*Marrastähdet '07* syyskuussa

Huomenta :wave:

No nyt on yhdet imetysliivit ostettuina. Tosin H&M:ltä oli turha edes katsella, eihän sieltä löytynyt kokoja. Jokatapauksessa varmasti alkuun päästään noilla yksillä, toiset ja (jos tuntuu tarpeelliselta ) kolmannet ostan sitten vauvan synnyttyä.

Eilen näppäränä tyttönä ostinkin sellaiset suht edukkaat valmiit lastenhuoneen sivuverhot ja yhden ison aluslakanan ja niistä väsäsin yhden peiton, 2 tyynyä ja 3 aluslakanaa vauvan sänkyyn. :) Säästyi siinäkin muutama roponen ja sai vähän puuhastella taas. :saint: Niillä yhdessä äitiyspakkauksen lakanoiden kanssa pärjäilee pitkälle.

Vauvakirjaa en ole ostanut. Sellasia usein annetaan ristiäislahjaksi, joten ajattelin odotella sinne asti. Jos vaikka saisi sen jostain. ;) Tosin olen miettinyt, että alkaisin pitämään sellaista päiväkirjaa vauvan ensimmäisestä / ensimmäisistä vuosista. Ajatus olisi tosi ihana, mutta pelkään pahoin, että miten siinä oikeasti kävisi, jaksaisinko / ehtisinkö sitä ikinä rustailla. Olen kova kirjoittamaan, omia vanhoja päiväkirjoja löytyy vinot pinot, mutta eipä niitäkään ole tullut moneen vuoteen pidettyä... Vielä tuo on siis harkinnassa...

Katjuzka: Hieno homma, että pääsit vielä kotiin massua kasvattelemaan. :hug: Nyt lepoa vaan. Onnea tulevasta poikavauvasta. :)

Meilläkin kummasti kaikki odottelee poikavauvaa. =) Sukupuoli ei siis ole tiedossa, alusta asti sellaset fiilikset meillä itsellä on olleet, että poika voisi olla tulossa. Kovinkaan paljoa tuota fiilistä ei ympäriinsä olla huudeltu, mutta kummasti ne muutkin on samoilla fiiliksillä. Hassua. No samapa tuo kumpi sieltä tulee, kumpikin yhtä toivottu. :heart:

Kummeja ei vielä olla kyselty. Mietittyinä ne on jo melko tarkkaan, vielä pitäisi päättää kuka sylikummiksi jne. Synnytyksen jälkeen vasta ajateltiin kysyä, että ovatko suostuvaisia. :)

Ja aamukahvien keittoon. Sunnuntai on kyllä viikon parhaimpia päiviä. :)

mussu & pulla 31+2
 

Tuossa just DJ Mussukka epäili tulisiko mahd. vauvakirjaan kirjoiteltua..minuu harmittaa iha sikana, kun esikolle saatu vauvakirja on lähes tyhjä. Ois pitänyt vähän panostaa siihenkin, luulen sen olevan tässä vaiheessa turhaa, kun ei niitä enää muista..
Ja niin kiva muisto se kirja ois sit lapselle itselleen vanhempana, minä ja meis ollaan kumpikin saatu omat vauvakirjamme kun ollaan kotoa pois muutettu, meillä on muuten kummallakin samanlaiset =)

Tällä kertaa jos semmoinen vauvakirja saadaan niin pitää koittaa kirjoitella vähän paremmin..ja jos vaikka esikollekin saatais viel sinne jotian muistoja hankittuu..jos siis joku ees muistais jotain, hampaiden tulot sun muut. Se on tää hemmetin dementia.. :LOL:

Katjuza; Kiva että pääsit viel kotiin, koitahan lepäillä nyt vaan, et masukki pysyis masun sisäpuolella vielä muutamia viikkoja! :hug:

Kummeista; Meille on yks kummi jo valittu, hän on miehen sisko. Anoppi vaan kerran tokaisi et varmaan XXXX oottelee jo kummiksi kutsua tms., kun esikon kummin miehen toinen sisko..
Ja mietittiin sitten hetki ja kysyttiin iha henk.koht. hältä että kiinnostaisko.
 
Voi katjuza, :hug: Mä saan noi supistukset jotenki pysyy kurissa noilla lääkkeillä, mut muuten onki sitte heikko ja pyörryttävä olo ollu jo monta pvää.. Just tota verenpainetta mietin, et onkohan se vetäny liian alas, kun ei mullakaan mikään turhan korkea verenpaine ole ollu ennen noita lääkkeitä.. Toivottavasti sun olo paranee..

Kummeista Mietitty on, mut ketään ei olla vielä pyydetty.

Meillä oli eilen ja tänäänki niin rauhallista. Ei kuulunu eilen mitään yläkerrasta, eikä ole tänäänkään kuulunu mitään. EHKÄ ne tajus sitte tuolla yläkerrassa jotai.. Toivotaan..

Mut mä meen nyt vihdoinki kattoo mitä vauvan vaatteita noissa siskon antamissa laatikoissa on.. Piti jo äsken mennä, mut alko supistaa niin oli pakko istuu..

Sanna ja Nipsu 31+4
 
vauvakirjasta: meillä oli esikoiselle 2 vauvakirjaa, ja niistä toinen on täytetty aivan ääriään myöten, kirjoiteltu sivujen laidoille ja joka paikkaan :D Toinen kirja oli sitten semmoinen mihin mahtuu 5 vuoden ajalta juttua, sitä on tullut täytettyä vähemmän.

Mutta mua harmittaa todella se ettei oma äitini ole viitsinyt täyttää mun vauvakirjaan kuin pari sivua, olisi ollut niin kiva lukea omasta vauva-ajasta ja kehityksestä vaan eipä ole mistä lukea! Päätin sitten että omille lapsilleni täytän kirjat pullolleen juttuja :heart: Saa nähdä miten nyt käy, kun pitäisi kahta kirjaa ruveta kerralla täyttelemään :saint:

Enpä muuten ajatellutkaan että noita kirjoja voisi tulla ristiäislahjaksikin, ehkäpä me sitten odotellaan sinne asti ennen kuin rynnätään ostamaan niitä vauvoille itse..

Huomenna mennään hankkimaan loput tarpeelliset vauvatavarat, ja tiistaina meidän 3-vuotias lähtee ensimmäistä kertaa ikinä mummolaan yökylään ilman äiskää ja iskää :D Jännittää kyllä että mitenhän se menee, mummola kun on n. 300km päässä :whistle:
Mutta keksinpä heti keskiviikko-illalle mukavaa, kutsuin kaverin meille syömään ja saunomaan, potkitaan tuo miekkonen jaloista pois niin saadaan viettää ihan tyttöjen ilta =) Paitsi jos tiistainen äitiyspolin käynti päättyy siihen että ottavat mut osastolle, hyvää tuuria :LOL:

Liituraita ja vaavit 32+6
 
Täällä mä edelleen sinnittelen.....
Aamupäivän supistukset hiipui, mutta nyt taas tunnin verran on tullut, mutta supistusväli taas pikkuhiljaa pidentyy joten eiköhän nämäkin tästä hiivu pois..... mistäköhän ihmeestä taas tiedän millon pitää näytille lähteä kun tää sahaa tälläin edestakasin, no pitänee soitella Jorviin kunhan mies kotiutuu töistä .
Se olis niin paljon helpompaa jos olisin saanut jonku lääkityksen kotiin.
 
Katjuza: toivottavasti supparit loppuu ja saisit levättyä kotona vielä hetken. :hug: :flower: :hug:

Vauvakirja: Esikoisella oli kaksi ja hyvinhän ne tuli täytettyä. Itse ostin yhden ja toisen saatiin lahjaksi. Nyt ajattelin odotella ristiäisiin, jos vaikka joku ostaisi sellaisen. Täytyy vaan laitetlla tärkeitä tietoja ylös johonkin vihkoon mistä ne saa sitten siihen kloonattua.

Imetysliivit: On ennestään parit ja nyt jo käyttelen niitä kun sen verran on kuppikoko kasvanut. Jos saisi itsestä ensiviikolla tai seuraavalla sen verrran niskasta kiinni että kävisi tossa naapuri "kaupungissa" ostoksilla. Voisi sitä yhdet vielä ostaa.

Kummit: Eli kaksi on pyydetty ja yksi täytyisi vielä pyytää, tosin tiedetään jo ketä kysytään ja uskoisin että hänelle sopii.

Mulle naapuri sanoi ettei voisi kuvitellakkaan että meille poika tulisi.... JA sitten osa taas veikkaa että kyllä tämä on poika. Itsellä tuntemukset vaihtelee päivästä toiseen.... eriluonteinen hän kyllä on mahassa kuin isosiskonsa. Rauhallisempi ja selkeemmät rytmit koska melskataan.

Nyt voisi mennä pienelle sauvakävelylenkille kun tuo aurinkokin niin ihanasti paistelee ja jos nuo jalat illalla olisi sitten paikallaan. Tyttä saapi nauttia isin seurasta kun isi oli pari päivää "äijien" retkellä ammuskelemassa toisiaan värikuulilla metsässä ;) Itse hänät sinne kehotin menemään kun veikkasin ettei hetkeen pääsekkään sitten.

:hug: kaikille ja jarrusukkia myös tänne!!

viivin ja kaveri 34+3
 
Mites teillä muilla miehet lähtee kauppaan ostamaan teille hyvää jos teille iskee himo esim.jädeen? mulla tuli jädehimo ja mies ei suostu lähteen niin itse pitää nyt kohta sitten lähtä...kyllä se välillä käy, mutta ei aina ja siitäkös ne hormoonit innostuu ja pahoitan mielen jos ei haekaan :ashamed: :ashamed:
 

Perfecta; Meillä mies yleensä vaan vaan sano, että et oo tosissas, jos sanon että tekis mieli esim. jotain tiettyjä herkkuja. Tai jos ei sano, niin ilme on ainakin semmoinen..
No, kyllä se joskus lähtee hakemaanki, helpommin se lähti alkuraskaudessa..se vissiin aattelee että nyt vaan huvin vuoksi sitä juoksutan, et hormoonit on jo tasaantunut, eikä hätä oo niin akuttii ku silloin aiemmin :LOL:
 
moikkamoi.

Kummeista oli ollu puhetta; Me ollaan vähän asiaa mietitty mutta ei olla vielä ketään kysytty, oon aatellu että kysyttäs kun vauva on syntynyt.
Mäkään sillain haluis ketään sukulaista mutta saa nyt nähä sitten..

Hyvä että muistutettiin siitä vauvakirjasta ! Sellasen vois kyllä hankkia (jos ei ristiäisissä vaikka tulekkaan..) Ois ihan mukava täytellä sitä jos vaan muistaa ja jaksais ;)
Harmittaa kun itestäni ei sellasta ole :|

KATJUZA: hyvä että oot vielä yhessä paketissa, toivotaan että ootkin vielä jonkin aikaa :hug:

Mulla särki tänä aamuna alaselkään niin pirusti etten tiiä miten päin ois ollu, heräsin siihen ! :'(
Sit kun nous ylös niin ei mitään.. voiskohan se ehkä johtuu siitä kun nukkuu aika paljon yöllä selälteen pelkästään niin jotenkin rasittus siitä??
tosi inhottavaa kun muutenkaan saa nukutuks ja jos kääntyy kyljelleen ja herää siitä asennosta niin sitten sattuu siihen kylkeen kummalla on nukkunut!
Pitäis varmaan seisoen nukkua tjn :headwall:

Tiistaina sitten terkkari taas.. pitää kysyä myös mistä noi krampit noihin jalkoihin tulee aina sillon tällön,varsinkin kun jos kävelee vähänkään reippaammin :eek:

Ai niin, meillähän 4d:ssä veikattiin tyttöä (varmaksi ei luvannut) ja mä oon jotenki ite ollu koko aika sillä kannalla että tyttö tulee mutta sitten oon yheltä naiselta neuvolassa ja kaverilta kuullu että ois ihan poika maha :D joten saa nähä kumpi sitten suvaitsee tulla :) totta puhuen, on tää maha enemmän pallo kun sivuille levenevä ja sykkeet on tuolla 150 luokassa että ehkä sen sitten synnytyksessä näkee kumpi putkahtaa :)

no jos tästä koittais mennä nukkumaan jos vaikka sais unta jossain asennossa.. toivottavasti ei vaan aamulla heräis niihin kipuihin :/

mutta öitä :wave:
 
|O |O |O Ei pysty nukkuun.. Joku 4h sain taas nukuttua..tai no nukuttua ja nukuttua, tossaki ajassa kävin vessassa 3 kertaa ja sit supisteli ja nyt heräsin siihen, ku oksettaa.. Mukavaa..tai sit ei...

Eilen makasin vaan taas melk. koko päivän sohvalla ja kattelin leffoja ja sit jossai vaiheessa menin vaihtaa lakanoita niin piti lopettaa kesken, ku alko supistelee.. Eikö sitä enää pysty tekee mitään ilman, et alkaa supistaa!?!?!!? Sitte taas lääkettä naamaan ja hetkeks helpotti..

To olis se aika TYKSiin et joskos siihen asti sitte pystys oleen. Noh, jos ei niin sitte vaan äippäpolille.. Ei nyt kuitenkaan mitenkään säänöllisesti tuu nää supistukset, eikä ne kaikki ole kivuliaita, mut mut... Nipsu liikkuu, mikä on hyvä..

Jospa sitä sais sitte pvällä nukuttua, enää en tonne sänkyyn mee pyörii...

Seiskalta alkaa ohjelma Disney channelilta,et jos vaikka piirrettyjä alkais tuijottaa, jos vaikka uniki tulis =)

Sanna ja Nipsu 31+5
 
Sannallekin voimia!

(.) Kohta pitäis soittaa hammaslääkäriaika... Eilen halkes hammas keskeltä halki ja molemmat osat "roikkuu" suussa, toinen melkein irti mut sen verran kuitenkin tiukassa ettei miusta itestä oo sitä nykäsemään pois :x Täähän tähän vielä tarvittiinkin - vihaan hammaslääkärissäkäyntiä. Nyt saavat kyllä nyhtää tuon kokonaan pois kun on jo kertaalleen juurihoidettu eikä kuitenkaan "pepsodent-hymy" kärsi vaikka tuo hammas puuttuisikin :D

Sit olis 12.30 nla, kun nyt siirryttiin sit 2 vko:n välein käymään. Keskiviikkona olis äippäpolin synnytysvalmennus, huomenna saatais uusi auto ja olikohan vielä muuta tälle viikolle...siis yhtä matalalentoa tiedossa. Onneks kuitenkin lupas poutaa niin jospa vaikka sais pestyä noita pieniä vaatteita taasen. Kuivuu niin hitaasti pyykit nyt kun on ollu kosteeta että aika hidasta hommaa ollu.

HT ja veturi 34+3
 
Hei vaan Kaikille!

Katjuzalle voimia!!!!

Kyllä tänä aamuna taas riepo tulla töihin. Oli huono olo ja tuskanhiki. Äiti aatteli, että josko se vaavi jo aorttaan painaa sen veran, että happivajausta. No kai tämä taas tästä kun viikon saa käyntiin. 3 viikkoa siis vielä...
Ja ja Meille ostettiin pari viikkoa sitten ne vaunut :D Että on hienat. Ostettiin tosiaan kans ne brio happyt, mutta pehmeellä kantokopalla sitten loppujen lopuksi pitkien phkäilyjen jälkeen. Ja voi meidän tilaihme hissi yllätti!!! Siis vaunut mahtuu juuri ja juuri sinne niissä on heittoaisa ja sen nostaa suoraan ylös. Olen niin tyytyväinen, kun en joudukaan kotini vangiksi huonon hississä menemisen takia. Olen siis vapaa ;)

Kummeista oli puhe. Minä olen mielessä miettinyt, mutta ei olla vielä ukon kanssa puhuttu. Eiköhän ne noita meidän sisaruksia tule olemaan. Nimeäkään ei muuten olla vielä edes aloitettu pohtimaan. Oliskohan aika. Koskakohan mulle lyödään se sairaaalan esitietolomake täytettäväksi... ei oo nimittäin näkynyt.

No pitänee jatkaa töitä... :/

Enni ja Jalmari 30+6 (huomenna taas uusi viikko)
 
Taas vaan uutta viikkoa pukkaa päälle =)

Kummeista: Meille se tulee olemaan suuri ongelma. Kaikilla tutuilla on entuudestaan jo kummilapsia ja en halua omaani sinne joukon hännille. Miehen pikkusisko on meillä yhtenä vaihtoehtona. Hän on toki vasta 16v,mutta haluttaisiin se yhdeksi kummiksi ainakin.

Vauvakirja: Poikien omia olen täytellyt aika tunnollisesti,ainakin ne tärkeimmät virstanpylväät oon koittanut laittaa ylös =) Mun äiti ei ole mulle tehnyt minkäänlaista kirjaa,mutta miehen äiti on ollut ahkera :D Anoppi nyt säilyttää muutenkin kaikki mahdolliset ja mahdottomat! Ai niin,on mulla sentäs mun neuvolakortti tallella!

Omasta navasta ei kummempia kerrottavia ole. Mutta eikös se ole ihan hyvä asia kuitenkin! Kaapo on todella aktiivinen lähes aina ja nyt kyllä tuntee kaikki pienimmätkin liikkeet ihan selvästi. Jos ajoittain on hiljaista niin siihen aivan havahtuu ;) Keskiviikkona onkin neuvola ja nythän mullakin alkaa olemaan kahden viikon välein niitä käyntejä.

LilliM+Kaapo 30+5
 
Moro!!

Onpa taas aikaa kun oon käyny lukemassa.. Kun tuntuu että aina tää palsta tökkii, ni ei jaksa odottaa että sivut latautuu :kieh: (vaikka mitäpä muuta mulla on kun aikaa :whistle: )
Joo tosiaa töissä en oo pitkään aikaan ollutkaan, huomenna on neuvola, ja lääkäri viimeks sanoikin että voin samalla hänen luonaan käydä jos tarvii lisää sairaslomaa. Meillä saakin ihan helposti sairaslomaa raskaana ollessa, kun ei siellä kukaan ole kyennyt loppuun asti olemaan, ja mulla on niinn hirveä paniikki koko ajan että jotain käy, tätä toivottiin ja tehtiin niin kauan että ehkä liikaa panikoi!? Uskoisinkin (ja toivon) että jos joskus toisen lapsen saan, osaan oikeasti nauttia, enkä vaan pelkää.

Kummeista oli kyselyä.. Meillä on kaksi jo valmiina, toinen on mun paras kaveri, lapsena jo sovittiin että meistä tulee toistemme lasten kummeja :) ja toinen on mun pikkuveli, siitä tulee siis sylikummi, se pääsi viime kesänä ripille, tää on sille tosi iso asia, jo monta vuotta sitten sanoi että älkää tehkö lapsia ennen ku hän on rippikoulun käyny :D Vielä yhden tai kaks kummia haluaisin,olis kiva joku miehen kaveri tai serkku tms. mutta katotaan sitä sitten lähemmin..

katjuzalle :hug:
Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille!! :flower:
 
Ihme väsymys täällä tänään, liekö maanantain ansiota. No, toiseksi viimeinen työviikko lähti käyntiin, joten tämän jälkeen vain yksi maanantai jäljellä! =) :eek:

Kummit on vielä mietintämyssyn alla, yksi ollaan periaatteessa sovittu. Miten se meni, haluan kastaa vaavin kirkkoon, niin pitääkö yhden kummeista (=sylikummin) kuulua kirkkoon?

Vauvakirja ei ole edes käynyt mielessä, olisihan se ihana muisto, mutta saattaa olla, että jäisi täyttämättä.

ON: Liikkeitä tuntuu joskus enemmän, joskus vähemmän. Selvästi on aktiivisempia päiviä ja hiljaisempia päiviä. Ja jokaisen hiljaisen päivän kohdalla säikähtää hieman... Pönkötykset etenkin öisin on todella tuntuvia, niihin herää ja ei voi muuta kun ihmetellä masun muotoa..

Katjuzalle ja Sannalle toivotan supistusten loppumista!

Niksuliina + vaavi 32+6 (ja kaikki valmistelut edelleen pahasti kesken...)
 
Niksuliina Sylikummin pitää mielestäni kuulua kirkkoon, muuten toi kummin kirkkoon kuuluminen taitaa olla aika pitkälti papistakin kiinni... Minä erosin joskus nuorena kapinallisena kirkosta, viime vuonna liityin takaisin, että pääsin kaverini tyttären sylikummiksi. Pappi oli sanonut kaverilleni että en pääse kummiksi ollenkaan jos en kuulu kirkkoon. Kuitenkin eräs toinen pappi hyväksyi siskoni lapsen kummeiksi kaksi miestä jotka ei kuulu kirkkoon.. :)
 
Herranjestas, minä tajusin vasta nyt jotain...jos tämä vauva menee yliaikaiseksi niinkuin isoveljensäkin, niin tää syntyy isänpäivänä :heart: :heart: esikko syntyi meillä 40+4 ja 40+4 on täynnä 11.11.2007 joka on isänpäivä...saas nähä miten tulee tapahtumaan...oishan siinä sitten papalle ja ukillekin ainutlaatuinen isänpäivälahja :D :D
 
Neuvolakuulumisia

Pissa puhdas
Painon nousu 500 g/vko
Verenpaine 118/64
Hb 128
Sf-mitta 31 cm (kasvanu 3 cm 2 vko:ssa)
Syke 120-140

Nyt on sit käyty hammaslääkärissäkin ja puoli päätä puuduksissa. Ei käyny koko hammasta poistamaan, vaan sen irronneen osan nyppäs pois ja paikkas loput. Ilkee tää tunne kun alkaa puudutus lakata...

HT ja veturi 34+3
 
Kummeista: Täällä meillä täytyy kaksi kummia kuulua kirkkoon. Ja eivät muutenkaan papereihin merkkaan kirkkoon kuulumattomia kummeja. Tuntuu olevan monessa paikassa eri menettelyjä, mutta eiköhän ainakin ev.lut sivuilta löydy tuokin tieto, niin jos siis ev.lut kuuluu.

Herkkujen haku: On tuo mies jotain hakenut, varsinkin jos ollut omastakin mielestä järkevää.

Helmen tyttö: Tsemppiä..... mulla otettiin koko hammas pois heinäkuussa kun se juurihoidettu hammas kanssa halkesi. Hammaslääkäri oli sitä mieltä ettei siitä kunnon kalua enää saa. Ja hyvä kun otti pois ei tarvii sitä enää stressata. Mulla se poistettu"hammas" oli kipeänä kaksi viikkoa kun ei voinut oikein ottaa mitään tujua särkylääkettä eikä antanut mitään antibioottikuuriakaan. Toivottavasti sulla se sattuminen lakkaa nopeammin. =)

Omaa napaa.... Tähän mennessä en ole ollut mikään hurja ruoka-ahmatti, mutta nyt tekee mieli vähän väliä jotain, huh, huh.... saapas nähdä paljonko paino pomppaa ensiviikkoon mennessä. Ei paljon auta vaikka kuinka ostan hedelmiä, niin herkkuja ne pitää olla. :snotty: Esim. en ole koskaan tykännyt mokkapaloista, mutta eipähän sitä nyt uskoisi :snotty:

Haa kohta täytyy lähteä hakemaan imetystyynyä postista. =) Ja Ellokselta menin sitten tilaamaan ne imetysliivitkin vaikka meinasin tossa naapurikaupungissa käväistä ostoksilla, mutta sielläkään ei tuo tarjonta ole kovinkaan kummoista. Nyt herättämään alakerran konkkaronkka ja postiin.

viivin ja kaveri 34+4
 
Neuvolakuulumisia
Ensimmäinen lääkärineuvola oli tänään,
sikiön painoarvio 1506g
oma paino 550g/vko, alusta 13kg
kohdunsuu kiinni
hemoglobiini 99 :headwall:
pissa puhdas
verenpaine 122/64
sf-mittaa ei ole mitattu kuin kerran

31+1
 
Enni Hyvä, että mahtuu Happyt hissiin. Minkä väriset teillä on? Mulla on ne turkoosit. On ne niin kivat kyllä =)

Tossa sitte nukuin eka jonku puol tuntii.. Sit äijä soitti töistä, et sillä on huono olo. Sit nukuin taas hetken ja se soitti uudestaan, et lähtee kotiin, et on kuumetta ja sit se tuli ja nukuin taas jonku tunnin ja nyt on ihan sellanen tyhmä olo :LOL: Äijä tossa sohvalla nukkuu edelleen. Kuume ja flunssa sitte sillä. Valitti jo eilen et on kylmä jne ja oliki ihan kipeen näköinen, mut lähti silti aamulla seiskaks töihin.. Mä en todellakaan haluu nyt mitään flunssaa tai kuumetta, hemmetti..

Tein tossa sitte ruokaa, ei kivaa lainkaan. Heti alko maha vetää kovaks ja selkään sattua.. Tää on vissiin sit tätä loppu aika :(

Viivin Mä olen viime aikoina syöny ihan hirveesti hedelmäkarkkeja, pakko vaan saada niitä.. Mut muuten ei onneks oo ollu mitään hirveitä himoja mihinkään herkkuihin ja paino on pysyny suurin piirtein samana ku 2 vkoa sitte neuvolassa oli, mut sillon oliki kolmessa vkossa tullu 2.5kg, kun oli se järkky ummetus.

|O Jospas söis ja jois kahvit, niin joskos sitte alkas taas herään tähän päivään..

Sanna ja Nipsu 31+5
 
katjuzalle tsemppiä! Olipa vatsa todella valahtanut alas.
Mulla on alkanu supistelemaan aika tavalla iltaisin. En edes ole halunnu laskea minuutti välejä, kun en viitsi lähteä turhaan 60 km päähän takaisin käännytettäväksi. Yöt on myös aika hankalia, kun pyllerö harrastaa jotain jotain kunnon jumppaa just kun pitäs nukahtaa. Aamulla heräänkin itsestään jo kuudelta, mikä ei ole minulle millään lailla normaalia. No pitää ajatella, että korkeintaan 6 vkoa vielä ja sitten valvotaankin vauva kainalossa. ;)
jotenkin pelottaa nuo supistukset, kun edellisessä raskaudessa ei ollut minkäänlaisia aikaisempia supistuksia. Entäs jos se puskee ulos jo nyt...Vatsa ei ole kyllä valahtanut vielä alas, joten kai minä vaan hätäilen turhia.
sasu ja pyllerö 34 + 3
 
Maanantaista selvitty, viikon pahin alkaakin olla jo ohi! B) ;) Mun maanantai oli melko koominen, karulla tavallaan. Ensin heräsin todella etoviin olotiloihin ja tuo olo ei ottanut lähteäkseen millään. Lopulta se vähän tasoittui, mutta sitten alkoi taas päästä huippailemaan. No puolenpäivän paikkeille kituuttelin, sitten kokeilin josko lounastus auttaisi. Pienellä viiveellä ehkä joo, mutta olo oli välillä niinkuin olisi humalassa ollut. Sellanen tosi pöhkö ja sekava ja edelleen päästä heitteli välillä. No sekin lopulta meni ohi, mutta sitten alkoi selkäkivut. Ja ne sitten vaivailikin loppupäivän. Seurana oli välillä alavatsan kipuja. Selkä vääränä töissä yritin touhuta, niinkun joku mummo. :ashamed: Että näin. Jännityksellä odotetaan mitä huomenna on luvassa... :eek:

Nyt onkin sitten varmaan paras hetki päivästä, tällä hetkellä ei kolottele pahemmin mihinkään. Pitänee koputella puuta tässä samalla...!!! Hohhoijaa... Mutta ihan oikeasti: jos viikko samaan tapaan jatkuu, niin menen kyllä taas niitä verenpaineita mittauttamaan ja mielummin kotosalla mummoilen! Olen vaan kovin tsempannut, että viimesen viikon saisin normaalisti olla töissä... Jatkan itseni tsemppaamista... :)

Mun vanhemmilla kävi vauvakirjojen kanssa... melko perinteisesti, niinkin voisi kai sanoa. Vanhemman veljen kohdalla se täytettiin ääriään myöten. Toisen isoveljen kohdalla vielä myöskin kovin on yritetty, vaikka ei ihan yhtä ahkerasti. Ja mulla ei ole juurikaan mitään sinne laitettu, perustietoja vaan ihan alussa ja muutama valokuva. :ashamed: Yritän olla ahkerampi asian suhteen...

Nyt mustaherukkamehua kiitos, namnam. :p

mussu & pulla 31+3
 

Yhteistyössä