masennus/kaksisuuntainen...

  • Viestiketjun aloittaja pimeästävaloon
  • Ensimmäinen viesti
pimeästävaloon
Hei,
onko ketään jolla masennus/kaksisuuntainen mielialahäiriö...minulla masennus todettu noin vuosi sitten, nyt vain tuntuu että onko tässä muutakin.oireet viitaisi siihen.sitä on vain niin vaikeaa tietää, mutta mielialat voi vaihdella todella usein..ja tunnen itseni niin riittämättömaksi, itsetunto välillä ihan pilvissä(=olen silloin itseeni tyytyväinen,),yhdessä hetkessä taas alamaissa(silloin ajattlen ettei mieskään minuasta välitä, eikä kukaan..)ja tunteet menevät laidasta laitaan muutenkin oikeastaan kaikessa..joskus taas todella tasaista.käyn kyllä terapiassa.otankin tän siellä tietysti puheeksi.mietin sitä vain nyt ja ajattelin onko muita...kohtalotovereita?miten olette selvittäneet mikä teitä vaivaa, ja miten jaksatte?
 
Mulla todettiin molemmat vuosia sitten, mulle määrättiin masennuslääkitys, josta sekosin täysin, kuukausi sitten kuulin et maanis-depressiivisyydessä ei saa syödä masennuslääkkeittä, vaan siihen on jotkut omat lääkitykset. Sun kannattaa jutella mielenterveystoimiston kanssa lääkityksestä.
 
Itellä ollu tätä samaa. Sain mielialalääkkeet ja sen jälkeen olo on huonontunut aika radikaalisti, josta taas tehtiin päätelmä että poden vaikeaa masennusta. Nyt itseä on alkanut vaivaamaan entisten "vauhtikausien" puuttuminen, jolloin oli hyvä olla.. nyt kaikki on vain harmaata.. Terapiassa ei ajatuksiani uskota.
 

Yhteistyössä