Marrasvauvat 2007 * HUHTIKUU*



Kiinteiden määristä: Meiän päivärytmi on seuraavanlainen

7-8 Herätys
8.20 (tarkka aika koska muumit on just loppunut :LOL: ) Puuro+mustikka/luumu sose n. desi
11.30 kasvisose pari lusikallista-1 pieni purkki
17.00 kasvissose pari lusikallista-1 pieni purkki
19.30 puuro+sose n. desi
salkkareitten mainostauolla vellipullon lämmitys ja sit sänkyyn:)

maitoo meillä menee sit noissa väleissä.. päivän maitosaldo on (sis. vellit) 600-700 ml. Yöllä vielä 2 syöttöä klo 24 ja 05. En tiedä annanko liikaa ruokaa tai jotain, mutta hyvin näyttää uppoavan tohon rimppakinttuun:)


tervetuloa uudet!! :wave:
 
En oo pitkään aikaan tänne kirjotellukaan, jos nyt sais muutaman rivin aikaiseksi. käyn kyl päivittäin lukemassa, mut kirjottaminen sit vain aina jää.. :ashamed:

Meillä akseli kovasti kasvaa oli 4kk neuvolassa 68cm ja 8120g. Ja 7 päivä nyt sitten tulee jo 5kk täyteen. Kuukausi sitten oppi kääntymään selältä massulle, olin ihan yllättynyt kun esikoinen oli 5.5 kk ennenkä kääntyi, mut kaikki omaan tahtiin..!
Pöristäänkö teillä muilla? Meillä ollaan nyt muutama päivä pörrätty.
Noista kiinteiden määristä, aamulla 1/3 purkkia hedelmää ja päivällä perunaa n. 1/2 purkkia ja illalla toi loppu hedelmä. Tuntuu kauheen vähältä, ei tahdo oikein laskea tuolle poitsulle nuo soseet, hedelmä paremmin, mut sitäkin syödään (1/3purkkia) vaik kuin kauan! Eli meillä menee tota maitoa vielä aikasta paljon..mut pikku hiljaa!
Joku muukin valitti väsymystään.. mä oon kans tosi paljon näitten jätkien kanssa päinsä, mies on 6pv viikossa töissä, tyyliin aamusta iltaan. Ja esikoisella kauhia uhma päällä, et välistä tuntuu pää räjähtävän!! Se mikä mua huvittaakin, mulla on kauhia ikävä isoa vattaa..mutn just nyt ei kyl kolmatta jaksais! Ehkä joskus viiden vuoden päästä..

Niin voisin tietty varmaan esittäytyäkkin, eli meidän perheeseen kuuluu minä 24.v ja mies 26.v ja pojat 1v 11kk ja 5kk. Asustellaan etelä-pohjanmaalla. Niin ja kaks koiraakin löytyy sekarotuinen ja bernhandilainen.


Mut nyt täytyy mennä maate.. huomenna lisää!
 
Meidän päivärytmi on tällainen:
klo 8 maitoa noin 100 - 200 ml
klo 9 puuroa 1 dl
klo 11 noin 1 pilttipurkillinen kasvissosetta ja perään maitoa 100 - 200 ml
klo 14 hedelmäsosetta purkillinen
klo 17 kasvissosetta purkillinen
klo 18 maitoa 100 - 200 ml
klo 20 puuroa 1 dl
klo 21 maitoa, jos huolii

Pojalle ruoka maistuu, sen kyllä huomaa poskista ;)

Itse olen kasvissoseet tehnyt, hedelmäsoseet olen kaupasta ostanut. Tällä viikolla aloitettiin puuron maistelu ja ensi viikolla aloitellaan lihat.
 
Niin joo, kyllä meilläkin pöristään ja poika tuntuu olevan taidostaan ylpeä.

Jee, kohta alkaa lätkämatsi telkkarista. Ei kyl suosikkijoukkue pelaa, mut lätkää on kiva muutenkin seurata.
Seuraatteko te muut lätkää tai jotain muuta urheilua? Mua kiinnostaa lätkän lisäksi mm. formula, yleisurheilu, mäkihyppy.
 
Minä en ehdi kyllä noita syöntejä millään kauheen monta kertaa kun meidän nukkumatti vetelee kyllä aikamoisia unia ilmeisesti moniin verrattuna. Katselin vaan noita syönti rytmejä. Meillä mennään nyt

aamulla 8:30-9:00 maitoa 220 ml
10:00-10:30 unta (tänään 2,5h)
12:00 hedelmäsosetta vajaa purkki (2/3 purkista) + vesi/maito 50 ml
12:30-13:00 maito 150 - 200 ml
13:00 unta (3-4h)
16:00-17:00 hedelmäsose 1/2 purkkia + maitoa 150 - 200 ml
18:00-18:30 unta puolisen tuntia
19:30 maitoa 200 ml (tähän täytyy varmaan koittaa puuroa tms.)
20:00 - 20:30 unta palloon
22:00 herää vetäsemään maitoa vielä 200 ml ja heti takas uneen ja sit nukutaankin tohon kasiin tai ysiin saakka.

Saas tosiaan nähdä miten tänään käy kun neiti veti noit super aamuunet ja meni vasta kolmelta seuraaville päikkäreille mitä vetelee vielä. Jääpi nuo ilta päikkärit sitten väliin.

Meillä ollaan jo pitkään pöristelty.... paras kommenti oli kun lääkäri kysyi onko ruoka maistunut neiti kommentoi kunnon pöristelyllä :LOL:

Oletteko huomanneet jollekkin vaavienne olevan herkkiä? Meille ei ainakaan nyt sovi persikka, maissi, päärynä... ananas, vadelmaa ja porkkanaa täytyy vielä kokeilla. Kasvispuoli tuntuu sopivan tytölle paremmin ollan kokeiltu peruunaa, bataattia, porkkanaa?, kukkakaalia, kesäkurpitsaa ja sit sitä maissia mikä ei käynyt. Marjoista/hedelmistä sopii ruusunmarja, banaani, mustikka. Tänään kokeillaan luumua.

Ja juu ei tule katsottua juurikaan urheilua ... joskus katson taitoluistelua, ratsastusta, mutta en niitäkään kauheesti jaksa katsella. Ennemmin itse harrastan joain kun katson. Muutenkin mun telkun kattominen on aikaste vähäistä. Välillä on päiviä kun en katso edes uutisia, ne kyllä yleensä tulee katsottua että jotenkin tietää missä mennään. Minä sitä vastoin luen paljon jos vaan ehdin.

Viikonloppuja! :wave:
 
Oon täällä tänään vaatteita lajitellu melki koko päivän. Osan vein kirpparille myyntiin ja loput semmoseen keräykseen virossa asuville venäläisille. Laitoin noi poitsujen pienet vaatteet pois, parhaimmat säästin. Niin ja pitsaakin tein iltapalaksi :p .
Meillä akseli nukkuu aika vaihtelevasti noita päikkäreitä, joskus 3 tuntia tai sit vaan ihan pieniä pätkiä. Yöt on jo pidemmän aikaa nukkunut 21- 09, tuttia muutaman kerran pitää laittaa. Et meillä nuo yöt taukkuaa ton esikon kans, se on aina ollu niin huono nukkuun, nytkin vielä herää joka yö kiljumaan..mistä lie johtuu..? Oon tässä vähän miettinyt, et raaskiisko ton pikku jätkän siirtää omaan huoneeseen, se kun varmaan tässä vaiheessa onnistuis paremmin. Esikoisen unet menis varmaan vielä huonommiksi! Nukkuuko monien vaavit omassa huoneessa?
Mä en kauheasti tota urheilua seuraa tv:stä, eikä päivisin oikein pystykään mihinkään keskittymään, joten aika usein nauhotan ja sit illalla kattelen.
Akselille on ainakin tähän saakka kaikki soseet sopinu, toki ei kauhean monta makua olla kokeiltukaan, perunaa, porkkanaa, ruusunmarja, luumu ja persikka. Ajattelin alkaa kokeileen illalla jotain puuroa, mitäs puuroa te muut annatte? Niin ne lapset on vaan erilaisia, kun esikoinen on aina ollu kova syömään, et vaavi aikana suu ammolaan odotti uutta lusikallista, kun pikku kakkoselle taas saa lusikan välistä tukkia suuhun. Muutoin toki akseli on rauhallisempi tapaus, ainakin vielä. Enemmä tollanen tarkkailia, suu auki vaan kattelee, et mitähn toi isovelikin tos touhaa.
Juup, mies lähti viihteelle, taidan tästä mennä suihkuun ja sohvalle pötköttään... Hyvää viikonlopun jatkoa....
 
sitä vielä unohdin sanoa, et harmi kun tämä ketju on niin hiljentyny, kaikki vissiin kirjottelette sielä kerhon puolella. Kun on kumminkin niin kiva kuulla mitä muille samanikäisille vauveleille kuuluu sekä mammoille... Mut jos saatais tällekin puolelle lisää meitä " aktiivisia" kirjottelijoita..!
 
meillä on ollu niiiiiiiiin hirveä itkupäivä et mäkin oon ehtinyt tirauttaa parit kyyneeleet. Mä veikkaan et huomen aamulla tai viimeistään ens viikolla löyfän taas uuden hampaan ton neidin suusta! Sille ei tänään kelvannut mikään, ei itekseen olo, ei sylissä olo, ei sitteri, ei ruoka, ei maito.. kaikki oli vaan kitinää. Annoin nyt ennen nukkumaan menoa 3 ml sitä panadolia ja tuolla se vetää hirsiä, on nukkunut klo 20 asti! Kerran on jo kumminkin herännyt syömään, ihan hyvä vain!

tunnustan olevani formula-fani:) sen takia me tultiinkin talonvaltaajiksi mun äitille (se on vierailulla mun isovanhempien luona) kun täällä näkyy se mtv3 max kanava.. Toinen kans mitä seuraan on jääkiekko, en sm-liigaa mut maajoukkueen pelejä!! tota sm-liigaa tuli sillon katottua ihan tarpeeks kun olin halilla töissä.. aina kylläkin vaan jokerit vastaan joku pelejä:)

 
Täällä ei saurata urheilusta kuin korkeintaan Formuloita-> miesväki siis :D
Minä joskus nuorena katsoin jääkiekkoa ja aivan lapsena muistan istuneeni nenä kii telkussa ja katsoneeni HIIHTOA :LOL: Ei vois vähempää kiinnostaa enää :kieh:

Milla aloitti eilen perunan syönnin, jokunen lusikallinen meni ehkä alaskin, ei edes sylkenyt ulos niin kuin veljensä aikanaan tekivät :LOL: Taitaa sen verran himottaa tuo syöminen ettei viitsi hukkaan sylkeä tai sit on kuunnellut tarkkaan vaarinsa puheita ruuan haaskauksesta ja nälkää näkevistä lapsista tuolla kaukana muilla mailla :LOL:

päiväkahville :wave:
 
Helou!

Mua aivan jo ahdistaa maanantai valmiiksi. Viime viikko meni niin nopsaa vaikka nyt on sairasteluakin ollut. Mies oli to-pe saikulla niin oli kiva kun pääsi itsekin välillä vähän helpommalla. Mutta eiköhän tuohon normaaliin arkeen taas totu :whistle:

Petrus on limaisen oloinen vieläkin ja ääni sillä on käheänä. Nyt sairastelun aikana poika on jaksanut olla hereillä vaan max 1.5h ja taas on ollut pakko laittaa se nukkumaan. Alkaa meinaan sellanenkin korvia huumaava huuto että :| Aamupäivällä nukkui ihme kyllä ulkona 2h hiljaa.

Viime yönä puhkesi korvatulehdus tuolle 4veelle. Aamusella kävivät isänsä kanssa lääkärissä ja sai kuurin. Meidän 4v on kyllä aina ollut sellanen,että kaikki sairastelupöpöt menee korviin :|

Petrus muuten suuttuu nykyään ihan tosissaan noille lelukehikon leluille. On kerran saanut siitä lelun irti ja jos ei aina siinä onnistu niin hirvee huuto :eek: Toisaalta on kyllä aika huvittavaakin ja varsinkin tänään kun poika kaksin käsin repi sitä lelua ja huusi :D

Mutta hyvää sunnuntain jatkoa :wave:

LilliM+Petrus
 
Iltaa!

Väsynyt edelleen vaikka on muka tullut nukuttuakin.. Meillä on sunnuntai vauvauintipäivä, Jeremias on ihan innoissaan vedessä. Iho on kyllä mennyt aika huonoon kuntoon uimisen aloittamisen jälkeen, mutta mitäs muuta voi odottaa kun molemmat vanhemmat on atoopikkoja :(

Meillä poju nukkuu vielä meidän makkarissa, mutta alustavasti olin ajatellut siirtää herran omaan huoneeseen joskus puolen vuoden tienoilla. Saapa nähä raaskinko. On vaan niin levoton nukkuja, että mie en välillä meinaa saada unta.

Pöristy meillä on jo jonkun aikaa ja siitä se vasta iso ilo irtosi kun hoksasi, että puhaltamalla äipän käteen saa sellaisen "pieruäänen" aikaseksi. Eli pienestä asti näyttää vastakkaista sukupuolta tuo pieruhuumori naurattavan :LOL:

Urheilua en pahemmin töllöstä seuraa, välillä vähän jääkiekkoa (Kärppiä kannatan kotiseuturakkauden takia, mutta ei mua kyllä oikeasi hetkauta vaikka ne ei pärjäiskään).

Meillä mennään vielä enimmäkseen rintamaidolla, pari viikkoa on annettu hieman lisämaitoa kun poju oli kasvanut kuukaudessa 4cm, mutta painoa oli tullut vain n. 300g. Aluksi tuli ihan kamala olo, että enkö osaa ruokkia lastani, mutta kun kaveri on ollut ihan tyytyväinen. Eli voi painonnousun notkahdus kai sitten johtua ihan siitä, että pituutta oli tullut niin paljon. Eikös jollain muulla ollut jotain samankaltaisia...? No, pitää katsoa seuraavaan neuvolakäyntiin ja miettiä sitten miten jatketaan. Nykyään Jeremiasta kiinnostaa kyllä kamalasti seurata kun me syödään.

Öitä!
 
Mulle iski nyt sitten se flunssa, noi muut oli parisen viikkoa sitten kipeitä. miehelläkin oli 39 ja risat kuumetta. Toivott. ei nuon kovaa kuumetta nosta, ku toi lepääminen päivisin on aika mahdotonta. Sunnuntai illat on siitä kivoja, et toi äijä on kotona, niin saa se edes toisen iltapuuhat ja nukkumaan laiton hoitaa.
Nyt peiton alle ja tv ääreen...

mamma & akseli
 
Oikku Meillä ainakin neuvolassa sanottiin et toi on ihan normaalia että jos tulee pituutta enemmän ni painoa sit yleensä vähemmän.. Meillä oli siis kk tullu painoa jotain lähemmäs kilon, kun taas pituutta se 1 vaivanen sentti..

Pöristely on meilläkin tosi in. Pihla pärskii niin että räkä roiskuu otsalle asti =) Ja Pihlan mielestä on tosi kivaa, samoin kun se jos tulee pieru tai röyhtäsy niin useimmiten nauraa kovin makeasti siihen päälle. Eli pieruhuumori kukoistaa sukupuolesta riippumatta ja ei se ikääkään näköjään taida katsoa :D

Urheilusta: Meillä toi ukko kattoo kaikki kissan ristiäiset ja muut, jos ne vähääkään liittyy urheiluun. Mä voin kattoa noi jääkiekon sm:t ja mm:t mut muuten ei kiinnosta.. Riittää että tiiän lopputuloksen. Mutta kun tuo toinen haluaa kattoa kaikki ni useimmiten joudun minäki niitä kuuntelee ainakin..
 
Soitin meidän sittariin josta ostin tuon tuolin et liekkö tuossa minkäänlaista takuuta jäljellä enää...tietty jotenkin korvaavat, mut heillä ei taida olla samanlaista tuolia enää jäljellä...ottaa yhteyttä tämän päivän aikana...puhuu esimiehensä kanssa...sanoi vielä että ei sais nauraa kun miekin nauroin kun siinä ois tosiaan voinu hieman huonosti käydä.. et siellä onneksi asiakaspalvelu toimii =)

Tosiaan siitä lähti ihan kaksi jalkaa kokonaisuudessaan irti :LOL: laitan kuvaa niin näätte :LOL:

mut nyt sara heräs niin syöttöpuuhiin :wave:
 
heipodei! Pojan nuha vaan jatkuu ja nyt alkaa jo itelläkin olla kipee olo.. Huomisiltaan pitäis vielä jaksaa olla pojan kaa kahdestaan. Huh.. Joinain päivinä kun ei tuu ulkonakaan käytyä ku parvekkeella ja lehti hakemas aamulla. On nimittäin menny sellaseks tuon pojan nukkuminen et jos lähdetään kävelee ni tottuu siihen ja sit herää melkein heti ku tullaan kotiin. No, kohta alkaa lämpimät kelit ni voi olla muuten ulkona =)
Meillä poika nukkuu vielä meidän makkarissa, oon aatellu et ehkä joskus puolen vuoden iässä vois siirtää omaan huoneeseen tai sitten ku ei enää heräile syömään tms. Saa nähdä mihin asti menee, nyt on heränny vielä pari kertaa. Ei auttanu vaikka alottelin kiinteitä. Mut tais tyssätä sekin vähäks aikaa ku ollu nenä tukossa ni ei oikei oo tullu mitään syömisestä ja tuntuu et huuto alkaa jo kun laittaa sitteriin. Täytyy varmaan pitää taukoo sen ajan ku kipeenä ni ei jää mitään kammoo syömisesta.
 
Meillä oli eilen jotain ohimenevää vatsatautia. Esikoinen ripuloi aamupäivän eikä oikein syönyt, vauvallakin tuli kakka moneen kertaan, mutta söi kyllä hyvin. Illalla ja tänään molemmat ovat olleet ihan kunnossa.

[/b]LilliMenninkäinen meilläkin esikoisella kaikki pöpöt menee korviin :/
Tytön korvat on putkitettu kahteen kertaan. Toivottavasti pojalle ei tulisi korvien kaa ongelmia.

Poika nukkuu meijän makuuhuoneessa. En vielä raaski siirtää toiseen huoneeseen. Ehkä sit kun 1 vee lähestyy.

Tästä on ollut varmaan puhetta, mutta
milloin aiotte palata töihin? Ja meneekö lapsenne tarhaan vai?
Meillä molemmat menee tarhaan. Ja töihin todennäköisesti palaan lokakuussa. Ei taida olla mahdollisuutta olla pitempään kotona. Esikoinen meni tarhaan 10 kk iässä ja hyvin on pärjännyt.
 
mä aattelin jos jaksas olla kotona vuoden loppuun asti. Mies voisi olla sit pari kk kotona pojan kaa. Mut saapi nähdä miten mieli tässä vielä muuttuu... Tarhaan aattelin laittaa kun joutuu olemaan vuorohoidossa, onneksi se on tuossa ihan lähellä.
 
tarhaan meilläkin mennään.. heti syksyllä:( en haluis kyllä vielä kaittaa noin pientä, mut ei mulla oo varaa jäädä kotiin! mun äitillä on onneks ihan tolkuttomassti pitämättömiä lomapäiviä niin se yrittää ottaa ne mun äippäloman+kesäloman jälkeen. Se puhu et se sais n kk:n pidettyä Minniä kotona sitten Minni olis n 1-v kun "työnteko" sillekin alkais..
 
Korvatulehdukset on ikäviä, sympatiseeraan kaikkia niistä kärsiviä. Mie olin lapsena korvatulehduskierteessä ja oon kärsinyt vielä aikuisenakin tosta vaivasta.

Oletteko tyytyväisiä neuvolan täteihinne? Sannalla muistaakseni oli ikäviä kokemuksia neuvolasta. Mua ärsyttää, kun sieltä on mahdotonta saada mihinkään kunnon vastausta, se on aina semmoista liirumlaarumia. Alkuraskaudesta mulla oli mielettömän mukava ja pätevän oloinen th, mutta hän oli vain sijainen. en usko,että tältä nykyiseltäkään hyvää tahtoa puuttuu, mutta, mutta...

Töihin olen ajatellut palata ensi vuoden elokuussa. Hoitoasioille en ole paljoakaan suonut ajatuksia, mutta luultavasti Jeremias menee päiväkotiin kun töihin paluu koittaa.
 
Oikku-76 Juu meen neuvolatäti on vähän...hmmmm....pihalla :LOL:

Töihin palaa ku tää vanhempainvapaa loppuu ja sit pidän kesäloman eli syyskuun lopulla sitte. Ella onki sit jo melkein 1v. Et sinänsä ihan kiva ku neiti synty 4vkoa etuajassa niin saa kauemmin olla neidin kanssa kotona.

Mä en nyt ole oikeen jaksanu enkä edes ehtiny minnekään mitään kirjoittaa.. Ja taas pitää mennä :wave:
 

Yhteistyössä