massu kasvaa =) *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetta:
Voihan ne menkat tulla raskaanakin! entäs jos ootkin paaaaljon pidemmällä :)

no mä tein testin syyskussa ja silloin en ollut viel raskaana ja sit ne menkat alkoi seuraavana päivänä.. 2 viikkoa sitten tein testin ja positiivinen oli. luulis että olis näyttäny silloin ekalla kerrallakin jos olisin pidemmällä..

ethän vaan tehny ekaa testiä apteekin omalla..on meinaan surkeee
Apteekin oma on musta ihan paras.

se on muuten puppua, ettei kaksosmaha voisi alusta asti kasvaa kovempaa tahtia kuin yksösmaha. Mun maha näkyi jostain viikolta 10 ja puolenvälin kieppeillä näytin siltä kuin laskettu aika olisi lähellä. Viikon 30 jälkeen olin valtava (voisi sanoa katseitavangitseva...). Eikä kyse ollut siitä, että olisin kovasti lihonut.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

no mä tein testin syyskussa ja silloin en ollut viel raskaana ja sit ne menkat alkoi seuraavana päivänä.. 2 viikkoa sitten tein testin ja positiivinen oli. luulis että olis näyttäny silloin ekalla kerrallakin jos olisin pidemmällä..

tein ja kyllä ne on ollut ihan hyviä tähän mennessä. siis aikaisempien raskauksien kohdalla

Alkuperäinen kirjoittaja nenäkäs:
oot vissii ollu mahasta vatsakas...
......

JUST |O

eipä se sitä sano. ittellä ON mahaa ennestään mutta kyllä se vauvamahalta on näyttänyt jo jonkun aikaa. kaveri samankokoinen eikä vauvamahaa erottanut vielä rv 25 ollenkaan.

Mullakin on luonnostaan tosi hoikka vatsa, ja tuolla tavalla se pömpsähti vaik eka onkin tulossa. Ei laskenut mihinkään turvotus vai mitä lie ollut, nyt viikkoja 29+6, ja maha on VALTAVA.

en mä jaksa uskoa että tässä masussa olis kaksi lasta. jotenkin mahdoton uskoa. olen vain niin PIRUN pieni että siksi saattaa näkyä ja mulla kasvaa maha vain "eteenpäin"
niinkuin aikaisemmissakin raskauksissa

...

Viestini käsitettiin ilmeisesti niin väärin kuin vain voi, koska se on katsottu poistamisen arvoiseksi. Satu86:lla on tosi nätti raskausmaha ja kuvista huomaa, että on hoikka nainen kyseessä. Minua vain huvitti tuo lainaamani vieraan kommentti, koska maha ja vatsahan ovat synonyymejä. Vääntelin sitten vastaavia väännöksiä kuin vieras. Tarkoituksena oli enemminkin "todistaa" vieraan lause vääräksi, ei loukata tai haukkua ketään.

Unohdin viestistä hymiön. Anteeksi siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

tein ja kyllä ne on ollut ihan hyviä tähän mennessä. siis aikaisempien raskauksien kohdalla

mulla ja kaverilla näytti negaa vaikka raskaana oltiin..enpä ois tienny tästä raskaudesta..rv6 et ton kuvan perusteella todellakaan ole

...

Viestini käsitettiin ilmeisesti niin väärin kuin vain voi, koska se on katsottu poistamisen arvoiseksi. Satu86:lla on tosi nätti raskausmaha ja kuvista huomaa, että on hoikka nainen kyseessä. Minua vain huvitti tuo lainaamani vieraan kommentti, koska maha ja vatsahan ovat synonyymejä. Vääntelin sitten vastaavia väännöksiä kuin vieras. Tarkoituksena oli enemminkin "todistaa" vieraan lause vääräksi, ei loukata tai haukkua ketään.

Unohdin viestistä hymiön. Anteeksi siitä.

vähän ajattelinkin että tarkoitit nuin, mut en keksiny siihen muuta vastattavaa :D

ja kiitos, maha viel nätti mut ei sitten lopussa. silloin se on jo todella ruma :(

Tuo vatsa ei ole raskausviikolta 6! Tai sitten sikiöitä on 10...
Vatsaa voi olla ilman raskauttakin, mutta onhan se kiva pullistella että voi kun tää on niiiiiin iso.

Alkuperäinen kirjoittaja Topi69:
ja voihan olla alkuajan turvotusta.Mulla ainakin ihan alussa näytti siltä kuin olisin ollut rv 20. 12 rv:n jälkeen alkoi turvotus mahassa helpottaan

just näin.
ja jos on jo ennestään lapsia niin kasvaa ja turpoaa nopeempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ä I T I MONELLE:
Mulle lääkäri sanoi, ettei maha vielä ole yhtään kasvanut, kun kävin lääkärillä 13+1 ja odotan kaksosia.Sanoi et 20 tienoilla alkaa kasvaa

Maha ei välttämättä, mutta kohtu kylläkin! Itellä tuolloin todettiin kaksoset, ja mennessäni lääkäriin sanoin heti, että kohtu on selvästi isompi kun edellisistä. No syykin sitten selvisi. Maha alkoi kasvaa rv 18. Olen pitkä ja laiha, vauvat olleet pieniä ja vasta vikoilla kuukausilla ollut selvä vauvamaha (uponnut pituuteeni). Lyhyemmillä näkyy aiemmin, ja ylipanoisilla jos paino ei nouse niin voi loppuun asti olla huomaamaton vauvamaha!

Ap:lla varmaan turvotusta, joka helpottaa parin viikon päästä.

ÄITI MONELLE, oletko sama kuin kaksosia odottava äiti, entä sama kuin tuleva suurperheen äiti (vai miten ne nyt sanatarkasti meni)?!? Millä viikolla olet, miten on menny ja montako lasta ennestään?

t. toinen kaksosia odottava, tuleva suurperheen äiti, rv 22 (siirtynyt juuri äitiyshousuihin ja kohdun koko vastaa yksösraskaudessa rv 25)

Minäkin saan tuollasen mahan vähän pullottamalla vatsaa ;) Esikoisesta jäi sen verran pömpötystä...
Siis onhan se nyt ihan fakta, ettei kohtu ole noilla viikoilla vielä kasvanut noihin mittoihin. Turvotusta taitaa ap:lla olla, sehän kuuluu alkuraskauteen.

Alkuperäinen kirjoittaja mahakas:
Minäkin saan tuollasen mahan vähän pullottamalla vatsaa ;) Esikoisesta jäi sen verran pömpötystä...
Siis onhan se nyt ihan fakta, ettei kohtu ole noilla viikoilla vielä kasvanut noihin mittoihin. Turvotusta taitaa ap:lla olla, sehän kuuluu alkuraskauteen.

Mulla ainakin pömpötti tuolleen noilla viikoilla vaik en yhtään pullistanut mahaa. Ja turvotustahan se tosiaan oli silloin vielä.

Jep, johan oli taas juttu. 6 viikolla raskaus EI NÄY TUOLLALAILLA MILLÄÄN TAVOIN.

Joko olet paljon pidemmällä tai sitten olet turvonnut mahasta aika kauhiasti.

mutta ei siis mikään vauvamaha.

Onhan se vauvamaha, jos se on raskaudesta johtuvaa vatsan turvotusta =)

Mulla on synnytyksestä puoli vuotta ja maha näyttää suurin piirtein samalta. :) Ennen ekaa raskautta vatsa oli ihan "lauta". Jos nyt alkaisin odottelemaan toista, niin varmaan 6 viikon kohdalla mullakin olisi samanlainen maha. :)

Mutta, jos sulla vielä 6viikkoa sitten oli "pyykkilauta", niin sitten tuo on turvotusta. Sikiö(t) ovat vielä niin pieniä, ettei ne aiheuta noin suurta vatsan kasvua.

Alkuperäinen kirjoittaja mahakas:

Sama juttu täällä. Koskakohan toi vatsa tuosta kutistuu? ;)

Yhteistyössä