*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

paikalla myös!

kirjotin äsken ja tuli kaks kertaa ja toisen poistin ni lähti kumpiki.plääh...

pamppis toivottavasti en enää enneunia.vaik alan kyl pikkuhiljaa uskomaan että ei tämä ulos omin avuin tule.eilen supisteli pienesti koko päivän ja sitten sängys tuli kaks kovempaa supistusta ja siinä sit oliki.aina tulee 2-3 kovempaa supistusta ja sitten loppuu.onneks on nuita apukeinoja ja toivottavasti tämä ei oo niin itepäinen että ei käynnistämälläkään tule.hullua ajatella että ens viikolla viimestään meillä on vauva.pääkään ei oo enään ihan niin hajoamispisteessä kun tietää päivän suunnilleen milloin tulee tapahtumaan jotakin.

nyt vähäks aikaa vielä nukkumaan!

s ja p 41+2 (empä aatellu koskaa että näin pitkälle mennään)
 
Täytyy tulla nostelemaan meidän pinoa, kun vajotaan jo niin alas. Ei kai meitä vauvattomia täällä enää kovin paljon ole. Täälläkin yön saldo 0 supistusta. Ajattelin sitten lähteä ostamaan viimesiä joululahjoja tänään, kun ei kerran mitään tapahdu kuitenkaan. Joulukortitkin olin alunperin ajatellut teettää vauvasta, mutta nyt piti siitäkin luopua ja väkertää itse kortit. Kukapa olisi uskonut, että näin kauan menee. Onneksi sentään käynnistävät, muuten tässä alkais jo jännäämään, syntyykö vauva ennen joulua. Joka tapauksessa aika pienen kanssa sitä saa jouluna lähteä reissuun, ei kauaa ehdi kotona totutella. Suunnitteleeko muut jakautumattomat vielä joulua muualla kuin kotona? Me ollaan suunniteltu siis mun porukoille menoa.
 
Uuupppis, oltiin taas pudottu..

Täällä on tänään oikein vuosisadan tututus meneillään.. Ärsyttää tää oma kömpelö olomuoto, toi neiti vaan kiukuttelee eikä enää edes pue tai syö ite! Ja ukoltakaan saa mitään sympatioita, vitsailee vaan, että kyllähän toi perinteitä noudattaen sitten 1,5 viikon päästä syntyy! Kantas ite tällästä etureppua! HUOH! :kieh:

Kunhan minä tästä mahastani pääsen ja voimia taas riittää, niin tässä huushollissa alko uus elämä! Äiti määrää! :LOL: Oikeesti, nyt alkaa vaan ole niin luovuttanut olotila, että en jaksa enää välittää vaikka täällä olis atomipommi räjähtänyt!

Mut juu, taidan lähteä päiväunosille, jos se vähän parantas oloa. Taino eipä niillä unilla tästä mahasta eroon pääse.. Vissiinkään? :|
 
Onnea Nasuli85 ja Funkymama08 pikkuisista :heart:

Mulla oli tänään neuvola, vauva on kiinnittynyt ja painoarvio 3700-3800 grammaa. Mutta eipä taaskaan tullut supistuksen supistusta kun kävelin neuvolaan ja takaisin, vaikka yritin pitää kunnon vauhtia yllä :)

Perjantaina saan soittaa äitiyspolille ja tilata ajan yliaikaiskontrolliin, joka olis sitten ens viikon keskiviikkona eli rv 41+5. Toivon kuitenkin että vauva haluais tulla maailmaan jo ennen sitä...

Mulla on ylävatsassa tosi kipeä kohta, en saanut yölläkään kunnolla nukuttua kun siihen aina välillä koski tosi ikävästi. Terkkarin mukaan se johtuu siitä, että vauva tunkee pyllyään ja potki siihen kohtaan eli siihen on tullut pieni revähtymä :eek: Tosi kiva kun selkä on ihan p**kana ja nyt sitten vatsaakin koskee, odotan tosiaan että pääsen näistä kivuista ja säryistä eroon...
 
ompas täällä tosi hiljasta...

joku kyseli joulun vietosta.meillä olis tarkotus mennä miehen porukoille jos vauvalla ja itellä on kaikki kunnossa.hirveesti ei vaan kiinnosta lähtiä pienen vauvan kans.matkaa yhteen suuntaan 400km.ja en tuu oikeen toimeen miehen vanhempien kans.tai on ihan hyvät välit mutta en vaan osaa olla niitten kans.ja sitten on ensimmäinen joulu pois kotoa. :/ mutta jospa se jotenki menis. :)

pakko lähtiä käymään kaupassa kun jääkaappi taas vaihteek on ihan tyhjä.ja meinaa nälkä tulla. :p
 
metsaapila:Me vietetään eka kertaa aatto ihan kotosalla.Mua ei oikein houkuttele mihinkään lähtö 2 lapsen,2koiran ja lahjojen kera.Ois hirvee miettiminen kellon kanssa..koska syödään,entä sauna,sitten pukki yms.Kotona voi puuhailla omaan tahtiin ja väsyneet lapset laittaa suoraan petiin,ilman mitään automatkoja yms rumbaa.
Eli jopa mäkin pääsen ihan vaan nauttimaan siitä jouluaatosta =)

Sain käytettyä aikaa tuolla kaupoilla jopa 4tuntia.Osa ostoksista unohtui kauppaan,eli minkäs voit kun ei toi pää oikein toimi enää :LOL:
Ihanaa,esikoinen lähtee tänään miehen vanhempien luokse.Ihan vaan varuiks jos vaikka huomena tai siis korjaan KUN huomena pääsen mahaa puskemaan ulos,niin ei tarvitse miettiä tytön hoitohommia lainkaan.
Mä oon kauhee jäärä,kun miehen vanhemmat meinasivat että tyttö on siellä sunnuntaihin saakka..on semmoset iän ikuiset pikkujoulut joihin he menevät tytön kera,sitten tuovat niiden jälkeen kotiin.Ja minä kun haluisin tytön jo aikasemmin kotiin..jos vaikka vauva tulee huomena pois yksiöstä,pääsisin pe kotiin niin totta kai haluaisin että tyttö on myös sillon kotona.Menis sitten sunnuntaina takasin miehen porukoille,kun mieskin lähtee toisen koiran kanssa johonkin kisoihin.Mutta minkäs mä teen jos kukaan ei ala tyttöä kotiin kuskailemaan,tuskin mäkään lähden vauvan kanssa autolla huruttelemaan pitkin kyliä.(Miehen porukoille ajaa meiltä n.20-25min),eli automatka ei olis kumminkaan mikään paha etappi!
Mutta joo mun pitää nyt tänään miettiä valmiiks jo kaikkiea mitä sanon,jos ne yrittää tunkea vielä huomena kotiin mahan kera!Lääkärikin sanoi että isomman vauvan kanssa se ultran koko arvio heittää enemmän kun pienen kanssa..eli entäs jos mulla just heittää ja tulee se 4kg tai yli?!?!Uskon kyllä että jos vetoan edelliseen synnytykseen niin tämä käynnistetään huomena tai sitte vaan jään istumaan sinne :LOL:

 
Täällä vieläkin yhessä koossa... :headwall: Oli läppäri huollossa ja siltä tiimoilta nettipimennossa eletiin.

Eilen oli vika neuvola. Maanantaina kuulema ois hyvä soitella aikaa yliaikaiskontrolliin... *huokaus* vielä ku osais päättää, pitäskö soitella tuota aikaa Naikkarilta vai Tammisaaresta.
 
:wave:

Pikainen tervehdys! Meille syntyi poika 26.11. (viikkoja 40+4) kello 10:49 Pituutta 52cm, painoa 4060g ja pipo 37cm. Synnytys meni tosi hyvin, mutta sairaalassa olimme yhteensä 6 päivää ensin sokereiden ja sitten bilirubiinien takia. Ihana olla kotona vaikka imetys hieman takkuaakin... Myöhemmin lisää sitten kun ensimmäisen päivän tohina rauhoittuu.

TaneliKaneli & Axel 6pv
 
onnea vauvaantuneille! :flower:

eipä ollut muutakaan tekemistä ni keräilin tuolta listaa syntyneistä vauvoista...siis joista on tullut ilmotus ku mamina on ollut hakemassa omaansa...voi puuttua joku..

maisa-08 16.11 klo 01.19 poika 49cm ja 3570g
Pipsa-79 24.11 klo 9.21 tyttö 50cm ja 3855g
Äiti1982 25.11 klo 23.44 poika 49cm ja 2820g
TaneliKaneli 26.11 klo 10.49 poika 52cm ja 4060g
Nasuli85 27.11 klo 15.50 poika
Catherine 28.11 klo 3.36 tyttö 49cm ja 2905g
funkymama08 29.11 klo 5.22 tyttö 52cm ja 3470g
hippu-08 29.11 klo 23.51 poika 51cm ja 3570g
mamina 30.11 klo 5.51 poika 51cm ja 4170g
tietämätön 30.11 klo 18.01 tyttö 49cm ja 3200g

jospa ite sais olla seuraava listassa. ;) näyttää olleen viime viikolla sitte se ryntäys.ja näkyyhän tuo että hiljasta on.
 
HEIPPA!
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :)
Meidän pikkuinen tyttö syntyi suunnitellusti sektiolla perätilan vuoksi 24.11 klo 9.21. Painoa 3855g ja pituutta 50 cm. Kotiin päästiin lauantaina ja kaikki on sujunut mukavasti!!
 
Veijari Joo, mulla on listassa synnytyspaikkana Jorvi, koska olen käynyt siellä pelkopolilla ja vauvan koon takia myös. Mullakin on kahdella viime kerralla ollut tosi mukava n. 55v nainen. Tosi rauhallinen ja asiansa osaava lääkäri. Vain yhden kerran on ollut tosi tyly lääkäri. Nyt mä varasin ajan yliaikaiskontrolliin Tammisaaren sairaalaan eli sinne todennäköisesti menen/jään synnyttämään.
Enkuli Viitaten edelliseen viestiin niin mä meen 99% synnyttämään Tammisaareen ellei lääkäri sitten näe jotain lääketieteellistä estettä synnytykselle siellä. Kontrolliaika on varattu ma 8.12. ja toivoin, että voin myös silloin jo jäädä osastolle. Ainakin se kätilö puhelimessa sanoi, että lääkärit kuuntelevat myös äitiä tuossa tilanteessa. Minä ainakin meinaa valittaa oloani niin paljon, että heidän on pakko alkaa käynnistää synnytys. Tosin kyllähän se oli mukavampi jos kroppa itse tajuaisi lähteä työntämään tätä vauvaa ulos. :ashamed:
Paljon Onnea kaikille vauvaantuneille tasapuolisesti :heart: :flower: On varmaan ihana pitää pientä nyyttiä sylissä toisin kuin eräillä. Mä kärsin myös Minnihiiri68 mainitsemista vatsakivuista. Onneksi eilinen sauna sai aikaan sen, että mä nukuin yön tosi hyvin. Vain yksi vessassa käynti.
Kyllä tää pimeä ja sateinen keli saa mielen apeaksi. Mulla ei ole yhtään joulu fiilis, kun lumet suli pois tosi nopeasti. Olen yrittänyt laittaa vähän joulukoristeita ympäri kämppää jo ja kynttilöitä tulee poltettu ihan älyttömästi, että tulisi edes vähän joulusempi mieli. Onneksi huomiselle olen sopinut treffit kaverin kanssa ja torstaina menen työkaverin kaa lounaalle. Vähän actionia tähän tylsään odottamiseen. :)

Teho 40+6
 
pikanen moi :wave: ONNITTELUT VAAVESTA KAIKILLE!!!
pikaisesti siis manhishan kertoi että eka pv käynnistys meni pieleen ja otti pirusti päähän..noh sit sunnuntaina klo 11.00 1 tabletti kohdun suulle(tilanne siin vaihees vasta sormelle auki kaula kadonnu!!)noh vähän yli 12 soitin miehelle et tulis et supitaa kipeesti...oli paikalla klo 13,00 supisti kipeesti mut kuuma vesipullolla ja kirosanoilla mentiin ja kl 14.30 rupes jo itkettää...tilanne vasta 2 sormelle auki,,huoh,,no suostuivat laitaa saliin ja et puhkastaan kalvot...salissa vähäb yli 3 ja sit ooteltii et saisin epiduraalin ja mut legurii ei näkyny...satty kyllä ja kovaa mut en tienny kuinka pahax ees viel voi mennä ja luoja et pelkäsin..noh n klo 16.30 oltu salissa noin reilu 1h ni tilanne 4 cm auki ja lääkäriä ei vaan näy......noh tulee sit n.klo.17.00 ja saa epiduraalin laitettua n 17.40 ja sit mulle kerrotaan et noin 20 min niin alkaa vaikuttaa ja luoja mö odotin sitä et helpottaa ja mies pääsee syömään olin niin kioee ja väsy...

noh kätilö sanoo et kurkkaa nopee tulanteen...APUA 10cm nyt kamat kasaan tää syntyy nyt...mies ei sit saakaan lähtee..vitsi mua pelotti ja rupes heti kumoo epiduraalin vaikutusta ettei iske päälle ponnistaes..olipas kivaa et turhaa pistellään prkl..noh 17.50 oli pakko rupee ponnistaa(mä luulin viimeistään et kuolen)ja 18.01 eli 11 minsan ponnistuksella oli typy maailmassa....3200g ja 49cm täydellisyyttä!!!!ja sit tieto et oon ollu salissa hieman alle 3h..et nopeeta mentiin ja kätilö sano suoraan ettei ois ikinö uskonu et ensi synnytäjän kanssa käy näin..noh repesin aika pahasti muru tuli hartiat vinossa ja tikkejä tuli emättimeen.häpyhuuliin ja klitorikseen..et kipeenä ollaan ja kävely tuskaa..ihana hoitaa vaavia ja imetyskin sujuu hyvin kotiin tultiin kun neidillä oli ikää 47h mut nyt pussailee mun rakasta...laitan kohta kuvan viel tytöstä...niih ja ne tiedot vielä

shanti tyttö syntyi 30.11.08 18.01 rv 42+2
3200g
49cm
pipo 34,5

t äippä ja shanti!!2vrk
:heart:
 
tietämätön..kiva kuulla susta!!

huh..mä selvisin elävänä hammaslääkäristä..johan sinne menoa 12viikkoa venytin.. :whistle: siis rv32 asti..
reikä oli tosi pieni, onneks..ja selvisin ilman puudutuksia..kamala stressi oli koko toimenpiteestä. onneks on nyt ohi...perjantaina on sit kampaaja :D sinne meneekin mielellään, ihanaa..sunnuntaina on sit ristiäiset, tässä kotona, pienellä porukalla, vain kummit ja isovanhemmat..on tullut tässä melkein joka vuosi ristiäisiä pidettyä, niin nyt pidetään pienet vain.
tekis niin mieli lähtee shoppaan kun veronpalautukset tulee... :D
 
Palasin jo eilen maanantaina kotiin Hipun kanssa mutta vasta nyt ehdin tänne koneelle ilmoittamaan mitä sain aikaiseksi ;)

Lähdin la illalla sairaalaan katsottuani uutisvuodon , alkoi olemaan niin tukala olo. Kirjauduin sisään sairaalaan klo 22.45 kohdunsuu oli tuolloin 4-5cm auki ja siirryttiin suoraan synnytys saliin. Menin ammeeseen kellumaan masun kanssa ( piti sekin koittaa jos tämä viides jää viimeiseksi synnytykseksi). Kelluin ammeessa kun POKS !! lapsivesi meni n.23.45 ... hippu oli mennyt kakkaamaan lapsiveteen ja se oli vihreää :/ Kätilöt olivat laittamassa minua vielä sydän käyrille kun supistukset voimistuivat niin koviksi että pääsin juuri ja juuri kipuamaan pedille remmien päälle. Samassa tuli kaksi uutta voimakassa supistusta peräjälkeen melkein ilman taukoa.Alkoi ponnistuttaa ja 1 minuutin ponnistus vaiheen jälkeen maailmaan syntyi pieni tummahiuksinen "hippu" POIKA 29.11 klo 23.51 jolla pituutta 51cm ja painoa 3570g ja pipo 36,5cm

Hippu syntyi kasvotarjonnassa eli kasvot olivat ylöspäin.
Pikku kaveri oli myllännyt yksiössään niin kovin että oli saanut napanuoraan solmun. Mitään kivunlievitystä en halunnut; hengittelin rauhallisesti ja koitin pitää itseni rentona niinkuin aikaisemmissa synnytyksissäkin ja hyvin meni vaikka viimeiset supistukset olivatkin hurjia.

Eilen iltapäivällä tulimme kotiin ja hyvin maito nousee rintoihin. Pikkumies nukkuu ja syö.Neuvolantäti kävi jo tänään ja hipun paino vielä laskussa kun ikää vasta 3 päivää mutta luulisi lähtevän nousuun kun hippu tankkaa jatkuvasti.

Kutsu kuuluu ja maitoauto lähtee töihin =)

Palailen kurkkailemaan kuulumisia kun ehdin :wave:

äippä-75 ja hippu
 
Teho: Mäkin tahtoisin mieluiten siellä Tammisaaressa synnyttää, jos vain suinkin... mutta, mua pelottaa, että jos meen sinne yliaikaiskontrolliin, ni tuumaavat jotta istukan virtaukset ok ja lapsivettä riittävästi, jolloin saattaisivat käännyttää takas kotiin. Siksi vielä arvon, kun tuo naikkari kuitenki vaikuttaa semmoselta lapsitehtaalta, että tuskin siellä ainakaan käännyttäisivät enää takas. Muutenhan meillä tais olla aikalailla sama LA, joten taidettas osua kyllä samaan aikaan synnyttelemäänkin... ;)
(tätä menoa jos en käynnistykseen pääse, ni odottelen vielä uutena vuotenakin...).
 
onko taas lähtenyt porukkaa hommiin?

piti taas vähän itkiä ku siskolle kerroin että käynnistys on tiedos että ku ei tämä taho tulla pois täältä.taas tuli vaan niin semmonen väsymysolo tähän kaikkeen.supisteli tuossa jonkun aikaa ihan epäsäännöllisesti kipeitä jo mut sitten ne taas hävis.mutta jospa tämä täältä joskus. :/

väsynyt s ja itepäinen p 41+2
 
Moikka! huikkailen vaan pikaseen että ollaan jo kotona, mut voimat on vielä sen verran poissa, ettei oikein jaksa mitään :whistle: päivittelen pinoa varmaan huomenissa kuitenkin=)

Paljon tsemppiä muille että saisitte pian lähtee hommiin!!! :heart:
 
Moi!


Tietämätön & mamina, tehän nopeesti kotiuduitte! Vai joks tästä on niin monta vuorokautta menny (eiks molemmat synnyttäny sunnuntaina)?

Minä täällä vielä kokonaisena kökötän! Ei auta mikään.. Siivoiluja oon koittanut nyt hoidella pois, mutta niistäkin tuotoksena ainoostaan kipee selkä.

Muuten ihan sama, vaik olis ipana sisällä maailmanloppuun, mutta tää kömpelö olomuoto alkaa ahdistaa! :kieh: :kieh:

Aini mamina, oliks osastoilla henkilökunta millä mielin? Tarkotan siis ku niitä lehtikirjotteluja on ollu.. Kommentoiko kukaan mitään?

Tää pullero lähtee nyt ettimään iltapalaa!
 
Meidän pinossa on nykyään hiljaista... Aletaan varmaan olla jo niin lamaantuneita tähän tilanteeseen, eikä mitään uutta raportoitavaakaan ole. Onpa tullut pieniä vauvoja monelle. Ihana kuva Tietämättömällä! Aika hurja synnytystarina. Alko taas jännittää enemmän!

Mulla poltteli ylävatsaa tässä illalla ja veti mahan sekaisin, mutta nyt kun kaikki on tyhjennyt, on taas ihan normiolo, että ei kai auta kuin painua pehkuihin.
Hyvää yötä kaikille!

Rv kohta 41+5
 

Yhteistyössä