G: Viimeisin sf-mitta ja vauvan koko?

Mulla viimeisin mitta päivää ennen synnytystä (rv 40+2) oli 35 ja typy painoi 3160g. Tuosta sf-mitasta ei voi oikein muuta päätellä kuin sen että lapsi kasvaa massussa niin kuin pitääkin, kokoa siitä ei oikeestaan voi sanoa! niin moni asia vaikuttaa siihen.
 
Mielenkiinnolla lueskelen mittoja, oma esikoinen vielä masussa (rv 39+5). Sf-mitta laski aamun neuvolakäynnillä 30 cm:iin (enimmillään 32), vauva laskeutunut ja masu "tipahtamaisillaan" ja arvioivat vauvan olevan kuitenkin noin 3,5 kg.
 
krisse-80
Mulla tais viiminen mitta olla jotain 27 ehkä ja tyttö oli 2175 g syntyessään. (Ei ollut keskonen, vaan istukan toimimattomuudesta johtui toi koko. Syntyi 4 päivää ennen laskettua aikaa.) Mulla ainakin sf-mitta korreloi täysin vauvan kokoa.
 
mä vaan
Taidan lyödä pohjat... sf oli 44 tai 45cm... Poika syntyi 40+4 ja painoi 3600 ja pituutta 53...
Veikkailivat synnytysosastolla että taitaapi olla reippaasti yli neljäkiloa.... Mutta eipähän ollut.. Toisaalta poika ei koskaan oikein kunnolla laskeutunut
 
Ja tyttö syntyi rv 41+2, 3710g ja 50cm. Tajuton maha mulla olikin! Sf:stä ei välttämättä voi päätellä mitään. Itse olen niin pieni, ettei mikään ihme että sf lopussa niin suuri, olihan mahan täytynyt olla kokonaan keoni ulkopuolella eikä "sisällä".


catx
 
Taustailija
Itellä oli sf 34 rv 40, tyttö syntyi 40+4 ja painoi 3130g. Raskausdiabeteksestä kärsivällä ystävälläni oli viimeksi neuvolassa rv39 sf 40, painoarvio oli rv 38+6 (jos oikein muistan) 3,8kg, nyt sitten odotellaan että millanen järkäle sieltä tulee.. ;)
 
Elinaliini
Viimeisin mitta, ja itse asiassa kaikki mitat reilusti ylimmällä käyrällä ja varoiteltoon tosi isosta vauvasta. No, neitillä oli syntyessä painoa 3390 ja pituutta 50cm. Eli ei taida ainakaan aina kertoa paljoakaan nuo käyrät. =)
 
duuri
Mulla oli ed. synnytyksessä viimeinen SF-mitta 40+2 VAIN 31cm (alakäyrällä) ja 41+2 syntyi 4-kiloinen vauva. Eli mun kohdalla mitta ei kertonut mitään vauvan koosta. Nyt sama mitta ja viikkoja 38, joten odottelen taas isohkoa vauvaa syntyväksi.
 
mammuski 5x
[ Minulla paino arvio 2päivää ennen synnytystä 4.1kg mutta meni hieman yli ku jätkä syntyi niin oli 4930g ja 53cm että silleentosi helppo ja nopee synnytys :flower:
 
rv 38 sf 34. Rv 34 lääkäri käynti, missä synnytystapa-arviointi. Lääkäri sanoi painoksi 3.5-4kg lähinnä vanhempien syntymäpainon perusteella. Ennen synnytystä kätilö arvioi 3.3kg. Kaveri painoikin 2860g! Syntyi rv39+3.
 
sf mitta
mulla laski sf mitta raskauden loppuvaiheessa.28cm oli vika mittaus ja tyttö oli 2050g.syy siihen oli että istukka oli huonosyi kiinnittynyt napanuoraan ja kalkkeutunut, eli meitin tyttö ei saanut enään tarpeeksi ravintoa...
 

Yhteistyössä