lääkärikäynnit raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 27

Vieras
Mulla on edessä pian rv 28 lääkärikäynti. Tk:ssa on oma ultaäänilaite käytössä ja mietiskelinkin että oliskohan hullua ehdottaa jos käytäis katsomassa vauvan sukupuolta lääkärin kanssa? Alkaakohan ne katsomaan? Mua jäi tää vauvan sukupuoli asia niin vaivaan rakenneultrassa kun sitä ei näkyny.. olis niin kiva tietää että kumpi tulee jotta edes jotain vois valmiiksi ostella vauvalle.

Luulisin, että vartavasten eivät ala pelkästään sukupuolta katsomaan, jos ei muuten lääkärintarkastuksen rutiiniin kuulu ultra. Mutta jos ultraa muutenkin käytetään, kannattaa kysyä lääkäriltä, näkyykö sieltä, kuka massussa luurailee.

Ei se varmaan kuulu siihen, tiedän sen, mutta kun houkutus olis suuri kysyä.. se laite on käytävän toisella puolella eli tosi lähellä käydä vilkaseen... Mietin just että millähän muulla verukkeella sitä olis voinu käydä ultrahuoneessa vilkaseen "jotain" ja samalla kysyä sukupuolta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei se varmaan kuulu siihen, tiedän sen, mutta kun houkutus olis suuri kysyä.. se laite on käytävän toisella puolella eli tosi lähellä käydä vilkaseen... Mietin just että millähän muulla verukkeella sitä olis voinu käydä ultrahuoneessa vilkaseen "jotain" ja samalla kysyä sukupuolta :)

Eiköhän ne lääkärit saa näitä verukkeita kuunnella ihan tarpeeks muutenkin, joten helpointa on, kun vaan suoraan kysyt, että olisiko mahdollista saada sukupuolta selville. Kysyä saa, niin mekin teimme, mutta edelleen on rv 39 sukupuoli tietämättä, kun ei vaan saa ultralla näkymää juuri siitä kohdasta. Siihenkin kannattaa varautua:)

No ehkä ei kannatta mitään verukkeita käydä keksimään. Mulla on ollut aina se linja, etten keksi sairauksia itelleni saitsua varten ja tässä vähän sama periaate.. Jotenkin sitä sitten vaan saa sitä mitä tilaa :( Mutta kysyt ihan rehdisti ja reippaasti josko kattoisi. Mulla oli supistelujen/alavatsakipujen takia ylimääräsiä ultria loppuraskaudesta, mutta en edes niissä koskaan kehdannut kysyä. Jotenkin kuitenkin tuntui kornilta, että supistelujen ym kipujen lomassa viitsisin sellaista miettiä..