Matkusteletteko puolison kanssa kahdestaan, ilman lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Houkuttaisi vähän varata pitkä viikonloppu Pariisiin ihan kahdestaan miehen kanssa. Ei olla lasten syntymän jälkeen oltu kuin satunnaisesti joissain juhlissa kahdestaan ja joskus kotosalla, jos mummo on ottanut lapsia (4&6veet).

Onko se hirveän epäreilua lapsille lähteä noinkin jännään paikkaan ilman heitä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kerran vuodessa käydään kahdestaan muutaman päivän reissu, reilun viikon päästä on lähtö. :)

Kuulostaa ihanalta!
Ottavatko lapset sen ihan ok?
kyllä vaan, he ovat jo isoja, eka kerran kahdestaan olimme, kun pojat olivat siinä kymmenen korvilla. He ovat matkustaneet myös paljon, joten ei ole ollut ongelmia siinä, että olemme myös kahdestaan piipahtaneet jossain. Nyt on vain lentoliput ja auto, muu tulee siinä sitten reissun edetessä

:)

Toiveissa ainakin on että sais sitten kun esikko joskus vanhempi niin kahden miehen kanssa matkustella. EI kai siinä mitään väärää ole jos lapsella hyvä hoitopaikka matkan ajan, esim. mummola. Eikös se ole tärkeää sitä parisuhdettakin huoltaa...???

Ei ole miestä mutta matkustan muutaman kerrqan vuodessa itsekseni ilman lasta.
Lähtiessä on aina "kamalaa, kamalaa huono äiti -fiilis". Mutta reissulla olen MINÄ en äiti ja se on upea tunne.
Tarvitsen omaa aikaa. Viimeksi olin muuten Pariisissa. Upein kaupunki maailmassa !

Ollaan matkustettu pidennetty viikonloppu kaupungissa. Ei lapset sellaisista matkoista niin tykkää ja mummolassakin on kivaa. Eivät lapset ole olleet pahoillaan. Toki yhdessäkin matkustellaan perheenä.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti:):
Toiveissa ainakin on että sais sitten kun esikko joskus vanhempi niin kahden miehen kanssa matkustella. EI kai siinä mitään väärää ole jos lapsella hyvä hoitopaikka matkan ajan, esim. mummola. Eikös se ole tärkeää sitä parisuhdettakin huoltaa...???

No sitä minäkin, kun parisuhde vähän kaipaisi irtiottoa edes muutamaksi päiväksi kaikesta. Lapsille olisi useampikin hyvä paikka olemassa, kaksi mummolaa, tai tädin perhe.

Toisaalta ehtiihän sitä myöhemminkin, mutta kovasti vaan tekisi mieli :-)

Meillä on poika 3 vee ja ollaan kahdesti oltu kahdestaan reissussa, kerran Barcelonassa 3 päivää ja viimeeksi New Yorkissa 5 päivää. Hyvin on poitsu mummilassa pärjännyt;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ollaan matkustettu pidennetty viikonloppu kaupungissa. Ei lapset sellaisista matkoista niin tykkää ja mummolassakin on kivaa. Eivät lapset ole olleet pahoillaan. Toki yhdessäkin matkustellaan perheenä.

Tämä oli kanssa mielessä, että lasten kanssa saa kyllä kiertää huvipuistot ja lelukaupat, mutta eivät he muuten sitten viihdy museoissa yms. Tai jaksa kävellä koko päivää.

Mekin olimme syksyllä yhteisellä rantalomalla. Luulen, että nuo kyllä kovasti protestoisivat, jos lähtisimme, mutta lopulta viihtyisivät hoidossakin ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Möö:
Lähtiessä on aina "kamalaa, kamalaa huono äiti -fiilis". Mutta reissulla olen MINÄ en äiti ja se on upea tunne.
Tarvitsen omaa aikaa. Viimeksi olin muuten Pariisissa. Upein kaupunki maailmassa !

Uskon! Kyllä välillä tekee hyvää olla vaan olemassa itseään varten.

Käytännössä emme ole matkustaneet kahdestaan missään lähes 10 vuoteen. Syynä varmaankin se, että siihen ei ole tunnettu niin suurta tarvetta, että olisi ryhdytty järjestämään lastenhoitokuvioita.

Mutta ei tässä niin kovin kauan enää mene, kun päästään ihan rauhassa kahdestaan ja saadaan rukoilla, että lapset tulisivat mukaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Käytännössä emme ole matkustaneet kahdestaan missään lähes 10 vuoteen. Syynä varmaankin se, että siihen ei ole tunnettu niin suurta tarvetta, että olisi ryhdytty järjestämään lastenhoitokuvioita.

Mutta ei tässä niin kovin kauan enää mene, kun päästään ihan rauhassa kahdestaan ja saadaan rukoilla, että lapset tulisivat mukaan. =)

Meillä on se vaihe, että vielä lähtevät mielellään mukaan, mutta eivät enää pitkille matkoille, kuukausi on vähän liian pitkä. Joten nyt sitten reissataan lyhyempiä aikoja tai jopa ollaan reissaamatta :) Vielä en teinejä halua jättää keskenään pitemmäksi ajaksi. Nytkin tulee äitini meille, kun me olemme viisi päivää pois.

Me tehdään sellaisia lyhyitä reissuja kotimaassa ilman lapsia romantiikan ja seksin takia. Hotellissa on jotenkin kiihottavaa panna hienon illallisen ja parin viinilasin jälkeen <3

Joo ! Ja oikein järkytyn kun en osaa matkalla ikävöidä lasta...vaikka se on maailman rakkain otus.
Sitten on kiva tulla taas kotiin ja arkeen.
Lapsi päästää mut maailmalle jos tuon kivoja tuliaisia, se on se "hinta"...minkä maksan mielelläni. Pariisista oli muuten vaikea löytää mieleisiä leluja. Uskomatonta mutta totta !

Alkuperäinen kirjoittaja käydään:
Me tehdään sellaisia lyhyitä reissuja kotimaassa ilman lapsia romantiikan ja seksin takia. Hotellissa on jotenkin kiihottavaa panna hienon illallisen ja parin viinilasin jälkeen <3

eipä houkuttele !

Joo ! Ja oikein järkytyn kun en osaa matkalla ikävöidä lasta...vaikka se on maailman rakkain otus.
Sitten on kiva tulla taas kotiin ja arkeen.
Lapsi päästää mut maailmalle jos tuon kivoja tuliaisia, se on se "hinta"...minkä maksan mielelläni. Pariisista oli muuten vaikea löytää mieleisiä leluja. Uskomatonta mutta totta !

Heh joo, noikin varmasti odottaisi matkalaukullista tuliaisia ;-)))))