selviänkö tästä koskaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minä ymmärrän asianajajan näkökulmaa täysin. mutta sen toteuttaminen voi olla vaikeaa...tiedän että täytyisi osata antaa anteeksi.mutta nämä ajatukset pitäisi saada pois päästä...

No anteeksi voi antaa muullakin tavalla, ei sillä että pitää miehen peräreikää nuolla.

Ja nuolla vaan sen takia että ukko pysyis sun luona, mulla se yhdess olo lähtee omasta halusta, ei siittä että joku mielistelee mut suhteeseen.

minä ymmärrän asianajajan näkökulmaa täysin. mutta sen toteuttaminen voi olla vaikeaa...tiedän että täytyisi osata antaa anteeksi.mutta nämä ajatukset pitäisi saada pois päästä...

No anteeksi voi antaa muullakin tavalla, ei sillä että pitää miehen peräreikää nuolla.

ja kysymys kuuluukin: onko pakko antaa anteeksi jos ei pysty?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Ei tietenkään tarvitse antamaan jos ei pysty, jäisit vajaaseen suhteeseen, jossa sinä itse voisit henkisesti pahoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerro se:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Ite en koskaan voisi pettämistä antaa anteeksi eli jättäisin tuollasen miehen! :kieh: . Mutta tyylinsä jokaisella =)

Anteeksi nyt mutta millä oikeudella SINÄ tuomitset pettäjät??

Koskaan en ole ketään pettänyt joten ihan samalla oikeudella kuin kaikki muutkin joilla on puhtaat jauhot pussissa =)

Ite en koskaan voisi pettämistä antaa anteeksi eli jättäisin tuollasen miehen! :kieh: . Mutta tyylinsä jokaisella =)

Koskaan en ole ketään pettänyt joten ihan samalla oikeudella kuin kaikki muutkin joilla on puhtaat jauhot pussissa =)

No sinähän se oletkin oikea ihminen tässä pettämisketjussa.....

Alkuperäinen kirjoittaja Asianajaja:
joudummehan elämässämme antamaan anteeksi muitakin asioita kun vaan pettämisiä... jos mielii yhdessä pysyä...

muuten meillä tuli elokuussa 10 vuotta täyteen yhdessä...

ja sie oot varmaan Ranualta tai sieltäpäin... ekkö ookki?

ja muuten, pitääkö KAIKKIEN antaa pettäminen ja satuttaminen anteeksi jos sie niin aattelet? silittäisitkö vaimos hiuksia ja ottaisit hänet syliin jos hän jäisi kiinni siulle että on nainu esim. siun parasta kaveria teiän yhteisessä aviovuoteessa??? kestääkö kantti vastata?

En läheltäkään ranuaa...

Se on ihan toinen asia miten kukanenkin tekoisensa jaksaa antaa anteeksi, tapauskohtaista, mutta periaatte pitää olla miten menettelee.. ja kun vaimoni tietää että näin me yhdessä ajattelemme ei ole varmaan ensimmäisenä mielessä pettäminen. mutta tää on periaattellista ajattelua ja toimii muissakin elämän tilanteissa, jos ei terroristinuhriksi joutunut anna anteeksi tekosiaan niin hänestäkin tulee terroristi. Koston kierre iskee päälle. ja kuitenkin parisuhteessa on yleensä tapana parantaa välejä ja pitää niitä hyvänä, niin tehdään niin. jos kuitenkin haluaa vaihtaa puolisoa tässä tilanteessa niin ainakin seuraavan kanssa on opeteltava kehittämään parisuhdetta. tuskin vanhempanikaan olisi olleet 45 vuotta naimisissa jos ei toinen olisi toiselle sydämmestään anteeksi antanut.

ja särjenkö mä sitten "turhaan" näiltä lapsilta kodin...vaikka mieshän se teki väärin mutta jos en anna anteeksi näin "pientä" hänen mielestään..niin olenko minä sitten se joka on rikkonut tämän perheen....

Mutta sullahan ei ole puhtaat jauhot pussissa, vai oletko rehellinen? Tietääkö vaimo että vehtaat hänen miehensä kanssa? Hyväksyt pettämisen ja pettäjät, koska annat sun kautta sellasen tapahtua, joten älä jeesustele!

paras lääke ehkä että rakastat miestäsi, ja annat kunnon kyydit pedissä ni johan on mies sulaa vahaa... herkullista ruokaakin vois olla :)

tällöin tuntee että on kuka rakastaa.. :) tuskin niin toistuu tuollanen sitte.

siis paras lääke sille että mies on pettänyt (tai siis miltei pettänyt) on siun mielestäs se, että sitä miestä pitää pitää hyvänä????? vittu että oot täysin niin käsittämätön ku viimeyönä aattelinki
:headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

:o Iso peesi Nyynän ajatuksille! :headwall: :headwall:

tottakai voi olla että selviät elämäsi ilman anteeksi antamista... mutta aina kun tulee tilanne että pitää antaa anteeksi niin ei voi hypätä pois ja vaihtaa seuraavaan... uskoisin.

ja ei sun tarvi peräreikää nuolla... muutakun katson kumppaniasi silmiin aina kun katseenne kohtaa ja sanot joko hiljaa mielessäsi tai ääneen että "mä rakastan sua!" ja ajattelet samoin...

Tosin miehenä tiedän että mies on helposti pedissä ihastuvainen... =) :) =)

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Mutta sullahan ei ole puhtaat jauhot pussissa, vai oletko rehellinen?

Olen rehellinen ihminen,kiitos kysymästä =)

Ketä sä yrität huijata

Sä nyt et oo rehellinen raukka edes itselles, mutta elämä opettaa niitä kovapäitäki

Alkuperäinen kirjoittaja Noo:
Ehkä et ole ollut hänelle kovinkaan kiva viimeaikoina.
Miehillä tahtoo se rakkaus unohtua jos kotona on vain naama norsunveellä oleva vaimo. Sorry!

No tuliko sulle nyt jotenkin parempi olo, kun sait laukaista tän "viisauden" ????

ja ei sun tarvi peräreikää nuolla... muutakun katson kumppaniasi silmiin aina kun katseenne kohtaa ja sanot joko hiljaa mielessäsi tai ääneen että "mä rakastan sua!" ja ajattelet samoin...

Tosin miehenä tiedän että mies on helposti pedissä ihastuvainen... =) :) =)

noh. sanotaanko näin, että pohja se on miunki kopallain... exä petti minua ekan kerran ku olin raskaana ja exä petti minua toisen kerran ku lapsemme oli 1-vuotias. joten tästä syystä hän on nytten EXÄ!!! en oo katkera, mutta säälin niin perkeleesti sitä kun ei se saa päätänsä kuntoon mitenkään! heti kun eka vastoinkäyminen tulee eteen niin ollaan hyppäämässä kelkasta ja toisen sänkyyn.

että elä sinä tule miulle jeesustelemaan anteeksiannosta ku et siittä vittujakaan tiä!

ja särjenkö mä sitten "turhaan" näiltä lapsilta kodin...vaikka mieshän se teki väärin mutta jos en anna anteeksi näin "pientä" hänen mielestään..niin olenko minä sitten se joka on rikkonut tämän perheen....

Kysy siltä "mieheltäs" että mitä se tykkäis, jos sä joskus suutelisit ja halailisit toista miestä. Ja päteekö siinäkin tapauksessa logiikka, että pettäjä lähtee pahoille teille, koskapa kumppanilla kotona on ollut naama aina norsunvi**lla....

Kuulostaa todella raivostuttavalta, että miehesi puolustaa tekoaan sillä, että "se ei ollut mitään kun ei mennyt sänkyyn asti" ynnä muuta.
Jos nyt tässä kuitenkin maltan itseni, neuvoisin sinua, että keskustele miehesi kanssa vielä kerran asia läpi ja mainitse seuraavat asiat:

Suutelu merkitsee SINULLE pettämistä. Se, ettei se miehesi mielestä ole pettämistä, ei tee hänen petoksestaan sinua kohtaan yhtään sallitumpaa. Hän on rikkonut sinulle antamansa lupauksen.
Kysy, kokisiko hän pettämisenä sen, että sinä suutelisit vierasta miestä? Mikä hänen mielestään olisi loukkaavaa käytöstä sinulta(ts. pettämistä)?

Yhteenvetona noista kahdesta voitte sitten pohtia, missä rajat kummallakin menee. Toisen on sitten vaan kunnioitettava niitä rajoja. Järkevintä (ja minusta itsestäänselvää), että rajat ovat molemmille samat ja yhtä tiukat. Sinun ei tarvitse luopua moraaliperiaatteistasi, vaikka miehesi niin tekeekin.

Ja lopuksi en voi kyllä muuta sanoa kuin Luojan kiitos että oma ukko on niin ujo ettei uskalla tervettä sanoa vieraille naisille. Minun pää ei tuommoista touhua kestäisi.

Yhteistyössä