Marrasvauvat 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **emppu**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt tulee lyhyesti omaa napaa.. Meillä yhtäkkiä alettu syömään öisin 4-5 kertaa kun ennen syötiin kerran yössä... Tänään tuli tasan 3kk pojalle täyteen. Onko tämä nyt joku tiheän imun kausi vai mitä ihmettä ? vai loppuuko mulla maito?? oon ihan väsynyt, tätä jatkunut nyt 5 päivää ja yötä. Muilla kokemuksia vastaavasta? lisämaitoakaan en voi antaa kun ei huoli tuttipulloa sitten millään! :/

Meillä oli 2vk ajan sama juttu. Eka unipätkä oli 3h, mutta sen jälkeen herätti 1-2h välein ja aina söi. Nyt tilanne onneksi ohi ja palattu normaaliin eli 3h unipätkiin, sen pidempään poika ei ole juurikaan nukkunut koskaan. Musta tuntui silloin, että tissit on ihan tyhjät kun kokoajan syö, mutta luulen ettei heräily johtunut ollenkaan nälästä vaan rauhattomasta unesta ja lohtutissin halusta. Aloin tarjoamaan tuttia aina lyhyen unipätkän jälkeen ja sekin kelpasi.

sandy: kannattaa kokeilla erilaisia tuttipullon päitä. meillä ei suostu syömään kaikista tuttipulloista... mut meneehän siihen hetki ennen ko tottuu. Ootko antanu tuttia?? sen avulla voi ainakin opetella. :D

meillkin poika ens viikolla 3kk jo.. ajatella.

meillä poika nukkuu edelleen niitä 4-6 h unipätkiä. mut on välillä öitä jolloin mennään 3h:kin pätkillä.

on kyllä aivan mahtavaa seurata miten poika kehittyy.. meillä on käännytty jo selältä mahalle ja mahalta selälle. ja nyt poika tykkää vetää suuhunsa kaikkee :D nauru ei ole vielä helähtäny.
lelut kiinnostaa jo paljon :DD

itekin on saaanu tosi hyvin omaa aikaa. pääsee salille ja jumppaan monta kertaa viikossa ja sit vielä kauppa reissut teen yksin.

ai niin sandylle vielä.. mie oon kullu et vauvoilla olis jossais 3-4kk tietämillä ajanjakso millon syövät tieheämmin. sillä on joku tarkotus et äidin maidon tuotanto lisääntys kun vauvakin tarvii enenmmän ravintoa kun kasvaa. jotenki näin se meni. luin jostain. en usko et on pysyvää :DD

Meillä poika ottaa tuttipulloa vain makuuasennossa sängyllä. Puoli-istuvassa asennossa sylissä vaan leikkii pullolla.

Meillä on ollut nyt kaksi iltaa mahakipua, siis huutoa ja kiemurtelua. Mistähän johtuu? Mikään mun tai pojan syömisessä ei ole muuttunut. Nukahtaminen on sen takia viivästynyt ja naapurit varmaan hermostuneet, mutta aika pienellä harmilla ollaan silti selvitty. Kakkaakin tulee nyt selvästi harvemmin kuin aikaisemmin, ennen jo löysät lähes joka vaipassa, nyt vaan aamupäivällä.

Oletteko tutustuneet tähän uuteen tutkimukseen jonka mukaan täysimetys 6kk ei olisikaan hyväksi vaan lisäisi allergioiden mahdollisuutta? Miten meinaatte itse imettää ja antaa kiinteitä?
Mä olen kuullut tosta tutkimuksesta vain toisen käden tietoa, mutta en olekaan ajatellut imettää kuin max.6kk kiinteiden ohella. Aion kysyä jo 3kk neuvolasta, josko kiinteitä voisi pikkuhiljaa aloittaa kun kaveri on jo niin iso (ja tähän asti ollut myös tosi hyvävatsainen). Vaikka tällä pojalla ei ole juuri koskaan nälkä. Jos en itse muista syöttää, huutaa tissiä vasta 4-5h välein päivälläkin.

Sarppa, ihanaa että teillä jo lelut kiinnostaa, voitte jopa leikkiä yhdessä. Ja kääntyilyäkin, vau!
Mä tunnustan, että pitäisi pitää poikaa enemmän vatsallaan jumppaamassa, mutta siitä tulee aina heti kitinää niin aika vähän aikaa tulee vielä lattialla oltua.

joo siis meilläkin kitistään jos mahalleen laitetaan. mut ollaan pidetty "väkisin" pari kertaa päivään et niska vahvistus. Ei meillä tietysti vielä säännöllisesti kääntyillä mut jokusen kerran ollaan nähty tämäkin ihme.. :D

Lellu mie en oo kuullukaan moisesta tutkimuksesta. Mie arvelin kans kysäistä ens neuvolassa et joko/milloin vois alkaa antaa vaikka maissi velliä. meillä on aika nälkäinen kaveri. oon arvellu et täys imettäisin sinne 4kk ja sit viimeistään kiinteitä.

Me käytiin tänään lastenlääkärillä napatyrän takia. Lääkäri sanoi ettei navassa oleva tyrä aiheuta mitään vaivoja vauvoille joten sille ei tarvitse tehdä mitään. LÄhinnä kosmeettinen haitta. Jos tyrä pullistelee vielä eskari-iässä niin sitten voidaan miettiä, mutta navassa oleva tyrä paranee melkein itekseen. Eri asia on kuulemma nivustyrät ym.

Tytölle tehtiin myös sydämen ultraäänitutkimus, koska 2-kuukautisneuvolassa lääkäri kuuli hennon sivuäänen. Sivuääni kuului nytkin, mutta ultrassa ei näkynyt mitään erikoista. Sydämen rakenne oli kunnossa, onneksi. Meinas jo äiti vähän säikähtää... Tämäkin on kuulemma tavallista että lapsilla kuuluu sivuääniä. Varmuuden vuoksi sydän ultrataan vielä uudestaan puolen vuoden iässä.

No jotta ei murheet tähän päättyisi niin suihkutissit vaivaa edelleen... lääkäri sanoi, että tytön ilmavaivat (jotka tosin helpottaneet alusta paljon) johtuvat runsaasta maidontulosta. Tytön ei tarvitse kuulemma tehdä tarpeeksi maidon eteen töitä vaan maito suihkuaa vauvan suuhun... ja niinhän se tekeekin. TOsin nykyään suihkua tulee vain alussa kun maito alkaa herumaan. Yritin puristaa siinä vaiheessa maidot harsoon ja ennen syöttöä myös tyhjennän vähän rintaa. On se kumma juttu kun toiset kärsii vähäisestä maidontuotannosta ja toisilla taas riittää vaikka muille jakaa... Lääkäri suosittele käyttämään Rela-tippoja, niillä kuulemma todistettavasti vatsaa rauhoittava vaikutus. Cuplatoneista lääkäri sanoi, ettei niillä ole mitään merkitystä eikä ole missään tutkimuksissa todistettu että ne auttoisivat vatsavaivoihin.

No joo, mutta loppujen lopuksi kaikki kuitenkin hyvin. Tyttö on hyväntuulinen ja touhukas. Painoa oli tullut taas lisää ja nyt se oli 5380 ja pituutta 50 cm ja ikää tosiaan se 2,5 kk.

Niin ja vielä edellisiin viesteihin viitaten ja suihkutisseihin... tähän kun tulee vielä tiheän imun kausi, niin jestas sentään... :D saan hankkia varmaan jonkun lypsykoneen käyttöön.

Sanip, onpas sulla ihanan siro tyttö. Tämä meidän kaveri kun on enemmän sumopainijan mallia (heh).

Meillä alkanut nyt tosi kova puklailu. Puklaa siis lähes kaikki maidot ulos, joskus vasta tunninkin päästä syömisestä. Tänäänkin menossa jo kolmannet vaattet kun aina hetii puklata päällensä ennenkun ehtii rätin kanssa apuun. Ja olalla olleessaan maidot lentää korkeassa kaaressa suoraan lattialle. Kai poika jotain ravintoa kuitenkin saa, kun ei nälkäänsä valita eikä yhtään useammin halua syödä. Maha on kyllä useammin kipeä kuin aikaisemmin.
Mulla toinen tissi on ns.suihkutissi ja siitä syödessä puklailua on vielä selvästi enemmän.

Moi!

Onko kukaan käyttänyt Cerazette-pillereitä? Netistä olen lukenut vain tosi huonoja käyttökokemuksia ja nyt mietin aloitanko edes koko pillereitä. Sain pillerit varmuuden vuoksi, jos haluan niitä käyttää tässä imetysajalla. Mies on menossa vasektomiaan, mutta meneehän tässä helposti se puolivuotta ennenkun toimenpide on tehty ja ehkäisyteho todettu.

Mä olen alkanut epäillä, että poika on allerginen kalalle. Jos olen syönyt kalaa, niin seuraavana päivänä poika puklailee erityisen paljon ja valittaa mahakipuja. Voihan se olla, että tämä on vain sattumaa, mutta kala on ainoa mun syömä ruoka-aine johon pystyn nuo oireet yhdistämään. Testaan vielä ensi viikolla asian kertaalleen, ennenkun meillä on seuraava neuvola. Kakka on kyllä ihan normaalia, eikä mitään iho-oireita ole. Onneksi en ole kovinkaan suuri kalanystävä, joten minua ei harmita jos joudun jättämään kalan pois ruokavaliosta imetyksen ajaksi.
Meillä on kyllä ollut tuo puklailu aika runsasta muutenkin jo useamman viikon, joten välttämättä mistään allergiasta ei ole kyse.

Poika ei edelleenkään viihdy yhtään vatsallaan. Jo parin minuutin jälkeen alkaa kiukku ja huuto. Jaloillaan kaveri osaa tehdä jo "möyrimisliikkeitä", mutta käsissä ei ole yhtään voimaa eikä hän tajua niillä tukea ylävartaloa vaan ne lojuvat vain olkapäiden vieressä. Pää kyllä on tukevasti pystyssä. Pelkkien kiukkuisten jalkaliikkeiden ansiosta poika pääsee 20-30cm eteenpäin hetkessä, vaikkakaan ei tarkoita liikkua mihinkään.

Lelukaaren leluja läpsitään kovasti, mutta ei ota leluja käteen eikä tavoittele niitä lattialta.

Vaihdatteko vaipan yöllä? Pysyykö vauva kuivana koko yön? Mikä yövaippa?
Meillä ei pääsääntöisesti vaihdeta yöllä vaippaa, sillä poika lähes nukkuu myös syötön ajan enkä halua herättää vaipan takia. Usein vaan käy niin, että viimeisen yösyötön ja aamun (klo 5-8)välillä vaippa on fuskannut ja poika on kainaloihin asti pissassa. Arkisin mies vaihtaa vaipan kuudelta kun itse herää, mutta yleensä poika on jo märkä silloin. Normaali Pampers tai Libero ei meillä riitä yöllä. Muuten huonoksi todettu Muumivaippa pitää pissaa vähän paremmin.

joo mulle myös annettiin kyseiset pillerit mut en oo vielä aloittanu. eikä oo aikaisempaa kokemusta..

meilläkään ei viihdytä pitkään mahalleen, tai no ainakaan lattialla. polvien päällä vois olla sit vaikka tunnin..

poika on hirmu kova vauhkoomaan jaloillaan mut eteenpäin ei pääse ei millään. ja siitäkös kiukku alkaa.

mie en oo vaihtanu vaippaa yöllä pitkään aikaan.. aamulla vaippa on täys pissistä mut ei kuitenkaan fuskannu.

yövaippa??

meillä on ihan järkyttävää tuo pojan puklailu.. eilen vartin sisään vaihettiin paita jos toinenni. vaikka aina röyhtäytetään kunnolla..

meillä täys imetyksen päivät on ohi.. ja oon ottanu korvikkeen käyttöön. maitoa mulla tulee mut poika on niin nälkänen kaveri. pitää kysyä neuvolasta ens ke joko vois rueta antaa maissivelliä kun ei meinaa maha täyttyy pelkästä maidosta (jota menee kerralla semmosen 140ml)

Minä söin eilen vahingossa tonnikalaa 1/3 purkkia (piti pitää kalataukoa). Tänään poika on oksentanut lähes kaiken syömänsä ruoan ulos ja valittaa vatsaansa. Alan pikkuhiljaa uskoa pojan kala-allergiaan - däm.

Sarppa, pitääkö vastike pojan nälkää paljon paremmin kuin tissimaito? Sulla kuitenkin tulisi omaakin riittävästi?
Mä olen antanut vastiketta vain kahtena ekana yönä sairaalasta päästyä. Tämä kaveri näyttää pärjäävän tissimaidolla vaikka välillä rinnat ei olekaan kovin täydet. Ja nälkä sillä on tosi harvoin. Mä jo odotan, että pääsen eroon tästä imettämisestä. Ei ole mun juttu, mutta aion kärvistellä osaimetyksen kanssa sinne puoleen vuoteen jos vaan maito riittää.

Kertokaa jo ekan rokotuksen saaneet, tuliko oireita?
Meillä neuvola ensi viikolla ja vähän jännittää että tuleeko pojalle kuumetta tms. Tänään meillä on ollut "vaikea" päivä mahakipujen ja oksentelujen kanssa, joten en haluaisi näitä myös äidille raskaita päiviä enempää.

kyllä tuo vähän paremmin tuntuu pitävän nälkää vastike siis. oon alkanu miettii onkohan mun maito jotenki vähä rasvasempaa kun ennen.. ja ei sitä kyllä riittävästi tule enää. luulen että osaltaan omaa syytä kun painoo pudonnu jonku verran ja salilla jumpissa tulee käytyä.. eli jotenki tuo urheilu vaikuttaa..

niin piti vielä kirjottaa et mie yritän mahd pitkää osittain imettää. et poika sais joka päivä edes hitusen tärkeää äidin maitoo :D

meillä on ke neuvola, saas nähä mitä sanoot, millon saa alotella kiinteillä..

meille annetaan myös rokote(se joku niinku jossa on 5 rokotetta tjtn).. jännittää miten vaikuttaa poikaan.. tuleeko esim mahanpuruja :((

Yhdistelmärokotteesta: me saatiin se viime vkolla, ja tulihan siitä heti oireita.. poika oli ensin tosi väsynyt ja sen jälkeen heräsi itkemään (yleensä kuin aurinko päikkäreiden jälkeen), oli selvästi kipeä ja kiukkunen. Mä laitoin varuiksi supon seuraávaks yöksi ja se menikin ihan hyvin mutta sitten sitä seuraava yö oli kauhee, poika heräili yhtenään itkemään ja valvoa kukkui klo 4-6.. ei oo tehny tätä moneen kk:teen joten piikin syyksi menee sekin. Sitten ne oireet menikin ohi, parissa pvässä. Rotarokotetta en enää ottanu, kun saatiin viimeks niiiiiiiiin kauheat oireet siitä, kolmen viikon ripuli ja oksentelut päälle :(

jooh meillä oli eilen 3 kk neuvola. painoa pojalla oli tasan 6kg ja pituutta 61,5cm pää oli 41cm..
yhditelmärokote saatiin eikä ainakaan toistaiseksi ole tullu mitään oireita. ehkä vähän uneliaampi ollu. myöskään noro rokotteesta ei kumpanakaan kertana tullu mitään.

voidaan rueta aloittamaan kiinteitä. eilen kävinkin jo ostamassa maissivelliä..

Meilläkin 3kk neuvolassa käyty. Pojan mitat :7,5kg ja 62,5cm, pää 43,8cm. Hauska huomata, miten eri kokoisia vauvoja 3kk voivat olla, ainakin Sarpan poika on tosi siro tähän jässikkään verrattuna.

Poika suuttui todella paljon rokotteesta. Huusi ihan hullunaan koko loppuajan. Neuvolatätikin nauroi, että onpas pojalla pitkä muisti kun jaksoi huutaa niin pitkään vielä rokotteen jälkeen. Tämä kaveri kyllä suuttuu aika helpolla milloin mistäkin ja jaksaa huutaa pitkään.

Meidän neuvolatäti ei ollut yhtään innokas kiinteiden aloittamisesta vielä 3kk iässä, muttei tietenkään voinut sitä kieltääkään. Vellejä ei suositellut yhtään, ei kuulemma pidä nälkää juurikaan pitempään kuin tissimaito. Kehotti aloittamaan perunalla, porkkanalla jne., myös marjoja voi aloittaa, mutta ehdotti yhtä ruoka-ainetta viikossa. Minä aion aloittaa perunan syönnin ensi viikolla. Katsotaan nyt tämä viikko, että tuleeko rokotteesta mitään oireita ennenkun aloitetaan kiinteät. Ainakin rokote näyttää väsyttävän, kaveri on vetänyt sikeitä jo 1,5h vaikka yleensä nämä "väliunet" on vain korkeintaan tunnin mittaiset.

Me käytiin kanssa 3 kk neuvolassa. Tytöllä painoa 5600 ja pituutta 58 cm, pipo tais olla 39.
Mulla tulee niin paljon maitoa ja tyttö kasvaa tasaisesti että en edes mieti vielä kuukauteen tai kahteen muun ruoan antamista. Katellaan miten tämä etenee...

Meillä on kiltti tyttö. Toki välillä huutaakin, mutta yöt ovat olleet alusta asti rauhallisia. Tyttö ei itke öisin vaan herää noin 3.30 syömään ja syö noin 10 min ja nukahtaa uudelleen. Sit heräilee noin 7.30. Nukkumaan mennään vaihtelevasti noin 21-22.30 välillä. Syöttövälit ovat nykyään 3-4 h ja öisin sit pidemmät. Tohtiikohan sitä toista lasta tehdäkään kun tottuu tämmöiselle... :D Toki asiat saattavat myös hetkessä muuttua toiseenkin suuntaan...

Me otettiin neuvolan kautta se pneumokokki-rokote tai siis voi olla että ollaan saatu se hepatiittirokotekin. Tutkimushan on vielä kesken. Tyttö kiljahti piikin saatuaan, mutta rauhoittui aika pian ja itseasiassa nukahti parin minuutin päästä piikistä, eikä ole sen koomin sitä valitellut.

Mulle tuli tänään jo neljäs kutsukirje siihen pneumokokki-rokote tutkimukseen. Neuvolassakin asiasta kysyttiin ja olen jo ilmoittanut, ettei osallistuta. Me halutaan hepatiitirokotteet pojalle heti 1v. joten sen takia ei voida osallistua tutkimukseen, mitään muuta syytä siitä kieltäytymiseen meillä ei ole.

Poika oli eilen (ekan normirokotuksen jälkeisen päivänä) tosi levoton. Nukkuikin vain 2x 30min unet, vaikka normaalisti nukkuu hyvin päivällä. Tiedä sitten johtuiko rokotuksesta vai mistä..?

Kuinka pitkät yöunet teidän vauvat nukkuu?
Meillä käydään nukkumaan yleensä klo 21, joskus harvoin venyy nukahtaminen klo 22. Aamulla herätään n.klo 8.30 eli poika vetelee melkein 12h yöunet , tosin syö 3h välein, mutta nukahtaa heti uudestaan. Mä olen tyytyväinen, että olen saanut pojan nukkumaan näinkin pitkään, jää vähän "omaa aikaa", eikä tarvitse aamulla olla hereillä kukonlaulun aikaan. Vielä kun oppisi nukkumaan läpi yön, tai edes vain yhdellä yösyötöllä.

Jospa kirjoittais taas pitkästä aikaa jotain. Tosin mitään uutta ja ihmeellistä ei ole kerrottavana, mutta silti...

Tuli Idallakin sitten 3 kk täyteen toissapäivänä. Jotenkin helpottava "rajapyykki", vaikka ei toki käytännönelämään vaikuta mitenkään. Ne pahimmat itkutkin onneksi helpotti jo aiemmin. Ida kääntyi jo kerran selältä vatsalleen. Olin aika yllättynyt, koska esikoinen kääntyi tosi paljon myöhemmin. Toisaalta tällä neidillä ei ole paino vaikeuttamassa liikkumista.

Meillä yöunet on myös 12 h. Ida menee nukkumaan klo 20.30-22. Yleensä saattaa nukahtaa n.21, mutta herää vielä klo 22 maissa tankkaamaan. Sitten yöllä syödään keskimäärin 3 h välein. Eka pätkä voi olla 4 h, mutta sitten aamuyöstä väli ei ole aina edes kahta tuntia. Ei kyllä nälkään herää niin tiheesti, mutta syötän silti, kun se auttaa mahavaivoihinkin ja nukahtaa uudelleen. Menen itsekin lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan ja monesti vielä torkun Idan kanssa aamulla, kun esikoinen katsoo lastenohjelmia. Sen verran väsyttävää kuitenkin heräillä monta kertaa yössä. Mäkin odotan jo kovasti, että alkaisi nukkumaan yhdellä syötöllä. Tosin sekään ei kyllä takaa ettei silti heräilisi useammin. Meillä esikoisella oli 4-6 kk iässä oikein yöhulinakausi. No eipä tää tästä ainakaan kauheesti pahemmaksi voi muuttua, kun nytkin saa herätä vähintään 5 kertaa yössä (esikoinen herää yleensä 1-2 kertaa myös).

Olen nyt vältellyt ruisleipää, suklaata, kaaleja, herneitä, paprikaa jne. kun noita mahavaivoja on vieläkin sen verran. Toisaalta niitä on monesti, vaikka en ole syönyt mitään erikoista, joten vaikea sanoa mistä ne johtuu. Toisinaan tekis kauheesti mieli ainakin ruisleipää ja suklaata, mutta välttelen niitä nyt varmuuden vuoksi kuitenkin.

Nyt kun taas on voinut nukuttaa ulkona niin Ida on alkanut nukkumaan tosi pitkiä päikkäreitä. Neljän tunnin jälkeen olen herättänyt ettei syöntivälistä tule ihan mahdottoman pitkä. Olen itsekin saanut vähän omaa aikaa, kun lapset ovat nukkuneet yhtä aikaa pari tuntia. Näiden päikkäreiden lisäksi Ida nukkuu n. puolen tunnin tirsat aamupäivällä ja illalla. Sisällä ei kunnon päikkäreitä sitten nukukaan tai ainakin tuttia saa olla laittamassa vähän väliä. No nyt sitten taas onkin liian kylmä laittaa ulos.

Vaiposta oli puhetta myös. Meillä on vielä päiväkäytössä Liberon ja Pampersin 2 koko, mutta yöllä Pampersin 3, koska toi 2 ei enää riitä.

Ensi viikolla ois neuvola niin laitan sitten tän meijän keijukaisen mittoja. Eipä tota painoa ole edelleenkään pahemmin tullut. Saas nähdä suositteleeko terkka jo kiinteiden aloittamista.

Huomenna on kaverin häät ja mennään miehen kans hotelliin yöksi, ihanaa.

Hauskaa viikonloppua!

meillä mennään nukkumaan n 23 aikoihin ja herätään ensimmäisen kerran aamulla 5.30-7.00..
meillä ei oo mahavaivoja enää ollu. kiinteitä ollaan syöty sen viikon nyt. maissivelliä ja porkkana-peruna velliä. hyvin on maistunu..

Meillä on vähän samaa ongelmaa kuin Empulla eli poika nukahtaa helposti, mutta herää n.45 unien jälkeen. Jollen ole vieressä heti tarjoamassa tuttia suuhun, kaveri herää kokonaan ja sitten on turha odotella uutta nukahtamista kuin korkeintaan 2h päästä. Pojalla on selvästi ongelmia siirtyä pinnallisesta unesta syvään uneen, vaan herää just siinä taitteessa helposti. Yleensä katsonkin telkkaria makkarissa pojan vieressä ainakin tunnin ja päivystän pojan uneenpääsyn.

Minä lähden nyt ekan kerran "ulos" yksin. Aika mukava päästä vähän tuulettumaan yksin ja ottaa ehkä pari siideriäkin. Poika ja isä ovat nyt ekan kerran kahdestaan niin, että iltaruoka tulee pullosta ja toivottavasti poika on yöunilla ennenkun tulen kotiin. Vähän jännittää, mutta onneksi miehellä on kokemusta lapsista jopa mua enemmän, joten varmaan pärjäävät täällä hyvin.

lellu: myös mie olen lähdössä yksin ekaa kertaa ulos ja poika jää isänsä kanssa. on tarkoitus ottaa useampikin olut mutta yöksi olen tulossa kotiin. tiedän että kamala ikävä tulee mutta ihana toisaalta päästä rentoutumaan. jaksaa taas paremmin arkea

Isä ja poika olivat pärjänneet eilen oikein kivasti, tosin... ei oltu kylvetetty, laitettu yövaippaa, ja poika oli hereillä! Siis mun toiveita illan suhteen ei oltu juurikaan kuunneltu, mutta pääasia oli että poika oli hyväntuulinen ja syönyt nätisti pullosta kun tulin kotiin. Jouduin siis nukutushommiin heti kotiinpäästyä, vaikka juuri sen olisin halunnut miehen hoitavan.

Meillä poika ei ymmärrä/osaa syödä pullosta kuin makuulla (imetysasennossa). Muissa asennoissa kaveri vaan leikkii pullolla eikä ymmärrä imeä.

Huomasin selvästi, että viime yönä tissit oli paljon täydemmät kun yksi imetys jäi väliin. Muutenkin rinnat on pienentyneet selvästi, kohta mahtuu jo normiliivitkin päälle. Onneksi maitoa tulee silti vielä riittävästi.

Mitenkäs Sarpan vapaailta meni?

Mulla ei kyllä ollut ikävä poikaa illan aikana. En ollut poissakaan kuin 6h. Ja oli kiva huomata, ettei poika itkenyt kun tulin kotiin ja huomasi minut. Yleensä tuo kaveri on aika "äidinpoika".

Heh, täällähän on muutkin mammat ollu viihteellä... :D. Mä olin kans kaverin synttärijuhlissa eilen ja tuli juotua aika reippaastikin. Oli ihana päästä tuulettumaan ja näkemään ihmisiä. Ikävä tietysti oli, mutta tiesin, että kotona pärjätään niin ei tullut ressiä.
Tyttö oli nukahtanut ysiltä ja heräsi aamulla kuudelta!! Sanoinkin miehelle, että se saa tästä lähtien nukkua tytön kanssa jos noin menee, ettei tarvi syödäkään mitään... :) Aamulla sai tuttelia ja hyvin söi pullosta. Nyt ajattelin, että jos puolen päivän aikaan tohtisin antaa tissiä - join muistaakseni yhden aikaan yöllä viimeisen drinksun. Tissit oli aikasta täydet aamulla ja ennen baariin lähtöä tyhjensin myös vähän.

Nyt taas jaksaa arkea! Mukavaa viikonloppua! :)

Yhteistyössä