Marrasvauvat 2007 TAMMIKUU '08

ihanaa mä pääsin tänään käymään kampaajalla!! Olihan siitä vierähtänytkin jo aikaa, kävin just ennen minnin syntymää.. ja mulla kun on oikeesti vaaleat hiukset, mutta nyt olleet jo vuosia tummat, niin toi juurikasvu oli aika härskin näköinen jo:)

Saas nähdä miten meillä mennään yöunille tänään. Minni otti tänään piiitkät päikkärit 14-18.. Vein minnin just kuudeks äitille ja juoksin siitä sit kampaajalle. Oli kuulemma sielläkin vain syönyt ja nukkunut =) tultiin kotiin tossa tunti sitten ja vetäs vielä 45 min unet bussissa.. Nyt ei kyllä väsytä yhtään!!

Kristiina-
joo mulla ainakin on järjenjuoksu katkennut totaalisesti :LOL: tänäänkin palasin vielä bussipysäkiltä kotiin tarkistamaan että muistinhan varmasti sulkea kahvinkeittimen, olihan se tietenkin pois päältä.. ja sitten äsken kun tultiin kotiin joudun melkein puol tuntia remppaamaan vaunukoppaa irti vaunuista, koska olin unohtanut missä ne nappulat taas sijaitsikaan :LOL: ei kyllä siinä vaiheessa kauheesti naurattanut! :headwall:

Mitenköhän meiltä minnin kanssa huomenna onnistuu pyykkituvassa käynti, se kun sijaitsee eri rapussa.. toi kantoliinan käyttö on vielä toooosi hakusessa! jos sitä vaikka huomenna yrittäis:) on toi pyykkivuori taas pääsyt kasaantumaan kun ei äiti ole käynyt täällä vierailulla :LOL: nooh minähän ne pyykit kyllä kävin pesemässä, mutta äiti katteli tyttöä sillä aikaa ja laitteli ruokaa *nam*..

Olin kyllä suunnitellut et minnin isä olis ollut täällä huomenna, mutta miten sattuikaan et tuli JUST taas kipeäksi?!? ilmoitti sen vielä tekstiviestillä!! Soitin kyllä perään ja totesin nyt että on varmaan kaikille meille parempi jos hän elää omaa elämäänsä ja minä&minni omaa.. johon jaksoi todeta vaan että käykö jos puhutaan asiasta myöhemmin, oli kuulemma niin kipeä olo.. Ei kyllä yhtään kuulostanut kipeältä! Nyt olen siis päättänyt katsoa eteenpäin ja olla miettimättä enää koko asiaa!! Minninkin on toivottavasti parempi olla ilman tuollaista henkilöä..

Yes Minnillä suu napsuu siihen malliin että ruokaa kaivattais, jos sen jälkeen pääsis nukkumaan |O

Cara ja Mifu

p.s. se haalari oli ihana, otan vaikka kuvan huomenna ja laitan sen tänne teidänkin ihailtavaksi

p.p.s Sanna joo lisää vaan hyviä paheita ja ei tartte olla niin hyviäkään :saint:
 
Huomenia!

Voi hitto, esikko oli taas repässy aamulla..Isänsä oli yövuorossa, ja kun kotiin tuli kuuden jälkeen aamusta, niin esikko oli ollut hereillä ja sanonut vaan; leikin legoilla, shh äiti nukkuu..Hyssytteli siis miestä, et äiti nukkuu. Jossain vaiheessa muistan heränneeni, kun esikko potkiutu vieressä mut luulin et se nukahti vielä uudelleen :ashamed:
Miunkin unet on nykyisin tulleet niin sikeiks, et saa tosiaan töniä että herään ees..pelottaa että tuo satuttaa ittensä kun yksin täällä touhuaa..tai jos saakin päähänsä lähteä pihalle! Miun varmaan pitäis alkaa nukkua tuossa makkarin ovella, et huomaisin kun se lähtee tai jotain.

Sitten, näin taas kamalaa unta. Tällä kertaa äitini oli luvannut antaa Mintun jollekin tuttavapariskunnalle, jotka ei lapsia saanu. Pitkään väittelin äitin ja monen muun kanssa, ja lopulta meinasin kysyä mieheltäkin, että meijän varmaan pitäis sitten yrittää saada vielä yks lapsi, jos Minttu pitää antaa pois. Kamala uni.Mistä noita oikeen tuleekaan..?

Sannalle kiitokset nimen lisäämisestä listaan!

Järjenjuoksusta on ollut puhetta..
Lievää hitautta sillä alueella oon kans huomannut :LOL: Välillä pitää just miettiä monta kertaa että mitähän pitikään tehdä ja että oonhan varmasti tehnyt mitä piti..Muutaman kerran ajatus on katkennut matkalla olkkarista keittiöön, on pitänyt palata takas ja miettiä että minkäs takia mie tuonne olinkaan menossa.

Laitoin muuten profiiliin uuden kuvan Mintusta, jos se nyt suostuu näkymään..
Nyt pitää hakee toinen kuppi kahvii..
M ja Minttu s.12.11
 
Huomenta!

Meillä on mennyt taas päivät niin nopeasti ettei meinaa koneelle ehtiä. Ristiäiset oli sunnuntaina ja poika sai nimekseen Aaro Juhani! Juhlat meni hyvin, meitähän oli vaan ihan pieni porukka.

Täällä myös ollaan mahatautia sairastettu. Esikoinen oli ennen ristiäisiä ja minä toissa yön. Myös anoppi sai tartunnan ristiäisistä. Meillä se vaan on mennyt siinä yhdessä yössä ohi. Mikä on hyvä. Toivottavasti Aaro pysyy terveenä.

Olen kyllä lukemassa käynyt melkein päivittäin mutta tuo esikoinen vaatii oman aikansa ja haluaa juuri sillä hetkellä kun äiti istuu koneelle alkaa maalamaan tai jotain muuta mihin on pakko myös minun keskittyä. No sellaista tämä on pienten kanssa!

Aaro on edelleen todella helppo lapsi. meillä nukutaan yö yhdellä syömisellä, välillä ei tarvitse sitäkään jos nukkumaan meno menee vähän myöhempään. Kovasti on poika alkanut kaipaamaan seurustelua ja huutelee jos kukaan ei juttele. Hymyjä tulee ihanasti mutta vielä ei ole ääneen nauranut. Mites muiden lapsoset, pysyykö pää hyvin ylhäällä mahallaan ollessa? Meillä aaro ei viitsi juuri lainkaan pitää päätä pystyssä lattialla. Muuten kyllä on jämäkkä. Meillä oli viime viikolla lääkärineuvola mutta minusta sillä lääkärillä oli liian kiire... kyselin kun aaro ei käännä oikealle päätä että mikä siinä on mut en saanut vastausta...seuraillaan. Nyt kääntää kun ollaan tarkoituksella laitettu aina lattialle niin päin että kaikki muut on oikealla! Muuten ei ollut neuvolassa ihmeellistä. Kuiva iho on Aarolla mutta meillä on esikoinen ja minä atoopikkoja joten tuttu juttu!

Vihdoin tuli lunta, ihanaa! Päästään kunnolla ulos! Jos vaikka mäen laskuun tänään ehtis tuon esikoisen kanssa!

Nyt Aaro huutelee, täytyy mennä!

Peikko-Enkeli ja Aaro 20.11

ps. Cara, koita kestää... Ei sun tarvi jaksaa edes lapsen takia! Parempi ettei isä ole ollenkaan kuvioissa jos ei täysillä halua olla mukana lapsen elämässä. Mun mielipide.... Olen itse kokenut omassa lapsuudessa tuollaista ja siitä on kyllä jäänyt traumoja petetyistä lupauksista yms. Nykyään mietin aina voinko luottaa jos isä jotain lupaa!
 
Järjenjuoksu on välillä todella kohmeessa! :ashamed: Nykyisin melko usein huomaan tomerana ravaavani tekemään jotain ja sitten keskenkaiken pitää pysähtyä miettimään, että mitäköhän meinasinkaan tehdä, kun ei ole mitään muisikuvaa. :LOL: Joopajoo, loppujenlopuksi ei meinaa oikein ollenkaan luottaa omiin tekemisiin tai tekemättä jättämisiin... :whistle: No mutta on tämä vähän tasaantunut sitten niistä synnytyksen jälkeisistä viikoista. Silloin elin kyllä jollain ihan omalla planeetalla... ;)

Tytsy pitelee aikasta pontevasti päätään ylhäällä masullaan. Neiti oli jo synnytyssalissa kova kannattelemaan päätään, siellä siis jo nosteli sitä todella pontevasti. :)

Menenpä noita tytsyn vaatteita järkkäilemään. Tänään siirtyy 56 bodyt yms pois käytöstä (pöksyt siirsin pois jo aiemmin). Niin se pikkuneiti kasvaa. =)

mussu & rinsessa 6.12.
 
PikkuM: Tuollaiset unet että menettää jonkin rakkaan, esim.just lapsen, meinaa sitä että rakastat sitä todella paljon ja et halua menettää häntä.

Minä ja siskoni nähdään usein meistä sisaruksista unta (minä, veli ja sisko) jossa ollaan kaikki ja ykskaks joku on hukkumassa (tai muuta) ja häntä ei saada pelastettua ja sitten kun mitään ei ole tehtävissä saadaan noukittua sitten pois...unikirjasta on selvitetty ja meinaa just sitä että unessa olevqt ihmiset on tosi rakkaita ja heitä ei halua menettää.

Minä näin mummoni kuoleman jälkeen unta jossa ajelimme mopolla mummin kanssa :LOL: ja sitten mummin mopo suistui ojaan ja en saanut häntä kädestä kiinni, koko ajan oli ihan parista millistä kiinni, tais tuo uni merkitä et päästä kulta jo irti, minulla on hyvä olla :'(

Joo pää on lahoutunut täälläkin ihan tosissaan :LOL: :kieh:

Jahas alkaa kiukkua tulemaan tuolta tikrumobilen alta, maissivelli odottaa :wave:

Perfekta ja Sara 12vko1pvä :heart:
 
Täytyy kirjoittaa nyt kun neiti vielä nukkuu. Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja lnutakin on jonkun verran. Kävin aamulla ratsastamassa kun sain Emilian päikkäreille. No, jostain syystä neiti heräsikin kun olin jo hepan selässä. Nuori hevoseni sai aikamoisen sätkyn kun taskussa alkoi itkuhälytin rätistä ja kuului itkua. Mentiin muuten aikamoista pukkilaukkaa pitkin peltoa :LOL: . No, ei muuta kuin hepo talliin ja hyssyttämään vaunuja. Pian neiti nukahti ja taas pääsin jatkamaan ratsastamista. Vähän oli säätämistä, mutta pääsinpä kuitenkin tuulettumaan. Täytyy varmaan viedä itkuhälytin talliin kun Empulle tulee iltaränkkä niin saa hevonenkin tottua itkuun. :LOL:

Varasin neuvolasta tänään ajan 3 kuukauden neuvolaan. 2 kuukauden neuvolatarkastusta täällä ei olekaan. Seuraavassa neuvolassa saadaan rotarokotteen toinen satsi. Vauvauintikin pitäisi aloittaa heti kun ikä riittää.

Meillä kannatellaan päätä myös kovasti ja jaloillakin ponnaa aika paljon kun sylissä pitää seisaallaan. Pään kohotus alkoi vasta kun pidettiin lattialla masullaan. Aluksi pidettiin turhankin paljon sitterissä selällään, niin ei päässyt treenaamaan niskalihaksia.

Ai niin, laitatko Sanna Emiliankin nimen listaan. Syntyi 8.11

Nyt tallin siivoukseen jos vielä ehtis näiden unien aikaan

Viikuna ja Emppu

ps.siitä lahopäisyydestä:lähdin eilen kaverilla käymään neiti sylissä kun isäntä huutaa perään että etkö ota turvakaukaloa ollenkaan :LOL: . Kai mä viimeistään autossa olisin hoksannut, että sylissäkö pidän ajon aikana.
 
Mulla oli tänää jälkitarkastus ja kaikki oli kunnossa. papa otettiin nyt myös. ja ehkäsyä nyt en sitte kuitenkaa ottanu,ku meillähän on tosiaa aika epätodennäköstä että luomuna tulis raskaaksi.
jos tulee nii sitte tulee..vaikka mä en kyllä tuosta raskaana olemisesta nauti YHTÄÄN! kyllä vielä silti jahkaan toisaalta että mitä jos tuliski,nyt heti perään vielä, jaksasinko..ja mä kyllä haluun nauttia tästä yhestä ihanasta pallerosta täysillä ilman että tarviis alkaa toista ajattelee. no,onhan ne kortsutki keksitty..
aikaa sekavaa tekstiä taas :LOL:

Jennalle annettiin samalla eka satsi rotarokotetta sillä aikaa ku mä olin lääkärin luona.

meillä edelleen menee kyllä hyvin, alun itkun ja valvomisen jälkee on kyllä yöt niin rauhallisia. siinä 23-24 aletaan nukkuu ja eka kerran syödään aikasintaan 4.30.joskus vasta 7.30. sillon kyllä ku neiti nukkuu pitkään nii ite kyllä herää tarkastelee että onhan se hengissä vielä.

ostin tänää NUK:in semmosia pieniä tutteja tuttipulloon, pitää koittaa huolisko sitte paremmin pulloa,ois mammallaki mahollisuus jättää isin hoivaan välillä ja lähtee vaikka kampaajalle..alkaa melkoset latvat olee jo tukassa ku maaliskuussa viimeksi kunnolla leikattu,sen jälkee oon ite yhesti leikannu sitä. mulla ku pitkä blondattu tukka nii kaipais hieman jo siistintää..ei tää mun oma kotiparturi oo oikein hyvä ku ei nää kunnolla leikata ite :LOL:

neitillä tuli vissii yksinäistä lattialla,joten seuraksi sinne..

miiku ja Jenna
 
jos tässä sais muutaman rivin näpyteltyä...pikku-neiti nukkuu kainalossa ja isommat (3 ja 4 vee) lähti eilen mummolaan pariksi päiväksi! pitäähän sitä mummolla olla lomallakin jotain tekemistä ;) saa tässä muistoja siitä millaista ois,jos yksi lapsi vaan olisi...kyllä tuo kolme on ihan hyvä ,eikä enempää ole tarkoitus tehdäkään :whistle:

sänkyhommista...ei meillä olla vielä "jaksettu" aloittaa,vaikka paikat ois kestäny jo ajat sitten :LOL: mies kyllä suunnitelee kaikenlaista,nyt varsinkin kun isommat ei ole kotona ;) mutta mulla ei toistaiseksu ole niin kauheasti kiinnostusta...
ehkäisystä:terkkari sai suostuteltua minut ottamaan kuparikierukan! hormooniehkäisyt ei mulle oikein migreenin takia sovi ja ekan kierukan kun saa ilmaiseksi.vois kuulema 3-4kk synnytyksestä laittaa,mutta lääkäri oli sitä mieltä,että vasta sitten kun menkat on alkanut...
kysyisinkin onko kellään kyseisestä kokemusta tai aikomusta ottaa seuraavaksi ehkäisyksi? jotain vuotoja voi vissiin tulla!!

niin,jos sanna viitit inkan s.2.11 lisätä listalle =)

jospahan tekisi jotain hyödyllistäkin :LOL:

lumihiutale ja inka
 
Päiväunien aika, ehtii koneelle kirjotteleen. Järjenjuoksu kohmeessa täälläkin, väliin ihan ihmeissäni mietin mitä pitikään tehdä. Mies on välillä antanut mulle jotain rakennusprojketiimme liittyviä hommia, pitäsi soitella sinne ja tänne ja tarkistaa sitä sun tätä. Juu, mä en mitenkään muista tehdä niitä, vaikkei kyse mistään kovin vaativista jutuista oo. Kaks kertaa oon laiittanut pojun pullot astianpesukoneeseen niin, et pojan on tullut nälkä ennen kuin tiskari lopettanut. No, on tuolla noita Ainun pulloja hätätilanteisiin mut en tykkää niistä antaa, kun hotasee niistä maidon kauheella vauhdilla. Tänään kävi noin, laitoin kyl koneen ajoissa et varmasti ehtii pestä ennen seuraavaa syöttöä mut unohdin laittaa koneen päälle |O Pistin päälle kun huomasin ja tietenkin nälkä tuli kesken pesun. Pitikö ne kaikki pullot tosiaan kerralla sinne laittaa? :headwall: Et ei mikään järjen jättiläinen pojulla äitinä.

Nyt on pakko tännekin kertoa. Eilen näytin Samulille sitä äitiyspakkauksen helistintä ja tuopa otti sen käteensä ja heilutti :heart: Siis heilutti oikein pidemmän aikaa eikä heti tiputtanut. Kivaa näytti olevan, ainakin äiti hihkui riemusta :D En oo helistintä vähään aikaan tarjonnut kun ei oo vauva siitä ennen ollut kiinnostunut. Mut huomasin kun nalleansa käsillään huitoi, et olikin nyrkki auki ja välillä selvästikin tunnusteli pehmoista turkkia ja keksin sit kokeilla helistintä. Nyt onkin sit helistelty ahkeraan :heart:
Kannattelee päätään myös kovasti, nosteli jo synnärillä. Oon aika paljon pitänyt masullaan poikittain mun jalkojen päällä niin et jalat roikkuu vähän alempana. Tässä asennossa harjoitellut paljon pään nostelua samalla kun masuvaivat lievittyneet. Nykyisin viihtyy jo lattiallakin jonkin aikaa. Jaloilla äheltää ryömimislikettä pontevasti mut käsiä ei osaa vielä ottaa mukaan. Sit ähellystä seuraa kitinä kun ei pääse eteenpäin :heart:

Jaa, oli kait muutakin kommentoitavaa, mut palailen jos tää dementia hetkeksi helpottaa.
 
Sannan vinkkaamat kardemummakahvit täälläkin särvitty, ihan hyvää oli, kiitos vain :wave:

Käytiin Nompun kanssa eilen aamulla saattelemassa mies Santiksen porttien taakse (opiskelee kadettikoulussa), kun hän lähti kahden viikon ampumaleirille. Ikävähän tuota jo on, mutta eiköhän tämä mene kun pakko on mennä! Täällä siis maistetaan yh-arkea, jota miehen työn puolesta varmaan enemmältikin saan tulevaisuudessa kokea :kieh: Ennikös täällä oli kans arkiviikkoisin yh?

Tultiin tovi sitten kunnon vaunulenkiltä. Olen alkanut tekemään reippaita noin tunnin kävelylenkkejä, jotta tämä rapistunu kunto vähän nousis, ja eipä tuota kiinteytymisestäkään olis haittaa :whistle: Nomppu jatkaa päiväuniaan tuolla makkarissa. Onneksi.

Järjenjuoksu on katiessa. Juu. Just kun tultiin vaunulenkiltä ja olin riisunut itseni ja vähä Nompulta vähentänyt varustusta, niin aloin ihmettelemään että mihinkäs mä sen avainnipun laitoin. Kolusin kaikki paikat mihin olisin voinut ne laittaa.. Löytyipäs se sitten. Siellähän ne rippui ulko-oven avainpesässä edelleen. :D

Nomppu kannattelee myös päätään tosi hyvin, mutta ongelmana vaan se, että hän ei pysy millään mahallaan. Heti kiepsahtaa selälleen.

Mutta tämä tältä erää..

edla ja Nomppu
 
Vade vaivaa myös täällä eli vauvadementia :LOL: Mulla on ensinnäkin aina (lue aina ) kukkaro ja auton avaimet hukassa tai toisin sanoen en yhtään muista mihin olin ne viimeksi laittanut :D Muutaman kerran oon kahvin keittimen laittanut päälle ilman suodatinpussia ja puruja tietenkin. Jääkaappiin on meinannut eksyä sokerit jne. Onhan noita sattumuksia vaikka millä mitalla :LOL: Ei voi kuin nauraa itselleen välillä. Mutta eihän tätä elämää kannata liian vakavasti ottakaan!

Petrus on kannatellut pienen ikänsä päätään tosi pontevasti. Liekö tuolla isokokoisuudella jotain osuutta asiaan. Neuvolakortissa lukee kotikäynniltä,että nostaa päätään jopa 7cm alustasta mahallaan maatessa =) Ja ei tuon pojan päätä ole kauheesti tarvinnut tukea muutenkaan =)

Pitäis järjestellä Petruksen vaatevarastoa taas uudelleen. 56cm housut saa kyllä nakata pois. 56cm bodyt kyllä vielä mahtuu vaikka poika pitkä onkin. Petrus on hyvin saman kokoinen nyt mitä oli meidän keskimmäinen poikakin samassa iässä. Mutta veljekset ovat kyllä ihan eri "mallisia",Petrus on aika solakka kuitenkin (vaikka poskissa ja reisissä tavaraa onkin )kun veljensä oli tosi pullukka. Meidän esikoinen sitten onkin kuin lipputanko :D Nyt ekaluokkalaisena on jo 136cm pitkä!

Tietenkään Petrus ei nyt nuku kun muu porukka lähti hetkeksi pois. Monena päivänä nukkunut tuhissut tähän aikaan :kieh: Eli se omasta rauhasta taas. Minä oon kanssa kunnostautunut ja käynyt vaunulenkillä kahtena päivänä :whistle:

LilliM+Petrus 9.12
 
Mulla kanssa toi muisti pätkii aika rankasti, mies on ihan paniikissa kun mä olen yleensä se joka muistaa kaiken ja se on lahopäänä aina voinut turvautua mun muistiin ja nyt se ei enää kannatakkaan :whistle: , eipä tuolla muuten väliä mutta meinasin unohtaa viedä jälkitarkastuslapun kelaan ja pojan ekaluokalle ilmoittautuminen jäi kanssa viime tippaan, ärsyttää kun ei muista tärkeitäkään asioita :headwall:

Meidän liikkuminen on aina vaan vaikeampaa :/ Eemeli ei viihdy vaunuissa ollenkaan vaan huutaa kokoajan, esim. kun vien meidän kerholaista aamuisin niin Eemeli karjuu koko matkan sinne ja takas.... hyvällä ilmalla kannan Eemeliä suosiolla liinassa, mutta sateella ja tuulisella ilmalla ei sekään passaa :/
Pitäis käydä ostamassa itselle ja lapsille ristiäisiin vaatetta yms, mutta ei kauheesti huvita lähteä kun toinen huutaa kokoajan, kaupoilla ei viihdy oikein liinassakaan. Kotona Eemeli on paljon rauhallisempi, ihan samanlainen on kuin meidän toinen poika oli aikoinaan.

Viitsiskö joku muuten mullekin sen Hillan kakun ohjeen laittaa kun mäkin sen olen hävittänyt :whistle:

Meillä muuten selvittiin tosta vatsataudista helpolla, kukaan muu kun Hilja (3v.) ei sairastunut kunnolla, itse voin pahoin yhden illan/yön mutta en oksentanu kertaakaan, ja Jeremias (6v.) valitti vatsakipua yhden päivän , ei muuta.

katjuza ja Eemeli n.2kk

Sarjassamme mukavia nukkumisasentoja :whistle:
 
Meille tuli tänään TYKSistä postia. Ellalla on 3% riski sairastua I tyypin diabetekseen. Ens vkolla on info ja sit aletaan ramppaa TYKSissä 3kk välein kontrollissa.. Ellan velipuolella sama homma siis ton miehen pojalla.. Tää oli odotettavissa..

Huomenna neuvola. Kysyn kiinteiden aloituksesta. Ella syö nyt 1.5-2h välein pvällä ja yöllä nukkuu enää yhden 4h pätkän.. Väsyttää..

Lisäilen listalle nimiä jahka ehdin ja jaksan..

:wave:
 
Huomenta huomenta!

Täällä kans yks lahopää :wave: Tavarat onnistun hukkaamaan, kuljeskelen ympäri kämppää ja ihmettelen et mitä piti tehdä ja kahvia keittäessä kaadoin vedet roskikseen :whistle: Säikähdin jo ittekkin, et mikä mulla nyt on hätänä.

Eilen käytiin sit esikon kanssa ilmottautumassa kouluun. Täällä noita kyläkouluja nyt yhdistellään ja meijän koulussa alkoi nyt sit remontti, johon kaikki lähialueen lapset sit siirtyy ens vuoden tammikuussa. Ens syksynä remontti ei vielä ole valmis, joten lapset kuljetetaan linja-autolla kaupungin toiselle puolelle kouluun... Mikähän järki tossakin sit on... Koulusta tulee nyt sit kuulemma todella iso, jopa 110 oppilasta :LOL: Alottavia ekaluokkalaisia oli 13 :D

Mä sain tänään auton käyttööni, niin käydään kakkosen kanssa ettimässä joku kiva synttärilahja (tiistaina täyttää 4v). Lelukauppaan ajattelin tytsin viedä, niin saa kerrankin itse valita mitä haluaisi.

Meillä Emmi nyt hoksasi, et miten käännytään mahalta selälleen ja siitähän se riemu sit synty, kun pääsee pyörimällä liikkeelle :D

Jos viel vähän jois kahvia ja menis sit hetkeks nukkuun...

Ellu ja Emmi
 
Huomenia...täällä herätty "aikasin" et poika kerkee kerhoon...meillä kun yleensä unia vedetään sinne 10 asti suurinpiirtein..

Eilen käytiin kuopiossa markkinoilla ja sain kuin sainkin imuripusseja :LOL: meinas loppua kesken jo :kieh:

Täällä odotellaan Sannan kuulumisia neuvolasta :wave: jokohan ella olisi yli 5kg :D

Perfekta ja Sara
 
Sanna: kurja juttu toi diabetes!!! :( Toivottavasti ei sitä tule nyt sitten.
Meillä on sen syömisen kanssa ihan sama juttu, päivällä päästään max 2 tunnin syöttöväliin, pitemmäksi sen saa vaan jos jaksaa vaunuilla pojan kanssa, mut ei nyt ihan kolmen tunnin lenkkejä jaksa koko ajan tehdä... :) Ja yöllä eka pätkä on sen 4 h, sen jälkeen mennään kahden tunnin välein syömään ja pulautellaan ihan hirveästi. Meil on ens viikol eka lääkärineuvola 3 kk iässä, samal saa sen rokotteen. Aattelin kans kysyä siitä kiinteiden antamisesta myös silloin.

Ilmoita sit Ellan uudet strategiset mitat heti tänne!
:LOL:
 
Edla: Jep, minähän se viikkoyh olen. tosin tämän viikon olen saanut nauttia miehen seurasta. :) tsemppiä sinulle viikkoihin!

Päätä täälläkin pidetään terhekkaana ylhäällä. Kääntymiset ei vielä kiinnosta, tosin kylellään kun oon nukuttanut, niin eipä enää löydkkään smassa asennossa sängystä, kun herätään syömään. Ennen oli niin kätevä tuosta asennosta tietää mikä tissi on vuorossa, mutta nyt se ei enää onnistu. :LOL:

meillä viime yö painiskeltu ilmeisesti vatsavaivojen kanssa. sellasta valitusta ollut koko yö, vaikka poika onkin unessa. no pieruja sai aikaseksi, kunnes sitten aamulla isin syliin sai kakat tehtyä. Meikkä kun tuo kakka tulee parhaiten sellasessa tietyssä istuma-asennossa. :whistle:
No nyt tuolla laatikossaan yrittää pikkutorkkuja vedella, niin taitaa se vatta edelleen vaivata pientä. no jos hetken nukkuis niin saisin sitten puoliltapäivin sen tonne parvekkeelle nukkumaan pidempiä unia vaununkoppaan.
Mitäs muuta...
joo muisti mullakin huono. se oli kyllä ennenkin, mutta nyt vielä enempi. No onneksi ei ole pahempia mokia sattunut, pikkukömmähdyksiä vain.

jollain muullakin taisi olla nuo pillerit nyt ehkäsykeinona?
Mä jotenkin koko ajan pelkään että pojalle tulee niistä jotain. mutta kai ne tutkittuja on. Niin ja kun ne on niin herkkiä että joka päivä ois pakko muistaa ja kun on sama pää kesät talvet.... :kieh:

no, jospa nyt alkas tän siivous, pyykki, ruokatumban... niin ihana kun se onkin että tuo miekkonen on kotosalla, niin kyllä se vaan lishommiakin tuottaa. siis tuo ruokajuttu. minä kun yksikseni syön mitä sattuu, mutta kun häkin on syömäsä, niin pitäs olla jotain ruokaakin. no toisaalta se on mullekin ihan hyvä, että tulee syötyä kunnonruokaakin. :/

Enni ja Jarkko (huomemma 2kk) :heart:
 
Huomenia!

Perfekta, oishan tuo ihan järkeenkäypää, että mulla on pelko Mintun menettämisestä, kun rakastan sitä niin kovasti. Esikon ollessa vauva näin samanlaisia unia hänestä, ja molempina odotusaikoina miehestä tai masuvauvasta..
Kun kuulee kaikenlaisista enneunista, nostaa vähän niskavilloja pystyyn..miten jotkut voi saada semmoisia unia?
Äitini oli kerran nähnyt unta missä isänsä, mummonsa ja äitinsä ystävä miehineen oli istuneet kahden arkun päällä. Kaikki muut noista olivat jo kuolleet aiemmin, paitsi tuo äitini äidin ystävän mies..Äiti sai seuraavana päivänä kuulla että tuo mieskin oli kuollut.

Pään kannattelusta..
Meillä myös kannatellaan jo tomerasti päätä, tietysti välillä saattaa vähän heittää, mut se kuuluu kai asiaan:)
Kumpikin lapsista on jo laitoksella heti synnyttyään masun päällä nostelleet päätään, tissiä etsiessä.

Meille tuota mahatautia ei ole tullut ollenkaan*kop kop*Kaiketi kun esikkokin on kotihoidossa niin ei päiväkodista pääse ainakaan tulemaan. Eikä olla nyt käyty semmoisissa kodeissa missä ois tautia ollu. On sen verran ikävä tauti etten sitä kellekään toivois..

Sanna; Ikävä homma tuo diabetes, etenkin jos noin pienelle tulee. Toivotaan että ei, mutta kaipa senkin kanssa oppis elämään.

Ellu; Meijän pienessä kyläkoulussa oli n.65 oppilasta kun ite menin ekaluokalle. Olikohan 1-2 luokilla yhteensä se 13 oppilasta :D
En osaa ees kuvitella millasta ois mennä ala-asteelle jonnekin isoon kouluun.

Tänä aamuna sain taas nukkua..en oikeen ymmärrä miehen logiikkaa, kun se tuli yövuorosta ja jäi koneelle töllöttämään, ja sit kun esikko heräs niin valvoi sit sen kans ja mie heräsin vasta ysin jälkeen ja ihmettelin että missä ne oikeen on, kun yleensä mies on jo nukkumassa siihen aikaan. Mutta ei, mie kun heräsin niin sitten vasta meni..sit se kuitenkin valittaa herätessään kun väsyttää, vaikka oiskin saanut pidempään nukkua.

No, olipa ainakin ihana herätä, kun kainalossa tuhisi pieni pallero, joka alkoi viel heti jutelemaankin ku silmäni aukasin :heart:
Ja ku tähän koneelle pääsin, nii esikko tuli halaamaan ja silitti miun hiuksia(tietty ihan pystyssä vielä ku just heräsin) ja sanoi; äitillä ihanat hiukset :D
Kukaha tuonkin on opettanut valehtelmaan..

No, nyt ettii aamukahvia..
M ja Minttu s.12.11
 
Pikavisiitti eli Ella oli NOIN 56cm, ei ollu yhteistyöhaluinen eli on pidempi ja painoa oli 5570g ja pää 41cm ja kiinteitä suositteli että puklaaminen vähenis.. Omalla käyrällään kasvaa normaalisti..

Tuu illalla paremmalla ajalla kirjoittelee :wave:
 
Sanna ihanan§pikkainein neito. Täällä tää meidän vaavi menee omilla käyrillään kanssa. On pitkä ikäisekseen tytöksi. Ja isosisko oli saman ikäisenä 2 cm lyhyempi ja runsaat puolikiloa keveämpi. neiti siis 62 cm ja 10 vko.

Tilasin ergon kantorepun.... onko jollain kokemuksia siitä?

Sanna kahvikokeilun innottamana kokeilin samaa mutta vanilijalla maustettuna.... nam. Ja Hillan resepti alkoi kanssa kiinnostaa täytyy kaivella se esiin taasen.

Nyt tonne myrskyyn talsimaan ja hakemaan kuvia... jos poikkeisi kahvilaankin saman tien. Ja hakemaan isomalle tytölle ratsastushousut, niin saa illalla laittaa tunnille päälle. Ai niin ne kenellä isompia lapsia paljonko he harrastavat jaq miten onnistutte aikataulutuksessa kun on nää pikkuveijarit.
 
Laitetaan tänneki sama tarina ku Turkulaisiin eli näin täällä Turussa palvellaan turvakaukalon ostajia yhdessä liikkeessä.

LASTENTARVIKELIIKKEESSÄ KURALASSA EILEN:
Kysyin myyjältä moneen otteeseen mitä eroa on Gracon autobabylla ja sillä uudella Logico S:llä ja myyjä vastas et värit on muuttunut ja alustan muotoilu mut muuten ihan samanlainen. Otin sitte sen halvemman kun kerran myyjän mukaan vaan vanha väri, muuten ihan sama. Sitte aloin netistä katteleen ja eroja oli vaikka kuin. Logico S:ssä on syvempi se istuin, korkeemmat reunat suojaamassa sivutörmäykseltä, on 5 piste vyöt, jalustaa saa säädettyä etä vauvan asento muuttuu jne. Ja vanha malli sit taas tosi ahdas ja hirvee pysty asento vauvalla ja Ella on pieni eikä meinannu ees isommilla säädöillä ilman kaikkia ylimääräisiä pehmusteita mahtuu toppavaatteissa siihen vanhaan malliin..

Käytiin aamulla sitte siellä ja myyjä sano et hän MIELESTÄÄN kerto erot. Joopa joo. Enköhän mä olis heti ottanu ton Logico S:n kun se makso 40e vaan enemmän jos hän olis mulle kertonu eroista.. Saatiin vaihdettuu mut ei mitään hyvittäny kun ei omasta mielestään ollu mitään virhettä tehny. En jaksanu sit alkaa valittaa kun Ellalla oli nälkä.. Tohon Logico S:n Ella mahtu pienimpiin säätöihin ja siel on viel noi vauvapehmusteetki paikoillaan ja oli tänään paksumpi pukuki päällä ku eilen..

Että näin hyvää palvelua. En suosittele menee turvaistuinta ainakaan tuolta ostaan.. Kyllä nyt ammattitaitoisen myyjän pitää kertoa ominaisuuksista kun on kyse pienen lapsen turvallisuudesta... Niin ja väitti eilen et Britax:n kaukaloihin ei ole jalustoja vaikka on, niitä ISOFIX-kiinnitys systeemejä ainakin. VÄitti että kaikki Britax:t tulee vaan vöillä kiinni siis kaukalot..

Meillä siis hajos vanha kaukalo, oli kyllä hyvin palvellutki, oli se viiminen käyttöpväki menny umpeen 12/07... Että oli aikakin hommata uus..
 
huomenia! hyvin nukuttu yö takana:) mua on alkanut kyllä kovasti huolestuttaa toi neidin paino vaikkei ne neuvolassa mitään erikoista sanonut! katoin että ella painaa ½ kg enemmän vaikka on 1½ cm lyhyempi.. eli kun meiän neiti on sen 4930 g ja 57,6 cm pitkä.. mietin jo et pitäiskö sitä ruveta yöllä herättelemään syömään tai jotain? neiti kun nukkuu 9 tuntia putkeen, saattaa joskus yöllä jotain änistä mutta nukahtaa takas heti kun laittaa tutin suuhun.. Pitäiskö mun nousta sillon ylös ja syöttää sitä? tänäänpä oikein kyllä lasken ton korvikkeen määrän mitä menee.. aamukahdeksan jälkeen on mennyt 170 ml. eli klo 8 söi 75 ml ja klo 11 söi 95 ml! nyt nukkuu jo ekoja pikkupäikkäreitään. Emmä tiiä onko tää vaan mun pään pehmenemistä vai mitä =)

Vannoin kyllä ennen Minnin syntymää, että en oo kyllä mikään ylihuolehtivainen, mutta tässä sitä ollaan :D nooh, oon kyllä itekin ollut vauvana "alipainoinen".. En tiiä miks siitä taipumuksesta mulla ei oo enää mitään jäljellä :LOL:

Täällä pyryttää lunta niin ettei meinaa eteensä nähdä! ja mun pitäis ruveta leipomaan kun Minnin täti (isän puolelta, ollaan sen kanssa tosi hyviä ystäviä) on tulossa käymään. Otin eilen Minnistä kuvan sen karhuhaalarin kanssa, laitan sen tänne vaikka iltapäivällä jos kerkeen..
 
Päivän töppäys. Pistin Samulin nukkuun päikkäreitä ulos. Silloin ei vielä pyryttänyt mut tiesin et lumipyryä luvattu. Fiksuna sit pistin vaunut niin, et ei pyrytä lumi ainakaan sisään vaunuun. Juu, hyvä, hyvä, mutta tuo sadepeite olis varmaan kannattanut kans laittaa vaunujen päälle viimeistään silloin kun lunta alkoi satamaan eikä vasta kun vaunut lumen peitossa :headwall: :headwall: Ja vaunut tuon ulkoa sisälle eteiseen olohuoneen ja keittiön kautta. Itepähän lattiat kuivaan, mut harmittaa silti. Oon välillä kiukutellut kun tuntuu et mun oletetaan laittaneen aivot narikkaan äitiyden myötä. Mut niinhän mä ilmeisesti oon tehnytkin :eek:

Voisko joku laittaa ton Hillan aikoinaan antaman ohjeen tänne? Tai voi sen tietysti yv:lläkin pistää mulle, mut aattelin et tuntuu olevan aika paljon meitä jotka se haluttais.

Sanna Kivan pikkuinen teidän neiti tosiaan, vaikka on siitä "vanhimmasta" päästä. Mielenkiinnolla odotan miten teillä noiden kinteiden aloitus vaikuttaa puklailuun. Samuli söi ennen päikkäreitä vajaa 100 ml ja luulen et siitä puolet tuli ulos :/
 

Yhteistyössä