Matkarattaiden ominaisuuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ratrat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ratrat

Vieras
Millaisia ominaisuuksia tulisi pitää silmällä matkarattaita hankkiessa? Matkustusta tulee aika paljon olemaan myös lentomatkoja, joten mistä tiedän mitkä ovat kestävät ja luotettavat?

Kaippa se yleensä menee niin, että kalliimmat on paremmat kuin halvat.
Itse se mitä ensin katsoisin on tietty koko (kasattuna), paino, istuma/nukkuma-asennot, jalkatuki, kuomu, ostos"kori", kasaamisen helppous ja millaiset renkaat esim.
Vauvan kanssa oli tosi kätevä, että matkiksiin sai turvakaukalon suoraan kiinni. Taaperolla tykkäisin, jos olis turvakaari ja siitä se jalkojen välistä menevä juttu, eli ei aina tarvitsis laittaa vöitä kiinni, mutta muksu ei liukuis rattaista alas kuitenkaan. Itse tykkään myös, että rattaita voi työntää yhdellä kädellä, helpottaa huomattavasti kaupoissa ja julkisissa ja jos tarttee puhua puhelimessa tai hörppiä kahvia:)
Jos on paljon lentomatkoja, niin Quinneihin ainakin saa sen oman pussin rattaille. Se olis varmaan kätevä. Jotkut rattaat oli sellaset, että menee käsimatkatavarana, mutta en nyt muista merkkiä.

Mä kehun peg peregon pliko mini rattaita. Selkänoja säätyy kolmeen asentoon joista alin melkein makuuasento, jalkatuki on säädettävä. Kuomu on todella suojaava. Kasaaminen ja avaaminen on superhelppoa ja onnistuu yhdellä kädellä. Menevät myös pieneen tilaan ja kasassa olleessaan pysyvät pystyssä.
Ainoat miinukset ovat pieni tavarakori mutta matkiksissa kaikissa tuppaa tuo vika olemaan. Työntökahva ei ole yhteinäinen niin kuin ei sateenvarjorattaissa olekaan mutta aika hyvin työnnettävissä yhdellä kädellä ainakin tasaisella.
Hyvät ja säädettävät valjaat joissa haaravyö. Turvakaarta ei ole mutta sekin vie tilaa enkä sitä ole itse koskaan kahden lapsen kanssa kaivannut. Kyllä se lapsi pääsee kaaren alta tai yli halutessaan pois.

Yhteistyössä