Marrasvauvat 2007 * HUHTIKUU*

Alkuperäinen kirjoittaja TiJo:
Tästä on ollut varmaan puhetta, mutta milloin aiotte palata töihin? Ja meneekö lapsenne tarhaan vai?
Meillä molemmat menee tarhaan. Ja töihin todennäköisesti palaan lokakuussa. Ei taida olla mahdollisuutta olla pitempään kotona. Esikoinen meni tarhaan 10 kk iässä ja hyvin on pärjännyt.
Olen ajatellut olla kotona ainakin sinne että Milla ois 3vee eli sinne 2010 vuoden loppuun...

:/ Paikkaa mulla ei ole odottamassa, määräaikaisia työsuhteita mulla on ollut, enkä oikein edes tiedä mitä haluisin sitten tehdä- olen lähihoitaja,lapsiin suuntautunut- tehnyt töitä kodinhoitajana, henk.koht. avustajana päiväkotilapsella ja ihan lastenhoitajana.

Varmaan avustajaksi palaankun on mahdollisuus siihen 6h työpäivään ja ehkä koulunkäyntiavustajaksi. Se on mua kiehtonut jo pidempään, joten siitäkin kokemusta sitten karttuisi..

Ja Milla sitten päikkäriin tai perhepäivähoitoon- veljensä olivat pph:lla ja ihan hyvin pärjää esikoinen ainakin eskarissa, vaikka isosta ryhmästä ei ollut aiempaa kokemusta.

Aikas pihalla olen tulevaisuudesta suoraan sanottuna tällä hetkellä, eikä mua juuri nyt edes kiinnosta työeläm ja kaikki se "kiire" mitä se tuo mukanaan kotielämään :D

Mirnu :wave:
 
mä meen töihin aikasintaan tammikuus 2009, mut katotaan sitten tilannetta. rakennetaan nyt niin voipi olla että rahaakin tarvittaisiin....
meillä päristellään kovasti ja varpaat on kivat, varsinkin paljaina.
pikkuhiljaa alkaa rytmi löytyä tähän meiän elämäänkin. yöt on tosi levottomia. syö 2 kertaa, mut saa olla hyssyttelemässä vähän väliä. alkaa väsyttämään jo kummasti.
iltasin ollaan nyt maisteltu riisipuuroa, mutta ei mitään vaikutusta. aamulla herätään kuiteskin iloisena.

mua stressaa mun plösöys, mut ei vaan jaksa lenkkeillä ja hyvää tekee mieli ja itswkuria ei oo. mun juttu on sellaswt tiukat kuurit ja imettäessä en nyt sellasia viitti vetää..... ehkä sit joskus. oon kyl samois mitois ku ennen raskautta, mutta näiskin on liikaa niiiiin paljon.... no lähen tästä ruikuttamasta.
tervetuloa uusille, kiva kun ootte löytänyt kanssa tämän palstan.

enni ja jakke
 
Mukava,että palsta vähän herännyt kevääseen. Kiitos, että tulette sieltä kerhosta tännekin viel.

Mä annan nykyisin vain kaksi kertaa kiinteitä. Väliin, kun annosmäärä oli vain muutaman teelusikallisen, annoin useammman kerran päivässä. Annosmäärien kasvaessa mua kauhistutti, että saakos poju liikaa. Vähensin kerrat kahteen. Nyt syödään lounaaksi kasvissosestta n.puoli desiä ja illalla riisipuuroa. Kyselin neuvolassa tänään, että jokos oisi hyvä lisätä kolmas. Hän muistutti, että vielä lapsemme on imeväisikäinen ja maito on pääravinto. Kasvu on hyvä, joten nyt me pärjätään hyvin kahdella. Maitoa kuulemma ois hyvä mennä vuorokaudessa ainaskin n.8-9dl ja se meillä keskimäärin meneekin.
Tänään neljä ja puolkuukautisena vaaka näytti 7,655 ja pituutta ol 64,6 pääympärys 44,2.

Mä olen ainaskin joululle kotona ja mahdollisesti pitempäänkin. Katsotaan nyt, milloin pikkusisarus päättää tulostaan. Voishan sitä väliin syksyllä sijaisuuksia tehdä, niin siis ihan päivä siellä toinen täällä.

Meillä muuten ihana neuvola. Paitsi että taisi olla meidän viimeinen kerta siellä, kun muutto edessä.
 
Kyl on taas neuvoloissa niin erilaiset näkemykset. Ellalle 5kk neuvolassa sanottiin et on liian lihava ku oli NOIN 62cm ja 6640g ja käskettiin alkaa antaa sosetta 3kertaa pvässä ja 2 kertaa puuroa ja maitoa sais mennä 500-600ml.. TOSIN, Ella ei ole liian lihava eikä vedä noin paljon kiinteitä pvässä. livian neuvolatäti on paljon järkevämpi.

Tuo meen neiti kierii ja pyörii tuolla lattialla, istuun koittaa ite nousta. Jos käsistä vähän ottaa kiinni niin ponkasee siittä ylös ja seisoo jo niin et on jalat kunnolla maassa.. Ella on jo iso tyttö :heart: Ja tuttipulloa osaa ite pitää ja juoda siittä. Niin ne pienet ihmiset kehittyy kovaa vauhtia..
 
moikka, meillä juulia on ensimmäinen yhteinen lapsi ja miehen edellisestä liitosta on 6vuotias tyttö ja juulian tiedot on 12.11.2007 rv 41+0 3360g ja 50 cm.
olen käyny odotusaikaan täällä lueskelemassa keskusteluita ja nyt synnytyksen jälkeen vielä vähemmän kun neiti vie paljon aikaa, mutta aina silloin kun kerkeän.
toista lasta yritetään vasta aikasintaan 2 vuoden päästä, kun neiti on kasvanut vähän isommaksi ja käyn siinä välillä töissä. joutuu menemään heti äippäloman jälkeen töihin elokuussa kun taloudellinen puoli ei anna periks että jäisin kotiin, mutta emme vielä halua laittaa neitiä hoitoon, kun on vielä niin pieni.

mutta nyt pitää mennä kun toi neiti tuossa painii varpaidensa kanssa =)

hyvää alkavaa viikkoa kaikille
 
Meillä on ihan kiva neuvola, paitsi, et nyt akselin aikana vaihtui th ja näyttipä toi uus olevan maha pystys, et kohta varmaan joku sijainen tulee. Ihan asiallisia vastauksia saa, jos nyt jotain ihmeellistä kysymystä on. Kätilö täällä on erittäin mukava, sen luo oli aina niin mukava mennä!

Töihin menosta, haluaisin jos vain raha tilanne antaa periksi niin olla vaik vuoden vaihteeseen...mut mut.. saa nyt nähdä. pitää vähän laskelmia tehdä. Tarkoitus ainakin muuten olis työpaikan vaihdos tehdä, ehkä saamaa alaa kuiteski, mut jos täältä käpykylästä jotain löytäs. Kouluunkin tekis mieli mennä, lähihoitajan tutkintoa oon suunnitellut. Mut työn ohella olis varmaan vähän hankalaa, 2-vuorotyö.

Tänään on ollu kyl niin heikko olo, nokka vuotaa. Huomenna olis neuvola, ajattelin perua sen, ei oikein kiinnosta tonne vesisateesseen lähtee rämpimään. Josko sais loppuviikolle aamu ajan, mies iltavuorossa, niin päästäs autolla. Esikoisella on hammaslääkäri perjantaina, 2v tarkastus. Onkohan toi joku uus käytäntö, ku muistasin, et silloin niis perhevalmennuksissa sanottiin, et eka hammaslääkäri käynti on 5.v!?

Meni taas hermo tohon ukkoon, tuli töistä ja sano, ette ny vissiin kauheen huonos kunnos oo, ku siinä touhaat kaikkee...kakarat varmaan laittaa ite ruokansa ja syövät...!

Nyt unta palloon..

mamma & akseli
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma 2006 ja 2007:
. Esikoisella on hammaslääkäri perjantaina, 2v tarkastus. Onkohan toi joku uus käytäntö, ku muistasin, et silloin niis perhevalmennuksissa sanottiin, et eka hammaslääkäri käynti on 5.v!?
Meilläki taitaa eka hammaslääkäri olla 5v.nä jos ei mitään ole hampaissa, meillä oli 2v hammashoitaja samoin 3v ja 4v tarkastuksissa...tosin pojalle oli tullut reiän alkua niin käväsi jo 4v hammaslääkärillä, mut ei tarttenu onneksi paikata...

täällä peffa on kipeenä toissailtaisesta tippumisesta :/
 
Mulla jotain kevätväsymystä varmaan kun oon nukkunut koko yön, kuten Millakin tapansa mukaan, mutta silti mua väsyttää ihan hirveesti. Tai se on sit tosta sateesta johtuvaa, ei paljon mieli nouse kun sateessa saa taas rämpiä edestakaisin eskarille :kieh:
Mut sitähän tää kevät on- koskaan et tiedä mitä sieltä taivaalta tulee- vettä, räntää, lunta... :whistle:

Ja paikat on jumissa kun vaihdoin poikien huoneessa järjestystä ihan itse ja kiitokseksi pojat ihasteli huonettaan koko illan "voi vitsi tää on ku taivas, tää on makee, ikinä ei vaihdeta mitenkään enää!!!" :D Kyllä tuli hyvä mieli :heart:

Ostin sitten Millalle maissia kaupasta tänään, katsotaan mitä neiti siihen tuumaa :whistle:
Laiskana en jaksa alkaa itse soseuttaa :ashamed:
Ja huomasin että sinne oli tullut ihan pelkkää perunaa soseena, mitä ei ole poikien aikaan ollut- eli eipä taida pahemmin olla lajeja mitä et löytäsi purkista- ainiin onhan se bataatti vielä semmoinen :saint:

Mutta siltikin teen mahdollisimman paljon noita soseita itse ja omaan maitoon, kun kaupan purkeissa on aikalailla sekoitettu jotain kahta tai kolmea lajia, kun pitäis kuitenkin päästä aina yhteen makuun kerrallaan tutustumaan ennenkuin sekoittaa makuja...

No niin lounaan kimppuun keskimmäisen kanssa :wave:

Mirnu

 
Huomenet täältäkin sateesta!

Töihin menosta oli puhetta... eli töihin paludun varmaan siinä lokakuussa tai sitten tammikuussa 09. Katsotaan nyt. Vanha työpaikka ei oikein nappaa kun on niin kaukana jopas jotain läheltä löytyisi tai sitten jatkan vanhassa vanhaan tapaan elikkä kolmena neljänä päivänä viikossa.

Meillä tuo neiti ei oikein meinaa näköjään tällä viikolla noita päikkäreitä nukkua ja hä kun on ollut suht hyvä nukkuja... eilenkin tuli päikkäri saldoksi vain 2,5h ja siinäkin mölistiin välillä ja nuo otettiin sitten kahteen otteeseen eli 2 h ekaksi ja sitten illemmalla puoli tuntia. Nytkin tuolta vaunuista kuuluu jotain ähinää muuta ei itke niin ähisköön siellä jos vaikka nukkuissaan jotain ähkii.

Neiti söi mustikkaa ennen päikkäreitä ja siitä tuli poskiin pientä nyppyä :/ harmi jos mustikkakaan ei sovi. Eli nyt on tauolla persikka, maissi, päärynä, mustikka... vadelmaa pitää vielä testailla ja kauraa myös. Onneksi on paljon mikä sopii peruna, bataatti,riisi, kesäkurpitsa, kukkakaali, luumu, ruusunmarja, banaani ja tyrni.

Itse teen soseet noista vihanneksista.... täytyy kait koittaa vadelmasta kun tuntuu ettei pelkkää vadelmaa saa purkista... tylsää kun on monia aineita sekoitettu purkkiruokiin.

Meilläkin eka hampulääkäri on 5-v. Nyt on kanssa ihan 4-v hammashoitajalla käynti.

Kait mun täytyy kävästä kurkkaamassa mitä tuo neiti ähkii.... onkohan tutti liian kaukana eikä jaksa kuitenkaan herätä huutamaan sitä vaan hamuaa kuin pikku possu sitä :D :wave:
 
meillä on ollut tänään soseutus aamu.. pakkasessa on nyt varmaan seuraavan kuukauden soseet, jääpala astioissa nätisti laiteltuna:) äsken tarjosin neitille pe-po-parsakaali sosetta, se oli myyntivoitto! ois saanut lapata vaikka ämpärikaupalla :D nyt maitoa tytölle ja sit päikkäreille! Äiti voikin sit jatkaan kevätsiivoustaan :(
 
Neuvolasta kuulumiset :wave: 8480g ja 68,5cm py 42,8
Paino tasoittunut nyt meillä, pituus menee edelleen yläkäyrillä, mut ei se haittaa...pitää varmaan suosiolla jo laittaa tuolta kaapista 60cm vaatteet pois...pitää käyttää vielä kerran ja sitten laittaa pesun kautta säilöön seuraavaa käyttäjää varten..*niisk'...miten se tuo aika menee niin nopeaa...tai miksi vauva ei ole ihan vastasyntynyt pitempään :'( ...on taas nimittäin seuraavaan muksuun suostutteleminen mieheltä...olispa mullakin sellainen mies joka haluais aina vaan lisää...jos ois niin meillä ois varmaan se 10 lasta sitten :LOL:

Tänään mennään sitten kuopioon hakemaan uus tuoli, soitin tänään kun eivät eilen ottaneet uuestaan yhteyttä, niin olivat unohtaneet (ymmärrän kun on iso kauppa niin ei kaikkee voi muistaa), ja sanoi että laittaapi yhden tuolin jemmaan et mie saan sen sitten...et sinne tuli taas lähtö..

nyt ruuan laittoo takasin

ainiin Sara sai sen 5kk rokotuksen niin ei ees inahdettukaan, eikös joku muukin ollut ihan hiljaa ja tyyni?

Perfekta ja Sara
 
Meillä on ollut lepo päivä. Aika hyvin pojat antaneet äipän huilia..mieskin tuli jo viiden aikoihin kotiin. Sain neuvolankin siirrettyä perjantaille, saa hoitaa molempien poitsujen menot samalla kertaa.
Onkos kaikilla muilla ollut jo menkat synnytyksen jälkeen? Meinaa mulla ei oo näkyny. Esikoisen aikaan oli heti jälkivuodon jälkeen, et yhteensä n.1kk vuosin synnytyksestä. Sen jälkeen tulikin vasta marraskuussa ja sit tammikuussa( poika synty huhtikuulla), niin ja sit olikin uudelleen raskaana. Imettäny en tosiaankaan oo, ku sen 1,5 kk.
Voih tänään tuleekin paljon hyvää ohjelmaa tv.stä, todistettavasti syyllinen ja csi:t.
Seuraatteko muut tota tanssii tähtien kanssa ohjelmaa? Se Merja vähä kiehu viime jaksos..ihme touhua!

Jees, hyvät illan jatkot..lepäämään. ku kerrankin tilaisuus.

mamma& akseli
 
Mulla on nyt toiset menkat menossa ja kierto näyttää olevan tarkalleen sama ku aina ennenki,30pv...Ärsyttää.

Mulla on tarkotus olla kotona ainaki siihen kolmeen ikävuoteen asti.Ukolla on sen verran jääny traumoja hoitopaikoista,et on sitä mieltä,et pojat on kotona.Tiukkaahan se välillä tekee,mut selviää kyllä.Pitää katella,jos jotain pientä bisnestä kehittäs...

Ei ukko eilen tainnu uskoo,et esikoisella on tosi helppo päivä menossa.Otti sen sitten pajalle mukaan,ku ei tuolla sateessa kehtaa olla.Esikoine oli saanu hyvän idean,oli piirrelly anopin auton oveen ja kylkeen tussilla...Onneks oli lähteny pois... :whistle: Ukko on rakennellu kilpuria ja ite tehny peltiin merkintöjä,ni poju oli kans päättäny tehä omiaan.Ainut vaan vähä väärä auto.

Meilläki on tota eroahdistusta,pahiten aina illalla.Eilenki yritin imuroida,mut eihän se onnistunu ku ei lelujen kerääminen käyny herran ajatusmaailmaan.Hirvee huuto ku vähäkään lähin kauemmas,noh se homma ei karannu mihinkään,joten tänään uus yritys!Tosi kiva yhdistelmä,kurakelit ja 3 pitempi karvasta koiraa!

Nyt tarttee taas kiitää!
:wave:
 
Meillä neuvolantäti on ihan ok. Mähän imetin noin 3 kk (sai myös korviketta) ja sit noin 1,5 kk vain aamuisin ja neuvolan tädin mielestä aamuimetyksestä ei ole mitään hyötyä. Ja mä kun oon ymmärtänyt, et jokainen pisara on tärkeää vauvalle... Mutta imetys on nyt loppu mun osalta ja ihan hyvä niin. Ei se sopinut oikein mulle, tuntui että se vei kaikki mehut musta. Söin ja join hyvin, mutta silti olin aivan loppu.
Neuvolassa sanottiin myös, että vauvalle saa antaa kiinteitä niin paljon kun vaan syö. Ja meille suositeltiin viittä ateriaa heti melkein kun kiinteät aloitettiin. Noh, meillä syödään välillä hyvin ja välillä huonosti. En ota stressiä, kun poika on niin tyytyväinen elämäänsä.

Menkkoja ei ole ollut synnytyksen jälkeen. Välillä tuleekin mieleen, et oonkohan raskaana, kun makeanhimokin on kova...

Jaahas ja taas sataa vettä kuin esterin pepusta. Joten sisällä ollaan tääkin päivä.
 
Valitusta, minnuu väsyttää taas, ärsyttävää! Ja kun tuo ilma on tommonen, niin ei kyllä huvita mikään. Onneksi iltapäiväksi on sentään piristystä kun lähdetään treffaamaan kaveria ihmisten ilmoille.

Menkat tuli ekan kerran pääsiäisen tienoilla. Oishan nuo saanut olla pidempäänkin pois, mutta minkäs teet.

Jahas, lähdenpä tästä valittamasta.
 
imetin 2,5 kuukautta jonka aikana joutu myös antamaan lisämaitoa kun ei tissimaito riittänyt ollenkaan, oisin kyl voinut imettää pidempäänkin mutta minkäs teet ku maito loppuu nii se loppuu vaikka kuinka yritti juoda paljon ja syödä monipuolisesti! ensimmäiset kuukautiset tulivat 3 viikon päästä kun lopetin kokonaan imettämisen ja nyt aloitin nuvaringin käytön ja vuotoa on tullut jo kohta 2 viikkoa...alkaa pikkuhiljaa kypsyttää :(
neitikin juuri nukahti päikkäreille, nukkuu varmaanki sen puol tuntii niin kuin aina. likka oppi päristelemään n. kuukausi sitten ja välillä syönti onkin sit jotain aivan muuta kuin syömistä =)
olis ylihuomenna 5 kk neuvolakin heti aamusta, miehellä ku on auto korjauksessa nii toivottavasti saa sen huomenna viimestään ja jos ei saa nii joutuu heräämään klo 5.30 ja pakkaamaan neiti mukaan ja lähtee viemään miestä töihin että päästään neuvolaan perjantaina :(
aamulla herättiin syömään 6 aikoihin ja sit neiti rupes juttelee ja painii varpaidensa kanssa 7 asti aamulla ja kun nyt on opittu kääntymään selältä mahalle nii totta kai sitäkin piti tehdä pariin otteeseen aamulla, torkuin kyl samalla ku neiti ähelsi!

kai sitä täytyy lähtee tekee ruokaa ja pesemään pyykkiä kun ei tarttee uloskaan mennä
 
Talvi sitten tulla tupsahti takasin..tylsää olin jo niin kesä fiiliksissä! Tossa vaan mietin, et sillon ku esikoinen synty, 30.4, niin oltiin eka kertaa ulkoilemassa 7.5, niin sillon jo sai shortseissa oleilla!
Mä lähin tonne ulos vaunutteleen tänään, oli pakko päästä vähän tuulettumaan. Tuntu, et tuo esikkokin kävi jo niin kierroksilla, ku ei muutamaan päivään olla pihalla oltukaan.
Akselilla on tänään ollut vähän huono päivä. Käytiin tos mun vanhemmilla, niin sieläkin kokoajan kitistiin, mut kumminki ysin aikaan kävi kiltisti yö unille. esikoinenkin innostu mummin luona leikkiin nukella, sitä kovaa halaili ja hoiti :)

Nyt nukkuun, etttei tarvi huomenna valittaa väsymystä..

mamma & akseli
 
Joo talvi sitten tuli :xmas: Ukko hälytettiin 3 maissa yöllä auraushommiin kun oli niin paljon lunta :eek: Mutta ainahan tämä takatalvi yllättää...

Mulla alkoi menkat eilen,oikein pojan 4kk päivän kunniaksi :kieh: Mä imetin poikaa 3kk,toki sai koko ajan lisämaitoa,mutta kuiteski.

Petrus ei muuten käänny vieläkään. Nyt kyllä sellainen vaihe,että lattialla ei pahemmin viihdytä eli ei voi pahemmin harjotellakaan...

Mullahan ei työpaikkaa ole odottamassa... Oon aatellut alkaa etsimään töitä kun Petrus n.1.5v. Pakko se on kun tämä asuntokin alkaa käymään meille ahtaaksi :|

Mutta nyt kakkakone kakkasi tässä mun sylissä eli vaipanvaihtoon :wave:
 
Onneks meillä ei ole lunta! Oltiin parin tunnin lenkillä, juostiinkin taas. Kyllä se vaunujenkin kanssa sujuu =)

Kotona olen ajatellut olla ainakin 2009 syksyyn. Ja ensi keväänä haen kouluun, että päiväkotiin ei poikaa varmaan vielä laiteta hetkeen. Kouluun mennessä yritetään sumplia miehen töiden, isovanhempien + isoisovanhempien kanssa niin että joku ehtisi aina hoitaa vauvaa. Tai no eihän se silloin enää mikään vauva ole. Voi tosin olla että alan tekemään yhden viikonlopun kuukaudessa tossa syksystä, kun mulla vakkaripaikka kumminkin odottaisi.

Kiinteitä syödään 2 tai varmaan tästä päivästä alkaen 3 kertaa päivässä. Aamulla oli niin nälkäinen vauva 7-9 tissillä roikkumisesta huolimatta että veti puolikkaan purkin päärynää ja omenaa. Ollaan nyt siis syöty persikkaa, omenaa, päärynää, ananasta, mangoa, perunaa, porkkanaa, parsaa, vadelmaa, mustikkaa, puolukkaa, maissia + riisivelliä ja kaurapuuroa. Mistään ei ole mitään oireita/kitinöitä tms tullut, peruna sekä omena yksistään vain yököttää. Eli illalla menee velli + puuro ja päivällä joku 1,5 purkkia soseita. Välissä tissiä päivisin niin paljon kuin haluaa.

Menkat on onneksi pysyneet kaukana. Ei ole yhtään ikävä valumista :D

Mitäs muuta. Pää pimeni taas.
 
Moikka!
Tuosta töihinmenosta.. mie oon suunnitellu että jäisin ainakin vähäksi (?) aikaa kotiin...meillä on molemmilla kolmivuorotyöt, niin joutuis laitaa lapsen usein yöksikin tarhaan, tosin useinhan olis toinen vapailla, joten hoitopäiviä ei ehkä niin hirveästi tulis. Mutta toisaalta mies joutuisi jättämään kokonaan isomman pojan jääkiekon valmentamisen, ja toinen auto olisi pakko hommata eli parempi että jään kotiin :) tosin hurjasti jännittää, kun tulot pienenee huimasti.

Ja mulla on kans ollu yhet menkat!! Mie niin luulin et pysyis pois ku imettää :'( no menihän tässä sentää vuosi ilman niitä.
 
oon miettiny sellasta, kun teen itse soseet (en siis pakasta) niin kuinka monta päivää sitä voi antaa vauvalle? luin myös sellasen jutun et soseita ei voi pakastaa varsinkin jos se sisältää perunaa, kun perunan rakenne muuttuu pakastuksen jälkeen ja sit toisaalta oon täällä lukenu kuinka jotkut ihmiset pakastaa soseita, te jotka ootte pakastanu soseita, niin onko sen rakennu muuttunut jotenkin?

mies sai auton tänää korjauksesta nii ei onneks tarttee herätä huomenna klo 5.30 ja viedä miestä töihin että päästään neuvolaan!

ihan uteliaisuudesta kyselisin että minkä ikäisiä lapsia teillä muilla on? yhteinen lapsemme on 5 kk:ta ja miehen ekasta liitosta on 6 vuotias tyttö!
nyt pitää mennä ku neiti tuolla heräilee...oisko jo mahtanu käänty mahalleen kun kauhia ähinä kuuluu, juulia kun herää tai on lattialla nii siinä ei mee kauaa ku se on kääntyny mahalleen, mut toisinpäin ei oo vielä onnistunu
 
Töihinmenoa täälläkin pähkäillään,mitä tekis? Vanhempien lasten kanssa olin kotona viisi vuotta ja se aika meni todella vauhdilla.Vakkaripaikka on odottamassa,mutta en tiedä mitä tekisin.Emme haluaisi laittaa Ronjaa niin pienenä hoitoon (syyskuussa),mutta kun tuo kodinhoitotuki on vaan niin pieni.Toisaalta olen miettinyt et alkaisin tekemään öisin muutaman tunnin töitä ja näin ollen saisin oltua kotona ehkä hieman pidempäänkin.

Menkoista on ollut puhetta,itse kuulun valitettavasti siihen kastiin joilla menkat alkavat pari kuukautta synnytyksestä, vaikka täysimetän (tuttu gynekologi lohdutti,olet vaan niitä hedelmällisiä naisia joidenka kuuluisi vaan lisääntyä :LOL: ,ei lohduttanut yhtään)

Meillä Ronja alkoi viikonloppuna kieriä pitkin lattiaa eli oppi kääntymään nyt myös mahalta selälleen ja voi sitä riemua kun nyt pääse kierien pitkin lattioita.Päivittäin harjoittelee myös "konttausasentoon" menemistä,nousee käsien varaan ja jalat mahan alla ja välillä niin et jalat suorana mahan alla ja pylly kohti kattoa,aikas hupaisan näköistä .No onhan noi isommatkin sisarukset lähteneet nopeasti liikkeelle,kävelivät jo 9 kk ikäisenä.

Mites teillä joilla on useampi lapsi,löytyykö sisaruksista samaa näköä? Meillä vanhimmalla (poika) ja tällä nuorimaisella (Ronja) ovat kuin kaksi marjaa.Kun katselee pojan vauvakuvia niin on kuin katselisi Ronjaa.Ollaan naurettu et tiedetään suurinpiirtein etukäteen miltä näyttää minkäkin ikäisenä :p

Tällä äidillä alkaa pian kunnon stressi iskeä matkan suhteen.Olemme lähdässä toukokuun puolivälissä (siksi emme valitettavasti pääse osallistumaan marrasvauvojen joukkotapaamiseen) autolla Itävaltaan koiramme kanssa MM-kisoihin.Matkustamme ensin laivalla Tukholmaan ja sieltä Tanskan läpi Saksaan,jossa ensimmäinen yöpyminen eli ajoa noin 10-12 h.Hieman jännittää kuinka Ronja jaksaa olla autossa niin pitkän matkan,tietysti pysähdellään mutta kuitenkin,siinä saa äiti ja iskä vuorotellen viihdyttää tytärtä.
Hassua kun Ronjalle täytyy ottaa oma passi,mahtaa olla hauskaa näyttää passia 5 vuotiaana kun kuva otettu muutaman kuukauden ikäisenä :LOL:
Matkan takia ei ole kauheasti ollut aikaa kirjoitella täällä vaikka päivittäin käynkin lukemassa.On vaan pitänyt hoitaa miljoona asiaa matkan takia ja päivittäin pitää koiran kuntoa yllä pitkillä kävelylenkeillä (mies onneksi hoitaa noi juoksemispuolet) ja käyttää koiraa hierojalla/osteopaatilla.
Viikonloput me yleensä aina jos vaan on mahdollista niin asuntovaunuillaan,päästään pois täältä Helsingin keskustan tuntumasta melusta ja ruuhkasta.

Nyt täytyy mennä kun Ronja kaipailee :wave:
 
Meillä on toi vanhempi nyt 2,5v ja ovat ku kaks marjaa.Molemmilla ollu syntyessä toi haikarannokan jälki samassa kohtaa! Sitä ne neuvolassa ihmettelivät...

Mulla ei tosiaankaan kauaks aikaa noi menkat jättäneet rauhaan,vaikka imetänki...Onneks alkaavat olla jo ohi.

Taas mennään,ei oo nää viestit enään niin pitkiä ku odotusaikana!
 

Yhteistyössä