Masennuksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mima75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mima75

Vieras
Onko teillä mies masentunut sen jälkeen, kun itse on tervehtynyt? Meillä kävi niin ja tuntuu, että olen syyllinen siihen. Mies oli tukena masennuksen aikaan, oli niin hemmetin upea ja vahva! Sai kyllä kestää kaikenlaista #&%?$!*.
Mähän en oo sama ihminen, ku masentuneena olin, mut sitä on toisen ihmisen vaikee käsittää. Tuntuukin pahalta, ku mies puhuu, että mä oon sellanen ja tällänen ja teen niin ja näin, vaikka se oli masennuksen aikaisia juttuja. Tuntuu että saa maksaa masennuksesta velkaa tosi kauan. Ymmärrän toki, että mun täytyy todistaa millainen mä olen ja näyttää, etten ole se masentunut henkilö. Se on niin raskasta vuodenkin jälkeen palata siihen. No, vuosi on lyhyt aika.
Meillä meni aika pitkälle siihen, ettei mies kestänyt yhtään negatiivisia tunteita multa. Siis ihan ymmärettävää kaiken sen jälkeen, mut ihan pirun raskasta mulle. Kai se vaan vie aikaa palata takas "normaaliin" ja tasapainoiseen elämään.
Mun mies on ihana ja rakas, en halua mollata millään tavalla. Haluan vain tietää miten muiden elämä on lähtenyt käyntiin masennuksen jälkeen?

oo, oireita on havaittavissa täälläkin. sairatin itse useita vuosia paniikkihäiriötä ja nyt kun olen ollut jo useampia vuosia lähes oireeton, niin on miehen vuoro kipuilla oman itsensä kanssa. tosin jotenkin osasin odottaa tuota, että mies alkaa oirehtia. toivottaasti ei kovin pahaksi mene.

Meillä kävi niin, etten ole ehtinyt edes parantua kun mies alkoi oireilla ja nyt on #&%?$!* valloillaan kun molemmat voi huonosti. Kumpikin yrittää pärjätä itse ja auttaa toista mutta masennus vain syvenee kun huomaa, ettei pysty auttamaan toista (tai itseäänkään) päin vastoin vetää rakastaan syvemmälle suohon... :'(

Yhteistyössä