*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Liituraidalle tuplaonnittelut!!! :flower:

Mä oon nyt vähän ymmälläni... Terkkari soitti eilen että mun pissassa oli protskut ok, mutta sokerit kolmella plussalla. Käski sitte varata sokerirasitukseen ajan mahdollisimman pian. Noh, mähän tein työtä käskettyä ja sain seuraavan vapaan ajan 14. päivälle.. Mitäköhän hyötyä tuosta nyt sit taas oli? Mulla on la kuitenki 22. päivä :D Yritin tänään soitella tuonne neuvolaan vaan eihä sieltä koskaan ketää saa kiinni. Noh, jos seuraavalla kerralla sit mainitsis tuosta asiasta että taitais olla turha reissu edessä... :whistle:

Ootteko kuullu kenestäkään joka ois joutunu näin myöhäsillä viikoilla sokrurasituksee? Kun kumminki oon jo 38. viikolla menossa ja painoo ei tosiaan oo tullu ku se 6 kiloo ekasta neuvolasta ja lähtöpainoki oli enemmänki alipainon luokkaa mitä normaalipainon... En nyt tajua mistä ne sokerit siihen pissaan on putkahtanu.. :eek:

Hitsit oon niiiiiiiiiiiin väsyny näihin selkä ja kylkikipuihin että lähen kyllä paineleen akupunktiopisteitä ite kun mieskään ei oo vielä kotevunu.. haluan nää kivut pois!!!!!!! olis ees supistuksia nii ne laimenis välillä muttaku nää kylki- ja selkäkivut on kokonaisvaltasia.. |O

Lähenpä nyt sitte tästä ärrin murrin muualle muriseen ja ihmetteleen omaa kummallista anatomiaani :xmas: :wave:
 
Onnea Liituraitaruutupaita!!! :flower: :flower:

Minua alkaa jo pänniä nuo jatkuvat joko joko kyselyt. Äskenkin miehen sisko laitto viestiä miehelle että joko synnytys lähenee.. No kai se perhana lähenee koko ajan kunnes ohi on.... Kauppaan kun menee niin joka ikinen kerta joku toteaa että vieläkö oot ehjänä. No eikö siltä näytä?? Ihan loogisia kysymyksiähän ne on ja on niitä itsekin tullut aikanaan esitettyä muille odottajille. Nyt kun ite on samassa tilanteessa niin vatuttaa joka ikinen kerta ja tekis mieli nasauttaa aina takaisin jotain. Mut ehkä mä nielasen ne kommentit ja vastaan hymyilevin naamoin "ei vielä" ja purnaan sit yksikseni mielessäni, niinku tähänkin asti :kieh:
 
Sasu, Petriina, Pömppöli, Sanna, n77 ja Liituraita, sylin täydeltä onnea teille kaikille nyyttienne johdosta! Ihana kuva tytsykästä, Sanna, niiiiiiin suloinen tyttö! :flower: :heart:

Marraskuulle tosiaan sit on tultu eli oman taatelin syntymäkuukausi käsillä. Jännittää kyllä...

Mulla sit paineet menivät niin ylös, että päädyttiin lääkitykseen. Pari päivää ton lääkityksen aloittamisen jälkeen ne ei olleet ollenkaan laskeneet ja mulle ihan karmea olo; päätä särki, oli hutera ja epätodellinen olo ja paineet korkealla. Pissassa leukosyytit koholla. Äitipolilla eivät sit osanneet muuta kuin ottaa mut osastolle tarkkailuun toksemiaepäiltynä, kotiin pääsin eilen. Onneksi pissat puhtaat kuitenkin eikä toksemiaa siis kuitenkaan vaan mitä ilmeisimmin vaan lääkityksen aloittaminen teki ne oireet. Huh. Ultran mukaan vauva nyt painoltaan n. 2900 grammaa ja voi ihan mainiosti - jymmeltää välillä niin kauheasti et näyttäis olevan masun läpi tulossa ulos. Joku tuossa kertoili kauhun hetkistä kun vauva välillä ihan hipi hiljaa vaikka mitä tekis - meillä ihan sama homma; nyt kun on tottunut tähän mellastukseen, niin ne hiljaiset hetket kun dude ei tuolla inahdakaan vaikka mitä tekis, saa kyllä aina pienen paniikinpoikasen aikaan. Onneksi on sit kuitenkin aina villiintyny kun syö jotain supermakeeta ja menee pötkölleen kuulostelemaan. Usein vedän siihen tarkoitukseen hilloa suoraan purkista, yök... :p
 
Nyt on luojan kiitos kauppareissu tehty. Enkä tietenkään saanut ketään kaveriksi vaan yksin sit raahasin kolme kassillista tavaraa, vaipat yms. jutut kotiin. Sit mies soitti, et hän lähti ajamaan kotiin päin. Siis jos olisin oottanut ni oltais päästy yhdessä kauppaan. No, se on myöhäistä nyt.

Vauva muljaa taas tänään ihan reippaasti. Ja hikkaaminenkin on lisääntynyt. Ainoo vaan että se hikka ei tunnu yhtään kivalta enää tässä vaiheessa. Mulla on toi lantion alue niin kipee, et jopa vaavan hikka tuntuu epämiellyttävältä :| Ei hyvin mee... Onneks ei enää kauaa kestä, ni pääsee pieni hikkailemaan ihan irl =)

Synnyttämään pääsyä odotellessa
Emcom ja papuli 38+0
 
Heips
Täällä ollaan osastolla nytten ja eka käynnistytabu annettu ja ainakin käyrällä ollessa tuli ihan hyviä supistuksia jo. Sappiarvot eivät olleet vielä tulleet, mutta kutinaoireen vuoksi käynnistellään nyt ja jos vielä maanantaina olen ehjänä niin arvojen mukaan eletään sitten lisää...mutta nyt näin...sain nyt nousuluvan sängystä ja lähden tuonne käppäsemään pitkin ja poikin et sais lisäpuhtia, ajattelin vain tulla kertomaan väliaikatietoja (täällä siis osastolla kone ja netti) mut nyt menen

Perfekta ja hattivatti 39+2
 
Onnea minunkin puolesta Sasu, Petriina, Sanna, n77 ja Liituraita pikkuisistanne! Ja muillekin jos en ole huomannut kaikkia...
On se ihme kun tuli ihan ylimääräinen vaiva tähän vauva-arkeen. Lapsi on helppo vauva, mutta mulla ollut vatsavaivoja koko ajan, ihan vesiripulilla ja kamalat ilmavaivat... Tosi kiva. Miehelle on pakko antaa täydet pisteet, hän on täällä hoitanut kaikki muut hommat ja olen pystynyt keskittyy vauvaan vaikkakin mahatautisena. Eikä tämä ihan tavallista vatsatautia ole, kun kukaan muu ei ole ainakaan vielä onnistunut saamaan sitä mun kautta. Kohta tietenkin muutkin alkaa oireilemaan, kun näin täällä ihmettelen. Sisälläkin hän on jopa kaappeja siivoillut ruuanlaittojen sun muitten hommien välissä, ja autoja korjaillut, kun meidän autot ja mun tyttären auto ovat kaikki katsastettava lähiaikoina. Itse asiassa toinen meidän autoista onkin jo katsastettu, mutta siinä nyt onneksi ei ollut paljon laitettavaa, sen verran uudenpi kun on. Mutta näissä kahdessa vanhemmassa onkin ollut sitten vähän enemmän. Nyt hän meni puita laittamaan liiteriin talven varalle.
No, se siitä miehen ylistämisestä. Harvemmin kyllä tulee sitä ylistettyä, ja ehkä pitäisi enemmän hänelle kiitosta antaa kuin mitä tulee tehtyä.
Vauva-arki tosiaankin on alkanut, kova poika hän on edelleen nukkumaankin ja tyytyväiseltä vauvalta vaikuttaa. Mutta kovin terhakkaasti katselee hereillä ollessaan ja on syötävän suloinen... Olikohan puolueellinen kommentti.. Kai vissiin. Eilen oli eka neuvola ja painokin oli 2960gr eli hyvin oli kasvanut. Pituutta tullut 2 cm lisää syntymästä ja pään ympäryskin 1 cm isompi. Ihon pintakuivuuteen käski laittaa ihan tavallista ruokakaupan oliiviöljyä.
Isoveli 6v. on suhtautunut tosi kivasti tulokkaaseen, viikolla oli kyllä mua kohtaan vähän agressiivisuutta parina iltana havaittavissa, mutta nyt vaikuttaa rauhoittuneelta. Olen yrittänyt antaa hänellekin huomiota mutta eihän se ihan samaa ole kuin ennen vauvan syntymää. Oli niin tottunut olemaan se meidän silmäterä. Ja vanhemmat lapseni ovat kanssa ihan myytyjä vauvan suhteen.
Siinä taas lyhyesti täältäpäin, kovasti tsemppiä kaikkille loppumetreille, Perfektalle erityistsempit kun näyttää olevan erityisen hankalaa...
Terveisin Pömppöli ja poika
 
onnea liituraitaruutupaita ihanista prinsessoista,tuplaten sitä jaksamista vauva arkeen. tänään eka päivä kun käytiin vähän shoppailee ja lääkärissäkin piti käydä kun silmätulehdus uusiutui. mut toivotaan et lääkkeet taas helpottaa oloa ainakin äidille vaavi ei näytä niinkään kärsivän. PERFEKTALLE tsempit :heart:
petriina ja "oskari"
 
joo tais olla liian aikaista iloita...supparit loppu miltei siihen kun liikkeellä lähettiin miehen kanssa...se siitä sitten,,,mieskin lähti kotiin esikoisen seuraksi, toinen ollut mummin kanssa aamu10 saakka..saattaahan se vähän ihmetellä kun äiti ei olekaan mukana, onneksi anoppi oli sanonut että hän jää yöksi kun ei tiiä miten nyt etenee tässä...ei ne kuitenkaan enää tälle illalle anna mitään toista annosta sitä käynnistystabua...menis tuonne 9 et toisen saa antaa niin menis niin myöhään...

Niin nyt kun on enemmän aikaa tässä kun yksikseni olen, niin painoarvio oli jo nyt 3900g..äitinikin kauhistui kun puhelimessa hänelle kerroin, lantiotutkimuksenkin lääkäri teki ja kalvojakin pyöritteli...muuten hyvä lantio, mutta häntäluu kuulemma hiukan jäykkä, mutta kyllä kun muut paikat joustaa niin pitäis mahtua tulemaan ihan hyvin...

Paljon onnea Liituraitaruutupaidalle tytöistä :heart: :flower:

Listan päivityksen teen sitten kun kotio pääsen, en jaksa alkaa täällä sekoilemaan kun kotona on kaikki nuo hymiöt sun muut kirjanmerkeissä tallessa niin helpompaa sieltä käsin...

Perfekta ja hattivatti 39+2
 
Onnea tytöistä Liituraita ja tosiaan tsemppiä Perfektalle :hug:

Tää päivä on mennyt ihan pieleen...heräsin tossa ysin maissa ja keitin aamukahveet, surffailin hetken netissä ja sitten sohvalle makoileen :ashamed: käytin nenää vasta äsken pihalla hetken ja nyt taas takasin sohvalle :( Sitten ihmettelen kun paino vaan nousee koko ajan :LOL:
Jotakin suppareita bongattu tänään mutta kiusallisinta tuntuu olevan tuo menkkakipu joka on alavattassa ja alaselässä....on niin unohtanu miltä sekin tuntuu (oliks ne menkat helmikuussa viimeks :whistle: ) Valinaa ja rutinaa siis tänne tänään.

-Tipi ja VeetiVilma 38+0
 
Liituraita tuplaonnea! ja Perfektalle tsemppiä!

Lumihiutale Täällä kans edelleen yhdessä kasassa ilman sen suurempia oireita. Tän päivää tosin ollu sellanen vesimeloni alapäässä fiilis, mutta johtunee siitä että kyytiläinen on painunu melko alas - kiinnittynyt ei kyllä vielä ollu.

Eli neuvola oli tänään ja nyt sit juostaankin 2 kertaa/vko loppuaika, tosin tiistaina seuraava ja silloin soitellaan sit sitä yliaikaiskontrollia ja mahd. käynnistelyä äippäpolille jos vielä yhtenä ollaan. Neuvolakuulumisia:

paino +-0 edellisestä (maanantaina viimeks siis kävin)
pissa puhdas
verenpaine 124/70
HB 138 (takaisin omia lukuja kohti, alimmillaan 123)
Sf-mitta sama kuin viimeks eli 37
Kyytiläinen laskeutunut mutta ei kiinnittynyt, rt
Syke 120-147

Saa nähdä nyt sit mitä tuo vesimeloni-fiilis ja lenkillä tuntuneet lievät supparit aiheuttaa - tuleeko lähtö viikonloppuna vai vieläkö oon tiistaina neuvolassa :)

Lumihiutale Onks Joensuussa muuten nettiä? :ashamed: Mietin vaan että jos käynnistykseen joutuu ja saa kuitenkin liikuskella, niin vois pyörähtää eikä tarttis kännyn kautta surffailla :)

HT ja veturi 40+0
 
itse kävin pari päivää makoilemassa osastolla ja koittivat käynnistellä mutta eipäs tahtonut tulla.syynä lapsiveden tihkuminen.supisteli mutta ei tarpeeksi ja vauvalla oli kaikki ok ja tulehdusarvot oli ok niin pääsin kotiin.olen nyt sillä mielin että kuukauden päästä syntyy käynnistelemällä vko:lla 42

sanle:mullakin tympii noi kyselyt että joko joko.lähinnä äidin kyselyt ja kun olin sairaalassa niin tuumasi et koita punnertaa,no punnertasin jos olisi ollut tulollaan :headwall:

joo aina vain omaa napaa
körömölli 38+0
 
perfekta:mulla kanssa hävisi supparit kun lähdin käveleen käytäville ja toisena päivänä kävin pihalla käveleen pitkän lenkin,olisi pitänyt maata sängyllä niin olisi tehonneet ne lääkkeet :headwall:
hoitajat sanoi että tuleehan sulla supistuksia muutaman minuutin välein,minä että joo mutta kun ne ei satu.ehkä jos ne ekana iltana olisi antaneet sen vikan annoksen niin olisi voineet tehostua.mutta onneksi yksikään ei ole jäänyt tuonne mahaan asumaan :D
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!


Sanna, onpas sinulla söötti typykkä!

Täällä kans kovasti odotellaan koska pääsis tositoimiin. Mut ei varmaan hetkeen, lauantain ja sunnuntai välisenä yönä supisteli 1,5h 5-9min välein, sen jälkeen taas ei mitään muuta kuin harjoitussuppareita!
No toivottavasti saisin ens keskiviikkona jäädä käynnistykseen, alkaa kyllä jo tämä olotila kyllästyttämään!!

Miehelle ei olla mitään kassia pakattu, laitan omaani muutaman pillimehun ja välipalakeksejä,et saa sitten niitä napsia, jos alkaa hiukomaan! Ja voihan sitte, jos yöllä tulee lähtö, niin leivät tehdä.

Eilen laitoin pinnasängyn valmiiksi. Vielä olis jotain hommia tekemättä, mut jos nyt v-lopun aikana sais ne alta pois!

mut nyt vähän syöpöttelemään ja salkkreita kattomaan, poikakin on taas kipeenä :(


mamma06&07 37+5
 
Hei te kaikki,jotka ennen neljääkymmentä viikkoa olette käynnistykseen menossa...Miksi? Siis Perfektalla se kutina oli syy, ja tietty kaksoset leikattiin,mut miksi mamma 2006 ja 2007 olet haikailemassa käynnistykseen? Siis vaan uteliaana kysyn,koska multa on mennyt ohi joitain juttuja varmaan. Ei täällä käynnistellä (PHKS) kuin siellä 42 viikolla,jos mitään häikkää ei ole...

mulla ei ole supistellu pariin päivään ollenkaan ja hengitys ahdistaa kun vaavi taitaa olla korkeimmillaan nyt.

ONNEA Liituraidalle! :flower:
Ja tsemiä PERFEKTA!
 
käyrässä oleskeltiin taasen tuossa iltapalan jälkeen, supistuksia piirtyi tasaisesti, mutta ei ole kipeitä, uutta satsia ei annettu, että synnytyksestä ei tule liian rajua, aamulla lääkäri katsoo sitten tilanteen ja antaa ilmeisesti sitten huomenna uuden satsin lääkettä, tänäänhän annettiin vain yksi satsi siis klo 14.30.. toivotaan että nämä supistukset kovenisivat ja ei tarttis enempää sitä cytotecia antaa... mutta nyt taidan mennä etsimään vettä juotavaksi, kamala jano
 
PikkuM: olen pessimisti (jos nyt oli oikea sana) ja en odota mitään tapahtuvan...poikaa käynnisteltiin 1½ viikkoa ja kuitenkin kotoa lähdin tarkistamaan et tihkuuko lapsivettä...et silleen...täällä outo olla kun kaikki melkein jo nukkuu ja itse kukkunut kotona helposti aina sinne 23.30-24 ennenkuin nukkumaan mennyt... täällä sitten yritän olla mahdollisimman näkymätön ja hiljaa et muut saa levättyä :saint: ja netissä oleskelen, on ainakin hiljaista puuhaa, jos ei pientä naputusta ota huomioon :LOL: :LOL:
 
Voin vaan kuvitella.Ite olin sillo 2005 viikon siel ja osan aikaa synnyttämättömien osastolla,poika teholla...Sillo tuntu tosi ahistavalta olla siellä,ottaen huomioon,et toisilla oli jos jonkinmoista murhetta ja vaivaa,miks olivat siellä.Toivottavasti käynnistys ja pääsisit sinäki kiinni vauva-arkeen.Jaksamisia :hug:
 
iltoja..

En oo ehtiny tänne vielä tänään tullakkaan kun on ollu ns.siivous päivä..oli tosi paljon pyykkii pestävänä ja kaupassa käytiin.

(.) Olo on ihan ok ja jotenki sain nukuttua.. ainut mikä tuli niin alaselkä särky kun nukuin taas vaihteeks selälleen,saan niin parhaiten unta paitsi sillon jos vauva painaa niin alas et alkaa vihlvoo. Sitäkin pari krt viime yönä teki. Pissa oli aamulla puhdas kun tolla tikulla katoin mutta paineet oli taas aika korkeet ja nyt tossa illalla hetki sit kanssa :O En kyl tajuu mistä johtuu ku muuten olo ihan ok.. välillä on päätä kyl särkeny.. No jos maanantaihin menis ihan näin niin näkis sit siellä oonko oikein tajunu ottaa sen pissatestin. Siis terkka puhu et pissais eka streriiliin purkkiin ja ottais siitä mut mä kastan sen suoraan pissasuihkuun. IhAN normaalii on näyttäny. No kai ne paineet voi sit ilman syytä nousta vaan vai? :eek: Turvotusta ei oo mitä nyt ehkä vähän iltasella nilkoissa.
No jos viikonlopun näin menis..

Liituraidalla paljon onnea.. on ooteltukkin sulta tänne kommenttia. Nyt tosiaan siellä kädet täynnä!! :hug: :heart:

Ja perfekta; Jaksamista sulle..kyllä se vauva tulee sieltä vielä joku päivä pihalle :hug: (varmasti tosi lohdullista mutta mutta.. :ashamed: )

HE82: Toivottavsati sulla ei oo mitään ongelmia vaikka paineet nouskin noin.. Mua pikkasen jännittää jos tähän vielä se raskausmyrkytys paukahtaakin niin jos ottaa kättärille mieluummin sisään ja antaa verenpainelääkityksen kuin käynnistää.. :O :|

Noista omista eväistä ja miehen kassista vielä; Joo meillä tosiaan mies sitten hakee itelleen tavaransa jos sinne yöksi mun kanssa voi jäädä (ja muutenkin jos jotain tarttee.. pitäähän ne vauvankin kotiintulovaatteet & kaukalo tuoda) Ja toivotaan että jotain sieltä jostain automaatista vaikka saa syötävää/juotavaa jos yöllä joutuu mennä. On tossa kuiteki jotain pientä mukana. Ja jos ei kovin kiire tuu niin äkkiikös tuossa pari leivät väsää kassiin :)
Kättärillä se kätilö kyllä sano että juotavaa (mehua) tarjotaan synnytyksen aikana mut ruokapuoli on sit ite hoidettava myös äidille että tuli vähän sellanen olo että ei sieltä mitään saa vaikka ois kuin nälkä :eek: no mies käy sitten vaikka huoltoasemalla siinä jos joku "hätä" ruuan puolesta tulee :D Jos se nälkä edes on päällimäisenä mielessä..

pitäisköhän koittaa mennä nukkuu.. jos vaikka sais nukutuks :wave:
 
Täällä taas :wave:

Perfektalle jaksuja ja :hug: muuta en osaa sanoa kuin,että kyllä se vauvasi jonain päivänä syntyy :D Usko pois ;)

Shoppailureissu meni yllättävän hyvin. Tai siis jännitin sitä,että kuinka pystyn/jaksan kävellä mutta tosi mukavasti meni. KappaAhlista ja cittarista löytyi Kaapolle kaikkea pientä kivaa,bodyja ja sukkia jne. Toisaalta on vähän haikeatkin fiilikset tällä hetkellä kun tosiaan tietää,että näitä tällaisia irtiottoja ei hetkeen tule. Mutta aika aikaansa kutakin...vauvat on niin hetken pieniä,että siitä vauva-arjesta pitää yrittää muistaa nauttia väsyneenäkin =)

Hauskaa huomata,että mulla on poikiakin ikävä :whistle: Vaikka usein täällä oon hermoromahduksen partaalla niin silti niitä on kova ikävä kun sängyt on tyhjät :ashamed: Vaikka tiedän,että kivaa niillä on mumman ja paapan luonakin =)

Hilla on varmasti kyllä nyt vauvanhaku reissulla! :D Toivotaan,että pian kuullaan uutisia.

Öitä :wave:
 
Tulikellukka oli kysellyt miksi olen menossa käynnistykseen, elikkäs syynä on vauvan koko, rv 36 painoarvio 3,6-3,8kg ja esikoinen painoi syntyessään 3320g ( 40+4). Ja keskiviikkona aika ä-polille, ja käskivät henkisesti varautua jäämään osastolle!! Mutta sen lakon takia ja muutenkin, kun esikoisen synnytys oli aika vaikea, niin haluan itsekin siihen käynnistykseen juuri tuon koon vuoksi!
mutta öitä....

mamma06&07 37+6
 
Huomenta vaan.

Melkeinpä kaksi tuntia olen tuolla sängyssä pyörinyt ja nyt lopulta päätin luovuttaa. Ei sinänsä mitään suurempia vaivoja ole tälläkertaa, ei vaan nukuta. Surffailen netissä ja lueskelen tässä jonkunaikaa, jos se saisi unen taas tulemaan takaisin edes muutamaksi tunniksi... :whistle: Tai sitten pitää alkaa vaan aamukahvien keittoihin...

Masukkikin tuntuu hereillä olevan, mikä on sinänsä positiivista. Eilen illalla havahduin nimittäin sen liikehdinnän vähentymiseen. Kun aloin miettimään, huomasin vaan, että kaverin liikehdinnät on vähentyneet roimasti tässä noin viikon sisällä. Nyt aamuyöstä on kuitenkin ihan hyvin jumppailtu, joten äippä on tyytyväinen. :) Eilen tuo liikehdintä tuli mieleen siitä, kun huomasin, että raaputtelen kokoajan käsivarsia! Tuossa aamuyöstä heräillessä kutisi koko massu tosi kovin ja nyt kutiaa jalat... Pistää miettimään... :/ Iho kuivaa tällähetkellä todella kovin, joten vaikka kuinka sitä tulee rasvailtua, voi se siitäkin johtuen hyvinkin olla kutiavainen. Mutta tottakai tulee mieleen, ettei tämä nyt mitään hepatoosiin liittyvää ole tms... :| Pitänee tarkkailla...

Perfektalle tsemppiä sairaalaan!!! :hug: Hengessä ollaan mukana...

Siirryn tästä vaikka tuonne pirun Facebookiin hyörimään. Se kyllä osaa olla ärsyttävästi koukuttava sivusto! :kieh: ;)

mussu & pulla 37+1
 

Yhteistyössä