masentaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun neuvolasta soitettiin tänään ja oli varannut mulle torstaiksi ajan psykologille. Ehkä hyvä niin, en olisi tainnut itse ottaa edes yhteyttä sinnepäin. Nyt siis olen menossa juttelemaan, mutta aika varma olen, että juttelut ei nyt auta. Tarvitsen lääkkeet, joilla olotila tasaantuisi....

Onneksi olen kuullut teiltä, että monilla on hyviä kokemuksia lääkkeistä!? Hieman pelottaa alkaa syömään mitään...

Mul oli kauhee kynnys alottaa mielialalääkkeiden syönti synnytyksen jälkeiseen masennukseen.
Koin, et ne on tarkoitettu mielisairaille (jotka ovat siis vähän eri asia kuin synn.jälk.masentuneet) ja en halunnut myöntää, että tarvin tällaista apua.Halusin selvitä itekseen,mut en pystynyt siihen.
Neuvolan terkkari lohdutti, että synn.jälkeinen masennus johtuu tosiaan ihan hormoneista ja on hyvin yleinen vaiva..Ja se on ohimenevä juttu,sitä ei jää loppuelämäkseen sellaseen olotilaan.Sillon tuntu,että haluan heti tän olon pois,mut eihän se ihan hetkessä tapahdu.Pitää vaan olla kärsivällinen.Mulla meni n.kuukausi lääkkeiden syönnin jälkeen ja tunsin itteni taas normaaliksi.

Lääkkeet eivät muuta ihmistä mitenkään passiiviseksi tms. jota olin luullut. Ne vain auttoivat poistamaan sen olotilan(ahdistuksen, unettomuuden, yksinjäämisen pelon ym) ja lisäsivät serotoniinia, jota elimistö ei ite pystyny tuottamaan. Eli ei tarvi tosiaankaan pelätä alkaa syömään noita.
Niihin ei jääny kiinni.Lääkkeiden syönti lopetettiin pikkuhiljaa annostusta vähentämällä.Ja sen jälkeen en ole niitä enää tarvinnut.

Yhteistyössä