Masun koko - kertooko vauvan koosta?

Eli siinä se kysymys olikin.

Olen rv 38+risat ja mulla on siro, pikkuinen vauvamasu. Sf-mitta on kuitenkin ollut koko ajan ihan normaali (keskikäyrillä). Kertooko masun koko vauvan koosta? Te, joilla on ollut kans pieni raskausmasu: mikä vauvanne syntymäpaino ja pituus on ollut? Ja kysymys toisin päin myös! Eli entä te, joilla ollut iso vauvamasu; minkä kokoisia teidän vauvat on syntyessään ollu?
 
Mulla oli esikoisesta iso maha, kulku kokoajan yläkäyrillä, painoa tuli 12kg. Poika 4.5kg ja 55cm.
Toisesta maha oli myös iso, ei kuitenkaan ihan heti noussu yläkäyrille, joskus rv34-35maissa kuitenkin lähenteli yläkäyrää, himpun pienempi kuitenkin kokoajan kuin esikoisesta, tyttö 3.8kg ja 52cm
Lapsiveden määrä, odottojan ruumiinrakennne, miten päin vauva on mittaushetkellä vaikuttaa
 
minulla oli esikoiselta pieni maha ja sf oli keskikäyrän alapuolella..40+6 syntyi tyttö 2830g ja 47cm

pojalta oli huomattavasti isompi maha ja sf meni just keskikäyrällä ja syntyi 39+3 viikolla 3550g ja 50cm

nyt kolmatta odotan rv 33+2 ja sf menee koko ajan yläkäyrän yläpuolella ja maha on mielestäni iso..toivon vain ettei seiltä ainakaan kovin paljon yli 4kg synny :whistle: koska itse olen myös pienikokoinen..

 
Minulla on ollut kolmessa raskaudessa aina suht pikkuinen vauva masu, ja olen saanut aina osakseni päivittelyitä että tuleepas pieni vauva mutta kaikki kolme tyttöä olleet reippaan kokoisia. ( 3860g, 3840g, 3310g)...
 
Meillä mentiin ensin hiukan käyrän alla, mutta vikalla kolmanneksella sitten oltiin normeissa. Mutta ihan vikoilla viikoilla kun vatsan olisi pitänyt jo laskeutua jatkoi sf mitta kasvuaan ja mahan ympärys myös... olin jo ihan varma että nyt täältä tulee joku yli 4kg, mutta poika painoi kuitenkin ihan suht normin 3484g ja oli 50cm pitkä =)
 
mielestäni ei kerro masun koko vauvan kokoa! Itselläni 2 synnytystä takana. Kolmas edessä :wave: . maha ollut aina pieni. eka tyttö 3 490 g ja 50 cm. Toinen 3 960 g ja 50 cm. Toisen syntyessä kätilöt ja hoitohenkilökunta Olivat nauraneet meidän saapuessa soittamaan kelloa et pitäis päästä synnyttämään, kun 'tollaisella mahalla ei vielä synnytetä'. Silti tyttö vaan maailmaan putkahti lähes 4 kiloisena 6 päivää yli menneenä. Samana aamupäivänä lähettivät mut vielä kotiin odottelemaan, kun supistukset vähän lopahti, kun ultrasivat ja meinasivat vauvan olevan 3-3,3kiloa painava. Illalla painoi 4 kg.... Käytiin miehen kans mc donalsis ultraamisen ja synnytyksen välisinä tunteina.... saattoi vauva syödä hamppariaterian ja limsan!!!

:LOL:
 
B-7
Monta kokemusta.
Esikoisesta mitta meni ensin aika tarkkaan keskikäyrällä,loppuraskaudesta jo selkeästi yli ja ennen synnytystä oli 36-37cm.Vauva oli pieni,painoi 3180g/49cm
Seuraava meni yläkäyrän yläpuolella koko ajan,ollen lopussa samaa luokkaa kuin edellisessä ja vauva painoi 3680g/51cm
Kolmannesta sf mitta meni koko raskauden keskikäyrällä ja jopa alla.ennen synnytystä sf oli 33cm.Silti syntyi isoin lapseni 4055g/49cm
Seuraava saman kaltaisesti kuin kakkonen,tuloksena 3820g/51cm
Viidennestä mun sf oli lopussa 40cm ja arvatkaa pelkäsinkö jättiläistä...vauva oli kuitenkin edellistä hieman pienempi 3780g/50cm
Ja kuudes meni taas hiukan keskikäyrän yläpuolella ja lopussa oli mitta jotain 37cm
Vauva oli 3700g/50cm
 
mulla ekasta ei niin iso maha,kuitenkin yläkäyrällä lopuksi. (oisko ollut sf 36cm joskus viikolla 39) Vauva oli 4,53kg..
Toisesta maha oli valtava,käyrien yli reippaasti meni sf-mittä (rv 37 oli 39cm)
vauva oli kuitenkin "vain" 3,91kg.
Mutta tohon tokan isoon mahaan vaikutti edessä oleva istukka,joka oli tosi iso (yli 1,2kg).
 
Mulla kummastakin oli pieni masu, kaikki ihmetteli, että kuinka voi olla laskettuaika niin lähellä. Ekasta viimenen sf-mitta oli 35cm ja tokasta 35,5cm. Esikoinen painoi 3570g ja oli 52cm pitkä. Toinen 3430g ja 49cm.
 

Yhteistyössä