masennus lääkkeistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Harmaa

Jäsen
29.08.2004
801
0
16
Olen syönyt reilu 2kk masennus lääkkeitä. Mulla siis tuli synnytyksen jälkeinen masennus. Lääkkeet paranti melkein heti oloni. meni noin viikko ja siitä lähtien olen ollut oma itseni ja masennus ei ole tullut takaisin. Lääkäri kuitenkin sanoi, että niitä lääkkeitä pitäisi syödä puoli vuotta!! ja pikku hiljaa sitten lopettaa. ei saa kerralla lopettaa... mut tosiaan mulla on mennyt tosi hyvin koko ajan. voisinkohan pikku hiljaa nyt jo lopetella lääkkeiden ottamista? oisko mielipiteitä asiaan?

Kokemuksen syvällä rintaäänellä, ei kannata lopettaa! Itse tein niin, kun alkoi tuntua paremmalta ja nyt kärsin seurauksista. Mulla oli siis kans synnytyksen jälkeinen masennus ja lääkkeiden käyttö ahisti, vaikka auttoikin. Lopetin, kun halusin olla "normaali". Nyt 3 vuotta synnytyksen jälkeen jouduin alottamaan lääkkeet taas ja tällä kertaa joudun lekurin mukaan syömään niitä 2-3 vuotta. Hoitamaton masennukseni vähensi pysyvästi serotoniinia aivoissani ja nyt masennun tosi herkästi, stressi, väsymys ym. Että popsi vaan niitä pillereitä ja saat itsesi pidemmäksi aikaa kuntoon. Minulla on myös udeita kavereita, jotka lopettaneet lääkkeet liian aikaisn ja tulos ollut sama, kuin mulla. Jaksamista

Yhteistyössä