Masennustesti

Taru
Tuo sivu ei nykyään toimi, mutta tässä on todennäköisesti sama testi eri sivulla:

http://xestia.net/testit/bdi.php

Itse sain 29 pistettä.. oon tehny tuon testi tässä lähiaikoina muutaman kerran, koska tiedän että testin tulokseen vaikuttaa päivä. Maksimi pisteet oli 33p ja alin on ollut 24p..
En oo ihan varma mitä ajatella, onko vaan hetkistä vai ei, kattoo nyt jatkuuko tätä oloa pitkäänki ja huolestuu vasta sitten..
 
Riksu 10w.
Mä sain 2. On ollu vähän rankkaa... Mua kiusataan koulussa ja kaikkee... No ei se siitä johdu vaan... Ei!!Mä en voi puhua siitä! Se on niin kauheeta. Mä haluun pois... kuolla... :(

 
:masentunut ja rakastunut:
muakin on kiusattu koulussa 6vuotta ja se oli HIRVEETÄ!!!! Sun kannattaisi mennä kuraattorin juttusille, tai kertoa omalle opettajalle. Usko pois. En oo kertonu siitä kellekkää ja nyt mietin et: "miks en oo kertonu siitä sillo aikoinaa?!" Ei avun pyytäminen tee sinusta vasikkaa eikä se ole noloa vaan koulukiusaaminen on oikeasti iso asia. Ja jonkun aikuisen on puututtava siihen asiaan (kuraattori tai joku muu oppilashuolto ryhmäläinen) Menin tänä vuonna ensimmäisen kerran puhumaan aikuiselle siitä mitä oon kokenu viime vuosina nii se kuraattori istu ja katto mua silmät suurina ja suu auki... Ja opettajien kannattais seurata niitä tilanteita, jossa jotai tyyppii kiusataan ja puuttua niihin. Tiiän todella hyvin miltä kiusatuilta tuntuu... tiedän sen liian hyvin. kattokaa tää video ja älkää pelätkö pyytää apua, koska kenelläkään ei ole mitään oikeutta kiusaamiseen. P.S kukaan ei ole täydellinen, muistakaa se!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=JVj0fH5fIYI
 
Sain 14 pistettä. Tuo "testin tehneet ovat saaneet keskimäärin 20 pistettä..." kertoo siitä, että masentuneiksi/ alakuloisiksi itsensä kokevat ovat tehneet tätä testiä tilanteensa kartoittamiseksi. Eli otos sinällään on jo valikoitunut, eikä keskiarvo kerro todellakaan siitä, mikä on koko väestön masentuneisuustaso.
 
vieras
Sain 28 p. vaikka on masislääkkeet ja otin tänään diapamin, eikä ole kovin masentunut olo. Olis tullu mojovat pisteet pahimpaan aikaan.
Tuohon testin nukkumiskohtaan kritiikkiä: mulla masennus aiheuttaa just päinvastaista, eli nukun koko päivän kun olen niin uupunut. Aamulla en jaksa herätä lainkaan.
Mut mulla lääkkeet auttaa, niitä vaan naamaan muillekin niin paljon että helpottaa.
 
58
pistemäärä 64, 4 psykiatria todennut työkyvyttömäksi, mutta Vak. yht. Varma täysin työkykyiseksi, koska vaikea masennus ei ole työkyvyttömyyden syy. Ratkaisuja löytyy kaikki 1.
 
vitut
4, Olen ollut jo terapiassa pari vuotta sitten, mutta viime vuonna lopetin sen, koska en ollut juurikaan masentunut enkä silloin aina halunnut feidata kavereita ja en halunnut kertoa niille asiasta. Nyt on taas terapia alkamassa perjantaina, tosin ei mulla mitään sitä vastaan nykyään, ku ei oo mitään muutakaan tekemistä ja pääsee pois koulusta. Oon alkanu itkemään ihan pienistä asioista esimerkiksi unohdin jotain kaupasta. Koulu ei yhtään kiinnosta, ku kokeita tulossa enkä yhtään jaksa lukea niihin.
 

Yhteistyössä