Marsipaanin käsittelystä!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pottoliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pottoliini

Vieras
Ekaa kertaa ajattelin kokeilla marsinpaania, mutta miten sitä käsitellään? Voiko sen kaulita ihan noin vain vai tarviiko jotain siihen kaveriksi? Esim. tyyliin vehnäjauhoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Mie oon laittanut tomusokeria jauhojen sijaan,jos meinaa jäädä kiinni alustaan.

Okei, eli kokeilen tomusokerin kanssa. Minusta se oli aika tahmaisen oloista, joten ajattelin että jotain kaipaa. Sitten vain kaulitaan ja asetellaan paikoilleen niinhän?

Miksiköhän noissa ei ole käyttöohjeita mukana :D
 
marsipaani kaulitaan yleensä tomusokerin EI vehnäjauhojen kera. ihan vaan siitä syystä että jos sinne johonki mutkaan jää tomusokerikökköjä niin ne ei haittaa mutta ne vehnäjauhokököt on kyllä vähän... :x ellei sitte omista hyvää harjaa jolla harjaa ne pois ennen ku asettaa marsipaanin kakun päälle.

ja voikreemi tai flora vispi sopii mainiosti siihen marsipaanin alle. kerma hikoiluttaa marsipaanin ihan löllöksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Marsipaanin alle oon laittanut voikreemin, mut täältä luin että hillokerros ajais saman asian..joku viisaampi korjatkoon jos väärin muistelen.

Mikä on voikreemi :ashamed: ? Eipäs tämä sitten ollutkaan ihan niin yksinkertaista kun ajattelin :)
 
Jos meinaat kaulita niin voit kaulia tuorekelmujen välissä ja sitten otat toisen pois ja käännät "letun" kakun päälle ja otat vasta sitten toisen tuorekelmun pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Marsipaanin alle oon laittanut voikreemin, mut täältä luin että hillokerros ajais saman asian..joku viisaampi korjatkoon jos väärin muistelen.

Mikä on voikreemi :ashamed: ? Eipäs tämä sitten ollutkaan ihan niin yksinkertaista kun ajattelin :)

Ei sekään oo vaikea tehdä..:) Jos mie onnistuin niin kyllä siekin!

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/9771/Voikreemi
Esim.tuossa on yks ohje siihen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Marsipaanin alle oon laittanut voikreemin, mut täältä luin että hillokerros ajais saman asian..joku viisaampi korjatkoon jos väärin muistelen.

kovaksi vatkattu kermavaahto ajaa saman asian kotikakuissa, jos niitä ei hirveän kauan säilytellä.
 

Yhteistyössä