Masentunut? mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolitus

Vieras
Mieheni on ollut useamman kuukauden vihainen, alakuloinen ja jäänyt herkästi sairaslomalle pikkunuhan takia. Olen alkanut epäillä, että hän on masentunut, olen jopa sitä häneltä suoraan kysynyt, mutta hän ei pysty puhumaan asiasta, vaan ottaa kysymyksen loukkauksena. Itsellekin käy raskaaksi, kun toinen on negatiivinen eikä iloitse mistään. Hän osallistuu lasten hoitoon, mutta työn ja lastenhoidon lisäksi hän ei jaksa yhtään mitään muuta, ei edes ns. mukavia juttuja kuten tavata ystäviään . Että mitäköhän tässä voisi tehdä, olo on aika neuvoton.

lääkäriin pitäisi saada, diagnoosia varten. Heillä on myös masennustestejä jotka pistävät täyttämään (itseasiassa netistä löytyy myös, pyydä tekemään sellanen. Ihan rasti ruutuun -tehtävä)Saisitkohan suostuteltua? Ehkä miehen olisi myös helpompi puhua jollekin ulkopuoliselle?

Minun mies sairastu tässä muutama vuosi sitten, paloi loppuun työhommeleiden takia, oireili kauan, kunnes sitten kerran romahti täysin kotona, kertoi itkien ettei jaksa enää... Saimme apua, tai mies sai mielenterveystoimistosta keskusteluapua, kun ei halunnut lääkkeitä. Sairaslomaa myös oli melkein puoli vuotta. Nyt vaihtoi työpaikkaa ja ottaa elämän pikkasen rauhallisemmin.

Yhteistyössä