masennuksen hoito sähköshokeilla, onko kellään kokemusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla menee efexor 300mg ja risperdal 1+2mg, ja nyt väläyteltiin tuota hoitomuotoa masennuksen hoitoon.. mulla on keskivaikea masennus masennuslääkkeistä huolimatta. Minkälaisia kokemuksia tuosta on, kuinka pahasti muisti pätkii sen jälkeen?

Häh? Kauanko oot sairastanut? Mulle löytyi viimein aivan älyttömän hyvä lääke, Valdoxan. Aika uusi lääke masennuslääkerintamalla. Ja mulla on diagnosoitu vaikea masennus, efexor ei tepsinyt mullakaan. Tuo kuulostaa vaan aika hurjalta

mulla oli psykoottinen masennus keväällä 08, efexor oli hyvä siihen.. nyt masennu8s pahentunut taas. Muita lääkkeitä ei ole kokeiltu vaan tuota sähköshokkia suositteli kaks psykiatria. Sitä annettais kaks kertaa viikossa yht n10 kertaa

Sairastin psykoottista masennusta kymmenen vuotta sitten ja koska lääkkeet eivät tehonneet ja olin itsetuhoisen ahdistunut, sain sähköhoitoa. Sitä varten nukutettiin, "humautettiin". Ensimmäisen kerran jälkeen en heti muistanut, missä olen tai mitä on tapahtunut, mutta muisti palasi nopeasti. Ihanaa oli, että mustana möykkynä painanut ahdistus poistui heti ja sain elämäni takaisin. Minäkin pelkäsin hoitoa etukäteen, mutta juuri psykoottiseen masennukseen se tehoaa tutkimusten mukaan erittäin hyvin. Sain hoitoa muistaakseni vain jotain kuusi kertaa, koska vaste oli niin hyvä.

Masennus palasi kyllä noin puolen vuoden kuluttua mutta ei enää pahana ja toivuin siitä ihan lääkkeillä ja aloittamalla uudessa työssä.

Miäkin haluaisin kokeilla sähköshokkia!
Mulla on muutaman kerran mennyt masennus psykoottiseks ja paniikkihäiriökin vaivaa
Mutta ei lääkäri innostunut.. Kannattaahan se kokeilla, kerran mahdollisuus annetaan :wave:

Kukas kuuluisuus se hoitaaakaan masennusta niillä shokeilla... hitsit kun muistais, joku mieslaulaja. Tv-dokumentti tuli joskus aiheesta. Niitä shokkeja joutuu melko useassa tapauksessa sit ottamaan koko elämänsä, jotkut 1 kerta vuodessa jotkut 6 kertaa.

Mitä tehdä jos on ollut paha masennus ja yli vuoden? ahdistaa, ja ajattelee koko ajan itsemurhaa, mikään ei kiinnosta ei ole halua mennä mihinkään, kaikki tuntuu menevän päiv helvettiä , ja on koko ajan paha olla, ja masentunut ihan koko ajan on masentunut, saattaa olla et masennus lähtee 2 vk pois, mut sit se taas palaa?

Yhteistyössä