matkalle autolla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sugarplum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sugarplum

Jäsen
23.01.2006
303
0
16
Kerava
Olen tässä suunnitellut lähteväni automatkalle neitieni kanssa elokuun alussa.. Ja tätä tapahtumaa jo suunnittelen :D Pitäs siis ajaa täältä Sipoosta tonne Kuopion karhovedelle. Tommonen vajaa 400 km.
Mietin tässä että onko matkan varrella hyvä pysähtyä kahta kertaa enemmän ja missä?? Itse käynyt mökillä viimeks vuonna 2002, ja silloin pysähdyttiin kerran, mut kyydissä oli vain nuoria aikuisia. Mietittyttää hieman tämä lasten kanssa sinne meno, kun en muista mitään siitä kun pienenä sinne meni, että miten meikäläisen vanhemmat silloin teki :D

B) B) B) :whistle:

Kiitos jos joku jaksais jutella minun kanssa tästä =)

Meidän perhe on tehnyt nuo neljä-viisisataa kilometriä pitkät reissut niin, että auto on lastattu jo iltasella, sitten anivarhain lapset unessa/puolipyörryksissä kannettu autoon, ja lähdetty ajamaan niin pitkälle kuin on päästy... usein aika pitkälle. Lasten herätessä on etsitty ensimmäinen sopiva kahvila/levähdyspaikka/huoltsikka ja tehty aamuhuolto. :D

Matkaa jatkettu ja usein tuo yksi pysähdys on riittänyt... joskus tehty kaksi paussia.

Suosittelen ajoittamaan matkustamisen niin että tytöt nukkuvat päiväunensa autossa. Menee matka nopeammin sekä lapsilta, että sinulta kun pääset ajamaan ilman taukoja. Riippuu tietysti miten pitkiä matkoja lapset on tottuneet kulkemaan autossa miten jaksavat. Meillä on mummolaan matkaa 700 kilometriä ja se on jo aika taiteilua. Jos autossa on kaksi aikuista niin esimerkiksi lukeminen rauhoittaa lapsia. Jos taas lapset eivät ole enää ihan vauvaikäisiä, niin esimerkiksi vastaantulevien punaisten autojen laskeminen voi olla lapsista hauskaa jonkun aikaa. Yleensä ollaan pärjätty parilla pysähdyksellä kun lapset nukkuvat päikkärit autossa. Jostain syytä autossa nukutaan paljon pitempään kuin kotona.

Minä nyt kahta ajattelin siksi että tuo nuorin on vasta puoli vuotias tänä kesänä ja hänelle pitäisi varmaan maitoa lämmittää =) Ja vaipat vaihtaa.. toivon vain että en tarvii yksin lähteä tyttöjen kanssa matkaan, silloin voi kyllä olla pinna kireellä kun perille tullaan B) :whistle:

Me ollaan ajettu Riihimäeltä Kuopioon. Ja matkassa oli minun ja ukon lisäks 1v. ja 5v. Matkalla pysähdyttiin kolme kertaa. Kaksi kertaa kahville ja muksut sai jaloitella. Pysähdykset olivat reilu puol tuntisia. Vikalla kerralla käytiin kaupassa ostamassa ruoat mökille.

Ihan hyvin matka meni kun kaivelin matkanvarrella kassista juomia ja naposteltavia, leluja ja kirjastosta olin lainannut satu cd-levyjä. Eli niitä ei ollut ikinä ennen kuullut niin jaksoivat todella kiinnostaa. Niitä me sit kuunneltiin lähes koko matka.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:44 piikkisika kirjoitti:
Minä nyt kahta ajattelin siksi että tuo nuorin on vasta puoli vuotias tänä kesänä ja hänelle pitäisi varmaan maitoa lämmittää =) Ja vaipat vaihtaa.. toivon vain että en tarvii yksin lähteä tyttöjen kanssa matkaan, silloin voi kyllä olla pinna kireellä kun perille tullaan B) :whistle:
Meitä kun on siunattu amu-unisilla lapsosilla, niin kuuden pintaan kun on lähdetty, niin yhdeksän tietämissä on heräilty, vaipat vaihdeltu ja syöpötelty.... imetettykin. Meidän lapsoset nukkuvat mukavasti autossa.

Lastenmusiikkia soitetaan, pinetä naposteltavaa tarjollaan, maisemia... eläimiä väijytään ...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 10:48 Hinni kirjoitti:
Me ollaan ajettu Riihimäeltä Kuopioon. Ja matkassa oli minun ja ukon lisäks 1v. ja 5v. Matkalla pysähdyttiin kolme kertaa. Kaksi kertaa kahville ja muksut sai jaloitella. Pysähdykset olivat reilu puol tuntisia. Vikalla kerralla käytiin kaupassa ostamassa ruoat mökille.

Ihan hyvin matka meni kun kaivelin matkanvarrella kassista juomia ja naposteltavia, leluja ja kirjastosta olin lainannut satu cd-levyjä. Eli niitä ei ollut ikinä ennen kuullut niin jaksoivat todella kiinnostaa. Niitä me sit kuunneltiin lähes koko matka.

Joo, minäkin meinasin lainata kirjastosta satuja, jos niillä on ruotsinkielisiä semmosia.. Ja muutenkin ottaa jotain leluja ja semmosia tolle 3v neidille. Kyllä periaatteessa tulee kolme kertaa pysähdyttyä kun aattelin että sitten Kuopiossa käydään Prismassa tai Citymarketissa ostamassa ruokia ja semmosia.

Yhteistyössä