Masentaa ja ahdistaa, en halua tulla raskaaksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ei ei ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ei ei ei

Vieras
Mulle iski aivan hirveä ahdistus päälle, en halua tulla raskaaksi!! En tahdo toista lasta, en sitten niin millään... Ollaan käytetty miehen kanssa kondomia, mutta ne on nyt jotenkin tupannut hajoamaan!! Aina seksin jälkeen huomaa että aha, se oli sit hajonnut... Eihän tässä auta kohta muu kuin laittaa herne polvien väliin :/ Mies käy kohta epäilemään että mikä mulla on kun en halua olla hänen kanssaan kun käy ahdistamaan heti ajatus raskaudesta.. Mulla sekoaa kohta pälli tälläisen jatkuvan ahdistuksen kourissa!!

Mikä siinä on vaikeeta? Suoraa puhetta vaan: En uskalla hässiä koska en halua tulla raskaaksi. Kyllä kai mies sen ymmärtää ja voitte miettiä toista ehkäsymenetelmää.

No hankipas sitten parempi ehkäisykeino, vaikka kierukka. En mä ainakaan kortsun kanssa viitisi pelleillä tai siis mies ei viitsisi enkä itsekään tykkää niistä.

Mulle ei ole tähän mennessä vielä löytynyt sellasta ehkäisymenetelmää mikä mulle kävis, niitä olen kokeillut ison liudan ja pinon.. Joistain vuotaa kokoajan, joistakin kärsin jatkuvaa migreeniä, kierukassa sama homma :/ Lääkärikin sanoi mulle että ehkä on parempi käyttää kondomia nyt ennenkun tietää mitä todella haluaa, haluaako enää lapsia jne jne... Enkä tosiaan voi mitään jälkiehkäsyä ruveta käyttämään jokaisen sekstailun jälkeen, ei kiitos!!

Alkuperäinen kirjoittaja ei ei ei ei:
Mulle ei ole tähän mennessä vielä löytynyt sellasta ehkäisymenetelmää mikä mulle kävis, niitä olen kokeillut ison liudan ja pinon.. Joistain vuotaa kokoajan, joistakin kärsin jatkuvaa migreeniä, kierukassa sama homma :/ Lääkärikin sanoi mulle että ehkä on parempi käyttää kondomia nyt ennenkun tietää mitä todella haluaa, haluaako enää lapsia jne jne... Enkä tosiaan voi mitään jälkiehkäsyä ruveta käyttämään jokaisen sekstailun jälkeen, ei kiitos!!

PIUHAT POIKKI VAAN!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaihtakaa kondomimerkkiä jos hajoavat!

Tätä minäkin heti ajattelin. Laadukas kondomi ei hajoa jatkuvasti normaalissa käytössä. Joko ette osaa käyttää niitä tai ostatte huonoja. Hintaa ei kannata ehkä tuijottaa siinä asiassa.

Onko kondomit säilytetty oikein? Nehän saattavat esim. lämmöstä haurastua. Ostakaa jotain muuta merkkiä, ei niiden kyllä ihan helposti pitäis mennä rikki. Ymmärrän huolesi hyvin, mullekaan ei tahdo sopivaa ehkäisyä löytyä, kun aurallinen migreeni. Hormonikierukasta supisteli vuoden, enkä sitä kärsimystä enää tahdo. Ja kaiken huipuksi tulen tosi helposti raskaaksi. Kolme tenavaa riittää meille:)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

PIUHAT POIKKI VAAN!

En kuitenkaan vielä haluaisi ihan tuollaista ratkaisua tehdä, koska en ole vielä aivan varma omistakaan ajatuksista, mutta tähän tilanteeseen en tosiaankaan halua, tahdo enkä kestäisi yhtään raskautta enkä yhtään vauvaa.. Mulla on syntynyt yhdet kaksoset kuolleena, yksi meni kesken, sitten syntyi meidän ainokainen pahasti kehitysvammaisena ja sen jälkeen olen kokenut vielä yhden kaksos-raskauden keskenmenon myöhäisillä viikoilla...

Tätä minäkin heti ajattelin. Laadukas kondomi ei hajoa jatkuvasti normaalissa käytössä. Joko ette osaa käyttää niitä tai ostatte huonoja. Hintaa ei kannata ehkä tuijottaa siinä asiassa.

Mitä kondomimerkkiä suosittelet? Meillä on ollut vaihtelevasti kondomeja, tällä hetkellä käytössä Sultaneja. Joko mun sisällä kasvaa jotain piikkejä kun menevät rikki varovaisessa ja hiljaisessa käytössäkin.. Ja kondomit säilytetään vaatekomerossa, eli ihan oikeassa paikassa, ei ole missään "puristuksissa" eikä pääse aurinkokaan niitä haperruttamaan...

Mitä kondomimerkkiä suosittelet? Meillä on ollut vaihtelevasti kondomeja, tällä hetkellä käytössä Sultaneja. Joko mun sisällä kasvaa jotain piikkejä kun menevät rikki varovaisessa ja hiljaisessa käytössäkin.. Ja kondomit säilytetään vaatekomerossa, eli ihan oikeassa paikassa, ei ole missään "puristuksissa" eikä pääse aurinkokaan niitä haperruttamaan...

Tää on vähän hassu kysymys, mutta yleinen syy kortsuan hajoamiselle... Onhan kortsu varmasti "puettu" oikein? Esinahka taakse, kortsun päästä kiinni, ettei sisään jää ilmaa ja rullaus alas? Kynnet ei ole raapaisset kumia tai hampaat osuneet suuseksissä/suulla "pukiessa"?

Alkuperäinen kirjoittaja anon:
Kuparikierukka? Itselle ei sovellu mikään hormonaalinen ehkäisy, mutta tuo on toiminut ongelmitta.

Ja suurimpaan osaan ehkäisymenetelmiä sisältyy aluksi pitkäänkin epämiellyttäviä sivuoireita. Mullakin vuoden verran kaikenlaisia ylimääräisiä vuotoja ja särkylääkettä kaipaavia kipuja, mutta sitten alkoi helpottaa. Ja nyt sopii ihan hyvin. Hormonaaliset ei sovi, ja nyt siis kuparikierukka.

Täälläkin kierukan kanssa ensimmäiset puolisen vuotta kovat kuukautiskivut ja runsas vuoto, mutta osoittautui ihan sen arvoiseksi. Eipähän tarvitse olla jatkuvasti pelko persiissä kortonkien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuten muutkin on sanoneet, käyttäisit ehkäisyä.

Terv. nimimerkillä maksaisin mitä vain, jos voisin tulla raskaaksi

Kyllä se kortsukin on ehkäisykeino. Oikein käytettynä varmuus on hippusen pienempi, kun ehkäsypillereillä.

Yhteistyössä