me & i vaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maikku"

Vieras
Onko kukaan ostanut tai pitänyt kutsuja?? Olen tänään menossa ja olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. On kuulemma aika hintavia, mutta onko myös laadukkaita??

Plyysi ja froteevaatteet ovat pysyneet hyvinä. Melkein kaikki trikoo/puuvillavaatteet haalistuivat karmeaan kuntoon jo kahdessa pesussa.

Ulkovaatteet oli ihan luokattoman huonoja hintaan nähden. Valitse harkiten, niin siellä on niitä kestäviäkin. Kauniitahan ne ovat =)

Meillä jokunen vaate, on uutena ja käytettynä ostettuja.. Aivan hyvin ovat pitäneet kuosinsa, siis malli ja värit ovat kestäneet pesusta toiseen, mutta (etenkin uutena ostettuna) ovat niin arvokkaita, etten kyllä ihan arkivaatteena ole antanutkaan niitä pitää :)

Meillä on kymmenittäin kyseisen merkin vaatteita ja erityisen laadukkaita ovat frotee- ja plyyshivaatteet, mä en ainakaa oo käyttämällä ja pesemällä saanu niitä yhtään miksikään, ovat pysyneet tosi hyvinä. Samoin just läpivärjätyt vaatteet. Ihan pari paitaa on haalistunu nopeesti, ne on ollu just niitä ei-läpivärjättyjä. Pesunukkaa niihin ei kovin äkkiä tuu, mistä mä tykkään kun inhoan kaikesta sydämestäni pesunukkaisia vaatteita.

Pääsääntöisesti voin sanoa, että ovat kyllä hyvälaatuisia ja se hinta on vähä tottumiskysymys. Itse en pidä niitä kalliina, keskihintaisina ehkä.

Meillä jokunen vaate, on uutena ja käytettynä ostettuja.. Aivan hyvin ovat pitäneet kuosinsa, siis malli ja värit ovat kestäneet pesusta toiseen, mutta (etenkin uutena ostettuna) ovat niin arvokkaita, etten kyllä ihan arkivaatteena ole antanutkaan niitä pitää :)

Mä ostan laatuvaatteita nimenomaan arkivaatteiksi kun siinähän ne kaikkein eniten joutuvat kulutuksen ja pesun kohteeksi. Ns. pyhävaatteiksi kelpaa huonompilaatuisetkin kun niitä ei käytetä ja pestä niin paljoa. Samoin kuin ulkovaatteet, meillä ne kalliit tecit on niitä rymyvaatteita ja kauppatakiksi kelpaa halpa prisman ciraf-puku, samoista syistä kuin sisävaatteissakin. En oikein ymmärrä mitä järkeä on tehdä toisinpäin eli ostaa kylävaatteiksi kalliita laatuvaatteita ja arkeen halpista joka ei kestä. Mutta tapansa kullakin. pisti vaan silmään.

Mä ostan laatuvaatteita nimenomaan arkivaatteiksi kun siinähän ne kaikkein eniten joutuvat kulutuksen ja pesun kohteeksi. Ns. pyhävaatteiksi kelpaa huonompilaatuisetkin kun niitä ei käytetä ja pestä niin paljoa. Samoin kuin ulkovaatteet, meillä ne kalliit tecit on niitä rymyvaatteita ja kauppatakiksi kelpaa halpa prisman ciraf-puku, samoista syistä kuin sisävaatteissakin. En oikein ymmärrä mitä järkeä on tehdä toisinpäin eli ostaa kylävaatteiksi kalliita laatuvaatteita ja arkeen halpista joka ei kestä. Mutta tapansa kullakin. pisti vaan silmään.

Ymmärrän kyllä tuonkin pointin :)
Meillä vain on tilanne, että saadaan tosi paljon vaatteita lähipiiristä, miehen sisaruksilta joilla pari vuotta meidän muksuja vanhemmat lapset. Eli ne vaatteet on sitten niitä arkivaatteita, joita pidetään kun piirretään sormiväreillä jne.. ;) Sellaiset, joita itse ostan oman makuni mukaan (kuten nyt esmes me&i:t) ovat sitten niitä, joita pidetään julkisilla paikoilla! :) (sorry, meni ihan offtopiciksi tämä)

Ymmärrän kyllä tuonkin pointin :)
Meillä vain on tilanne, että saadaan tosi paljon vaatteita lähipiiristä, miehen sisaruksilta joilla pari vuotta meidän muksuja vanhemmat lapset. Eli ne vaatteet on sitten niitä arkivaatteita, joita pidetään kun piirretään sormiväreillä jne.. ;) Sellaiset, joita itse ostan oman makuni mukaan (kuten nyt esmes me&i:t) ovat sitten niitä, joita pidetään julkisilla paikoilla! :) (sorry, meni ihan offtopiciksi tämä)

no teillä onkin hyvin asiat kun saatte kierrättää vaatteita, silloin varmaan onkin eri juttu. mä "joudun" ostaa lähes kaikki vaatteet meidän lapsille itse, ei oo sen ikäisiä kavereilla että vois kierrättää, ja ne ketä on nii väärää sukupuolta suhteessa mun lapsiini.

[QUOTE="vieras";23193400]
Osta läpivärjättyjä vaatteita (takapuoli samanvärinen kuin etupuoli.[/QUOTE]

Tämä vissiin pätee myös monen muunkin merkkiseen vaatteeseen eli läpivärjätyt kestävät pesua paremmin. Esim ihan lindexissä olen huomannut sen, että ne muutamat läpivärjätyt ovat laadukkaampia.

meillä on kokemusta kymmenistä, jos ei sadoista me&i vaatteista ja ei ole pahaa sanottavaa =) on meidän suosikkimerkki, tai yksi niistä =) ota riski ja kokeile, saatat rakastua :D

Meandilla on nykyään uudistunut värjäystekniikka (oisko reaktiivivärjäys?), ja lupasivat ettei enää haalistu.

Meillä paljon Meandia, sekä itsellä että pienimmillä lapsilla. Froteet ja plyysit parhaimpia, mutta niitä ei tällä hetkellä tarjolla. Naisten vaatteet ovat pari kautta olleet aivan ihania, ja itselleni olenkin ostanut enemmän kuin lapsille.

Meillä Meandi on myös nimenomaan se arkivaate, en miellä niitä mekkojakaan juhlamekoiksi vaikka jotkut niitä siihen tarkoitukseen ostavatkin. Helposti yhdisteltäviä, vaikka kaikki kirkkaat värit eivät olekaan mieleeni. Kestävät pesua ja kulutusta, eikä uudemmat ole halistuneetkaan.

Yhteistyössä