*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Ihanan näköisiä kakkuja oot jaksanu mamina väsätä. Oi oi,kylläpä rupes tekeen mieli kaikkee herkkuja taas =)

Jännä kyselit väsymyksestä. Kyllä tosiaankin on tullu takasin tämä armoton väsymys. Ihan sama nukkuuko vai ei, koko ajan väsyttää silti. Mä oon kanssa yrittäny urhoollisesti ulkoilla, mutta kun kotia tulee, niin jo silmät alkaa lupsua. Mulla monesti oikein silmiä kirvelee, kun niin ovat olevinaan väsyneet, vaikka olisin just heränny =)

Nyt ylös, ulos ja lenkille.

Nasuli ja "Veeti" 37+4
 
Tänään neuvolassa
Painoa tullut 400g/vk
sf-mitta 37cm
Vauva ei siis ole laskeutunut ja kiinnittynyt. Hoitajakin sanoi, että ahdasta alkaa olemaan. Ylöspäin ei ainakaan mahdu enää tulemaan, kun on aivan kiinni kylkiluissa. :LOL: Ihmekös tuo, että närästää ja oksettaa.
Saas nähdä, minkäkokoinen napero on tulossa. Ei tää ainakaan tunnu kauheesti pienemmältä, kuin edellisetkään. Mikäli menee yli, niin toivottavasti sais lääkäriajan heti alkuviikosta, et sais jonkinlaista arviota. Tuo kuopus otti jo niin koville, että siitä isompaa en ainakaan haluais punnertaa ulos. :)

Mulla nuo masennukset ja v.....tukset helppaavat aina viikonlopun jälkeen. Mul on jäänyt tuosta parisuhteesta sellainen trauma, et vaikuttaa vieläkin. Sitä, kun jännitti yli 15 vuotta jokaista viikonloppua, niin vieläkin huomaa, että normaalistikin nukkuu viikonloput huonosti ja sisäinen kello herättää aina baarien sulkeutumisen aikaan ja muutenkin herää pieneenkiin ääneen, kun aina piti jännittää, lähteekö toinen juomaan, kun muut menevät nukkumaan. Saunominenkaan ei rentouttanut, kun toinen sai siitä tekosyyn ottaa "muutaman" saunakaljan ja sitä myöden mopo karkasi käsistä.

Nykyään olo paljon rauhallisempi ja jostain syystä isukki viettää aikaa ja osallistuu lasten elämään paljon enemmän, kuin asuessamma yhdessä. :)
 
Czarinalle onnea matkaan polikäynnille :)

mamina Mageet kakkuset olet kyllä kyhäilly :) Ihan kateeks käy.. minä kun olen tämmönen peukalo-keskellä-kämmentä-leipuri.. juuri mikään koskaan onnistu :) Nyt sain kyllä onnistuneet moccapalat tehtyä tuossa viime viikolla :) Mutta synttäritäytekakkusia en varmaan arvais ees alkaa tuherrella.. mettään menis kuitennii! :)

On tämä odottelu sitten pitkäveteistä... :( Väsyttäis vaan kaiket päivät, mutta ku ei nyt nukkuakaan voi 24h/vrk.. :) Menee samalla kaavalla tämä arki, aamupäivästä kun nousee, niin tässä koneella tulee jumiteltua muutama tunti.. sitten vähän kotihommeleita. Sitten kello onkin jo iltapäivä ja koiran kanssa pidemmälle lenkille ulos.. ja sen jälkeen saakin alkaa laitella ruokaa, kun mies tulee töistä! :) Sais alkaa nyytti syntymään, niin sais vähän vipinää tähän arkirutiiniin.. edes hetkeksi, kun kaipa siihen vauva-arkeenkin sitten rutinoituu aikanaan :)

Mukavaa päivää kaikille.. :)

Mecu&Möhö 37+3
 
huomenta!
Jännä; venyttely sallittu ja jopa suotavaa! eli varsinkin isot lihakset on hyvä venytellä ettei sitten kramppaa synnytyksessa, mammajoogassa tehdään pitkiä rauhallisia venytyksiä. kannattaa vähän lämmittää lihaksia tietty ensin eli vähän vaikka siivousta jos ei muu "kyykkyhyppy" kiinnosta :)
samoin lantion pyörittelyä suositellaan - supistuksien aikana jopa helpottaa sellainen liike (kuulemma!) muistathan kuitenkin että mitään ei saa tehdä väkisin että tuntuu pahalta, venytyksissä tietenkin lihasten kireyttä p0oistaessa saa vähäsen lempeästi sattuakin..
nyt vauvanvaatteet pesty ja viikattu lipastoon, vähän vielä lakanan silittelyä yms. sitten vauva-asiat valmiina! mamman asiat tosi pahasti vaiheessa, kaappien raivaus aloitettava että saisi vähän lisää tilaa kaikelle!! :(
ja ei kun hommiin.. eli palataan :wave:
 
LEP
Mua taas ei väsytä yhtään. Päinvastoin... Öisinkään unta saa ja kokoajan jotain haluisi tehdä, mutta kun ei vaan oikein nyt sitten voi niin heilua. :/ Tuleeko mulle sitten synnytyksen jälkeen joku väsymys, kun muilla se on nyt? :LOL: Huomenna ois ollut neuvolakin, mutta siirtyi keskiviikkoon , kun terkan lapsi on kipeenä. Mietin vaan että mitenhän mä sinne menen, kun mies töissä autolla ja mä yleensä kävellyt sinne. Mutta nyt vaan kun ei paineiden takia saisi rasittaa kamalasti itseään ja sitten vielä nää nivuskivut haittaa menoa. :whistle: Varmaan jollain taksilla mentävä tuollainen matka! :snotty:
 
Täällä on nyt Vantaan Flamingo reissu takana ja onneksi ei synnytys alkanut vaikka kävelin pitkin Jumbon käytäviä monta kilometriä, kun muut lillui kylpylässä. Nyt sitten on koettu keskellä yötä alkanut palohälytys (la-su välinen yö) klo 2.35 alkoi ja kesti 03.10, kun yökerhoon oli tullut puhelinsoitto pommiuhasta....meillä pikkumiehelle nousi yli 40 asteen kuume, kun hampaat tulivat alaikenistä läpi ja samalla ripuloi x 3 HE HEEEE!! Eipä paljoa naurattanut, kun valvoin yli 3 tuntia sinä yönä.....

Huomenna verikokeet ennen leikkausta ja pissa puhdas sekä verenpaineet olleet ok! Tänään tulee täyteen tasan 38v. ja en näköjään saanut vauvaa vielä synttärilahjaksi :heart:

Meinasin tänään saada HALVAUKSEN kun poika sai kaadettua Ikean cd/dvd hyllyn päällensä tosi korkea hylly, mutta onneksi oli lelukori siinä alla sopivasti niin hylly kaatui sen korin päälle ja sain napattua pojan sieltä alta vahingoittumana :| mutta kaikki levyt lensivät ympäri kämppää...no niistä viis...

mamina upeita kakkuja!
Kisse ja Hipsukka 38+4 :heart:
 
Paljon Onnea Kisse eilisen syntymäpäivän johdosta :D Meillä kans jännätty, että syntyiskö poika isänsä syntymäpäivälahjaksi 15.11, mutta sitten toisaalta mukavampihan se ehkä onkin, että on jokaisella ihan ikioma syntymäpäivä :) Hyvä, että ei käynyt lapsoselle kuinkaan hyllyn kaatuessa. Onneksi noita kalusteita voipi uusia jos tarve vaatii.. aina pääasia, ettei tule mtn henkilövahinkoja.

Nyt on täällä heiluttu 2h imurin, mopin ja rätin kanssa.. josko alkais olla taas siivoukset - ainakin tälle päivää tehtynä! :) Seuraavana vaatis huomiota tuo koiruus, tossa siihen malliin kattelee, että "jokohan kohta mennään lenkille!?" :) Niin, ja sitten alkaakin ruoanlaitto-operaatio, mies kotiutuu 17 aikaa.

Saa nähdä miten saa tämä rouva ittensä huomenna ylös sängystä.. kun kummityttöä lupauduin mennä aamusta vahtimaan, että vanhemmat pääsevät menoillee ilman tyttöä :) Täytyis heille joutua aamusta 8.30.. *apua* Nooh, tänään sitten kömmitään yöpuulle heti 21 jlkn, niin ehtii nukkua "sopivasti" ennen herätystä! :)

Joops, josko tota pesukonetta menis ihmettelemään.. jos se on jo valmis, niin ei muuta kun pyykit narulle ja sitten koiralle pantaa kaulaan ja pimenevään syyspäivään ulkoilemaan!

Jaksuja kaikille.. :)

Mecu&Möhö 37+3
 
Juuh, se armoton väsymys on tullu tosiaan takas...jo aikaa sitte. en mäkää yleensä koko päivää pysy hereillä.

Czarinalle onnea polikäynnille!

Kisselle onnea synttärien johdosta ja toivottelen samalla onnea sinne leikkauksee, eikö se ollu tällä viikolla?

Huomenna neuvolaan...jee, pitkästä aikaa.
Nyt täytyy lopettaa tää kirjottaminen, väsyttää niin paljon et on vaikeeta pitää ajatukset koossa. :wave:
 
Suuret synttärionnittelut Kisselle!! :flower: :flower: :heart: vielä se (vauva) kerkee tulla jos oikein pistät tuulemaan:D Apua miten lähellä "siun päivä" on=)=) jännittääkö yhtään? jos et ite jännitä niin mie varmasti oon hyvä sijais-jännittäjä:D

josjos, tosi ikävää että et ole päässyt vielä eroon vanhoista ilkeistä asioista, vaikkakin varmasti 15v jättää niin pysyvät jäljet, et liekö koskaan unohtuu alitajunnastakaan täydellisesti..? Tollanen heräily jne, on tosi inhottavaa, mie heräilen puolestani siks (miehen ollessa juomassa) kun oon sellane kanaemo, et huolehdin tahtomattanikin et kaikki menis ok.. ja hänellä on 'joskus' tapana vetää ihan överiksi..--sillon pelottaa et pääseekö kotiinkaan ja kyttään kelloo tunnin välein heräillen...:/
Himpun verran iso tuo siun Sf-mitta, voin vaan kuvitella miten korkealla mahaasi kannat.. miula maksimi mitat taitaa olla 34cm..

Järkyttävää et kello on vasta neljä ja ulkona alkaa olla ihan pimeetä!!!!! |O

*M* ainiin ja kiitoksia kakkukehuista:) kieltämättä tuli itsellekin hyvä mieli onnistumisesta, mutta kyllä oli hommaakin synttäreiden järkkäämisessä :eek: :LOL:
 
Huh,mikä päivä.Väsyttää,päätä särkee,huono olo.Nälkä on vähän väliä mutta jos jotain syö, niin meinaa oksu lentää. Mikähän mielialan vaihtelu päivä tämä on myös ollu. Välillä oon ajatellu malttamattomana että syntys jo vauva että pääsis sitä hoivailemaan, sitten kohta onkin iskeny jo pakokauhu,että ei herranjestas sentään..enhän minä osaa mitään tehä koko vauvalle!! Pysys vaan mahassa vielä vaikka 5 viikkoo. Ja synnyttääkin pitäs..ei onnistu. Minä menen lakkoon nyt. :headwall:

Ehkäpä pienet torkut ois nyt paikoillaan..

Sekaisin mennyt Nasuli ja vave 37+4
 
Nasuli ihan samanlaista vuoristorataa täälläkin mennään.... :/ Välillä on ihan sellainen olo että tulis jo, mutta seuraavassa hetkellä otetaankin takapakkia ja meinaan perua koko synnytyksen.... Vaikka taitaa tässä vaiheessa olla vähän liian myöhäistä ;)

Ei kyllä kuitenkin mä haluaisin sen vauvan jo syliin. Maha alkaa olemaan tosi iso, mullakin SF oli viimeksi 36,5 ja väittävät sen olevan jo ainakin vähän laskeutunut...! Että kuinkas iso vauva tuolta tuleekaan..? :eek:
Lisäksi kaikkien kommentit; ootpa sä iso! Eihän tohon uskalla koskeakaan jos se vaikka räjähtää! Miten sun maha on noin iso...! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Vähän alkaa tympimään. Ja lisäksi jos tää vielä menisi yliaikaiseksi, siihen päälle ne; joko? Eikö vieläkään? -kommentit.. Sit mä kyllä
:'( :( :$ :'( |O :'(
 
Terkkuja äpkl:lta!

Vauva ei todellakaan näytä rauhoittuvan ton kasvun suhteen, kun nyt painoarvio oli jo 3800g. Eli olisi kasvanut n. 700g/2vk :eek: :eek: :eek: Tällä kertaa tosin oli eri lääkäri, mutta kuitenkin! Nyt sitten varattiin uusi aika 2vk päähän eli just lasketulle ajalle. En kyllä ihan tiedä miten saan tollaisen jättiläisen punnerrettua ulos ehjin nahoin, mutta nyt yritän vain saada vauvan liikkeelle kovalla siivouksella, pupuilulla ja venyttelyllä. Sauna jäi tästä normaalista kolmesta "ässästä", koska en erityisemmin pidä saunomisesta.
Jännä Mullekin sanottiin mammajumpassa, että venyttely on erittäin sallittua jopa niille joille lääkäri on määrännyt liikuntakiellon. Eli pienet venyttelyt lihaksissa pitää paikat vain vetreänä ja ehkä se kipukin hellittää, kun paikat pehmentyvät venytyksessä.
Mamina Upeat kakut olit kyllä leiponut. Heti alkoi tekemään mieli kermakakkua ja kaikkea muuta makeeta. Mutta nyt täytyy pysyä kovana sillä painoa on tullut jo ihan riittämiin sekä minulle että vauvalle. :$
Kisse Olipa teillä tapahtumia kylpyläreissussa. Ja, onneksi teidän lapselle ei tapahtunut mitään vakavaa ton cd-tornin kaatuessa!
Väsymys Mua ei onneksi ole vielä alkanut väsyttämään. Pikemminkin päinvastoin. Ei tee yhtään tiukkaa olla hereillä keskellä yötä ja sit taas herätä miehen kanssa syömään aamupuuroa klo 6.00 aamulla. Saas nähdä kauan tätäkin kestää ja rankaiseeko elimistöä mua kohta järjettömällä väsymyksellä. Vähän jopa harmittaa, kun on niin paljon energiaa, mutta vatsa estää jo suurimman osan tekemisestä.
 
Veijari, laitahan masukuvaa tulemaan jos kerta NIIIIIIN isoksi siuta sanovat:) mie haluun nähä aina kaikkien viimesillää olevien masuja, kiva vertailla:)

Teho, hui, johan on kokonen..!!! :eek: Noo miula on keskiviikkona nla-lääkäri, katotaa minkä arvion mie saan.. Isolta ainakin tuntuu!

Nasuli, teillä on viel ilkeempi tilanne sit kun meillä:( anteeksi jo etukäteen jos oon liian utelias, mut etkö sie itse haluaisi/pystyisi muuttaa sinne missä miehesi on töissä?

Maidon eritys olisi kysymyksenä näin maanantai-iltana, eli tuleeks muilla maitoa/ tai sitä kolostriumia (vai mikä olikaa)? Miula on nyt kasvanut rinnat selkeesti, ja maitoakin heruu välillä, etenkin jos vähän puristelee..:)D) Aiemmin tän raskauden aikana ei ole rintojen koko muuttunu miksikään, nyt vasta..:)
 
pitääpäs tulla äkkiä kirjottelemaan.

tuolla aikaisemmin oli juttua että miten sairaalaan jos lapsivedet menee.täällä annettiin se ohje että jos ennen 36 viikkoa menee lapsivedet niin silloin makuulla sairaalaan koska vauva on vielä niin ylhäällä että kun tipahtaa alaspäin niin napanuora voi jäädä puristuksiin ja vauva ei saa happea.mutta olen kyllä miettinyt että miten nyt kun mulla vauva ei ole juuri laskeutunut vieläkään että eikö nyt tarvi mennä makuultaan.vai onko vauva jo sen verran kasvanut että se ei niin paljon "tipahda".

vauva sais jo tulla ulos.oli tulossa liian aikasin ja levossa piti olla ja nyt kun saisi tulla niin ei juuri mitään merkkejä.muutama supistus päivässä.eden pitkä mönkijäreissu ei aiheuttanut mitään.tylsää.ei sitä turhaan sanota että odottavan aika on pitkä. :/

ja sitten erittäin mielenkiintoisesta aiheesta.elikkäs onko kenelläkään muulla "kaasuvuotoja"? mulla kummastakin päästä.röyhtäykset maistuvat kanamunalle ja kuulemma haisevat pahalle.itse en haista mitään.niitä on tullut jo melkeen kaks viikkoa ja yöllä kun nousee istumaan ne ovat niin kovaäänisiä että säikähdän että mieskin herää. :) ja toisesta päästä tulis kans melkeen jatkuvalla syötöllä.vaikeuksia olla ihmisten ilmoilla kun aina saa piättää. :LOL: täällä oli näistä aiheista jo keskusteltu joten päätin liittyä mukaan.

nyt joulukorttien tekoon.

hyviä vointeja! :)

suklaapahkina ja maha-asukki 38+1
 
Mamina mun ei oikeastaan tartte laittaa kuvaa tulemaan, riittää kun selaa yks tai kaks sivua taaksepäin ja katsoo sun masukuvaa! :) Ajattelinkin kun sen tuonne päivitit, että onpas samanlainen.

Takaa ei näy että raskaana olis, mutta auta armias kun kääntyy :D Ehkä hitusen voi olla isompi mun masu kuin sun, kuvasta vähän hankala sanoa. Mikäs sun sf-mitta onkaan nyt ollut? Mulla oli tosiaan tasan 38 viikkoa ja 36,5. Taas olisi torstaina neuvola, mutta jotenkin toivon ettei tartteis mennä ;)
 
suklaapähkinä :LOL: anteeksi, mutta nää meidän jutut on varmaan tosi herkullisia muiden (lue; muiden kuin raskaanaolevien) mielestä!!! Röyhtäisyistä en tiedä, mutta pakoputki on toiminut kyllä koko raskauden ajan paremmin kuin koskaan. Hävettää välillä kun kylkeä sängyssä kääntää.. Onneksi on tuttu mies vieressä :p
 
Mamina: Mietiskelin jossain vaiheessa sitäkin,jos minä olisin muuttanut miehen paikkakunnalle. Mutta mulla on täällä koulu vielä vähän kesken,ja sen jatkaminen toisella puolella Suomea ois aika hankalaa. Ja mä muutin täällä isompaan asuntoon,jotta mahdutaan täällä kaikki kolme sitten aikanaan asumaan, miehellä on pieni kaksio, joten ahtaaksi kävisi meille + kolmelle kissalle =) Näin siis helpompaa kuitenkin,että mies muuttaa tänne,vaikkakin se nyt näyttää ottavan aikaa.No,eiköhän nää asiat joskus tästä järjesty =)
 
Lapsivedestä vielä, et kaikkein tarkimman neuvonhan saa kun soittaa sit synnärille ennen ku menee, et vedet meni, mitenkäs päin pitäs lähtee tulemaan=)

Veijari, miula on nyt ollu 33cm toi Sf-mitta (rv34+3 ja viel 36+5:kin, koska on nyt laskeutunutkin jo tosi alas), makuultaan ollessa maha pääsee vetäytymään tonne piiloihinsa:D Saa nähä mitä lukemia lääkäri saa sf-mitasta keskiviikkona. Se painoarviokin kiinnostaa paljon ku työ muutkin ootte saaneet:D
 

Yhteistyössä