Mauttomimmat sisustuselementit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Oikeestaan jos mauttomasta puhutaan, niin musta sellaset "sisustuslehti-kopiot" on mauttomia. Tyyliin rakennetaan uus talo ja ostetaan sävy-sävyyn sisustus koko taloon. Mun mielestä sekalainen (ei siis sekava) sisustus on paljon mielenkiintoisempi kuin beessi sohva, beessit seinät ja beessit tekstiilit.

Samaa mieltä :x Siis karmean hengetöntä sisustaa muodin ja trendien mukaan täysin ilman mitään oman kodin henkeä mukana siinä. Samat trendityylin sohvat ja samat trendivärit joka toisessa "kodissa", puistatus. Se ei ole osoitus asujansa sisustuskyvyistä vaan vain siitä, että lukee sisustuslehtiä ja katsoo innoa ja osaa kopioida.

Pistäkää nyt itseänne ja perhettännekin peliin hieman, pliis!

Keittiönoita: Maailman mahtava lamppu!!! :heart: :D

Ja mä tykkään laavalampuista, kunhan sopii muuten ympäristöön. Muutenkin mä tykkään erilaisista jutuista kuin keskivertoväki... Pääasia on, että kokonaisuus on hallittu.

Mun sisustuksentappajia on tuuletinlamppu, jättiviuhkat, värilliset nahkasohvat, kasarisisustus (joku yksittäinen kasarijuttu voi olla ok ) ja beige väri :whistle:
Niin, enkä tykkää männystä missään, enkä puolipaneeleista.

- jouluvalokaapeli (varsinkin punainen ja vihreä)
- melamiinihuonekalut - jösses: kaameinta, että niitä eri sävyisinä
samassa huoneistossa
- postikortit/lehden kansikuvat/keskiaukeamat seinillä
- viirit telineissä/seinillä
- taulut, jotka ripustettu väärille korkeuksille
- palapeilit
- lasikantiset pöydät
- kristallikruunut ja niiden halvat/muoviset kopiot
- pyöreä valkoinen paperivalaisin
- keittiössä hissivalo, kolmella lampulla
- avonaulakko eteisessä
- tummanruskea väri yök!
- lehmä/sammakkokuvioiset verhot ja pöytäliinat
- lasten hämähäkkimies/prinsessaverhot
- jalallinen mankeli keskeisellä paikalla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä kuvassa kaikki on pielessä:
http://www.oikotie.fi/ext/images/extralarge/38267/1187970047407-5ba7511f119a6d98932749834b5067fe_27430_5.jpg

tämä on juuri se mitä kammoksun! Vaikka mikään sisustaja en olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä kuvassa kaikki on pielessä:
http://www.oikotie.fi/ext/images/extralarge/38267/1187970047407-5ba7511f119a6d98932749834b5067fe_27430_5.jpg

tämä on juuri se mitä kammoksun! Vaikka mikään sisustaja en olekaan.

Mä kammoksun tuossa kaikkea - paitsi tota takkaa :D Mä tykkään kaikenlaisesta kivestä, ja toi on jo niin outo että on siisti :whistle:

Mun mielestä Marimekon Unikko on persoonattomuuden huippu. Mauttomana pidän jos talossa on "kaariovet", siis oviaukon yläosa kaareutuu.Pahinta ne on just tiilitaloissa ulkopuolella :x
Mustat nahkasohvat on kans aika 80's.
Pentikin erinäiset marja-aiheiset kipot ja kapot on kans kamalia (poikkeuksena Vanilja-sarja)

Kamalaa olis se, jos kerralla yrittäis saada esille KAIKKI koriste-esineet, mitä talosta löytyy. Tulee helposti semmonen että sinne nyt on vaan nakattu kaikki sen takia, kun ne PITÄÄ olla esineitä, koska onhan ne sentään KORISTE-ESINEITÄ. :x

Mun inhokit taitaa olla kaikki jo mainittu, mutta kerran vielä:

- tekokukat
- viuhkat
-boordit ja puolipaneelit
- erisävyiset puu-/lastulevykalusteet samassa huoneessa, mänty on kaikkein kauhein
- kirjahylly, jossa ei oo kirjoja vaan koriste-esineitä
- musta väri sisustuksessa on yöks, samoin pastellisävyt
- liian vaalea sisustus on hengetön, samoin olo on olmi jos ei ole yhtään viherkasvia missään
- vilkkuvat valokaapelijouluvalot
- lasipöydät
- "holvikaari"oviaukot
- puhviverhot, valoverhot kans
- keskenään riitelevät värit
- plyyshimatot
- tuuletinlamput

Tuli mieleen nämä oviverhot :x
201_t.jpg

ja kaikki vastaavat, myös muoviset...

Meilleki tulee jonku mielestä kamalia ratkaisuja.. Kuten puolipaneeli, pirttikalusto... Eri sävyisiä kalusteita :D No kuitenki pitää yrittää kattoo saman sävyisiä, mut ku ei olla valmiita sijottaan sisustukseen kovin hirveesti rahnaa.

Meiltä löytyy:
-Boordeja (juu, tykkään)
-Kaaritettuja oviaukkoja (yök, hajotan, kun löydän lekan)
-Puisia kalusteita ja vieläpä ihan mäntyä (tykkään)
-Nahkasohvat (onneksi ei vihreät :) )
-Marimekkoa

Että tervetuloa meille oksentamaan....

Alkuperäinen kirjoittaja tyylitön:
Meiltä löytyy:
-Boordeja (juu, tykkään)
-Marimekkoa

Harmi, ettei niitä kaaritettuja oviaukkoja voi ostaa ja myydä. Mä ostaisin ne sulta pois. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meiltä löytyy:
-Boordeja (juu, tykkään)
-Marimekkoa

Harmi, ettei niitä kaaritettuja oviaukkoja voi ostaa ja myydä. Mä ostaisin ne sulta pois. :D

Meille vois tuoda yhden :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meiltä löytyy:
-Boordeja (juu, tykkään)
-Marimekkoa

Tuu kottikärryillä hakemaan, lapioin ne vielä kaupan päälle sulle ihan henkilökohtasesti, kunhan ovat saaneet siitä lekasta :D

Mä en tykkää, jos on liian kliinistä. Siis ei mitään tavaraa missään. Sellaisia sisustuslehtien sivuilta repäistyjä koteja. Niistä puuttuu persoonallisuus. Samoin jotenkin liian tarkkaan jonkin mallin/muodin mukaan varustetut kodit menettävät kodin henkeään.

Tykkään kun koti on asujiensa näköinen. Lapsiperheessä saa näkyä, että kodissa asuu lapsia. Harrastukset saavat näkyä ja samoin muuten asiat joista talon asukkaat pitävät.

Mä en tykkää:

*"kevyistä" kirjahyllyistä,kirjahyllyn pitää olla massiivinen ja yksinkertainen.
*korituoleista
*baarijakkaroista
*röyhelöverhoista
*julisteista ilman kehyksiä
*siitä että kaikki tuhat cd:tä ja DVD:tä on levällään ympäri olkkarin seiniä
*räsymatoista
*vahakangaspöytäliinoista
*kokolattiamatoista
*roikkuvista lampuista
*aaltomaljakoista
*tekokukista
*siitä että olkkari on täynnä kaikennäköistä elektronista sälää(kymmenen kaiutinta ym..)
*ikean kapeista kiemuraruukuista
*pöytätableteista

En tykkää muovikukista, lastulevyhuonekaluista, pitsikankaista (esim. verhot, pöytäliinat yms.) En tykkää jos tavaraa on tungettu ihan liikaa, esim. kirjahyllyt täynnä posliiniesineitä, viinipulloja jne.. :x

En tykkää myöskään kamalan modernista sisustuksesta.. siis sellaisesta kliinisen musta-valkea-rosteri-taloista.. joissa lattiat on kivilaattaa ja kaapit kiiltäväpintaisia.. mun makuun ne ei oo yhtään kodikkaita vaan muistuttavat jotain näyttelytiloja.. :x

Yhteistyössä