Sanip, meillä on maisteltu kiinteitä nyt 2,5vk. Ensin aloitin perunalla, mutta siitä seurasi vain huutoa eikä perunasose maistunut pojalle yhtään. Parin päivän jälkeen lisäsin perunan sekaan porkkanaa ja sose alkoi maistua paremmin. Nyt meillä syödään peruna-maissisosetta, joka uppoaa poikaan hyvin. Täytyy myöntää, että tuo peruna-maissisose on aika hyvää, maistoin sitä itse tehdessä ja kelpaisi minullekin. Määrät on vieläkin tosi pienet, annan kerralla vain yhden jääpalan verran - saa siitäkin lapikoida varmaan 20 kertaa suuhun kun poika ottaa vain niin vähän lusikasta kerralla. Aluksi poika ei ymmärtänyt yhtään, mitä suuhun laitetulla soseella piti tehdä, ei siis ymmärtänyt nielaista. Meillä meni varmaan viikko, ennenkun oppi kunnolla syömään soseruokaa eikä kiukutellut ja huutanut samalla. Vieläkin syöttämistä hankaloittaa pojan alituinen halu ottaa itse kiinni lusikasta, työntää käsi suuhun yhtäaikaa ruoan kanssa ja repiä ruokalappua, siis aikamoista show:ta tuo ruokailu, mutta selvitään siitä kuitenkin aika nopeasti. Annan soseen kanssa pojalle myös vettä pullosta, jota ei juo, mutta pureskelee tuttia ja saa muutaman tipan vettä puhdistamaan suuta.
Viikon verran olen antanut myös sokeroimatonta hedelmäsosetta muutaman lusikallisen. Yllätyin, kuinka vaikea oli löytää sokeroimatonta heldelmäsosetta, lähes kaikissa on lisättyä
hedelmäsokeria. Meillä on maisteltu nyt omenaa ja omena-aprikoosia. Hedelmäsoseet maistuvat selvästi paremmin kun perunajutut, mikä on ihan ymmärrettävää, vaikka nämä sokeroimattomat ei todellakaan ole mitenkään makeita.
Meillä on alettu heräämään, äidin harmiksi, jo seitsemältä. Olen sitkeästi yrittänyt vain jatkaa unta ja antanut pojan jutella omiaan. Välillä poika nukahtaa vielä hetkeksi, joskus vain höpöttää omiaan vaikka tunnin jos minä muka nukun vieressä. Onneksi tällä kaverilla ei ole kiire pois sängystä heti herättyään, vaan saadaan lepäillä sängyssä edes kahdeksaan asti ennen ylösnousua.