Mauttomimmat sisustuselementit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kirjahyllyt jotka täynnä krääsää,lastulevyhuonekalut,wc:ssä ne matot ja kannen pehmusteet
kellastunut mänty..viuhkat seinällä(äidillä useampia),lappinuket,täytetyt eläimet,hirventaljat jne..siis näitä en haluaisi itselle mut ei mun asia jos muilla on ja tykkäävät :)
ja en tykkää keittiönkaapin ovista jotka valkeita ja puureunukset ja ikäväkseni meillä on ne :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kotona on melkein kaikki huonekalut ihan kammotuksia, mutta toimivia. Olemme lähinnä saaneet lahjoituksina näitä huonekaluja ja mitkään eivät sovi yhteen mut minkäs teet kun ei ole rahaa ostaa uusia vaikka mieli tekis. Me kun ei olla niitä tyyppejä jotka ostavat viimesillä rahoilla/luotolla esim. uuden sohvan kun tuon entisen väri alkaa tympiä....
Mut katotaan kunhan meen taas töihin niin mitä sitä sit ostelis...
Mulla kotona kans pääasiassa muiden vanhoja huonekaluja. Alunperin siksi, että kun on aina ollut lemmikkieläimiä, niin ei ne uudetkaan hienot sohvat kestäisi kissan kynsiä yhtään sen paremmin kuin käytetytkään. Viime kesänä sitten keksin, että niistä huonosti yhteensopivistakin huonekaluista saa toisiinsa sopivia, kun käy maalikaupassa.

meiltä löytyy lähes kaikkia teidän kammotuksia; on räsymattoja, puolipaneeleita, kellastunutta mäntyä(väliovet) ja vaikka mitä... mut köyhä kohentaa pikkuhiljaa....

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Täällähän on mainittu meidän koti useammassakin viestissä :whistle:
Tarkottaako tää sitä että me ollaan mauttomia :o
sama täällä, ja nää krääsät mistä täällä on kammotuksia saatu niin mä tykkään säilyttää esillä matkamuistotavaraa ja saatua tilpehööriä, tosin kesällä hävitn kirjahyllyn joka oli täynnä tätä krääsää ja tavaramäärä puolittui mutta silti osa jäi esille ja mä tykkään
:)

Täytetyt eläimet, Unikko verhot ja pöytäliinat, muoviset ( valkoiset esityisesti ) parvekekalusteet, äklösiirappiset lastenhuoneet, ne kamalat seinäviuhkat, propellikattovalaisin/ tuulettimet...nää ekana mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja viras:
meiltä löytyy lähes kaikkia teidän kammotuksia; on räsymattoja, puolipaneeleita, kellastunutta mäntyä(väliovet) ja vaikka mitä... mut köyhä kohentaa pikkuhiljaa....

Täällä toinen!! Ja oikeastaan mun on pakko tunnutaa, että jopa tykkään noista mäntyisistä peiliväliovistamme ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja kiroämmä:
Nämä perinteiset
- siniset ja muutkin värilliset mukamuhkeat nahkasohvat (yleensä sotkasta ja mallia 2+3)
- tuuletinlamppu
- pyökinvärinen kotialttari (siis tv-tason ja kirjahyllyn yhdistelmä )
- kirjahyllyt ilman kirjoja
- liian iso tv pienessä tilassa (ellei sit kyseessä erityisesti kotiteatterihuone tms)
- perinteinen mäntyinen pirttikalusto kerrostalossa (jonnekin oikeaan maalaispirttiin voi sopiakin)
-baaritiski kotioloissa (kerrostalokaksion olohuoneen nurkassa ihan super :x )
- muovikukat
- muoviset puutarhakalusteet
- valkoiset keittiön kaapit, joissa reunoissa pyökinväristä (lähes kaikissa n vuonna 2000 rakennetuissa vuokrakämpissä on tälläiset ällötykset)

yms yms

Täältäkin löytyy nuo järkyttävät keittiön kaapit, et uskokkaan miten myös inhoan niitä :x

Siis meillä on itsellä kanssa ne (jo kolmas kämppä missä ne on!) Olen harkinnut vakavasti vaihtavani ne mutta en tiedä et miten sit hyvittäisivät jos ja kun täältä muutetaan pois, luultavasti ei ollenkaan (ja kyseessä osaomistusasunto).

vaihda vetimet, tekee ihmeitä, mä laitoin mustat takorautaset niin johan tyyli muuttui siedettäväksi

Meillä on tekokukkiakin. Ja oiokeastaan VAIN tekokukkia, aidot kukat puudeli pistää poskeensa alta aikayksikön.

Mä oon aina ihmetellyt kuka ostaa niitä altaita josta tulee sitä savua.

Nyt selvisi sekin.... :D

Mut kysymykseen:
Kirjahyllyt joissa ei oo kirjoja.
lastulevy pyökki
Krääsä. Erityisesti turisti krääsä.
Puhviverhot
Kaikki mikä ei sovi ollenkaan yhteen.
Paneeliverhot, yleensä liian lyhyet, ostettu sotkasta ja eivät ole edes tangossa vaan verhokiskossa nipsuilla..
Ja paljon muuta, mutta makuasioistahan ei voi kiistellä...
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Mä oon aina ihmetellyt kuka ostaa niitä altaita josta tulee sitä savua.

Nyt selvisi sekin.... :D

:D
:D :D :D Se on kuule ihan älyttömän hyvä, jos ja kun astma on pahana tai on flunssassa. Ilmankostutinhan se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonna:

Täällä toinen!! Ja oikeastaan mun on pakko tunnutaa, että jopa tykkään noista mäntyisistä peiliväliovistamme ;)

Heh...meillä on koko tupa mäntyä. Lisäksi löytyy räsymattoja, pirttipöytä (penkkiä en ole vielä saanut mahtumaan) , mummon tekemä pitsipeitto ja pari liinaa niin ja anopin pitsiverhot, sukulaisen tekemät vanhat&tummat&puiset huonekalut lastulevyisten rinnalla...

Onko sotka oikeesti noin kaamee? Kun mä nyt satuin tykkään näistä kirsikan väsrisistä vitriineistä.. eikä ollut rahasta kysymys, tykkäsin vaan ja siks sieltä ostettiin

Onko sotka oikeesti noin kaamee? Kun mä nyt satuin tykkään näistä kirsikan väsrisistä vitriineistä.. eikä ollut rahasta kysymys, tykkäsin vaan ja siks sieltä ostettiin

Jokainenhan saa sisustaa ihan makunsa mukaan. Meilläkin on varmasti monia sellaisia huonekaluja ja esineitä mille moni oksentaa, mutta pääasiahan se on että itse viihtyy ja tykkää.

Jokainenhan saa sisustaa ihan makunsa mukaan. Meilläkin on varmasti monia sellaisia huonekaluja ja esineitä mille moni oksentaa, mutta pääasiahan se on että itse viihtyy ja tykkää.

Olin juuri sanomassa samaa, että mitä väliä mitä muut ajattelee kunhan itse siellä viihdyt...

Oikeestaan jos mauttomasta puhutaan, niin musta sellaset "sisustuslehti-kopiot" on mauttomia. Tyyliin rakennetaan uus talo ja ostetaan sävy-sävyyn sisustus koko taloon. Mun mielestä sekalainen (ei siis sekava) sisustus on paljon mielenkiintoisempi kuin beessi sohva, beessit seinät ja beessit tekstiilit.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Olin juuri sanomassa samaa, että mitä väliä mitä muut ajattelee kunhan itse siellä viihdyt...
Ja mä meinasin sanoa ihan samaa kans. Jahka mä saan jonain päivänä olohuoneen remontin tehtyä, sisustettua ja laitan siitä kuvia näytille, 90% palstalaista pyörtyy järkytyksestä :D Mutta mä joudun sitä sisustusta tekemään varmaan pitkään, sillä suurinta osaa sinne tulevista esineistä ja huonekaluista ei saa kaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Ja mä meinasin sanoa ihan samaa kans. Jahka mä saan jonain päivänä olohuoneen remontin tehtyä, sisustettua ja laitan siitä kuvia näytille, 90% palstalaista pyörtyy järkytyksestä :D Mutta mä joudun sitä sisustusta tekemään varmaan pitkään, sillä suurinta osaa sinne tulevista esineistä ja huonekaluista ei saa kaupasta.
Sun vierailijoilla riittää ainakin ihmeteltävää. On mielenkiintoista käydä asunnoissa joissa on tosi persoonallinen jälki. Itse en van sellaisessa osaisi varmaan asua.

Ihaninta sisustamisessa on just toi luominen eli voi tehdä sellaisia ratkaisuja ja huonekaluja kuin itse tykkää eikä kaikilla samoja löydy. Mä ainakin nautin ihan mielettömästi kun saan jonkun idean ja lähden sitä toteuttamaan.. ylpein olen varmaan seinämaalauksestani :)

Yhteistyössä