sellainenkin olo tulla :/ Mutta jos ihan lähipiiriä vaan kutsuttaisiin niin uskoisin heidän ymmärtävän. Tuo 1v hääpäiväkin vois olla ihan kiva idea.. mietinnässä siis vasta täysin kaikki muu paitsi maistraatti varattuna sekä kahdenkeskistä aikaa sen jälkeen.

Ei voida kirkossa pitääkään häitä kun mies ei ole rippikoulua käynyt.. en sitten tiedä mitä kaikkea vaatisi että mahdollistuisi tuo. Mutta olisikohan se vielä hölmömpää jos sitten kesällä käytäisi kirkossa se "vihkivalojen uudistaminen" vai miksi sitä nyt kutsutaankaan ja silloin ne juhlat. Ei ole tarkotus pitää kesälläkään mitään mega-häitä vaan läheisimmille sellaiset kivat pienet juhlat siis vaan :)
Kiitokset teille kommenteistanne!

Olen joskus kuullut että rippikoulun käymätön on voinut vastata vain muutamaan kysymykseen ja saada kirkkohäät...

Kuinkas meinasitte sen kutsun muotoilla? Olemme menneet naimisiis silloin ja silloin mutta juhlimme juhlat nyt ja toivomme teidänkin tulevan.

Onko mukana lahjalista vai meinaatteko laittaa rahapyynnön?

[QUOTE="eve";23124430]Mun mielestä naurettavaa olisi vetää joku hääpuku päälle kun ollaan kerran oltu naimisissa jo jonkun aikaa :D[/QUOTE]

Todellakin :D Tämä on näitä nykyajan älyttömyyksiä.

Yhteistyössä