Masun muoto->sukupuoli

Haluaisin kuulla muitten kokemuksia siitä että onko masun muodolla merkitystä siihen kumpi tulee?!
Olen kuullu vaikka mitä väitteitä..jos syke yli 140->poika, jos pahoinvointia->poika, jos masu edessä->poika...yms.
Odotamme ensimmäistä lasta ja minun masu edessä, ei takaa näy että olisin raskaana joten kaikki sitä mieltä että poika tulee.
Rakenneultrassa veikattiin tyttöä...nyt innolla odotamme kumpi tulee mutta tahtoisin tietää pitääkö nämä "vanhojen ihmisten" ennusteet paikkaansa.

Itsellä syke alle 140, masu edessä ,ei pahoinvointia eikä mitään muitakaan oireita, rinnat kasvanut pikku hiljaa/vähän, viivaa ei masussa ole ollenkaan...! Nyt rv v34
Neuvolassa sanottiin että syke ei vaikuta milläänlailla asiaa.
 
Mulla masu ei näkynyt taakse vaan se oli pikemminkin semmonen "luoti", kaikki veikkasivat poikaa ja POIKA OLI!

Toisaalta sykkeet oli koko raskauden ajan reippaasti yli 150 ja terveydenhoitaja veikkasi sen perusteella tyttöä (ei tosissaan tietenkään) ja... no poika se silti oli :)
 
Mahani oli esikoiselta laaja, sivuillepäin levinnyt ja näkyi takaapäin, tyttöä veikkasivat ultrassa, tyttö tuli.

Toista odottaessani maha oli pieni, pyöreä, edessä, ei näkynyt takaapäin yhtään, ultrassa veikkasivat poikaa, mittasivat pippelitkin, tyttö tuli.
 
esikoista kun odotin masu ei näkynyt takaa päin katsottuna vaan se oli kauhean edessä, ja poika tuli. syke oli silloin 130-145 välillä.
Nyt odotan toista ja itsekkin huomaan että masu ei ole samanlainen kuin pojalla, takaa päin kuulemma näkyy masu ja sykkeet ovat 140-160. Ultrassa on näkynyt että tyttö olisi tulossa mutta eiköhän se kohta selviä ku viikkoja on jo 36+1 :D
 
Mulla masu oli ihan edessä, sykkeet aina alle 150 ja mahaa koristi vahva musta viiru ylhäältä alas ja poika tuli. Pahoinvointia ei ollu ollenkaa mutta peilasin meijän äidin raskauksiin ja hsilläkään ei ollu pojasta pahoinvointia ollenkaan. Nyt sykkeeet ollu korkeemmat, mahaa ei oo juuri nimeksikään mutta leveydestä löytyy ja viirua ei näy missään. Saas nähä mitä tulee ;)
 
Nää on hauskoja :D en kyllä yhtään luota näihin veikkauksiin,mut voihan ne toisella pitää paikkansa ja paljon kuulee näitä,mut sit kuulee myös ettei pidä paikkaansa :whistle:
Mut hauska se on aina veikkailla ja miettiä....meille olis sitten luultavasti kolmas poika tulossa :D maha kasvaa edelleen tossa edessä missä se on kahdella edelliskerrallakin ollut ja sydänäänet suunnilleen samat 130-140 luokkaa :heart: pahoinvointeja ei oo ollut eikä muutenkaan mitään erityistä millään kerralla...saman kaavan mukaan kaikki tuntuu menevän. jännä kyllä nähä mikä täältä tulee....
Tammikuussa sitten selviää!
 
Mulla on pieni masu, joka töröttää suoraan eteenpäin (ei ole levinnyt sivuille yhtään, eikä takaapäin huomaa lainkaan, että olen raskaana), mutta tyttö olisi ultrien mukaan kuitenkin tulossa =) Sykkeet on olleet pääasiassa 140-150.
-Heksamiina rv 32+1
 
Esikoisesta oli etupallomaha, ei siis sivuille levinnyt, pahoinvointia ei nimeksikään, vointi oli mainio rv 42 saakka, vauvan sykkeet aina yli 150, ei linea negraa -> poika tuli.

Tämä toinen raskaus: jälleen mahan muoto sama etupallo, ei levinnyt sivuille. Järjetöntä pahoinvointia rv 6-12 (tiputukseen saakka), edelleen aina kun syö/nukkuu huonosti (nyt rv 27+6), ei linea negraa, vauvan sykkeet olleet 140-150. Kolmessa ultrassa sanottu, että poika tulossa. Maaliskuussa sit varmistuu :) .
 
Eivät pidä paikkaansa. Eiköhän se riipu myös vähän äidin painonnoususta, leviääkö maha sivulle vai ei? Maalaisjärjellä ajateltuna esim. +20kg näkyy jo vähän sivuillakin.

Itselläni oli eka raskaudessa täsmällisen pyöreä koripallo, suoraan eteenpäin siis kasvoi. Esikoiseni on tyttö.
 
Minulle kaikki ovat veikanneet poikaa niin eteenpäin työntyvän mahan perusteella kuin sillä, ettei ollut pahoinvointia ja jopa kasvojen muodosta (kasvot kapenivat varsinkin alkuraskaudessa, vaikka olen lihonut tasaisesti koko raskausajan). Mutta kolme eri ultraajaa on antanut 100% varma tyttö -lausuntoja, ja 4D-ultrassa kai aika harvoin erehdytäänkään, sen verran hyvin siellä näkyivät ne intiimit paikat, kun meidän typykkä veteli can cania kuin Moulin Rougessa :LOL: Sykkeet ovat olleet aika korkeat, aina 150 tienoilla tai yli, mutta luulen melkein, että johtuu enemmän siitä, että olen itse aina niin kiihtynyt, kun tiedän näkeväni pikkurinsessan. Itsellä oli tosi vahva poikaolo koko alkuraskauden ja jopa kiinalainen kalenteri lupaili poikaa, mutta vaaleanpunaisia vaatteita nyt sitten ollaan osteltu :D
 
Meillä on viisi poikaa ja aina ollut ns. poikamaha, eli edestä törröttää, mutta takaapäin ei huomaa mitään. =) Sykkeet pojilla olleet 140-150. Paino on ollut syntyessään aina pikkasen yli 4kg ja vain lievää pahoinvointia. Viimeinen lapsemme tyttö syntyi kesäkuun lopulla. Maha oli koko ajan pieni ja sivuille levinnyt ja kyljissä mojovat läskit. Tytön sykkeet olivat 130 tai alle, joskus erittäin korkeat, jopa 170. Syntymäpaino oli vähän pienempi kuin pojilla 3860g, mutta pahoinvointi oli järkyttävää, verrattuna poikiin. :D Sellaista sukupuolten välisiä eroja ainakin meillä mahassa. ;)
 
Minulla oli tosi selkeä "poikamaha" jopa tuntemattomat mummelit kadulla kommentoivat että poika varmasti tulossa... Syke oli vauvalla myös yli 140 usein, tosin vaihteli aika paljon. Täälläkin palstalla kun laitoin mahakuvaa sain kommentteja että mulla jos kellä on poikamaha...

Rakenneultrassa ennustettiin kuitenkin tyttöä, ja tyttö tuli. Mahan muoto johtui varmasti vain siitä että olen muutenkin tosi kapea, ja siksi maha kasvoi eteenpäin, ei ollut muualla mihin kasvaa.

en siis usko noihin mahanmuoto ennusteisiin ollenkaan!!
 
Entäs onko teillä pitänyt paikkansa neuvolasta sanottu arvio....eli siis meillä rakenneultrassa veikattu tyttöä, monet sitä mieltä että masu poikamasu ja rv37 neuvolasta sanottiin että poika olis tulossa...ilmeisesti sykkeiden perusteella jotka 130-140 paikkeilla ollut koko ajan. Mitä mieltä...kumpi tulossa...?
 
Lara83
Sykkeet 130-140 poika
Sykkeet 140-160 tyttö
Linea negra tyttö
Erittäin voimakas ja pitkälle jatkunut pahoinvointi tyttö
Masu ollut molemmilla pinkeä ja pyöreä, ehkä enemmän tyttömahan näköinen, esikoinen tyttö nyt tulee poika.
 
  • Tykkää
Reactions: talvilintu
Tuleeko tyttö vai poika, vaikka väliähän sillä ei ole kumpi tulee.
Esikoinen on tyttö maha oli pienempi, ja leveämpi kun nykyinen, tytön sykkeet muistaakseni oli sellasta 145-160 paikkeilla koko raskauden ajan ei pahoinvointia ollenkaan, mahaan ilmestyi vaaleanruskea viiva joka ylsi navan yli.
nyt toista odotan viikkoja 39, ei pahoinvointia tässäkään raskaudessa, maha vaan ihan toisen mallinen...niin sanottu ``poika maha``eli kaikki edessä, ei minkäänlaista mahaviivaa, sykkeet kokoajan sellasta 140 tienoilla,kaikki veikkaavat poikaa tulevaksi,mutta saas nähdä kumpi sit tuleekaan ;)
Niin joku saoin että paino mikä on tullut saattaa vaikuttaa kanssa, olen nyt kummastakin saanut saman verran lisä kiloja sellaiset 10kg tämä raskaus on muutenkin niin erilainen, että omasta mielestä voisin saadakkin pojan, mutta kohtahan se selviää
 
Minulle sanottiin neuvolasta sekä kaikki tutut että poika tulee ja rakenneultrassa että tyttö.
Linea negra oli alhaalta asti ja jatkui navan yläpuolelle.
Masu ei näkynyt takaapäin.
Ei pahoinvointia eikä mitään merkkejä raskaudesta muutakuin masu kasvoi pikku hiljaa.
Kaikki paino tuli loppu raskaudesta n.6kg.
Sykkeet aina alle 150.
Nyt TYTÖN saaneena olen sitä mieltä että turhaan mietin tuota sukupuolta koska merkit ei pidä paikkansa...kysy on yksilöistä ja ihmisen rakenteesta yms. miten masu kasvaa ja onko pahoinvointia yms.
 
Nää on ihan mielenkiintoisia juttuja, kun verrataan vauvan sukupuolta ja odotuksen aikaisia juttuja. Itellä kahdessa poikaodotuksessa maha kasvanut eteenpäin ja tyttöodotuksessa sivuille. Painoa kertynyt aina hyvin samoissa määrin eli se ei vaikuttanut mahan muotoon. Jotkut meinaa että odottajan ruumiinrakenne vaikuttais mutta ei mulla kun on nyt kummatki ääripäät nähty ja koettu. Tyttöä (2. ) odottaessa maha tuli nopeasti esiin, poikia (1. &3. )odottaes hitaammin. Nyt jos maha muotoutuu tässä raskaudessa taas samalla kaavalla eteenpäin tai sivuille ja viel lapsen sukupuolikin täsmää niin ainaki mulla sitten pitää paikkansa tuo uskomus :D

muoks. Linea negra tuli esikoisen aikana tosi tummana, olin auringossa enemmän (ihan siis bikineillä ) , tyttöä odottaes en aurinkoa saanu ku syksyllä tärppäs ja keväällä syntyi. Viiva tuli näkyviin silloinki ihan alhaalta ylös asti mutta hailummin ja hitaammin. Toisen pojan aikaan jotain tältä väliltä.
 
Jokaisessa raskaudessa on ollut pahoinvointia vaiks muille jakaa, linea negra tullu loppuvaiheissa, rinnat kasvaneet heti monel kuppikoolla mut masu aina ollut edessä. Jokaiselta on kaikki muut olleet (sata varmoja) :LOL: et poika on tulossa. Ensimmäinen oli poika, toinen oli tyttö ja tämän kolmannen ultran mukaan pitäisi olla tyttö. Toisil selvät erot mut ihte en muuta eroa ole huomannu ku et tytöiltä mul levinny takapuoli. :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä