Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Marrasvauvat 2007

Syntyneet

11.10
emmamma rv 36+6 Peppi 3390g 49cm

21.10
sasu79 rv 38+2 tyttö 3550g 52cm
petriina rv 38+2 Eino 3300g 49cm

22.10
Pömppöli rv 37+5 poika 2640g 47cm

23.10
Sanna-78 rv 35+6 Ella 2720g 46cm

25.10
n77 rv 39+0 tyttö 2600g 45,5cm
miki-77 rv 37+3 A-tyttö 2610g 47cm, B-tyttö 3105g 49cm

26.10
LiituraitaRuutupaita rv 37+4 A-tyttö 2450g 46cm, B-tyttö 1950g 44cm

28.10
Rosa Dumalis tyttö 3990g 50cm

31.10
manta rv 39+4 tyttö 2785g 48cm

1.11
pikku-jussi rv 37+4 Pinja 2770g 48cm
mittari poika 2780g 46cm tyttö 2910g 46,5cm
Piin rv 39+1 Pihla 3650g 51cm

2.11
Lumihiutale-78 rv40+0 Inka 3510g 51cm
Mussukka79 rv 39+5 Elias 3710g 47cm

5.11
Donu rv 39+1 Aino 3525g 49cm
hilla83 rv 38+3 Luka 3740g 50,5cm
loviisa rv 39+2 tyttö 3000g 49cm

6.11
Perfekta rv 39+6 Sara 4030g 52cm
emcom rv Senja 3635g 49,5cm

7.11
Helmentyttö rv 40+5 Enkelipoika 3750g 50 cm :'(
mamma 2006 ja 2007 rv 38+3 Akseli 4790g 55cm
viivin rv 40+6 Mimosa 3610g 50cm
Hipkukka rv 42+1 poika 4360g 56cm
Terpu rv poika

8.11
viikuna rv 40+0 Emilia 3512g 51cm

9.11
littlemama rv tyttö 2535g 46cm

10.11
pikkupeikko85 rv 31+1 poika 1210g 38,5cm
PupuNimeltäPunni rv 40+4 tyttö 3734g 51cm
TiJo rv 40+6 Joona 3642g 48cm

11.11
joppana rv 39+6 poika 4300g 54cm
nelikonmamma rv 40+6 tyttö 3700g 49cm

12.11
Ellu24 rv 41+0 Emmi 3510g 49cm
PikkuM rv 40+2 Minttu 3610g 50,5cm
Kyyhkynen-82 rv 38+4 Tessa 3025g 48cm

13.11
edla rv 38+5 Noomi 3280g 50cm

14.11
tulikellukka rv 39+5 tyttö 3610g 50cm
Sanle rv 40+1 Eljas 3320g 50cm
HE82 rv 39+1 Sara 3410g 48cm

15.11
Niksuliina rv 40+2 tyttö 2980g 48cm

17.11
Vimpula 05 ja 06 rv 40+1 Roope 3504g 50cm
Martta-A rv 39+3 tyttö 3350g 50cm
merikukka rv 40+5 Samuli 3130g 49cm
Cara- rv 40+1 Minea 3660g 51cm
livia Noah 3396g 50cm

19.11
krista1 rv 41+0 Eemil 4050g 51cm
miiku84 rv 39+6 Jenna 3720g 50cm
moksa rv 37+6 tyttö 2790g 48cm
marras-mamma rv 39+0 poika 3650g 52,5cm

20.11
katjuza rv 41+0 Eemeli 3730g 50cm
Peikko-Enkeli rv 39+6 Aaro 3690g 50cm
piiparinen rv poika 3376g 50cm
Valeria rv 41+3 Eevi 4390g 53cm

21.11
Vattihattu rv 41+0 Venni 4360g 53,5cm

22.11
körömölli rv poika 4260g 55cm

23.11
Tipi rv 41+0 Petra 3130g 52cm
lumeton rv 39+0 tyttö 3225g 48cm

25.11

Enni1980 rv 39+5 Jarkko 3500g 52cm

26.11

Szeret rv 41+0 Jere 3030g 50cm
Öppiäinen rv 39+3 tyttö 3410g 49cm

27.11

kristiina- rv 40+5 Eetu 3560g 50cm
TiTi83 rv 40+2 poika 3680g 50cm

28.11
nita1 rv 42+2 Sara 3005g 49cm

29.11

Dyno-Etana rv 42+0 Elias 4340g 54cm
PiituLiina74 rv 40+5 poika 3825g 54cm
mamma84 rv 40+1 poika 3020g 49,5cm

30.11

gabrielle 84 rv poika

2.12

punkkari rv 41+2 Santtu 4020g 51cm
minny poika rv 3950g 52,5cm

6.12
DJ Mussukka rv 41+6 Alisa 3954g 50cm

8.12
Tiitu-79 Arttu 4425g 53,5cm

9.12

LilliMenninkäinen rv 41+4 Petrus 4905g 54cm

12.12

Mirnu rv 42+2 Milla 3600 52cm

14.12

Tii rv 42+1 poika

Kiitos Sanna uudesta pinosta.

Me lähdetään parin tunnin kuluttua lastenvalvojalle, jäi tää isyydentunnustus vähän myöhäiseksi. Halutaan kumminkin isän sukunimi lapselle, eli nimenvaihto pojalla edessä. Oon kuullut niin hirveitä kauhutarinoita tosta isyydentunnustamisesta että pelottaa mennä sinne.

Yöunet oli 20- 08 (heräsi vähän turhan aikaisin :D) ilman yhtään "extraheräämistä", ja syömäänkin alettiin heräämään vasta aamuyöstä. Jätin ne kiinteiden kokeilut pois, kun maitoa tulee tällä hetkellä aika suihkuna niin olkoon tissillä vielä vähän aikaa. Ja ilmeisesti olen tottunut tohon öisin tiheään syömiseen - ei enää väsytä niin paljon!

Tänään ohjelmassa myös vuokrasopimuksen allekirjoitus + jonkun purulelun hommaaminen tolle pojalle. Suussa on koko ajan jotain, ja tuntuu että loppuu lelut lapselta kesken =)

Moikka moi!

Täällä nyt kehitystä viedään eteenpäin ja vauhdilla.. Emmi ryömii :eek: Joo.. pieni vauhti tytöllä päällä. Nyt rupesin jo tosissaan ajattelemaan et täytyis käydä jo portti ostamassa portaitten eteen. Se on vaan hujaus, kun se sinne joku päivä eksyy ja sit ollaan ihmeissään. Iltalauluja Emmi on nyt alkanut laulelemaan. Samalla tavalla kuin isosiskosakkin, Emmi laulaa ittekseen ennen nukahtamista :D

Lelut on ihan huippukivoja. Kaikista hauskin on varmaan Noran vanha soivatuoli, minkä kärräsin alakertaan, kun tuli pikkuvieraita kylään, mut Emmi siinä näyttää viihtyvän. Se on sellanen Fisher-pricen tuoli, missä on pöytä ja pöydän päällä lamppu, kirja ja kello. Niitä räpläämällä kuuluu sit eläinten ääniä, musiikkia ym..

Voi vitsi.. Mä olin ihan innoissaan.. Mies on lähössä perjantaina Helsinkiin ja mä sit aattelin et voisin lähtee lapsien kans samalla kyydillä sit Turkuun kyläilemään. Miehelle sitä eilen ehdotin ni tuumas vaan, et ..ainiin, hän unohti sanoo et lupas et olen silloin lapsenvahtina hänen kaverin muksuille.. :eek: Ai.. kiva :ashamed:

Meillä on nyt synttärit taas vietetty. Esikoisen eskarikaverit oli eilen synttäreillä ja kiva vipinä oli päällä :whistle: On nyt sit taas lasten synttärit vietetty ja vuoden päästä uudelleen..kaikki yhdessä rykelmässä :D

Nyt kahvikuppia täyttelemään ja miettimään et mitä sitä tänään tekis.. Kahteen yöhönen oo saanut nukuttua. Emmi on kyl nukkunut, mut ittellä on nyt jotain univaikeuksia. Tää on ihan outoa mulle, ei oo ikinä ennen ollut! :( Nora lähti jo pihalle leikkimään, joten riennän täyttämään kahvikuppia..

Ellu oho onpas tytöllä kiire :D . On päättänyt pitää ilmeisesti mamman virkeänä ;) . Meillä ei onneksi liikuta muuta kuin pään ympäri ja käännytään, toivotaan että pysyy nyt hetken vielä paikallaan. Sitten kun alkaa liikkumaan niin saa alkaa laittaa noita ison tytön tavaroita korkeamalle.

Meillä höpötetään aika paljon ja laulellaan jotain omia "delfiini" lauluja =)

Tilasin kanssa muutamat Fuzzit, saa nähdä miten toimii, niistä ainakin tuntuu pääsevän helposti eroon kun menee liian pieneksi. Nyht odottelen että saan ne tälläviikolla. Ostin imukangasta että saan lisäimuja ommeltua. Täytyisi tänään vähän tehdä muutamia erimallisia.... suorakaide tietty helpoin, mutta onko jollain imujen mallista jotain ideaa vai onko se ihan sama?

Jeps eipäs muuta tällä kertaa :wave:

No johan on Ellun neidillä kiire päällä :D Tosi aikaseen on kyllä lähtenyt liikkeelle!

Mä olin eilen aivan turhautunut kun tänne palstalle ei päässyt. Oli vissiin koko kaks+ kaatunut tai jotain...

Petrus on nyt alkanut viihtyyn jopa vatsallaan lattialla. Jopa ihan hymyileekin siinä ja pää pysyy hienosti pystyssä :heart:

Mutta nyt itku joten :wave:

Onpas ellun tytöllä kiire tosiaan! :) Meijän typy ei enää yritäkkään enää ees kääntyä. Kun yritän vähän avittaa sitä vaikka takapuolesta työntämällä kylelleen ni kääntyy vaan kahtomaan minua ja katsoo ihmeissään ja on ihan sen näkönen että ajattelee että " mitä sää äiti oikein pyllystä mua työnnät". ei siis oo yhtään mukana jutussa. =) :whistle: Noo kyllähän se vielä kerkiää... täällä tulikin sitten kunnon pakkaspäivä -13 astetta onpi! Jospas se vähä lauhtus ni pääsis lenkille käymään. Pitäs ruveta koulujuttua tässä väsäämään, mutta kun ei millään jaksais. |O

K&T

Moikka :wave:

Viikonlopusta taas selvitty, vaikka ei siis mitään ihmeellistä täpahtunutkaan. Paitsi että sain kirjotettua 15 sivua sitä opinnäytetyötä.

Kristiina, meillä siellä isyyden tunnustuksessa ei tapahtunut muuta kun se nainen kysy, että oletko lapsen isä ja sit piti allekirjottaa pari paperia.

Ellun tytöllä tosiaan kiire! Meilläkään ei oo kääntymisestä tietoakaan. Mutta Arttu taitaakin olla siitä nuorimasta päästä... ehtiihän se vielä.

Viivin, ne fuzzit toimii ainakin meillä tosi hyvin. Imuista en osaa sanoa kun meillä on toistaiseksi vielä vaan niitä harsoja käytössä, mutta luulisin että parempia olisivat sellaset vähän päistä levenevät.

Kiitos vaan niistä yövaippavinkeistä :) Ostin sellasia babyidean HempHourExtra vaippoja, mitkä on siis 100% bambua. Johan kestää koko yön paikat kuivana! Siinä kun käytin sellasta villasta neulottua kuivaliinaa ja sit päällä villahousuja niin aamulla oli sekä vaatteet, että poika ihan kuivia! , mutta itse vaippa ihan tosi painava.

No joo jospa tänään sais vaikka siivottua... :)

Tiitu ja Arttu

Eljaksella alkoi viime yönä toinen silmä rähmiä. Aamulla oli kuivaa rähmää silmissä ja nyt kun päiväunilta heräs niin on semmosta kosteata rähmää silmässä. Toivottavasti ois vaan ohi menevää ettei mitään silmätulehdusta oo haalaamassa tuohon. Yskiskelikin eilen illalla nukahtaessaan melkoisesti. Toivottavasti ei oo taas sairaaksi tulossa.

Viivin Mistä materiaalista oot noita imuja tekemässä? Mä oon tykäänny ehkä eniten taittoimuista, kun ne kuivaa narulla nopeampaa kuin pötköksi ommellut, joissa on useampi kerros päällekäin. Mikrokuitu kyllä kuivaa nopeaan myös pötkönä, mutta hamppu ja bambu vaatii pitkän ajan riippuen tietysti kuivaustilan ilmanvaihosta ja lämmöstä. Niin ja tietenkin jos löytyy kuivausrumpu niin sittenhän se ei oo ongelma, paitsi että bambua ei mielellään sais rummuttaa. Mutta siis ite oon tehnyt noita inuja esim. Flanellista niin että ompelen kaks kerrosta yhteen ja koko on n.40x40cm. riippuen minkäkokoisia vaippoja käyttää. sen sitten taittelen kolmeenosaan ennen vaippaan laittoa niin tulee 6krs flanellia. Toi on kyllä lisäimu, yksinään ei riitä mihinkään. Lisäksi oon tehny samantyylisä bambufleecestä, -singlestä ja hamppufleecestä. pari kerrosta kangasta yhteen ja ompelee sen kokoisen että kerran pari taittamalla saa sopivan levyisen täyttövaippaan. Meille kotiutu tänään Babyidean GrowHour tasku. Ihan kivan mallinen. Pitäs olla koko vaippaiän vaippa, mut ainakin Eljakselle sai laittaa toiseksi viimeisiin neppeihin kiinni, joten voi olla että hieman aikasemmin pieneksi käy :D No jospa noi reisimakkarat joskus sulaa, niin mahtuu taas vaipat paremmin päälle. Huomenna pitäis kotiutua Bumgeniuksen Aio ja sisävaippa. Ne on ihania. =) Jos noihin fuzzeihin oot mieltynyt niin kannattaa kokeilla myös kotimaista TaskuNiikkiä. Se on haaroista aikalailla samanmallinen ja niitä saa nepeillä ja tarroilla. Meillä on suosikiksi nousemassa Onnibumin tasku. Se on niin mahottoman kapea haaroista että passaa paremmin kuin hyvin meidän palleropyllylle.

Miehen pitäs kohta tulla kotiin. Kattoo poikaa iltapäivän kun minä lähden äitin ja siskon kanssa ostoksille kaupunkiin. Eljakselle pitäs housuja löytää, kun tuntuu kaikista kasvavan yli. Itellekin ois kiva jotain uutta saada, mutta miksiköhän siinä nykyään aina käy niin että löytää vaan pojalle ja miehelle jotain ja itelle ei ikinä osta mitään. :eek:

Moi :wave:

Ompas Ellun Emmi aikaseen liikkeellä lähteny =)

Eevi kääntyilee ja kun on sängyssä miun vieressä kyljellään niin punkee ittensä ihan minuun kiinni.

Lauantaina alotettiin vauvauinti. Eevi selvästi nautti kun sai vedessä lillua. Otti niin rennosti. Oli kyllä mukavaa meistä kaikista.

Tuo tyttö tuntuu kasvavan niin vauhdilla. Nyt on sopivat ne vaatteet mitkä esikoisella meni 7kk vanhana.

Sanna voitko vaihtaa tuosta listasta hemskin Valeriaksi, jos ei liikaa vaivaa.

Valeria ja Eevi 20.11

Juu, tämäKIN viikonloppu mennä hujahti. Mummilassa käytiin esittelemässä uusia taitoja ja kyllä oli taas isovanhemmat täpinöissään :) Hyvin sai tytön nukkumaan kun pari päivää hänen kanssa joku touhusi koko ajan :D ei kotona ihan niin paljoa sentään :whistle:
Petra viihtyy lattialla melko hyvin ja kova yritys on selältä kyljelleen mennä mutta yritystä edelleen. Vatsallaan viihtyy jonkun aikaa mut ilmottaa melko pian jos ei olekaan kiva. Pään pitäminen onnistuu hyvin kun jaksaa tukea käsivarsilleen :)

Pitää sanoa et hattua nostan teille kestovaippailijoille :D musta ei olis tohon, vaikka tiedän kertiksistä muodostuvan järkyttävän jätemäärän :ashamed: jos en imettäs, saattasin kokeilla ?

Isyydentunnustus ...joo-o, ennekun meille tulee toinen muksu, ollaan saletisti naimisissa :LOL: no, melko kivuttomasti se meni mutta niiden parin allekirjoituksen lisäksi oli niin paljon läpälässynläätä ja hömpänpömppää että toivottavasti siis ollaan naimisissa ennen seuraavaa kertaa.

Sanle: täällä sama juttu ostosten kanssa eli mitään ei itelleen löydä eikä kyl oikeen jaksa ees ettiä :eek:

Oletteko kattonut nelosen 'Meille tuli vauva' -ohjelmaa? Kerran näytettiin sellasta sekopää kiinalaista jolla oli ns.imetysaikataulu ja herätti jatkuvasti vauvaa syömään vaikkei olis nälissään ollut. Siis aivan :headwall:

Valeria Anteeks kun en ole saanu aikaseks vaihdettuu sun nimeä. Joka kerta se on mielessä et nyt vaihdan ja sit se aina jää mut nyt on siellä vihdoinkin.

Oli ihan hyvät pippalot la, muutamat potee edelleen krapulaa :LOL: Onneks itellä ei ollu ku pää vähän kipeenä eilen ja sisko toi Ellan vasta kuudelta kotiin. Yhdeltä kyl jo soitin et voi tuoda mut tulivat sitte kuuden aikaan vasta. Ella oli käyttäyny oikeen hyvin mut oli kyllä niiiiiiiiiiiiiiiiiin hirvee ikävä mulla siis Ellaa että ei ihan hetkeen kyllä hoitoon mene. Äidin pikku kulta :heart:

Ella koittaa kauheesti päästä mahallee, jalat on jo polvet maahan päin mut ku se käsi on tiellä ja sit menee hermot.. Juttua riittää ja mahalta selälleen kyl käännytään.. Ellun neiti onki sitte vähän nopeemmin oppinu, tosin aika paljon varmasti vaikuttaa se ku on sisaruksia niin niistä mallia jne.

Kortisonikuuri vissiin tepsii, toi luomi on alkanu "kuivahtaa" ja Ellan ihoki on tosi hyvässä kunnossa nyt. Toivottavasti toi nyt auttais eikä tarvi alkaa niitä piikkejä laittaan, kun se on sit kuulemma seuraava vaihtoehto..

Mutta jos kahvia kun neiti nukkuu..

On taas kirjottelu vähän jäänyt :ashamed:

Karkauspäivän kunniaksi menin ja kosin ukkoa ja piru vie se suostu, eli me mennään naimisiin 8.11.2008!!! :D Sain tänään varattua kirkon ja nyt pitäis jostain löytää suhteellisen halpa tila, jossa vois pitää juhlat. jos pääkaupunkiseutulaisilla on vinkkejä paikkojen suhteen, niin ideoita otetaan vastaan ;)

Sara yrittää myös kovasti mennä mahalleen. Kyljelleen pääsee, mutta sitten menee hermo kun käsi jää alle. Mahalta menee kyllä selälleen =)

Kiitos taas Sannalle uudesta pinosta. kiva että oli hauskat juhlat! =)

Isyydentunnustus
meillä meni niin, että puhelimessa kysyttiin kuinka kauan ollaan asuttu yhdessä ja paikan päällä allekirjotettiin vaan pari paperia. Meniköhän siihen jopa 10 minuuttia :whistle:

Nyt Sara hermostu, pitää mennä :wave:

:flower: HE82: Oikein paljon onnea teille! :flower:
Meinaatteko isojakin häitä alkaa väsäämään? Meillä oli vuosi sitten hääsuunnittelut hyvää vauhtia rullailemassa ja oli siinä vaan hommaa! :whistle: Jälkeenpäin täytyy vaan kiittää onnea, että raskaus meni mun kohdalla niinkin mukavasti, niin jaksoi touhuta. =) Heti häiden jälkeen kolotuksia alkoikin enempi tulla...

Jjaahas, täällä taas huudettiin 1,5h tissille aivan pää punasena. No sitten väkisin herran nukutin ja puol tuntia niin heräs pikkasen ja ei kun tissi suuhun ja nyt jatkaa toivottavasti uniaan vielä hetken.
Kristiinakos se kyseli tuosta talopaketista???
Niin Jukka-talo otetaan. Tällä viikolla matkataan taas Jaken kanssa treelle ja mennään sitten vielä suunnittellemaan se sisältäkin tarkasti . Ihanaa!

HE82 ONNEA!! :flower:

Ellun Emmi tosiaan on kehittynyt. Meillä kyllä mahallaan ollaan todella mielellään ja sitten alkaa potkimaan eteenpäin, mutta kun ei pääse niin hermostuu. Mietin, että pitäsköhän kokeilla ihan lattialla kun eihän tuo luista mihinkään tuollanen matto, niin eihän siinä pääse.
Mahalta selälleen on kaaduttu jo pitkää, nyt on alettu yrittää jo toisinkin päin ja onneistuu kun pikkasen lopuksi tönäsee.
No ei meillä kyllä ole mikään kiire kehittyä. Välillä ihan kaipaa sitä vauvaa joka olla möllötti :heart:

Hiuksista oli keskutelua. Mulla hiukset on voineet ainakin tähän asti paljon paremminkun ennen raskautta. Katotaan nyt alkaako imetys kohta vaikuttaa. Siis ennen lähti tukkaa paljon, nyt ei nimeksikään. Toivotaan että jatkuu näin.
Jarkon hiuspehko on pysynyt. Takaraivossa on sellanen kalju kun on sellällään päätään hieronut. Se on aika hauska.

Mitäpäs vielä?
Meillä on muuten nykyään hankaluuksia autossa, kun Jarkko ei enää ole missään sillain rennosti, vaan kinkee itteensä istumaan- sama juttu turvaistuimessa. Siis viime viikolla kun tultiin tampereelta niin huus viimesen puoltuntia suoraa huutoa. Nukku siis aluksi ja mun mielestä olis pitäny tnukkua koko aika, mutta.... No Yritin kyllä sitten matkalla syöttääkin jos ois ollu nälkä mutta huus vaan. Sitten kotona kyllä tissi taas maistui. No pitää vaan kestää nuo automatkatkin.

Olkohan vielä jotain.....
Lähen keittämään kahvia, jos ne sais vaikka rauhassa juoda...

Miten teillä muuten mies osallistuu lastenhoitoon ja kotitöihin. Siis mulla meni niin hermot vkl kun mies tuli kotiin oli perjantaikin vapaa ja hän on pojan kanssa vaan sillon kun se on ilonen ja vaipat kuivat. ja lauantaina oli omilla menoillaan ja sitten meille tuli illalla vieraita niin mun piti Jarkkoa viihdyttää ja leipoa samalla. SIis mies tuli vasta vieraiden kanssa samaan aikaan. Että mua v...ttuuu varsinkin se että kun miehellä särkee päätä niin tottakai se voi mennä lepäämään ja me ei pojan kanssa sitä häiritä, mutta mun päänsärky on vaan voi voi.... No nyt taas tuntuu tältä...
Mä niin toivoisin, että joku ees kysyis, että oonko mä syönyt ja saanut nukuttua jne. Mutta miestä ei kiinnosta tai se ei vaan tajua...

:headwall: :headwall:

Että tällänen tilitys...
nyt sitä kahvia kiitos!

Enni ja Jarkko

Enni: Puhuitko sä mun miehestä? :LOL: Kuulosti vaan niin tutulta. Mun mies on just tollanen,että ei vissiin aina hoksaa,että apu olis tarpeen. Eniten mua suututtaa se kun mun pitää "pärjätä" ton pojan kanssa täällä kaikki päivät ja päiväänhän mahtuu myös niitä kiukkukohtauksia niin ukolla menee hermot 5min jos poika esim.huutaa/itkee/kitisee. Sitten se vain kanniskelee poikaa eikä edes yritä viihdyttää sitä. Mut jos poika hyvällä päällä niin sitten sille on kiva leperrellä :whistle: Ja mun mies ei vaihda vaippaa tms jos en erikseen pyydä ja mähän en sitten yleensä pyydä vaan teen ite kaikki. Kyllä ukko sitten noiden isompien poikien kanssa jo osaa olla,noi vauvat vissiin tuottaa hankaluuksia :whistle:

Rintaraivaripäivä oli täällä myös eilen |O En saanut poikaa imetettyä kuin vasta iltapäivällä ja niin,että poika oli puoliunessa. Tänään kyllä taas tissi kelpas normaalisti. Mä en sitten tiedä vaikuttaako jotkut mun syömiset asiaan? Meinaan oltiin lauantai-iltana pizzalla ja mun pizzassa oli valkosipulia niin su aamuna ei tissi enää kelvannut :ashamed: Kaippa se maku erittyy sitten herkästi maitoon...

Onnea HE82 :flower: Käytit sitten hyväksesi karkauspäivän ja kannatti vissiin ;)

Jos kans kahvia kun Petrus nukkunut ulkona peräti 1.5h jo :eek: Kahvitutka varmaan herää heti :D

LilliM+Petrus

Siis ihanaa, Jarkko nukkuu vieläkin!!!!

Joo, mulla on kanssa se vika, että en pyydä vaain ajattelen, että aikuinen ihminen itekin tajuaisi, mutta ei tunnu tajuavan!!!! Ja kun vielä viikot ollaan pojan kanssa kaksin, niin toivoisin että vkl poika ja isä sitten viettäisivät aikaa. No kaippa tämä tästä, kun taas sai hieman omaa aikaa, niin ihmeesti jaksaa taas.
Niin ja sain kaverinkin illaksi houkuteltua kylään, niin on jotain mitä odottaa, siis toinen aikuinen!!! Kaikkea sitä osaa arvostaa kun täällä Jarkon kanssa kaksi nyhjätään.
Olikos se muuten miiku vai kuka, kenen mies lähti armeijaan???? Mites on mennyt vauvan kanssa kahden?

Enni

Enni: Mä tiedän mitä toi yksin oleminen on. Meidän esikoinen kun oli 3kk niin ukko lähti armeijaan. Eli me oltiin parhaimmillaan 2 viikkoakin kahdestaan jos ei ukko päässyt lomille. Mutta meni se 9kk kuiteski aika nopeeta meillä,mutta kamalinta oli se kun poika välillä vierasti omaa isäänsä :eek: Että tsemppiä vaan sinne ja :hug: Niin onko sun mies opiskelemassa vai töissä toisella paikkakunnalla? Mulla mennyt vähän ohi :ashamed:

No niin...jospa nyt vasta hakisin sitä kahvia :D

LilliM

HE82 paljon ONNEA!

Isyydentunnustus ei ollutkaan niin tuskallinen toimenpide kuin etukäteen kuvittelin. Jouduin tosiaan vakuuttamaan silti etten ole ollut siemennesteyhteydessä muiden miesten kanssa samoihin aikoihin... Ja lastenvalvojan jutut meni vähän jaaritteluksi, miehellä oli kiire töihin ja siinä sitten kuunneltiin yksityiskohtaiset selostukset huoltajuudesta jne. Aaargh.

Mies osallistuu vauvanhoitoon aina kun pyydän lähestulkoon, oma- alotteisuus siltä äijältä vaan puuttuu kokonaan! Harmittaa vaan kun joudun aina pyytämään vaihtamaan vaippaa, ottamaan syliin tms. Ja se "läsnäolo" on miehen seurustelussa vauvan kanssa vähän kaukana ---> vauva sylissä ja miehen katse tietokoneen näytössä/tv:ssä. Mä taas haluan jutella ja lääppiä tota poikaa melkein koko ajan - varmaan vähän liikaakin.

Ainoa asia mikä kestovaippailussa harmittaa on se etten aloittanut sitä heti pojan synnyttyä =) Eihän me olla kuin muutama vaippapaketti ikinä ostettukaan, mutta olisin voinut nekin jättää ostamatta. Nykyään menee joku n. 5 vaippaa päivässä ja noin kolmen päivän välein pyöräytän vaipat + muita 60 asteessa pestäviä. Ei edes tunnu työltä, musta oli veemäisempää raahata haisevia roskiksia ulos :D

Nyt on uuden asunnon vuokrasoppari allekirjoitettu, alkaa siis vasta 1. huhtikuuta. Odottavan aika on pitkä tässäkin asiassa!

Pitää varmaan hipsiä herättämään mies seurustelemaan poitsun kanssa niin pääsen vähän lenkkeilemään pelkästään koirien kanssa.

LilliM: Mies on töissä tampereella ja sinne päin siis aletaan nyt rakentamaan, kun mullaki työpaikka siellä. Me nyt Jarkon kanssa kuitenkin täälä Jyväskylässä. Tai ollaanhan me vähän väliä siellä tampereen suunnallakin. Ja kai sitä vaan pitää alkaa pyytämään miestä tekemään juttuja, kun ei kai se sitten vaan tajua ja nää juttuja niin kun mä. Meillä kyllä mies juttelee Jarkon kanssa, mutta siis sillon kun se on juttutuulella....
No joo... nyt on taas parempi mieli. Ja kyllähän se kovasti soittelee että miten meillä menee jne. mutta ei kai sitä kukaan ymmärrä mitä tää on, jos ei ite ole kokenut kotiäitiyttä/isyyttä..

Mutta nyt joku huutelee tuolta lattialta....

Sanle: Kiitos ja nyt mulla on flanellia mistä tehdä niitä lisäimuja :D

ONNEA HE.... me mentiin naimisiin 05. Ja mentiin sitten niin salaa ettei kaverit edes tienneet mitä tulivat juhlimaan. Oltiin tehty T-paidat kummallekin. Miehen paidassa luki JUST... ja mun paidassa ...MARRIED. Kun mentiin pihalle oltiin sinne laitettu shampanjat kaikille ja porukat ihmettelivät että mitä? Ja siellä sitten ekaksi mun mies avasi takin ja sitten minä :D . Päivällä me käytiin maistraatissa ja vanhemmat olivat todistajina. Päivällä mulla oli pitkä turkoosin värinen puku ja sitten kotiin ja syötiin kakkua ja kohotettiin malja. Niin ja tietty kuvaajalla käytiin. Meidän pikku neiti oli morsiusneitona. Että näin meillä :LOL:

EN muista mitä piti muuta kirjoitella.... jännitän nyt kahden kaverini synnytystä. Toinen oli kaks senttii jo auki ja supistelee kivasti. Toisella alkoi supistelut eilen ja nyt olen odottanut uutisia sieltäkin päin...

viivin, vähän ihana idea perinteisten kirkkohäiden vastapainoksi :)

Minä en ikinä kuvitellut haluavani naimisiin, mutta... Nyt oon toisinaan fantasioinut prinsessahäistä. Niihin tosin tarvitaan rutkasti rahaa ja rutkasti sirompi morsian :LOL: Lenkiltä tulin juuri - kyllä mä nää kilot vielä karistan.

Nyt laittamaan pikkujätkää yöpuulle.

Joo..Emmillä tosiaan taitaa olla kiire isojen tyttöjen leikkeihin. Tää ryömimismatka on tällähetkellä sellasta 2m..pitkä matka pienelle pirpanalle :D

HE82 ONNEA! :flower:

Ihanaa, et porukka menee naimisiin. Ajatella, et mäkin olen ollut vaan kerran häissä ja sit tietty omissa :eek: Siskokin meni salaa naimisiin ja lähetti jälkeenpäin vaan tekstarin, et mentiin naimisiin.. Meijänkin häät tuli kyl vähän yllättäen :LOL: Ajeltiin miehen kans kaupungilla ja yhtäkkiä se pysähty maistraatin eteen ja kysy et no...joko? Sit käytiin vaan paperit täyttämässä ja soiteltiin vanhemmille, et onko teillä ens kuussa miten vapaata et oltais menossa naimisiin :D Anoppi sit järjesti papin, hääpaikan, ruuat ym ym.. ja me sit vaan mentiin paikan päälle (asuttiin silloin eri paikkakunnalla) :LOL: Et ripeää toimintaa.. Ja vuosi oli silloin 2005.

Mies osallistuu meillä lastenhoitoon tai lähinnä se on seuralainen :LOL: Eli töistä tultuaan siis seurustelee muksujen kans illat.. Mä vaihdan vaipat.. en kyl oo miestä edes pyytänyt vaipanvaihtoon. Mä olen kylvettänyt kaikki meijän lapset..hmm.. mies tekee kotitöitä pyydettäessä. Eli jos jotain pyydän, niin tekee kyl heti, koska tietää et toista kertaa en pyydä. Ja jos mä teen kotitöitä, niin mies on silloin lapsien kans, et saan sit touhuta ihan rauhassa. Tää on mun mielestä meillä toimiva ratkasu. On sit kämppä just siinä kunnossa kun mä haluan :D

HiuksistaMulla on nyt alkanut rasvottumaan hiukset tosi nopeeta! Hiuksia ei kyl lähde..Esikoisen aikaan joka paikka oli täynnä mun hiuksia :whistle:

Nyt Emmin kaa kattoo saliksia.. isommat tytöt nukahti jo ja mies on taas töitä hoitelemassa..

:/

Ihan superia, kaks viimäsintä yötä menty yhdellä syötöllä *pomppii riemusta* :D Alotin muutama päivä sitten antamaan vähän maissivelliä iltamaidon joukossa ja heti autto! Sama homma toimi esikoisellakin aikoinaan....kummatkin on juonu korviketta illan viimäsinä tunteina ihan älyttömät määrät ja sit on masu kipreenä, mutta nälkä jäljellä :/ Velli on auttanu siis iltasella....

Mies lähti tänään reissuun ja tulee vasta ens maanantaina :snotty: Toivottavasti on lento sujunu ongelmitta ja on päässy perille, vielä ei oo mitään kuulunu. Onneks mun äiteellä on aikalailla vapaata töistä tai lyhkäsiä päiviä, niin mennään vähän sukuloimaan ja muutenkin kyläilemään, on sit vähän muuta ittelle ku pelkästään lasten kanssa keskenään oloa....ja esikoinenkin tykkää vaihtelusta!

Meillä mies tekee kotihommia aika harvoin, osaa kyllä tehdä ja hyvin tekeekin, kunhan saa pienen vinkin ensin ;) Kyllähän mä pääasiassa teen kaiken, mutta joskus loppuu itteltä tunnit vuorokaudessa kesken ja tykkään, että koti on siisti, kun lapset menee nukkumaan, ettei tarvii "omalla ajalla" paikkoja jynssätä, niin joskus tulee sit mieheltä pyydettyä apua....joko pitää lapsia tai sit jeesaa siivoomisessa. Esikoisen kanssa ei kummemmin vauva-aikana touhunnu, mutta nyt, kun tyttö täyttää jo kohta 3, niin on aina vaan enemmän sen kanssa....käyvät kolmisen kertaa viikossa uimassa ja välillä kaupassa ja kyläilevät miehen vanhempien luona tai ovat ulkona. Kaikkee mahdollista....silloin mä saan pienen hengähdystauon, kun Venni kuitenkin nukkuu vielä suht paljon ja saa tehtyä vähän paremmin rauhassa vaikka sit niitä kotitöitä, kun ei tarvii tyttöä vahdata samalla. Samallalailla taitaa nyt käydä Vennin suhteen, mutta ei se mitään, tiedän, että pärjää näitten kanssa, jos tarve vaatii!

Onnea HE82! Me mentiin naimisiin syyskuussa 2006, tyttö oli silloin 1v 2kk ja oli kyllä aivan ihana morsiiusneito :heart: Teetettiin hänelle mekko samasta kankaasta ku mun puku ja kirjailutkin mukaili omaani....tytöllä oli pienen pienet valkoset juhlakengät jalassa ja ranteessa kukkajuttu, samoista kukista kun mun kimppu...kirkossa tyttö käveli käytävää ensin, sitte meni kaaso ja viimäsenä minä. Suhteellisen liikuttava näky oli, vaikka itse olinkin mukana B)

Isyydentunnustuksessa oltiin mekin esikoisesta, onneks Vennistä ei jouduttu, ku meidät vihittiin ennen....! Ihan hirvee käynti ainakin sillä virkailijalla, jolle me jouduttiin |O Saarnasi siitä, miten lapsi saa iänikuiset traumat, jos hänet viedään hoitoon (siis edes tunniks tai pariks, päivähoidosta puhumattakaan) alle kolmivuotiaana, minä tyhmä kun en tajunnu luvata varmaksi, että en joudu palaamaan koulunpenkille tai töihin ennen sitä. Kyseli kaikki, et koska ollaan muutettu yhteen, milloin menty kihloihin, koska tavattu, mitä ehkäsyä ollaan ennen käytetty, tunnustaako mies lapsen omakseen ja tunnustanko mä, vaaditaanko veritestit, kertoi lapsen kehityksestä ainakin tunnin verran ja niin päin pois....jossakin vaiheessa alko tuntuu, että kohta joku sekoo, joko minä, mies, virkailija tai kaikki :LOL: Onneks muisti joka välissä painottaa sitä, että mies ei ole virallisesti lapsen isä ennen, ku joku tuomari on näin päättäny :headwall: :headwall: :headwall: Joopa joo.....

Jospa jättäis palstatilaa muillekin :wave:

Vattihattu ja Venni 3kk 1vk

Yhteistyössä