*Marrastähtien'07 lähtölaskenta*

Perfektalle Onnittelut, unohtu laittaa tossa aikasemmin kun luin tuon HelmenTytön viestin.

miiku84,muuta en osaa sanoa tuohon lapsivesi asiaan kuin että lapsivettähän muodostuu lisää kokoajan, eli vaikka se tihkuukin niin se ei tarkoita välttämättä että se sieltä loppuisi.

 
HELMENTYTTÖ: En tiedä mitä sanoa, paljon voimia.. ihan itkettää täälläkin :'( :hug: Mitään muuta voi kysyä kuin miksi. Osan ottoni!

PERFEKTA:lle onnea ja DONU:lle myös :heart:

Liattaa kyllä miettimään miten se elämä voi hetkessä muuttua :ashamed: :'(
 

Ainii,miultakin unohtui tuossa aiemmin onnitella Perfektaa ja onnittelut myös Donulle! :flower:

Kukas se mietti tuota lapsivesiasiaa?
Miulla on tänään tuntunut jotenkin hirmu märältä olo, ihan holahduksia en oo tuntenut, mut pikkarit/suojat tuppaa kastumaan..mistäs sen tiesikään jos tuota lapsivettä tihuuttaa? Voipihan tuo tietty olla valkkariakin, eikös sekin voi vetistyä tässä loppua kohden?

Tänään käytiin neuvolassa..kaikki oli hyvin, sf-mitta oli taas laskenut puolella sentillä, vauva oli vissiin kans vähän laskeutunut, jos ihan oikein ymmärsin.

Tyttö pääs kans yllättäen samaan aikaan omalle terkalleen (oli kai peruutusaika,just sopivasti) ja hälläkin kaikki vissiin hyvin, +3 käyrällä kasvaa, ja jos 3v.neuvolassa on vielä kasvu noin kovaa niin kuulema kilpirauhaskokeisiin tms. joutuu..nyt siis oli 2,5v. neuvola ja mitat 100cm ja 20kg.Ei oo kyl ikinä ollu hirmu pieni tyttö..meijän kaurajätti =)

Nyt pitää lähtee nukkuu..miehellä huomenna taas aamuvuoro ja jos huonosti käy, joudun minäkin nousemaan jo viiden maissa..:(
M ja rv 39+5
 
HelmenTyttö: Ihan järkyttävää :'( Ei vain löydy sanoja. En pysty kuvittelemaan tuskaanne tällä hetkellä. Ja niinkuin teidän pitäisi nyt saada elää vauvan tuoksuista arkea niin miten se elämä voikin olla noin julma ja ottaa sen kaiken ilon tosta noin vain pois. :hug: :hug: Olette ajatuksissani varmasti seuraavan yönkin :hug:

LilliM
 
PERFEKTAlle onnittelut tytöstä, :heart: Tuottihan ne kyopsyttelyt tulosta.
Samoin DONUlle onnittelut prinsessan johdosta :heart:

HE82: oon huomannut kans että kylmä vesi auttaa käsien kipuun mutta valitettavasti vaan niin lyhyen aikaa. Noh, kestäähän tämän.

MIIKU, kirjoittelen tuolla Helistimen puolella, siellä vaan nyt tosi hiljaista, aktiivit kun siirtyneet jo suurelta osin synnyttäneiden puolelle ja ihan samoissa viikoissa ei muita ole. Raskaus on sujunut vaihtelevasti, monenmoista koettu, mutta nyt ollaan tässä. Vieläkin joskus pysähdyn ihmettelemään sitä, että meille on tosiaan tulossa vauva, uskomaton juttu! Alkuviikosta olin seurannassa sairaalassa, menin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä, kun en tuntenut vauvan liikkeitä, pelästyin ihan toden teolla, meinasi paniikki iskeä kaivaessani autoa esiin lumen seasta :eek: Noh, sairaalassa alkoi vauva taas hyvin liikkua ja kaikki ok, mut mulla ollut pidempään verenpaineet koholla ja virtsassa proteiinia ja siksi ottivat osastolle seurantaan. Ja noi turvotukset on hirveet, oikeat elefanttijalat ja käsiä en saa kunnolla nyrkkiin ja niitä särkee aikas kovasti, mut kyllä tän kestää kunhan vaan vauvalla kaikki ok.
Tuosta lapsivedestä, vpihan sitä tihkua pieniäkin määriä mutta vesi kyllä koko ajan uusiutuu. Mul.la kans pari kertaa suihkussa supistuksen yhteydessä reisiä pitkin on valunut kirkasta nestettä, aikas paljonkin mut sit ei sen jälkeen yhtään. Oon sit kuiteskin tulkinnut et olis vain vetistä valkkaria. Tuo emätin kun on sellainen umpipussi niin voinee sinne kerätä valkkaria, joka lorahtaa pystyasennossa isommassa määrin pois. Sairaalan ultrassa tosin lapsiveden määrä todettiin hiukan alentuneeksi mutta kuitenkin vielä normaliksi, joten tiedä tota sitten.

Täällä supistellaan aikas reippaasti, tosin siinä ei mitään uutta, kivuliaitakin, tiheään tulevia, tunteja kestäviä supistelusessioita ollut ajoittain jo viikkojen ajan, niiden takia sairaslomallakin pariin otteeseen olin. Ja siitten tuloksena oli 3 cm suljettua kanavaa... :LOL:
Noh, nyt ovat joteknin erilasia, laajaalaisempia nuo supparit ja tuntuvat varsinkin tuolla selän puolella. Jospa ne nyt tuottaisivat pikkuhiljaa jotain tulostakin.
 
Mäkin oon tässä koko aika alituisesti miettinyt HELMENTYTÖN tilannetta :'(
Tosiaan siellä pitäisi nyt nauttia vauva arjesta.. elämä on välillä liian julmaa :'( Toivon tosiaan jaksamisia sinne ! :heart:

Ja vielä kun oli tuo Jokelan tapaus.. ei voi ymmärtää :'(

Pitää koittaa lähtee nukkumaan mutta varmasti helmentyttö täälläkin on ajatuksissa yölläkin :hug:

nita ja vaavi 39+3
 
Helmentyttö: Osanottoni suruunne! :'( Tällaista ei voi ymmärtää, en edes osaa kuvitella miltä teistä tuntuu.. Syvä rutistus :hug: ja paljon voimia! Olet ajatuksissani!

Perfekta: Onnea prinsessasta! :flower: Vihdoin odotuksesi palkittiin! :flower: Nyt nauti täysin rinnoin :D

Donu: Onnea vauvautumisesta! :flower:

Täällä edelleen kärvistellään. Mä en ymmärrä, et mikä on kun supistuksia tulee todella paljon, muttei ole mitään säännöllisyyttä.. Eilisiltana supisteli 6h(!!!!) kivuliaasti, mut välit oli 3-15min. Ja yölläkin puoli tuntia supisteli 5min välein, mut aina ne jotenkin loppuu kesken.. :ashamed: Ei enää jaksais tuota turruttavaa kipua, päätäkin särkee jo toista päivää..

Eilen illalla oikein repäisi alapäätä ja kuulu kauhea rusahdus. Mieskin kauhistui sohvalla vieressä, et repeskö väliliha :LOL:

No.. tänään sit neuvolaan..

Ellu 40+4
 
Helmentytölle minultakin osanottoni. Ei voi kuvitella surun määrää jonka nyt joudutte kohtamaan. Kyllä tuli illalla itku viestiäsi lukiessa ja aamullakin tuli kyynel silmään sinua miettiessä. Kyllä elämä joskus osaa olla niin julmaa ja kohdella liian suurella kädellä. :hug:

Täällä on taas unet loppuneet kesken. Mies lähti tunti sitten aamuvuoroon ja enhän minä enää unen päästä kiinni saa. Illalla hieman supisteli ja nipisteli ja alapäätä vihloi, mutta eipä olla vieläkään minnekään lähdetty. Yö nukuttiin taas sikeästi yhtä vessareissua lukuunottamatta.

Jos lähtis ensimmäiselle aamupalalle ja yrittäs sitten vielä nukkua tai mennä suihkuun. jos rupeis saunan pesuun niin saiskohan sillä suppareita aikaan :whistle: tosin ei oo kyllä tähänkään asti siivoukset siinä asiassa auttaneet...

Sanle ja Veikka 39+3
 
Onnittelut Perfektalle ja Donulle! :heart: :flower: :heart:

Ei mullakaan auta siivoukset,saunat tai muutkaan...korkeintaan muutaman harjotussupparin saa aikaan,mut ei sen kummempaa.Jotenki eilen illalla ku vauveli mytys mahassa ja vihlo sit sen takia aika pirusti,ni tuli vaan mieleen,et meuhkaa ihan niin paljo ku sielu sietää,en valita.Ootpahan ainaki todistettavasti hengissä.Tuli kuiteski aika rankalla kädellä toi muistutus,et kaikki voi muuttua ihan hetkessä... :'( omat vaivat tuntuu aika mitättömiltä,vaikka kuten Ellu sanoit,näihin kipuihin alkaa turtumaan.Mulle on pahinta toi,et ei pääse/uskalla lähtee mihinkään.Tähän asti ollaan oltu pojan kans aikas liikkuvaisia,seinät vaan meinaa nyt kaatua päälle.Tullu viel nukuttua ihan ihme asennossa,ni pää on ku Haminan kaupunki ja niskat ihan jumissa.Nappasin tossa just panadolin,oottelen vähän aikaa et vaikuttas ja sit takas untenmaille.

Vimpula ja hormoonihiiri 39+0
 
Täälläkin on mennyt koko yö HelmenTyttöä ja häntä kohdannutta suurta surua ajatellen... Ihan niin kuin Vimpulakin sanoi, täytyy kyllä todellakin olla kiitollinen jokaisesta potkusta, jonka vauva vaan potkaisee. Silloin tietää edes, että kaveri on kunnossa... Raa´alla tavalla tämä elämä muistuttaa ihmisten kuolevaisuudesta :'( Elämä ja terveys ei todellakaan ole itsestäänselvää.

Perfektalle ja Donulle onnittelut pikkutytöistä! :) Tyttökaarti ei kun kasvaa!

edla 38+1
 
Täällä taas yksi valvottu yö |O
Koko illan oli omituinen olo ja sitten rupesi jomottamaan alaselkää ja vatsaa, ihan samalla olotilalla alkoi kakkosen synnytys. Kun siitten tuli vielä suppareita niin tosissaan luulin että lähtö tulee.....mutta täällä sitä vaan ollaan edelleen.
Supparit ei muuttunu missään vaiheessa säännölliseksi vaan tuli n.5-30min välein.


Kävin tuossa hetki sitten irc-gallerian sivuilla ja huomasinpa että hilla83:n sivuille oli tullu kuvia pikkuprinssistä =) , onnittelut hänellekin :flower:

 
katjuza: Mulla oli eilen aivan samanlainen olo. Olin varma, että nyt tulee lähtö, mutta supistukset ei vaan muuttunut säännöllisiksi.

Jospa Hilla tulis meillekkin kertomaan kuulumisia.

Mä lähden laittautumaan, etten ihan zombielta näyttäis.. Vien lapset hoitoon ja käyn kaupungilla kurkkimassa, mitä kaikkee ihanaa joulukrääsää on tullut kauppoihin ja sit neuvolaan.

Palailen puolen päivän jälkeen kertomaan neuvolakuulumisia...
 
Huomenia,

Donulle onnittelut omasta pienestä ihmeestä. :heart: :flower:

HelmenTyttö on täällä tiiviisti ollut mielessä. Hirvittävää, kuinka kaikki voi hetkessä kääntyä päälaelleen. Kaikki se onni ja jännittynyt odotus viedään pois. :'(

Onko moni muuten tietoinen, että tuossa irtisanoutumisien aikoihin saattaa alkaa myös apteekkarien lakko? Mun täti, nyt jo eläkkeellä oleva apteekkari, vaan eilen soitteli ja muistutteli asiasta. Mäkin oon siitä jonkun uutisen joskus jossain ohimennen nähnyt, mutta yhtä pikaseen unohtanut asian. Jotain palkkaneuvotteluita (eilen? ) oli yritetty aloittaa, mutta toinen osapuoli ei silloin ollut ilmestynyt edes paikalle. Ilmeisesti aika isoja palkankorotksia tässäkin työntekijäpuoli vaatii, suoraan sanoen en paremmin tiedä. Uutisoinnissa tuo on kai vaan jäänyt Tehy-juttujen varjoon... Täti vaan kertoi, että 19.11. alkaisi tuokin lakko. Ei se kuitenkaan kaikkia apteekkeja sulje, mutta lisää ruuhkia auki olevissa, saattaa lyhentää aukioloaikoja yms, kun koko henkilökunta ei ole töissä. (Itse täti on jostain aiemmasta lakosta saanut elinikäisen köhän, kun joutui puolikuntoisena muutaman muun työntekijän avustuksella pitämään apteekkia 1,5 kuukautta auki joskus 80-luvun alkupuolella, samaisesta syystä.) Etenkin tässä PK-seudulla se kuulemma saattaa näkyä. Kehotti vain tarkistelemaan ennakkoon lääkevarastoja varoiksi, jottei joudu ympäri kyliä mitään metsästämään. Mä en ihan kaikkea vauvalle heti alkuun ollut hommaillut kun ei voi olla varma miten tulee tarvitsemaan. Mutta ajatelin nyt muutaman jutun lisää käydä varoiksi hankkimassa, eipähän tuostakaan asiasta tarvitse sitten huolehtia. Suppoja ja jotain muuta listailin.

Mies pitää tänään etätyöpäivää kotona. :) Muuten onkin taas kouluviikonloppu toisella paikkakunnalla hällä. Tänään jää koulun jälkeen yöksi sinne, mutta huomenna tulee yöksi taas kotiin. Pitänee siis tämän yön pitää jalkoja ristissä, ihan vaan varoiksi. :D ;)

Se on kahvikupposen aika. Moron.

mussu & pulla 38+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Enkelipoikamme syntyi eilen klo 14.41 :'( Osastolla käytiin edellisenä yönä ja oltiin iltapäivään asti seurannassa, kaikki ok vielä kotiutumisultrassa n. klo 14 mutta koska synnytys ei edistynyt päästiin kotiin. Seuraavana yönä sitten lähdettiin lievän verenvuodon takia lanssilla takaisin eikä sairaalassa enää löytynyt sykettä vaan vauvamme oli kuollut kohtuun. 14 tunnin synnytysurakan jälkeen syntyi enkelipoikamme, 3750 g ja 50 cm.

Olo on tyhjä!
Lämmin osanottomme teidän perheelle Helmentyttö!
Ei oikein löydy sanoja tuohon... :hug:

"On ikävää, jota ei voi ilmaista.
On kaipuuta, jota mitkää teot eivät voi täyttää.
Ja on rakkautta, joka ei vaadi muuta kuin sydämen hiljaisuutta."

halauksin mittari


 
Onnea Perfekta ja Donu :flower: :heart: :heart:

Täälläkin tullut taas pelko, että jotain voi vielä mennä vikaan. Joka potkusta olen kyllä oikein ääneen pikkuista nyt kiitellyt.
Kyllä vetää mielen alas. En ymmärrä.

 

Huomenia!

Mulla tuli itku vielä nukkumaan mennessäkin Helmentytön suru-uutisten johdosta..ei sitä voi koskaan tietää. Ensin ajattelin etten miehelle sano mitään, ettei se nyt ala ees huolestumaan mistään, mut pakkohan se oli, ku kyyneleet tuli väkisinkin.

Ei tässä viitsi tosiaan omia vaivojaan paljoo valitella..

Meillä huomenna la, odotellaan, odotellaan..
 
Täällä meni myös yö aika pitkälti HelmenTyttöä miettien. Miten elämä onkin niin epäoikeudenmukaista? :'( itse en kyllä valita enää yhtään mistään epämukavaan olotilaan liittyvästä asiasta. Ikinä kun ei tiedä mitä voi tapahtua... :( pitää vaan olla onnellinen että pieni liikkuu ja mun puolesta voi vaikka tunkea päätään rintalastan alle niin paljon kuin haluaa, kunhan vaan liikkuu!

Donulle onnittelut prinsessasta! :flower:

Ulkona on taas niin synkkä ilma että ihan masentaa...

H82 38+3
 

Yhteistyössä