Jospa kirjoittais taas pitkästä aikaa jotain. Tosin mitään uutta ja ihmeellistä ei ole kerrottavana, mutta silti...
Tuli Idallakin sitten 3 kk täyteen toissapäivänä. Jotenkin helpottava "rajapyykki", vaikka ei toki käytännönelämään vaikuta mitenkään. Ne pahimmat itkutkin onneksi helpotti jo aiemmin. Ida kääntyi jo kerran selältä vatsalleen. Olin aika yllättynyt, koska esikoinen kääntyi tosi paljon myöhemmin. Toisaalta tällä neidillä ei ole paino vaikeuttamassa liikkumista.
Meillä yöunet on myös 12 h. Ida menee nukkumaan klo 20.30-22. Yleensä saattaa nukahtaa n.21, mutta herää vielä klo 22 maissa tankkaamaan. Sitten yöllä syödään keskimäärin 3 h välein. Eka pätkä voi olla 4 h, mutta sitten aamuyöstä väli ei ole aina edes kahta tuntia. Ei kyllä nälkään herää niin tiheesti, mutta syötän silti, kun se auttaa mahavaivoihinkin ja nukahtaa uudelleen. Menen itsekin lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan ja monesti vielä torkun Idan kanssa aamulla, kun esikoinen katsoo lastenohjelmia. Sen verran väsyttävää kuitenkin heräillä monta kertaa yössä. Mäkin odotan jo kovasti, että alkaisi nukkumaan yhdellä syötöllä. Tosin sekään ei kyllä takaa ettei silti heräilisi useammin. Meillä esikoisella oli 4-6 kk iässä oikein yöhulinakausi. No eipä tää tästä ainakaan kauheesti pahemmaksi voi muuttua, kun nytkin saa herätä vähintään 5 kertaa yössä (esikoinen herää yleensä 1-2 kertaa myös).
Olen nyt vältellyt ruisleipää, suklaata, kaaleja, herneitä, paprikaa jne. kun noita mahavaivoja on vieläkin sen verran. Toisaalta niitä on monesti, vaikka en ole syönyt mitään erikoista, joten vaikea sanoa mistä ne johtuu. Toisinaan tekis kauheesti mieli ainakin ruisleipää ja suklaata, mutta välttelen niitä nyt varmuuden vuoksi kuitenkin.
Nyt kun taas on voinut nukuttaa ulkona niin Ida on alkanut nukkumaan tosi pitkiä päikkäreitä. Neljän tunnin jälkeen olen herättänyt ettei syöntivälistä tule ihan mahdottoman pitkä. Olen itsekin saanut vähän omaa aikaa, kun lapset ovat nukkuneet yhtä aikaa pari tuntia. Näiden päikkäreiden lisäksi Ida nukkuu n. puolen tunnin tirsat aamupäivällä ja illalla. Sisällä ei kunnon päikkäreitä sitten nukukaan tai ainakin tuttia saa olla laittamassa vähän väliä. No nyt sitten taas onkin liian kylmä laittaa ulos.
Vaiposta oli puhetta myös. Meillä on vielä päiväkäytössä Liberon ja Pampersin 2 koko, mutta yöllä Pampersin 3, koska toi 2 ei enää riitä.
Ensi viikolla ois neuvola niin laitan sitten tän meijän keijukaisen mittoja. Eipä tota painoa ole edelleenkään pahemmin tullut. Saas nähdä suositteleeko terkka jo kiinteiden aloittamista.
Huomenna on kaverin häät ja mennään miehen kans hotelliin yöksi, ihanaa.
Hauskaa viikonloppua!