*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Syntyneet
Marrastähdet


11.10
emmamma rv 36+6 tyttö 3390g 49cm


21.10
sasu79 rv 38+2 tyttö 3550g 52cm

petriina rv 38+2 poika 3300g 49cm


22.10
Pömppöli rv 37+5 poika 2640g 47cm


23.10
Sanna-78 rv 35+6 tyttö 2720g 46cm


28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivin -- LUS
n 77 -- OYS *

2.11
haaidi
BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***


3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***
viikuna *

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **
Piipe77 -- OYS *
neamanda -- NKL **

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **
Sera83 *
Marrasvauva 07 -- KOS *
Nji-A *

11.11
teea80 ***
tippe **
Donu -- SatKS *

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista1 -- KYS ***
nita1 -- KOS *
LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"
miki-77

13.11
katjuza -- Jorvi *****
Sanle -- KASS *
Niksuliina -- HYKS *

14.11
hepsu **
Vattihattu -- SatKS**
Jande -- Jorvi *

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **
äippäz -- KOKS

16.11
emcom -- SatKS ***
Vimpula 05 ja 07 -- KYS **
hilla83 -- KPKS **
körömölli -- OYS ***

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
kakkonen **
äityli-77 -- SatKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *
skasha -- SatKS **
mamma 2006 ja 2007 -- seks **

19.11
mittari
Szeret **
tuulinen -- KASS

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
HE82 -- NKL *
jopo -- SeKS ***

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Santuli -- SatKS **
Riikkaa- -- KYS **
Martta-A -- *

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *
DJ Mussukka -- NKL *

25.11
katjuusa -- KOKS *
TiTi83 **
gabrielle84 -- TAYS *
äiti78kerava -- Kätilöopisto

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***
minny ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 -- KSKS *
sardenia
Pipe81 **

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***
Sofiias -- HYS *
Nann78 -- Jorvi **

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *
Innokas -- SeKS ****

30.11
Öppiäinen ***
ulappa -- TYKS **

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
Charlene
 
Se on sitten kuulkaas jo lokakuu, jokohan kohta alkaa syntyneitä kirjautumaan etusivulle :heart:

Syyskuun pinkkaan pääsee tästä:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t851088

Laittakaahan sitten yv:tä kun päivitettävää, niin koitan niitä tietoja sitten siirrellä tänne pinkkaan.

Perfekta ja hattivatti 34+5
 
Lokakuu.. Justhan vasta oli kevät ja kesä.. Aika menny kyl tosi nopeeta nyt viime aikoina..

Soitin sitte töihin ja siellä meen myymälävastaava vaan toivotteli jaksamista ja pyys soittaa/tekstaa ku tien jostai jotai. Onneks se on ottanu tän mun raskauden niin positiivisesti.. Enkä mä nyt ole sairaslomalla tän raskauden aikana ollu ees ku noi pari vkoa nyt ja sit muutaman kerran pari pvää. Sanoki mulle, et hyvin olen jaksanut olla töissä..

Ja tässä nyt on 2 vkoa äippäloman alkuunki onneks enää..

Tosta sairaalassa olosta jne, niin vauva siis saa tarvittaessa sairaalasta tutin? Kyl mä ajattelin oman ottaa kyl mukaan, mut jos siis tarve vaatii niin sekin saa sairaalasta käyttöön?! Entä tuttipullo, jos vauva ei suostu/pysty imee rintaa? Tyhmiä kyselen, mut ihan uutta mulle tämä kaikki..

Kuppi teetä ja pari leipää ja heti tuli parempi olo, tosin alko taas pikkasen selkään sattuu..

Jospa menis pesukoneen heittää taas päälle.

:wave:

S ja N 32+5
 
Heips!
Ja hyvää lokakuuta..huih täällähän alkaa osalta käydä jo viikot vähiin..

Tutista/tuttipullosta..
Meillä ainakin sairaalassa syöttivät vauvoja tuttipullolla, siis oli siellä niitä..ja tais meijänkin tytölle maitoa sieltä antaa kun mulla ei heti maito alkanu nousta.

Koitahan Sanna ja kukas muu kärsi jo selkäkivuista tai suppareista..? Hatara pää, sorit..
Aaamukahvile mars! Tyttökin tuli jo käskemään =)
 
Neuvolakuulumisia:
Painon muutos +672
Turvotus -
RR 115/66
B-Hb -
Kohdunpohjan korkeus 30
Lapsiveden määrä N
Tarjonta RT
Sydämen syke 150
Liikkeet ++

D-vitamiiinia pitäisi käydä apteekista ostamassa.
Painoarviota ei kuulemma sen kummemmin tehdä, jos siihen ei siis ilmene erityisempää tarvetta. Viimeisellä neuvolakäynnillä voi lääkäriltä kysyä painoarviota, mutta vastaus voi olla melko epämääräinen. Mutu-tuntumalla... :|

Varattin seuraava neuvolakäynti ensimmäistä kertaa 2 viikon päähän ja siitä viikon päästä onkin sitten lääkärineuvola. Ja huomenna ensimmäinen perhevalmennus. Mielenkiinnolla odotellaan... :)

Eilen simahdin aivan täysin, nukuin parin tunnin päikkärit. Nyt on ihan yhtä nuutunut olo, mutta katsotaan jos päivän ensimmäinen kahvikupponen antaisi lisäenergiaa... Neuvolan jälkeen palkitsin itseni ostamalla ison viinerin lähikaupasta. Rohmusin sen tuossa jo ensimmäisen kahden kahvin siemasun ohella. :p :ashamed: Hyvvee... ;)

Hyvä, että Sannakin on "vapautettu" kotioloihin. :)

Täälläkin muutamien kanssasisarten kuulumisia kaipaillaan... :| Hengessä ollaan mukana ja kaikki tuki annetaan jaksamiseen... :hug: Käykäähän muutama rivi rustaamassa, kun jaksatte...

Selkäkipuihin on taas eilen ja tänään saanut heräillä. Ihanuus. :kieh: Yritän tässä aktivoitua selkälihasten harjoittamisen kanssa, jos se auttaisi. Tosin siitä saattaa seurata lisää liitoksipuja yms mukavaa. Mutta pakkohan sitä nyt on yrittää! Minäkin täällä aina nurisemassa vaivojeni kanssa, kun toisilla on varmasti paljon hankalampaa... Yrittäkee kestää... :ashamed:

mussu & pulla 32+3
 
Täälläkin huonosti nukuttu yö takana. Koko yön supisteli. Varsinaisesti eivät kipeää tehneet, mutta selän puolelle säikivät inhottavasti ja asennon vaihtaminen oli inhottavaa. Supistuksia tuli 5-10min välein. Tunnin parin pätkissä sain nukuttua mut sitten aina heräsin ja sama meno jatkui. Varmaan niitä tuli silloinkin kun nukuin, mutta kun eivät niin kipeää tehneet niin sain unen päästä kiinni. Sen verran kuitenkin saivat aikaan että suolisto "tyhjeni" yöllä, eli useampaan otteeseen sai käydä kakkoshädällä...Kuuden aikoihin sit heräsin enkä enää saanu unenpäästä kiinni. Kävin sit aamupalalla ja hetken makoilin sohvalla mut supistukset tuli edelleen tiheään. Mies lähti sit omiin hommiinsa niin kömmin takaisin sänkyyn ja sain pari tuntia vielä nukuttua. Nyt on maha onneksi jo rauhoittunut. Mahan kovetussupaareita tulee välillä mut harvakseltaan. Nyt hieman mietityttää että mitähän nuo saa aikaseksi tuolla kohdunsuulla. Veikka kun on muutenkin kivuttomien suppareiden vaikutuksesta laskeutunut jo alemmas. Rupesin miettimään että kuulunkohan minä siihen pieneen prosenttiosioon jotka ei tunne supistuskipua. Minun täti on nimittäin ollu semmonen että ei oo ikinä tuntenut synnytyssupistuksia ja polttoja pientä nipistelyä kummempana. Miten sitä alyää sairaalaan lähteä jos supistukset ei missään vaiheessa muutukaan kipeiksi. Meiltäkin matkaan synnärille yli 40km, niin ei viiti turhan takia sinnekään lähteä. Eli pitää varmaan siinä vaiheessa toivoa että vedet menis niin ois pakko lähteä. Lääkärinneuvolaankin on vielä 3vk aikaa joten aikasemmin ei saa tietoa kohdunsuun tilanteesta. No mut jos tämän päivän ja ens yön vielä suppailee niin pitää varmaan huomenna soitella neuvolaan. Tosin huomennna tulee se rv34 täyteen, niin sittenhän ne ei enää yritä edes pysäyttää synnytyksen käynnistymistä. Mut sais Veikka kyllä pari viikkoa vielä ainakin masussa olla ihan vaan keuhkojen takia.

Tulipa omanapaista, mutta muuta ei nyt irtoa...

Sanle ja Veikka 33+6
 
Jaa-a, lokakuu jo.. Pitäisköhän sitä sairaalakassia ihan oikeesti alkaa pakkailemaan pikkuhiljaa :)

Lauantaina oli kaverin polttarit ja jaksoin jopa 19.30-03.00 mut sit menikin sunnuntai vallan kansanterveydelle eli nukkuessa. Selkään ei ihme kyllä käyny, taisi osua hyvät kengät jalkaan. Hunkseja käytiin kattomassa, mutta enhän mie niiden showsta mtn nähny kun en viittiny alkaa tunkea eturiviin :D

Yks varmaan just 18-vuotias nuori mies tuli kysymään varovasti että "ootko raskaana?" johon tietysti vastasin myöntävästi. Sit alkoikin ristikuulustelu, "monennella kuulla, ootteko nimiä miettiny, tiedättekö onko tyttö vai poika, miks ette tiedä, onko ensimmäinen" ja lopuksi vielä sit "onnea uudesta vauvasta". Miusta oli aika ihana :)

Meneepä nyt omaan napaan tääkin viesti, mutta kun ei muista mitä piti kommentoida syyskuun ketjusta. Lahopää!!! Missäs muuten emmamma ja joitain muitakin "kadonneita"? Onhan kaikilla kaikki ok?

HT ja veturi 35+3
 
Eipä olla täälläkään nukuttu sen kummemmin. Illalla oli aika kovat harjotussupparit, nyt tajusin ihan ekan kerran kunnolla et minkälaisia ne on :whistle: yöllä sain nukuttua 4 tuntia ja sit heräsinkin jo viideltä ihan pirteenä :headwall: onneks sain tossa ysin aikaan vielä unen päästä kiinni ja nukuin melkein 2 tuntia. =)

Ikeaan pitäis jaksaa lähteä ja tää on just mun tuuria että sitten en nuku kunnolla enkä tietenkään jaksa kiertää siellä. :headwall:

Sanna:vaadi nyt sitten loppuaika sairaslomaa, ethän tossa kunnossa voi töihin mennä! :hug:

DJ Mussukka: aika jännä että sulla alkaa nyt vasta käynnit neuvolassa 2 viikon välein, mä kun olen rampannut siellä tätä tahtia jo viikolta 26 lähtien. :snotty: Etkös säkin Helsingissä asu?

Nyt täytyy lähteä syömään ja sitten sinne Ikeaan. Sormet syyhyää jo... :whistle:

H82 32+6
 
Yritin lueskella teidän tekstejä,niitä on taas tullut viikonlopun aikana :flower: Sitten tosiaan hoksasin tän lokauun pinkan,onneksi en mennyt vanhaan kirjotteleen. Aatella,lokakuu JO :whistle: Viimeinen ehjä kuukausi ennen vauvan tuloa. Niin ja nyt voipi virallisesti sanoa,että vauva syntyy ensi kuussa :D

Missähän muuten Katjuza ja Emmamma luuraa?? :eek: Katjuza varsinkin huolettaa tosi paljon,ihan on tullut useinkin mieleen,että kuinkahan hänen on käynyt :/

Vauvalle sairaalaan: En aio ottaa mitään,koska sairaalan puolesta saa kaikki. Tutteja siellä piisaa kyllä,samoin pulloja. Tosin ne on sellasia lasipulloja,ainakin täällä päin,mutta aivan sama. Kai ne lasipullot on jotenkin hygieenisempiä. Niin ja omaa tuttia en ota juuri tuon hygieenisyyden takia,siellä voi viedä pesuun sairaalan tutin jos esim.tutti putoo lattialle ja ottaa uusi tutti käyttöön.

Rintakumeja munkin pitäisi muistaa hankkia ja sellaisen otan sairaalaan mukaan. Ainakaan seinäjoella ei ole antaa kumeja käyttöön,kai se on suositellumpaa imettää ilman kumia. Mutta mä tunnen tissini ja tiedän,että nännin päät on heti auki ekasta ei-kumillisesta imetyksestä :LOL:

Vaatteista: Mä olen vissiin ainoo,joka ei ole vieläKÄÄN pessyt yhtäkään vauvan vaatetta :ashamed: Ensi viikolla tosin olen päättänyt ottaa sen oikein asiakseni ja pesasta kaikki. Tää viikko menee täysin poitsun synttäreitä järkätessä=siivoilemisessa. Niin ja mä en pese äp-pakkauksen makuupussia enkä haalareita.

Mä olen ollut tänään ahkera :saint: Oon jo peseskellyt ikkunoita ja pyyhinyt pölyjä. Uuni on odottamassa pesua...hiukan sinnekin kerääntyy kaikkia ruuanjämiä :eek:

Alapään vihlontaa eli liitoskipuja mullakin on ajoittain. Varsinkin jos en ole muistanut levätä tarpeeksi. Vatsa mulla on myös pinkeänä varsinkin jos tulee harjoitussuppareita. Mä siis tunnen kuinka kohtu venyy ja pian maha pingottuu. Mutta ei mun supparit ole kipeitä ollenkaan vaikka kyllä mä ne selvästi tunnen. :whistle:

Nyt takaisin hommiin!

LilliM+Kaapo 31+5
 

HT; Oli varmaan ollut ehkä vähän outoa, mut mukavaa kun joku tuolleen keskittyy kyselemään:) Miusta ois ollut ainakin..

Tuosta neuvolassakäynneistä piti vaan sanoa, että nytkö se pitäis vasta parin viikon välein olla?..mulla kun sen verenpaineen takia jo muutamn kerran käyny viikon välein..tiistaina taas..

Voi, H82 pääsee shoppailee..pidä hauskaa miunki puolesta! :)
Mie en oo päässy ku nettisivuilta kattelemaan niitä Ikean ihanuuksia, ku asutaan niin hemmetin kaukana..

Sanle; Koitanhan ottaa sit niin rauhallisesti kuin voit, että masuki viel masussa pysyis..
 
HE82: Juu, näin meillä Kantsun / Malminkartanon neuvolassa. Että niin ne siis voi näemmä ihan kaupungin sisälläkin vaihdella... :| Oletin kyllä, että jo aiemmin olisi nuo tiheämmät käynnit alkaneet. Mutta ei sinänsä ole suurempaa tarvetta ollut. Silloin pari viikkoa sitten huippaillessa yms sain ihan hyvin ajan varsinaisten aikojen ulkopuolelta, vielä samalle päivällekin.

Ikeasta tulikin mieleen, että pitääpä mennä netistä vilasemaan löytyiskö sieltä ammeita vaaville. Se on noista "olennaisimmista" hankinnoista ainut, joka on vielä ostamatta...
 
heippa taas pitkästä aikaa. enpä ole kauheesti kerenny kirjoitteleen, kun ollu kaiken näköstä kiirettä. jouduttiin muuttaan väliaikaisesti kun meijän talossa on "pieni" vesivahinko. ja nyt ollaan sit ainakin puolivuotta evakossa sieltä... Perjantaina alkoi sit äitiysloma ja nyt oon sit pessy vauvan vaatteita oikein urakalla. vielä pitäis käydä ostaan kaiken näköstä pientä sälää mitä puuttuu. vointi ollu oikein hyvä mitä nyt aamupahoinvointi tullu takas :( Torstaina olis sit aika synnytystapa arviointiin ja jos nyt päädytään sektioon niin saan tietää sit jo ajan =) poju tosiaan syntyi kiireellisellä sektiolla pysähtyneen synnytyksen vuoksi. enkä kyllä toiste halua enään samaa kokea. olis kyllä tosi jännää saada tietää jo torstaina milloin tää vauva syntyy.
 
Viime yön nukuin älyttömän hyvin. Tavalliset vessareissut tuli tehtyä, mutta unta riitti kymmeneen saakka. Nyt olen sitten koko päivän ollut aivan tokkurassa liiallisesta nukkumisesta vissiin. Karkkipussin käväsin ostamassa ja ajattelin sitten ottaakin tämän päivän laiskottelun merkeissä. Nuo kotihommat eivät kuitenkaan mihinkään karkaa ja kun kerta äitiyslomalla ollaan..

Huomenna olisi se viimeinen lääkärin tarkastus, jossa arvioidaan synnytystapaa ja vauvan kokoa ja muuta sellaista. Hieman jännittää mitä uutisia sieltä saa kuulla.

Manta ja Vaavi 35+2
 
Apua...luulisimpa,että kuukauden päästä viimeistään täällä ollaan jo nyytti sylissä :heart:
Niin se vaan on aika mennyt :whistle: Ihmetellessä...

Seksielämästä ja mistähän muusta täällä olikaan keskusteltu... Seksielämää ei täällä enää vähään aikaan ole ollut :| Maha nimittäin on tiellä...Alkuaikoina olikin harvinaisen vilkasta ;)
Mullakin alkoi äippäloma...perjantaina oli virallisesti ensimmäinen "lomapäivä".

Täälläkin on katjuzan kuulumisia odoteltu! Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Harjoitussuppareita on alkanut olemaan ihan kiitettävästi :whistle: Välillä supistaa kyllä niiiin mojovasti että....Pitää oikein hammasta purra.

Joku kyseli hammastarkastukseen pääsystä raskausaikana... Mulle neuvolassa sanottiin,että kannattaa vaan soittaa kunnalliseenhammaslääkäriin. Soitinkin ja sain ajan silloin noin kk päähän ja raskaus taisi olla silloin puolessa välissä,kun kävin hampaat tarkastuttamassa...pääsin siis kevyesti jonon ohi raskauden takia. Nyt saankin sitten seuraavaa aikaa odottaa 1,5 vuoden päähän,mutta onneksi ei mitään kiireelistä korjattavaa löytynyt.

HelmenTyttö: Siehän kävit Joensuussa synnytysvalmennuksessa?! Myökin käytiin siellä silloin,kun esikkoa odotin reilut 4 vuotta sitten...Asiaa tuli kyllä paljon ja kätilö kertoi asiat jotenkin niin huumorilla ,ettei minuu kyllä jäänyt synnytys pelottamaan :)

Huomenna taas neuvolaan...

lumi*+masukki 35+3
 
Minäkin ilmottaudun tänne, oon teidän juttujanne käynyt lukemassa, mutta itse en ole uskaltautunut kirjoittelemaan :) Elikkäs mulla on la 18.11 ja synnytyspaikka seks. Niin ja toista odotellaan...
Olitte keskustellu sairaala tamineista ja seksistä yms. Esikoisen aikana ei ollut muuta vaatetta vaaville mukana kuin kotiin lähtö vaatteet ja nekin isäntä toi vasta lähtöpäivänä, tosin laukun olin jo pakannu valmiiksi. Itse tulin kotiin samoilla vaatteilla kun olin mennytkin. Ja sairaalassa käytin niiden antimia..!
Seksielämä on meillä ollut hiljaisempaa loppu raskauden ajan, johtuen lähinnä isännästä, mä oon niin kuin joku hormoonihyrrä =) No kylläpä melkein arvasinkin tämän, esikoisen aikana sama homma, kaippa vähän kammoaa mun mahaa...!
Lillim: Minäkään en ole vielä alkanut pesemään vauvelin vaatteita, on vain jotenkin niin vetämätön olo. ( laiska) Pitäis kyllä piakkoin alkaa, et kaikki on sitte valmiina!
Täytyy mennä ruokaa laittamaan ja kaupassa käymään! Koitan ruveta kirjoittelemaan tänne!

mamma 2006 ja 2007 33+1
 
Kävin neuvolassa lääkärissä ja saikun sain ilman mitään valitusta tms niin äippäloman alkuun eli 2 vkoa..

Mulla on viime to TYKSissä ollu lääkärinä ylilääkäri :eek: Niin terkka kuin lääkärikin neuvolassa ihmetteli tota TYKSin toimintaa, että ei missään nimessä töihin saa mennä ja heti kirjoitti lääkäri sairasloman.. Mutta nyt en enää ihmettele sinänsä tota kohtelua to TYKSissä kun olen tosta ylilääkäristä juttua kuullu, mut en tienny et se on toi.

Neuvolan vaaka näytti 1kg enemmän ku mun oma vaaka, et tiedä sitte kumpaa uskoa, mut ihan sama se loppujen lopuks.. Verenpaine oli tähän asti korkeimmillaan eli 132/83.. Mut ei sanonu terkka siihen mitään eikä kyl lääkärikään.. Mä kyl puhuin samalla ku mitattiin ja oli melkoinen vitutuskäyrä päällä, et tiedä sitte vaikuttiko se tulokseen.. Sf-mittaa ei otettu, kun oli tollanen pikakäynti ja seuraavan kerran meen 2 vkon päästä neuvolaan ja ens vkon to taas TYKSiin..

Sanna ja Nipsu 32+5
 
Vimppa lekurikäynti takana!
Nyt sitten neuvolakäynnit onkin viikon välein.
Viikot 35+4
Vauva rt:ssa
Painoarvio n.3kg
Mahtuu syntymään alakautta
Pissa puhdas
Sykkeet +
Liikkeet ++
Lapsivesi norm
Sf 32.5cm
Painoa tullut 10kg ;)
Verenpaine ok
Paikat vähän pehmentynyt ja kohdunk vähän lyhentynyt.
Nyt vain h- hetkeä odotellessa..
Sain äitiyspakkauksen perjantaina,pitäis alkaa pesemään ne vaatteet!
Kamalasti virtaa,olen pessyt ikkunat ja leiponu pakkaseen pullaa ja pizzaa,saunan pesen tällä viikolla.Saas nähdä koska hyydyn..
Yöunet vaihtelee kamalasti,välillä nukun oikein hyvin ja välillä mennään muutaman tunnin voimin.
Jaksamista kaikille! :flower:
 
Tervetuloa mammalle!

Käytiin tänään pojan kaa kaks vee neuvolassa,painot ja pituudet menee käyrillä,eikä muutenkaan mitään urputtamista ollu.2.5 v neuvola voidaan jättää väliin,suoraan sit 3v neuvolaan.Samalla reissulla käytiin kattomassa kaverin vauvaa,poika oli ihan otettu,silitteli päästä ja ois halunnu syliinsä.Toivottavasti toi hoivavietti jatkuu,eikä siirry mustasukkasuus raivareihin.Kaveri tuumas tästä mun mahasta,et ei ne usko ees ku alat synnyttää,et sieltä vois vauva tulla,laittaavat kotio sairaalasta.Mulla ku oli ihan normi farkut jalassa ja sit ku tää maha ei tosiaankaa oo mikään valtava.Ihan suoraan kasvanu eteenpäin.

Mä kyllä yleensä nukun yöni hyvin,vaikka vessassaki käyn,ni nukahan samantien uudestaan.Viime yönäki heräsin ekan kerran puol viideltä.

Tosi kiva ku tekevät tos ihan meidän tontin reunalla harvennushakkuuta.Tänäänki piti viis minsaa oottaa,et pääsin kotoota pois.Voi setä parkoja,jos mul on hermot tiukoilla kotoo lähtiessä,saattavat kuulla kunniansa.Suht nopeestihan ne saavat ton mehtäkoneen pois,mut entäs sit ku tekevät kuormaa autoon.Pitäs varmaan käydä valasemassa,et siihen kahtoen tukkiivat tien,et jos synnytys alkaa ja on jotain ongelmia,ni tänne on sit kans ambulanssin päästävä!

Tämmöstä tällä kertaa!

Vimpula ja hormoonihiiri 33+3
 
No niin sit ollaan ihan yksikseen kotosalla. Outoa.... ihan hiljaista. Tänään pidän oikein herkkupäivän, saanpahan tehdä just sitä ruokaa mitä mileni tekevi. Kävin ostamassa kanaa ja nuudeleita ja kaikkea kasvista sekaan, jam, jam :p Ja huomista painoa ei tarviis itten neuvolassa yhtään ihmetellä.

EI meidään synnäriltä kyllä saa tuttia, kun tää on tuo luomusairaala, joten otan oman tutin kyllä mukaan. Tuttipullojakaan täällä ei ole vaan viimeksikin tyttöä hörpytetttin mukista.

Hyvä muistutus rintakumeista, täytyy pakata mukaan, mulla meni ainakin viimeksi rinnat ihan verille ja lapsi ei saanut kunnon imemisotetta ilman kumia. No loppujen lopuksi mulla ei silloin alkanut se maito kunnolla nousemaankaan ja tyttö oli pullo tyttö n. 1 kk eteenpäin. Mutta oikein hyväksi ja terveeksi niinkin on kasvanut.

Ja tervetuloa Mamma =) :flower:

viivin ja kaveri 35+4
 
Taas täällä ;)

Kiva saada e-pohjanmaalaisia lisää joukkoon,että tervetuloa mammalle =) Ei taideta olla synnärillä ihan samaan aikaan. Odotan innolla näkeväni sen uuden synnytysosaston. Jos sitä sitten kerkee ihailemaan :whistle:

Sanna: Minä sitä tyttöä sulle olen kaavaillut :D Kiva,ettei mun mietteet ole mennyt ihan "puihin" jos kerran muutkin ovat mun kanssa samaa mieltä =)

Löysin eilen muutaman mun vauvakuvan. Mullahan ei montaa kuvaa itsestäni ole :( Äidillä tietty on muutama kuva,mutta ei niitäkään liiaksi ole. Eikä multa ole säästynyt kuin pari ihanaa villamekkoa vauva-ajoilta. Niin noista kuvista tuli pakosta mieleen,että jos meille tuliskin tyttö niin oisko se mun näköinen... Että kaikkea sitä tuleekin mietittyä :)

Koko aamupäivän/päivän tossa siivoilin ja menin ees taas niin kyllä vaan alkoi alapäässä tuntumaan :whistle: Eli luultavasti mulla samaa vaivaa mitä muutkin täällä valitelleet. Lepäilin tossa sohvalla hetken aikaa niin helpotti.

LilliM
 
Neuvolakuulumisia:

Paino: 750g/vko
Turvotus: +
Paineet: 122/80
Pissa: puhdas
Hb: 125
Sf: 30
Syke:135
Liikkeet:++
rt

Olipas joo neuvola reissu! Lähin ukon ja veljen vanhalla romulla työautolla neuvolaan,kun meijän oma auto on vähän epäkunnosa. Ensinnäkään näytti että en pääse sillä liikkeelle ja voi juma että oli raskas ratti! Ja eikus sitten poliisit kiinnitä huomiota tähän mun menoon ja pysäytä..eikä autossa tietenkää ollu rekisteriotteita eikä mitää. Nii ne puhallutti :LOL: ja tarkasti kortin ja kyseli että kenenkäs auto tää nyt sit onkaa..voi jessus sentään! vähän mä tärisin ja olin paniikissa,siitä seurauksena alko vielä supistaa siinä poliisiherrojen läsnäollessa nii koita siinä sitte olla asiallinen.vitsit..

Ite neuvolassa oli kans ihan hirmu ahistava käyä,oli joku mun ikänen neitonen sijaisena ja mä en osannu ollenkaa sen kaa jutella,sit vaa ärsytti ku se alko kyselee meijän kotitilanteesta,ihan niiku mä prkl jokaiselle haluaisin sitä alkaa selventää..

joo,no lähin sit kauppaan sieltä neuvolasta ja vähän aikaa vaan ehtiin kierellä ja katella siinä nii alko supistaa. oli varmaa näky ku nojailin ostoskärryihin :LOL: no sain ostokset kuitenki tehtyä,ja en taas ajatellu et oon yksin ja ei kannattas hirveesti sitä tavaraa kerätä.Ei tarvinu ku kassit kantaa autoon nii kävi masuun kipeesti.siihen päälle vielä se prkleen autolla veivaaminen nii onpas nyt nii kiva olo ku kotiin pääsi,eipä tarvi tehä muuta ku maata.oli muuten tasan viimene kerta ku lähen yksin mihinkää.

jooh,no sain onneksi ruuan uuniin,ja tässä sit oottelenki ukkoa ja velipoikaa,että millonkas saapuvat töistä.

Sanna Onpa hyvä että vihdoin sait sen saikun,ois kyllä ollu hullua sua vielä töissä pitää!

nyt lepäämään,masuun sattuu.. :(

miiku 32+6
 
Uudet kirjattu etusivulle, toivottavasti meni oikein, yv:llä iskekää palautetta heti kun jokin on väärin :D

Laittelin (tai siis mies laittoi :) ) dvd soittimen makkariin kun meidän sohvat on menny huonoksi ja siinä saa selkänsä ja lonkkansa nopsaan kipeeksi, niin saa kattoa löhöillen nyt dvd:itä...no niinhän siinä sitten kävi löhöillessä että minä nukahin :D oli kiva saada välillä nukutuksi päiväunetkin kun nuo yöt alkaa oleen rikkonaisia...

Soitin sille meidän isännöitsijällekin siitä ikkunanvaihdosta, jos ne vois aloittaa meidän asunnosta, niin sanoi että laittaa lapun, ikkunat kun vaihdetaan vkolla 42-43 niin ei oo tietoo joko on vauva vai ei, ja sanoi vielä laittavansa siihen et ilmoittavat jopa tarkemman päivän sitten. me kun asutaan c-rapussa niin menis varmaan tuon vkon 43 loppuun muuten...toivottavasti ei ois vielä vaavi silloin syntynyt niin ois helpompaa...

Selkä alkaa taas juilimaan tässä koneella istuskellessa...sitä se teettää kun röhnöttää :LOL:

Tuntuuko muista että masu ois tipahtanu alas? Musta tuntuu et täällä ois jo tipahtanu, tarkemmin näkee sitten kun otetaan uusi masukuva tuossa kuhan kerkeää ja lääkärineuvolassa maanantaina...

Masun pinkeydestä on puhuttu: mulla kyllä tuntuu tuo masu niiiiiiiin täydeltä että tuntuu mahdottomalta että se vois vielä kasvaa.. ja huomasin tuossa että tämän raskauden ensimmäinen raskausarpikin ilmestynyt oli tuohon navan viereen...mä kun toivoin et uusia ei tulis kun oon esikon jäljiltä kuin pystyraitaviivaa vain...nyt vain ahkeraa rasvausta niin jos se auttaisi.

Sairaalan tuteista ja tuttipulloista: Kyssissä ainakin on noita kertakäyttötuttipulloja ja tutin saa sieltä lainaan...

Perfekta ja hattivatti 34+5
 
Olipas sulla Miiku reissu. toivottavasti lepäily nyt auttaa ja menee kivut ohi :hug:

Mulla on sellanen v***tus käyrä päällä nyt. Olen reilun vkon varmaan pyytäny tota prkl:n äijää tiskaan ja siivoon ja et laittas tavarat paikalleen eikä heittelis pitkin poikin, mut ei.. Mun oli sitte pakko äsken tiskata kun koko kämppä haisee ku tiskiä on vaikka muille jakaa. Ja roskat siihen päälle vielä. joo joo, hän vie tänään ennen ku lähtee töihin.. Jos toi sen asenne ei taas ala pikku hiljaa muuttuua niin se on hei hei sille sitte eikä ole enää takasin tulemista.. Jos ei kerran nytkään voi auttaa vaikka tietää etten saa mitään tehdä niin pitäskö mun sit viel ku vauva on niin hänenki kaikki paskat korjata. EI TODELLAKAAN!!

Ei voi äitiäkään pyytää apuun ku sillä on polvi tulehtunu eikä edes asu täällä.. Enkä oikeen nyt viitsis kavereitakaan "vaivata" sillä et tulee tänne siivoon/tiskaan..

Joopa joo..Meen varmaan nyt sohvalle makaa ku selkään polttaa ja mahaan sattuu..

S&N 32+5
 
Sanna: auttaisko tuohon miehen käytökseen se et pakkaisisit "roskina" ne tavarat eteiseen mitkä lattialla lojuilee...luulis jo sitten tajuavan... mä nalkutin miehelle ja laittelin se tavarat hukkaan niin johan alkoi tavarat löytää paikkansa...koulutus se kaiken a ja o...riippuu sekin tietty mieslaadusta, onko koulutettavissa...sano sille et jos ei ala tulemaan apua kodin hoidossa (varsinkin kun siulla suppailee) niin sitten ois tervemenoa... meillä mies onneksi auttaa enemmän kuin voisi toivoa, joten en ole joutunut nalkuttamaan nyt...

Ja kuten kaikki huomaan, ei minulla tänä päivänä tunnu taas elämää olevan :LOL: :LOL:
 
juu... tuntuu että kämppä on räjähtänyt :LOL: Meillä mies lähtee töihin aikaisin ja taikaisin tulee yleensä 19-20 aikoihin, jolloin onkin sit jo niin väsy ettei jaksa mitään tehdä. Ymmärrän kyllä hyvin... mut kiva tässä sotkujen seassa on makoilla. Pikkuneitimme kantaa kamojansa ympäri kämppää, vaate/tiskivuoret kasvaa :headwall: ja siinä sitten stressi... kamalan näköstä!!! Mut pakko tässä on levätä ettei joudu sairaalaan sisälle... :ashamed: Vähän tulee turhautunut olo kun ei oikein mitään pysty tekemään ja pikkuneiti pyytää koko ajan leikkimään... aikansa kutakin pakko vaan jaksaa :headwall: Makoilu/lepäily on muuten yllättävän vaikeaa... luulis sen olevan helppo homma :LOL:

Mitä kaikkea muuten teillä on lääkärit kieltänyt tekemästä, kun supistelee kovasti / kipeästi... itelleni kun on vaan sanottu että lepäile... ei mitään tarkempia ohjeita. :wave:
 

Yhteistyössä