G: Viimeisin sf-mitta ja vauvan koko?

pii 76
Mitä voi seurata liian korkeasta sf- mitasta nyt jo odotuksen ollessa vasta 26+4? tarvitseeko olla huolissaan? mitta jo nyt 27cm eli sentillä yli normaalin ylärajan :x Mistä voi johtua?? entä onko tervettä odottaa 6 vkoa ennenkun pääsisin ultraan jossa näkee mitä ja miksi näin on?? vai olisiko yksityisellä hyvä piipahtaa jo ennen sitä?? :headwall:
 


Mulla rv 39+4 sf 38 molemmissa raskauksissa sama mitta siis. Eka lapsi 3,9 kg, toinen 4,2 kg. Arviot kummastakin olleet tosi paljon pienempiä.

Pii76:lle sanoisin, että älä hätäile, mulla oli isompi mitta jo samoilla viikoilla eikä kukaan sanonut asiasta mitään. Kaikilla massu kasvaa vaan niin eri tahtiin. Ei kannata huolehtia :hug:
 
Aku
Muistaakseni 39+0 oli sf 32cm ja tyttö syntyi 39+4 ja painoi 3570 ja oli 51cm pitkä.
Enpä tiedä kertooko tuo loppupeleissä kauheesti lapsen koosta.Tuntuu riiippuvan paljon äidin ruumiinrakenteesta.Itselläni on tosi pitkä selkä ja maha oli loppuun asti aika pieni,mutta ihan hyvänkokonen tyttöhän siletä kuitenkin pukahti =)
 
Mulla aluksi sf-mitta yläkäyrällä, mutta rv 29 se putosi keskikäyrän alapuolelle ja rv 37 oltiin jo alakäyrän alapuolella.

Viimeinen sf-mitta rv 38+2 oli 31 cm, vauva syntyi 3 vrk myöhemmin ollen 2530 g ja 45 cm ns. SGA-lapsena. Kasvun hidastuma todettu UÄ:ssä rv 34+0 rutiinitarkastuksen yhteydessä.
 
esikosta viimeinen sf oli 34 cm .
syntyi käynnistettynä 39+1 ja oli 3690g ja 51 cm (isuliini hoitoinen rd viikosta 30)
paino arvio oli 37+ viikolla 3600g

pikkukakkonen viimeinen mitta 40+3 ja oli 36 cm
syntyi käynnistettynä 42+1 ja oli 4450g ja 55 cm (normaali raskaus)
painoarvio oli viikolla 42+0 3,9-4,0kg
 

Yhteistyössä