Mauttomimmat sisustuselementit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Olin juuri sanomassa samaa, että mitä väliä mitä muut ajattelee kunhan itse siellä viihdyt...
Ja mä meinasin sanoa ihan samaa kans. Jahka mä saan jonain päivänä olohuoneen remontin tehtyä, sisustettua ja laitan siitä kuvia näytille, 90% palstalaista pyörtyy järkytyksestä :D Mutta mä joudun sitä sisustusta tekemään varmaan pitkään, sillä suurinta osaa sinne tulevista esineistä ja huonekaluista ei saa kaupasta.

Meillä kävi säkä kun päästiin yhden sukulaismummon talolta hakemaan mitä haluttiin, kun talo meni myyntiin. Sieltä sit haalin pari lipastoa, renginkaapin, kirjoituspöydän, keittiön tuolit, rukin ja rakkaan pirttikalustoni, jonka tuunasin petsilakalla samansävyiseksi kun muutkin huonekalut, eli tummaksi pähkinäksi. =)

Sun vierailijoilla riittää ainakin ihmeteltävää. On mielenkiintoista käydä asunnoissa joissa on tosi persoonallinen jälki. Itse en van sellaisessa osaisi varmaan asua.

Ihaninta sisustamisessa on just toi luominen eli voi tehdä sellaisia ratkaisuja ja huonekaluja kuin itse tykkää eikä kaikilla samoja löydy. Mä ainakin nautin ihan mielettömästi kun saan jonkun idean ja lähden sitä toteuttamaan.. ylpein olen varmaan seinämaalauksestani :)
Vielä kun saisi kaiken joskus valmiiksi =) Musta on mukavaa, kun jostain kirpparilta löytyy joku esine, josta ajattelee, että jess...toihan sopii just siihen kohtaan. Hitaasti, mutta varmasti on se kokonaisuus syntynyt. Tonne makkariinikin systeri osti sen pöytälampun. Oli nähnyt sen Keskisellä ja sanonut 13 v tytölleen, että kukahan noin kammotavan hökötyksen ostaisi. Mihin tää tyttö oli vastannut, että sun siskosi. Ja niinpä systeri osti sen mulle etukäteissynttärilahjaksi. Makkarissa sängyn päädystä roikkuu noita-akka, jonka sain kesällä siskonpojalta ja sen morsiamelta Bulgarian tuliaisiksi. Kun sitä noitaa pikkasen tönäsee, se päästää räkäisen naurun. Ja sehän on aika tönimisherkkä, pari kertaa olen siihen punaiseen senkkiin potkaissut kipeästi varpaani ja samassa on alkanut kuulua räkäinen nauru :kieh:

No mun mielestä sellainen nude-henkisyys sisustuksessa on :x . Ja lasi ja kromipinnat ja rosteri. :x

Ja muutenkin ahdistaa sellaiset kodit, joissa on matkittu Asuntomessujen mallitaloja.

Mä tykkään hankkia oman näköisiäni juttuja, käytännöllisiä ja meidän kotiin sopivia. Meillä on vanhahko rivari ja sinne ei sopisi millään uutta kiiltävät jutut tai jotkut valkoiset nudekalusteet.

Mä olen ihan täysin out kun meillä on vaarilan vanha pirttikalusto ja atk-pöytäkin lastulevyä toistaiseksi. Ja ihan ylpeä siitä! ;)

-tekokukat
-isot viuhkat
-räsymatot
-puhviverhot
-pitsipöytäliinat/sängynpeitteet/verhot
-nahkasohvat
-sotkan lastolevykirjahyllyt, varsinkin pyökin sävy
-pirttikalusto
-moderneita huonekaluja ja antiikkia rintarinnan
-boordit
-pikkukukalliset, vaaleat tapetit

mm. näistä en itse henkilökohtaisesti lämpeä :D

KEITTIS:

Mistä sä olet tuon lohikäärme lampun bongannut?Kun mulla n täällä kaupassani juuri tuollaisia lohikäärmejuttuja myynnissä,mutten tuollaista valaisinta ole tainnut missään nähdä..?

:)

joku mainitsi kissan kiipeily telineet /raapimapuut.... mihis ne sitten pitäs laittaa.... Ei ole kiva jos kissa repii sohvat.... ja on ihan kivan näkösiäkin kissan kiipeilypuita jotka toimii "sisustus elementteinä"....

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
KEITTIS:

Mistä sä olet tuon lohikäärme lampun bongannut?Kun mulla n täällä kaupassani juuri tuollaisia lohikäärmejuttuja myynnissä,mutten tuollaista valaisinta ole tainnut missään nähdä..?

:)
Systeri osti sen Keskiseltä. Siis Tuurin kyläkaupasta.

Meilläkin on sellanen tuuletinlamppu ja ollaan oltu siitä niin kiitollisia kesäisin (koti muistuttaa saunaa helteillä). Eipä tullu mieleen että joku pitäisi sitä sisustuselementtinä! :D

Itse en perusta lasivitriineistä, peiliovista eteisessä, valkoisesta ja kromista sisustuksessa, valokuvista joka puolella ja lasipöydistä.. Ja sellaiset tuolit missä ei kukaan koskaan istu, mitkä eivät ole edes tarkoitettu istuttaviksi, mikä niiden tarkoitus oikein on?!

Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukka:
Ja sellaiset tuolit missä ei kukaan koskaan istu, mitkä eivät ole edes tarkoitettu istuttaviksi, mikä niiden tarkoitus oikein on?!
No ne on just sisustuselementtejä =)

Ah niin tietysti :D Minä luulin ennen että tuolit ostetaan istuttaviksi, mutta ei se niin menekään.. :)

Ja sellaiset tuolit missä ei kukaan koskaan istu, mitkä eivät ole edes tarkoitettu istuttaviksi, mikä niiden tarkoitus oikein on?!
No ne on just sisustuselementtejä =)

Ah niin tietysti :D Minä luulin ennen että tuolit ostetaan istuttaviksi, mutta ei se niin menekään.. :)

Juu, siitä on jo aikaa, kun tuoleilla oli tarkoitus istua! :D

-Valkoiset holvikaariovet keittiössä
-Pyökinväriset kalusteet, jotka ei oo pyökkiä
Nämä löytyy meiltä, vähän pakon edessä, on lähdössä kuuseen.
Joku haukkui rärymatot ja pirttikalustot. Musta ne sopii vanhoihin taloihin usein tosi hyvin. Ja anoppilassa oli rokokoo huonekaluja, sinne ne sopi tosi hyvin, ei tosin meille. Moni juttu voi olla mielestäni hyvännäköinen tai ainakin sopiva johonkin tiettyyn paikkaan ja taas sama kama voi olla ihan kauheen näköistä toisessa paikassa.

Yhteistyössä