Matkavähennykset

  • Viestiketjun aloittaja ämmä
  • Ensimmäinen viesti
ämmä
Oliko se eilen kun joku täällä kyseli ohjeita niistä matkavähennyksistä veroilmoitukseen - voisiko joku mullekkin ystävällisesti vielä kerrata mitä matkoja saan vähentää veroissa?

Kallein reissu oli Englannin omatoimimatka. Mulle jäi kokonaan epäselväksi saako veroissa vähentää lennot + hotellit, vai saako vähentää vielä lisäksi paikalliset ajelut taksilla? Entäs syömiset ja juomiset, eikös nekin ole matkakuluja?

Entäs sitten päiväristeilyt? Saako niistä kuluista vähentää pelkän risteilyn hinnan? Tuliaisviinoja ja meikkejä ei vissiin saa laittaa verovähennyksiin:) Mutta entä taksimatkat satamaan?

Pliis, kamalan vaikeaa!
 
Joo, pistä noi
kaikki vaan. ni rahaa tulee. sitte saat myös laittaa kaikki kauppareissut. toivottavasti oot kulkeny myös moottorikelkalla, aina enempi saat. Laita myös kaikki mitä kävelly tai juossu. Älä unohda että hait anopin teille jouluks. Siitä vasta meinaan saaki rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Oliko se eilen kun joku täällä kyseli ohjeita niistä matkavähennyksistä veroilmoitukseen - voisiko joku mullekkin ystävällisesti vielä kerrata mitä matkoja saan vähentää veroissa?

Kallein reissu oli Englannin omatoimimatka. Mulle jäi kokonaan epäselväksi saako veroissa vähentää lennot + hotellit, vai saako vähentää vielä lisäksi paikalliset ajelut taksilla? Entäs syömiset ja juomiset, eikös nekin ole matkakuluja?

Entäs sitten päiväristeilyt? Saako niistä kuluista vähentää pelkän risteilyn hinnan? Tuliaisviinoja ja meikkejä ei vissiin saa laittaa verovähennyksiin:) Mutta entä taksimatkat satamaan?

Pliis, kamalan vaikeaa!
Et voi olla tosissasi?
 
verotoimistossa töissä ollut
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Oliko se eilen kun joku täällä kyseli ohjeita niistä matkavähennyksistä veroilmoitukseen - voisiko joku mullekkin ystävällisesti vielä kerrata mitä matkoja saan vähentää veroissa?

Kallein reissu oli Englannin omatoimimatka. Mulle jäi kokonaan epäselväksi saako veroissa vähentää lennot + hotellit, vai saako vähentää vielä lisäksi paikalliset ajelut taksilla? Entäs syömiset ja juomiset, eikös nekin ole matkakuluja?

Entäs sitten päiväristeilyt? Saako niistä kuluista vähentää pelkän risteilyn hinnan? Tuliaisviinoja ja meikkejä ei vissiin saa laittaa verovähennyksiin:) Mutta entä taksimatkat satamaan?

Pliis, kamalan vaikeaa!
Siis miksi ihmeessä kuvittelet, että saisit vähentää mitään näistä kuluista? Mihin nämä liittyy?

 
ämmä
No kun siihen veroehdotukseen pitää vastata jo parin viikon sisällä ja siinä kysytään matkakustannuksia, enkä tiedä mitä siihen pitäisi täyttää... Iso harmi maksaa liikaa veroja jos tarvii vaan ilmoittaa jotain kuluja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
No kun siihen veroehdotukseen pitää vastata jo parin viikon sisällä ja siinä kysytään matkakustannuksia, enkä tiedä mitä siihen pitäisi täyttää... Iso harmi maksaa liikaa veroja jos tarvii vaan ilmoittaa jotain kuluja!
Luultavimmin vedätät ja esität tyhmää, mutta kerrotaan nyt sitten, että matkavähennyksillä tarkoitetaan kodin ja työpaikan välisiä matkakuluja.
 
ämmä
Mutta miksi ihmeessä se siihen rajoittuu? Miten lomamatkan kulut eroaa muista matkoista, rahalla nekin on pitänyt maksaa. Eikö niistä siten voi mitään vähentää?
Taidan soittaa verotoimistoon:)
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Mutta miksi ihmeessä se siihen rajoittuu? Miten lomamatkan kulut eroaa muista matkoista, rahalla nekin on pitänyt maksaa. Eikö niistä siten voi mitään vähentää?
Taidan soittaa verotoimistoon:)
Joo teepä se :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Mutta miksi ihmeessä se siihen rajoittuu? Miten lomamatkan kulut eroaa muista matkoista, rahalla nekin on pitänyt maksaa. Eikö niistä siten voi mitään vähentää?
Taidan soittaa verotoimistoon:)
Vaikkapa siksi, että verolait eivät tunne vapaa-ajanmatkoista vähennyksiä. Miksi yhteiskunta tukisi lomamatkailua?
Mutta soitapa ihmeessä, saat jonkun konttorirotan päivän pelastettua ja naurunremakan kahvihuoneeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Mutta miksi ihmeessä se siihen rajoittuu? Miten lomamatkan kulut eroaa muista matkoista, rahalla nekin on pitänyt maksaa. Eikö niistä siten voi mitään vähentää?
Taidan soittaa verotoimistoon:)
Voisiko vielä olla niinkin, että JOS EI poistu kotoaan, pitäisi saada korvaus niistä matkoista, joita ei tee. Ajattele nyt, jos kaikki muut saavat, miksei hänkin? :saint:
 
ämmä
Soitin sinne verotoimistoon, sieltä vastasi hirmu kivan kuuloinen mies!:) Kovasti se kyseli juttuja ja sanoi että kyllä asialle voi kuulemma jotain tehdä. Se oli vaan niin hirmu kiva juttelemaan että mulla alkoi välillä kikatuttamaan, varsinkin siinä kohtaa kun se pyysi minua laittamaan sille valokuvani sille sähköpostiin, kertoi tykkäävänsä niin kovasti minun iloisesta äänestä:) Aikoi mulle soittaa takaisin kun on kohta saanut jonkun toisen asian tehtyä loppuun, lupasi kertoa sitten samalla vastaako valokuva äänestä tullutta mielikuvaa :)
 
ämmä
Soitti takaisin se verotoimiston mies, kovasti oli tykännyt kuvasta:) Lupasi minua neuvoa veroissa, ehdotti että tulisin sitä vastaan kun pääsee töistä, sanoi että kyllä hän voi vähän vapaataan tämän asian eteen uhrata, ehdotti että mentäis käymään siitä kahvilla:)
 

Yhteistyössä