Matkarattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitykkä

Vieras
Kertokaapas mielipiteitänne seuraavasta asiasta: Kannattaako ostaa matkarattaita?

Meillä on käytössä nyt Brio Novat ja poika on 6 kk. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä vaunuihin/rattaisiin. Mutta olen alkanut miettimään, että tarvittaisiinko tulevaisuudessa ja tai jo nyt matkarattaat?! Raahaanko turhaan noita mukana?! Oletteko te ostaneet, joilla on käytössä Brio novat tai vastaavat?

Kiitoksia!

me tarvittiin neloselle matkarattaat koska tila-autoon ei vaunut kunnolla sovi, tai siis ovat hankalat laittaa.. aiemmin pärjättiin normalien yhdistelmävaunujen kanssa kun oli normaali farmariauto.

Me ostettiin matkarattaat kesän alussa kun poika oli n. 4kk (menevät täysin makuu asentoon). Ja ollaan niitä aika ahkerasti käytetty esim. kauppakeskuksissa ja suuremmissa kaupoissa. Musta on ainakin kiva kun niillä pääsee helpommin kulkemaan kaupoissakin kun tavallisilla yhdistelmärattailla (ovat pienemmät ja ketterämmät). Ja kun itse olen vielä lyhyt/pieni ne on helpompi ottaa auton paksista ja yhdenkäden kasaus on myös hyvä. Meillä ne matkarattaat kulkee koko ajan auton paksissa.

Kannatan ehdottomasti matkarattaiden ostoa. Kaupungilla on helpompi liikkua, ja jos lähtee kyläreissulle, niin matkikset ei vie läheskään koko auton tavaratilaa, ja käyvät kyllä hyvin päiväunien ottamiseenkin.
Olemme matkustelleet paljon, ja paljon hankalampaa olisi ollut ilman matkiksia.

Matkarattaita en vaihtaisi pois!!! Ehdottomasti kannatan; ostoksilla, kyläillessä, matkoilla todella kätevät, menevät pienempään tilaan auton peräkontissa, kevyemmät kuljettaa. Meillä Gracon kevyet matkarattaat. Neiti nyt 2,5vuotias ja vieläkin käytössä! On nukkunutkin niissä nyt isompanakin reissussa ja kaupassa, selkänojaa saa laskettua matalammaksi.

Meille hankittiin matkarattaat lapsemme ollessa 6 kk ja ovat olleet todella kovassa käytössä. Meillä oli vauva-ajan Gesslainin yhdistelmät, jotka olen muokannut nyt rattaiksi ja toimivat meillä lumi/lenkkeilyrattaina. Matkarattaat ovat ehdottomat kauppakeskuksissa ja matkoilla muutenkin...jaksan lapsen ollessa istumassa itse nostaa ne bussiin ja autoon sekä ne saa viedä mukana mm. lentokoneeseen sisälle. Suosittelen, että jos matkustat paljon, ostat pienet ns. sateenvarjorattaat...saa ainakin Finskillä usein viedä mukana koneeseen asti. Meillä on Maclarenit ja muutamien pikku puutteidenkin jälkeen olen todennut ne loistaviksi esim. verrattuna Carenoihin ja Gracoihin, jotka ovat todella kömpelöitä ja jäykkiä ja tilaavieviä rattaita...(maclarenit ovat tosin vähän kalliimmat, mutta jos liikut paljon, tähän ketteryyteen ja keveyteen kannattaa mielestäni satsata). Kannattaa muistaa kuitenkin, että lumikeleillä ei matkarattailla liikuta metriäkään ulkona!!!!

Meillä tuollaiset Gracon kevyemmät versiot, taitavat olla citysport tai jotain sinnepäin merkkiä. Menevät pieneen tilaan ja siinä on sellainen kantolenkki, että voi vaikka olallaan kantaa niitä rattaita, kun kuljettaa paikasta toiseen...aika kevyetkin ovat:)