Me jotka käsimme paniikki -ja ahistus häiriöistä

  • Viestiketjun aloittaja "mocca"
  • Ensimmäinen viesti
"mocca"
Minä olen kärsinyt paniikkihäiriöstä jo vuosia. Joitakin kuukausia sitten rupesin kärsimään pakkoajatuksista tämä on ihanhirveätä :/odottelen josko lääkitys alkaisi vihdoin tehota. Tunnen että olen menettänyt elämäni näiden kamalien ajatusten ttakia :(

Hyvä että oot saanu lääkityksen ja toivottavasti tehoaa!
Kyllä mullakin näiden oireiden takia on kadonnut sitä "hohtoa" tietyillä elämän alueilla. Asioista mistä ennen pidin on alkanut nykyään ahdistamaan. Yhtenä esimerkkinä;
Sain ennen suurta nautintoa lukea tutkimuksia avaruudesta ja tilasin aiheeseen liittyviä lehtiäkin, nykyään saa tavallaan "opetella" lukemaan siitä ahdistumatta ajatuksesta, koska todella haluaisin. Ahdistus on muuttanut käsityksiä monista asioista.
 
pakkko
Minulla on välillä sellainen olo että en todellakaan jaksa tätä ainaista pelkoa. Hetkeksi jos helpottaa, ni hetken päästä taas sama ahdistus. Elämä vaan lipuu ohitseni enkä pysty nauttimaan siitä :/
 
vierailija
No hyvä juttu että olet vihdoin saanut haettua apua!

Itse sairastan masennusta ja aiemmin mukana oli melko paljon paniikkikohtauksia, nykyisin ei juuri yhtään. Lieneekö lääkitys siihen sopiva vai muuten vain, mutta en valita. Jänniähän ne kohtaukset tosiaan on kun vaikka kuinka tietää mistä on kyse ja rauhoittelee itseään parhaansa mukaan niin jostain se aina puskee läpi, että hähähähää, kyllä sä oletkin oikeasti kuolemassa justhetinyt.
Kylläpäs oli tosi rumasti sanottu lopussa tuosta kuolemasta ! Tiesit varmaan ettei se viestin aloittajaa auttanut yhtään päin vastoin ehkä masentui lisää eikä auttanut häntä yhtään ! Tuon loppu kommentin oisit jättänyt tekemättä !
 

Yhteistyössä