*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Täällä on sitten tänään käyty Taysin polilla aamutuimaan ja lääkäri sanoi heti, että koska sektio tehdään? Eli en alakautta saa synnyttää, kun edellisestä sektiosta on liian lyhyt aika ja supistukset ovat haavalle pahaksi....

Meidän vauva syntyy 14.11.2008 :D perjantai päivänä....jalat oli sopivasti niin ristissä, että sukupuolesta ei sitten täyttä varmuutta tullut, mutta mies nauroi, että kai se taas poika on =)

Toivottavasti Czarina kaikki menee hyvin :hug: käveltiinkin siitä 4A ohi, kun kävin anestesialääkärin haastattelussa....

Autosta oli kyssäri...meidän piti vaihtaa autoa ja ostimme Toyota Verso 7 hengen auton....

Liikkeet olivat hyviä, samoin istukan virtaukset ja vauva köllötteli vasemmalla kyljellä ja jalat siveästi ristissä :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Kisse ja Hipsukka 36+1 :heart:
 
Jerkku: Täällä myös odotellaan maanantaista kokoarviota. Mulla 3 lasta ennestään ja kúopus oli niin suuri (4.900g) syntyessään ilman raskausdiabetesta tms. että nyt se tehdään automaattisesti. Mun käsityksen mukaan siellä ultrataan vauva, tietysti. Lisäksi lääkäri arvioi synnytystavan; onko alatiesynnytys vai sektio vauvankoosta ja omasta lantiosta riippuen. Eli sisätutkimusta tehdään myös. Mulla luki että sykekäyrä otetaan vauvalta samalla reissulla.

Lisäksi mulla ollut myös tuota synnytyspelkoa aivan eritavalla kuin ennen...johtuneeko sitten siitä, että on niin pitkä väli kuopuksen ja tämän nelosen välillä? Mutta jännitän kovasti just, että annetaanko mulle kivunlievitystä, onko vauvalla kaikki hyvin, selviänkö siitä itse, kun paikat on jo valmiiksi niin kipeät... :headwall: Mutta toivottavasti kaikki kuitenkin menee ok ja siitä selvitään. :whistle:

Uutta autoa täällä myös etsiskellään. Tarvitaan jo oikein tila-auto, kun perhettä alkaa olla sen verran paljon. Suunnitelmissa on ostaa Vw Touran joka olisi 7 paikkainen. Kätevästi siinä saa tavaratilan penkit "lattiaksi" eli tavaratilaksi jos ei ole tarvetta aina pitää sitä 7 istuttavana, ja sit se mahdollisuus että voi kääntää tavaratilasta vaikka vain yhden penkin istuttavaksi eli 6 paikkaiseksi niin silti jää tavaroillekin tilaa...Olikohan vähän vaikeasti selitetty!? :D No, anyway..se tuntuis meidän tarpeisiin hyvältä vaihtoehdolta.

Isyyspakkausta eilen kokoilin hieman lisää...Nyt siellä on: -Vauvalle ruokalappu "daddy loves me",
-ensilusikka
-miehelle ne bokserit
-sisua
-korvatulpat
-tulitikkuaskiboksi
-kylpyankka
-pikku myy súkat vauvalle
-minivasara (isä rakennusmies, niin pitäähän sitä lapsellekin....)
-suklaalevy
-energiapatukka
Lisäksi aion ostaa vielä sen minilöylykauhan ja jonkin vitsikirjan tms. isyydestä.


Että sellaista taas tällä kertaa!

Ps: Czarinalle TSEMPPIÄ!! Jännittävät paikat on edessä...VOIMIA! :hug:

T:Omppu ja vauveli rv 35+2
 
Kuulaan kaunista, aurinkoisen syksyistä viikonlopun alkua kaikille!

Ihan ekaks Czarinalle lämpösiä ajatuksia ja voimia tulevaan!

Olin tänään lääkärillä - CTG oli normaali...samoin lapsiveden määrä, jne... Vauvan painoarvio 3000g, mun paino ei ollut noussut yhtään kahden viikon aikana. 9 kg on kertynyt tähän mennessä. Onko muuten totta, että imetys ja lenkkeily (juoksu-) eivät oikein siedä toisiaan, että maidon eritys loppuu, jos liikaa huhkii? Eilen raskausjoogassa mun piti keskeyttää hengitysharjoitus, kun henki loppui ja silmissä sumeni, kun makasin selälläni. Tänään ultrassa sama juttu - kaikenlaista ton mahan kanssa! Muuten ei kyllä ole niinkään valittamista - toisinaan on uskomaton paine alapäässä ja häpyluu hellänä. Mutta yleisesti ottaen saan nukuttua kunnolla öisin. Toi ilman loppuminen on ainoa harmi...niin, ja ne suonikohjutukisukkikset - on kova ähkiminen, että saa ne mahan kanssa aamuisin jalkaan ja iltaisin pois :LOL:

Me vaihdettiin just kuukausi sitten isompaan menokkiin, oli tarkoitus vasta ens kesänä, mutta vanha ei kai olis enää kovin halvalla päässyt katsastuksesta läpi :LOL: Eli nyt meillä on tommonen meidän tarpeisiin ehkä vähän liiankin iso Renault Espace. Todettiin viime kesänä, ettei vauvan kanssa voisi täkäläisillä helteillä matkustaa autossa ilman ilmastointia. Työn takia kun ollaan usein pitkiä matkoja liikenteessä...

Olisko kellään muuten vinkkiä, mistä netistä löytäis vauvan kietaisunutun kutomaohjeen? Mulla on kovasti ompelupuuhat meneillään ja ajattelin vielä ehtiä myös kutomaan vauvalle villaista päällepantavaa.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Ellie 36+1
 
Saimpas sentää vessat pestyä =) viellä aattelin pölyt huitasta ja silitellä vaatepinoa pienemmäx, lattiat saa odottaa huomisee.

Oon huomannu et nyt ku ois päivisin aikaa ja omaa rauhaa tehdä asioita ni en saa mitää aikasex mutta ku kaikki kotiutuu ni sit rupee mulla hihat heiluu.....Tarkottaakohan tää sitä et oon tottunu toimimaan sillee et kaikki on kotona? Töissä käydessä ku viikonloput oli siivoomista varten ni silloinhan kaikki pyöri jaloissa....

Ellie miten pitkä äitiysloma saksassa on? Eroaako kauheesti suomesta?

Meillä on opel zafira menopelinä, tai mies sitä käyttää ku en omista korttia. Ite oon tottunu käyttää yleisiä, autolla matkustan välillä ku käydää tekee isompia ostoksia.

Kissen päivätki käy sitte vähiin :D Tuntuuko yhtää oudolta ku tietää mikä päivä vauva oikeesti syntyy?

Nyt oikeesti meen ottaa sen rätin tähän kauniisee käteeni.
 
Synnytyksen kestoista on ollut puhetta. Mulla esikoista työstin 8h 45min. josta ponnistin 45min. Pojalla kokoa oli 4140g ja 53cm. Ja kuopusta ähersin 2h 15min. josta ponnistin 15min. Pojalla oli kokoa 4020g ja 51.5cm. Molemmat käynnistetty.

Masuviivat oli molemmissa raskauksissa ja jatkuivat reilusti yli navan, melkein tuonne rintoihin asti. Tulivatkin todella aikaisessa vaiheessa. Nyt ei näy minkäänlaista viivaa.

Kävin tänään siellä ultrassa tarkistamassa miten päin tuo pikkuinen masussa asustaa ja oli aivan raivotarjonnassa. Terkka sanoi, että suht alhaallakin. Sanoi, että toivotaan, että ei enää puske itseään sieltä kolosesta pois. :D Ja sitä toivon minäkin!

Eipä tänne muuta. Odotellaan nyt vain viimeistä ultraa, joka on 7.11.


Molla Maija ja batman rv 35+2 :heart:
 
Tsemppiä Czarina Päivät menee nopsaan, eikä saa oikein mitään aikaiseksi. Alkaa nuo tekemättömät työt ahdistaa. :)

Mulla autona farkku, eikä tällä hetkellä ole varaa vaihtaa, vaikka tilaihme tarvittaisiin. Harvoin ollaan kaikki muksut ja koirat liikenteessä eli järjestelemällä tuo saa vielä kelvata. Vaunujen tai rattaiden päällä on pidettävä sadesuojaa, muuten koirat makoilevat niissä tyytyväisinä. :)

Mua kans ottaa päähän tuo, miten ihmiset töksäyttelevät mitä ihmeellisimmissä paikoissa, kuten esim. kaupassa. Niinkuin mäkin alkaisin kaupassa selittämään mun ja vauvan isän suhdetta ja niinkuin se oikeesti edes kuuluis kaikille puolitutuillekin. Toinen porukka on nää, jotka sanovat, että eikö nuo lapset olisi jo riittäneet. Tuntuu jotenkin vieraalta, että itse alkais kommentoida kenenkään lapsimäärää tai elämäntapaa yleensäkään. :headwall:
 
Nyt on yksi mamma naama messingillä vaikka tässä ei vielä olekaan aihetta mihinkään voiton tanssiin, sillä iltapäivän ultrassa lapsivettä löytyi nyt riittävästi ja istukan virtaukset toimivat normaalisti ja kiitos lapsiveden, uudeksi painoarvioksi saatiin 2,2 kiloa (JEE!!!) joten meikäläinen päästettiin takaisin kotiin "ehdonalaiseen" 3.11. saakka!!!

Kävimme pitkän keskustelun osastolääkärin kanssa ja hän on sitä mieltä, että vauvan terveyttä ei riskeerata liian aikaisella keisarinleikkauksella jos se vaan voidaan välttää, sillä nyt on menossa hengityksen kannalta kriittisimmät viikot keisarinleikkausta ajatellen ja toiveissa onkin, että vauva voisi rauhassa kasvaa viikkoon 38 saakka.

Pieneksi vauva jää, sille ei kuulemma voi mitään ja syntymäpainoksi arvioidaan maksimissaan 2,8 kg - todennäköisemmin kuitenkin vain 2,6 kg vaikka olisi syntyessään täysiaikainenkin, koska kasvua on parhaimmillaan n. 100 gr/viikko eli kasvaa puolta hitaammin kuin "normivauvelit".

Nyt on sitten hauska nähdä päättääkö vauva vielä kääntyä, mutta kääntämään häntä ei kuulemma aleta. Kokeilivat tänään istuuko tiukassa ja herra päätti, että ei hievahdakkaan ja suivaantui mokomasta yksityisyyden häirinnästä niin, että potkaisi lääkäriä kunnolla näpeille - ei kuulemma ole epäilystäkään siitä etteikö vauva reagoisi ärsykkeisiin ja etteikö liiku. Kehen lienee tullut kun on noi äkäinen tapaus... :LOL:

Mikään ei kuulemma ole kuitenkaan kirkossa kuulutettua, joten joudun varautumaan äkkilähtöön koska mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmaa, mutta nyt uskallan pikkasen rentoutua, sillä tiedän että mitään akuuttia hätää ei ole tällä hetkellä. Saas vaan nähdä montako päivää menee ennen kuin iskee seuraava pikkupaniikki, kun joudun varautumaan osastolle jääntiin seuraavallakin sairaalareissulla... käy hieman hermoille :eek:

Niin että en poksahda näillä näkymin ensimmäisenä ja annan sen kunnian mielelläni jollekulle toiselle ja yritän pysyä itse kasassa :D

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti, nyt lähden itse rentoutumaan :wave:


Czarina & Lilliputti rv 35+2
 
LEP
Czarina, kiva että kaikki oli hyvin ja pääsit vielä kotiin masuasukasta kasvattaa! :)

Mulla eilen oli vaava päättänyt kääntää itsensä ihan tuohon keskelle masua. Kun ennen majaillut pylly vasten mun oikeaa kylkeä. :) Nyt se pylly pyllöttää suoraan mun napaa vasten ihan pystyssä! :LOL: Onko se sitten meinannut lähtökuoppia alkaa etsimään valmiiksi? Lisäksi eilen ja tänään on ikäviä alapääviiltoja tullut. Nyttenkin särkee alamasua ja pimppiä silleen menkkamaisesti. :/ Varmaan tämäkin jotain normaalia raskauteen kuuluvaa? Ei kokemusta. :D
 
Tervehdys myös täältä!

Tänään tuli 36 viikkoa täyteen! Maha on valahtanut alas.. Ihan jännältä tuntuu.. hengittäminen on helpompaa, käveleminen vaikeampaa! Massu ei ole onneksi kovin suuri.. Pf 31 pahimmoillaan.. :eek: Painoa on tullut yhteensä 8,5 kg.

Ensimmäistä väänsin tehdä 1. vaihe18,5 h 2. vaihe 20min

Toinen 7 vuoden päästä ensimmäisestä 1. vaihe 8,5 h 2. vaihe 12 min

Tämä kolmonen taas 7 vuoden jälkeen... saas nähä! Kyllä minua jännittää se ponnistusvaihe! Mulle on laitettu molemmissa synnytyksissä kohdunkaulankanavan puudutus. Ensisynnytyksessä se ei auttanut juuri mitään, mutta toisella kertaa se vei kivut kokonaan pois. Ainut mikä siinnä mietityttää, veikö se ponnistuksentarpeen tunteen myös? Kummassakaan synnytyksessä minulla ei ole ollut minkäänlaista tarvetta ponnistaa. Sen vuoksi se pelottaa.. Yhtä punkamista! Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta? :eek:

Meiltä on sairaalaan 115 km, joten pitää varmaan lähteä hyvissä ajoin liikenteeseen.. Näen joka yö unia vauvasta ja synnytyksestäkin silloin tällöin. Uni on hyvin katkonaista. Vessassa saa ravata yhtenään! Viimeyönä meni puoli kahteen kuulostellessa supistuksia, joita ei ole ollutkaan aikaisemmin tässä raskaudessa!
:kieh:

Rintaliivin koko ei ole kovasti muuttunut vaikka maito on noussut.. 75 B tai C on normi koko, imetysliivit olleet kokoa 80 C

Me vaihdettiin autoa Scoda Octaviaan, jossa on suuri takakontti ja ihan hyvänkokoinen ja tilava se muutenkin on! Vaunut mahtuu kyytiin ja muksut takapenkille.. sulassa sovussa toivotaan!

Tsemppiä kaikille mammoille!

Toivoo Sipra ja Pikku-Ukko rv36 :heart:
 
samir05 - täällä äitiysloma alkaa 6 viikkoa ennen laskettua aikaa ja jatkuu 8 viikkoa synnytyksen jälkeen...sen jälkeen vanhempainloma, kuka haluaa. Mun mies ja mä ollaan molemmat freelancereina viihdeteollisuudessa (akrobaatteja), ja lääkäri kielsi multa duuninteon ja treenaamisen heti raskauden alkumetreillä, johtuen myös edelliskesän keskenmenosta...Joten mulle toi äitiysloman alku ei sinänsä merkinnyt kummempia.

Linea nigrasta...mulla se on lähtenyt heti alusta alkaen kiipustamaan mahaa pitkin ja on nyt lähes rinnoissa asti...raskausarpia ei onneks ole.

Illanjatkoja :wave:
 
ponnistamisesta..mulla ei ole yhdessäkään synnytyksessä tullut ponnistamisen tarvetta, synnytyksiä neljä takana. väkisin vaan sit ruvennut kätilön kehoitukesta ponnistamaan..sitä jumalatonta kipua pois..
 
:headwall: :headwall: :headwall: :whistle: |O

Siinä muutamia tunnelmia! Veskissä kävin semmonen vajaa tunti sitten. Ja arvatkaapa onko sen jälkeen uni simmuun tullut! Sen siitä saa kun oon kahtena päivänä päiväunet nukkunut ja eilenkin menin BB:tä sänkyyn kattomaan ja sille tielle nukahdin. Täytyy kai karsia noista päiväunista, nää keskellä yötä kukkumiset ei näet ooo yhtään kivaa.

Tuossa tuli muuten mieleeni, että miullahan on kommentoimatta vaikka mihin kysymyksiin!

Masuviivasta, semmosta ei ole ollut kummassakaan raskaudessa. Mistä ihmeestähän sekään muodostuu?!? Mutta sen verran on ollut raskauksissa eroa, että edellisessä raskaudessa navasta alaspäin kasvoi karvaviiva (niiden karvojen kasvu lakkas heti synnytyksen jälkeen), nyt ei ole edes semmosta.

Synnytyksestä, siihen kestoon jo vastasinkin, mutta jostain putkahti mieleeni, et joku oli kysellyt mitä se III-vaihe tarkottaa. Eikös se ole lapsen syntymän ja istukan irtoamisen välinen ajanjakso?

Ponnistamisesta! Siis oikeesti, onko näin yleistä että sitä ponnistamisen tarvetta ei missään vaiheessa tule?!?!? :eek: Eka lapsen kohdalla sitä ei tullut, mutta luulin sen johtuneen siitä että synnytys oli kestänyt niin kauan ja olin pumpattu niin täyteen lääkkeitä!! Oli nimittäin melkonen punnertaminen ilman ponnistuksen tunnetta! Ponnistuvaihe ei sattunut (varmaan sen hitonmoisen lääkearsenaalin ansiosta), mutta oli pitkä kuin nälkävuosi, 1h 20 min!! Toivottavasti tällä kertaa ei olisi samanlaista!

Siis nyt yöllä kuulee kyllä kaikki äänet! Ulkona sataa kaatamalla! Meillä on harjan muotonen sisäkatto yläkerrassa (ja ulkona peltikatto siis), niin täällä on ihan kauhee kohina ja ropina! Lisäksi tuosta tieltä ajoi just ohi joku teiniauto! Jumalaton pörinä ja jumputus kuului sisälle asti. Ja täällä kylillä kun ei yöaikaan aamupostinjakajan lisäksi liiku juuri ketään!

Aini Czarina, kiva kuulla että pääsit vielä kotiin! Mut luulen, että sinulla ei enää synnytys kaukana ole! =)

On muutes huomisaamuna hommaa. Lupasin ukolle, että pakkaan nyt sen poissaoloaikana sekä minun että vaavin sairaalakassit valmiiksi. Ja vähän etin muutenkin noita vauvakamoja. Arvatkaapa onko niitä vielä laiteltu tai etsitty.. :whistle: Noh, onhan mulla huomisiltapäivään asti aikaa............

Jahas, joskos sitä menisi tekemään vaikka leivän. Ja kohta kokeilisi uudelleen sitä nukkumaanmenoa. Mutta jos ei uni tule, niin mitä ihmettä tähän aikaan yöstä ten (muutakuin surffaan netissä?!)?
 
Täällä toinen vessassa kävijä :headwall: :wave:
Nousin joku puol tuntii sitte eikä vessa keikan jälkee uni enää maistunukkaa |O
Mieski lähti äsken tampereelle töihin ja palailee maanantaina.
Täällä kans ilmeisesti sataa ja ainaki tuulee ku katto pitää sellasta ääntä.
Kai tässä täytyy kivuta takas tonne sänkyy jos vaikka vahingossa nukahtas........
 
Huomenia! Juu kauhee myrskyävä tuuli ja vesisade täällä, Pamppis.. Meillä kans noi peltikatot kumisee ihan ku ukonilmalla!

Samir, olitko se sie, kuka puhui vuokran noususta?! Meilläkin nousee vuodenvaihteessa 41e:lla!!! Perusteena muka energianhinnan nousut! No eikai se muukaan auta kun maksaa...


Ponnistamisen tarve/-tunne. Kyl miulla tuli ihan kunnol sellanen, tai tuli se ponnistuskin kuin tahdottomasti, miusta kuului sellanen 'hmmmpff-ääni' kun tuli se ponnistus, ja kätilö koitti toppuutella et älä nyt vielä käy ponnistamaan.. sanoin et voi voi ku en voi tehä vastaankaan mitään, se tulee ihan itestään, eikä sitä voinut estää.

Autosta. Meillä oli ennen esikoista sellanen pieni "harraste-auto", sit vaihdettiin se sedan bemariin; joka meni vähän aikaa. Siitä vaihdettiin farmari Audiin, joka vaihtui sitten farkku Volvoon. Tämä volvo on myöskin vähän sellanen harrasteauto, mies tykkää kovasti laittaa lisää tehoja jne.. Miule on pääasia että auto on ja pysyy turvallisena vaikka tekiskin sit jotain muutoksia. Tilaa on ihan riittävästi meille vaikka neljäs perheenjäsen tuleekin. Luulen et niin rakas tuo peli on ukolle, ettei sitä ihan äkkiä vaihdeta:) miula ei oo itselläni autoa, enkä ole meinannutkaan hankkia. -Ehkä sitten kun menen joskus töihin, ja on varaa pitää.

LEP, miula kanssa samanlaisia tuntemuksia, vihloo just sinne kohdunsuulle, ja tuntuu et vauva kaivelis sormin itseään ulospäin..---ihanaa :saint:

Hienojuttu Czarina, että vauva saa viettää vielä muutaman päivän kohdun lämmössä 'valmistumassa'. Kyllä miekin silti luulen että joko sie tai Lulu on se kuka korkkaa tän pinon:) Kaikkea hyvää molemmille nyt tuleviin päiviin :hug:

Nyt aamupalalle...

ps- sympatiat yökukkujille... Niin sitä valvottiin meiläkin viimeyönä, mut tosin pikkuneidin toimesta, hänelle kun ei uni maistunutkaan enää... Pakko silti herätä aamulla aikaisin, muuten menee kaikki rytmit päin prinkkalaa.
 
mamina minähän se kirosin sitä vuokraa :kieh: Meillä oli eka uhkana nousta jopa yli 100e mut lopullinen oli n.50e |O ja Helsingissä ku asutaa ni vuokrat on muutenki törkeitä. Joka vuos ku nousee ton 50e ni ihan oikeesti ihmettelen mihkä pahvilaatikkoo lopulta päädytää asumaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
mamina minähän se kirosin sitä vuokraa :kieh: Meillä oli eka uhkana nousta jopa yli 100e mut lopullinen oli n.50e |O ja Helsingissä ku asutaa ni vuokrat on muutenki törkeitä. Joka vuos ku nousee ton 50e ni ihan oikeesti ihmettelen mihkä pahvilaatikkoo lopulta päädytää asumaa.
totta... miusta meilläkin on vuokra jo ihan tarpeeksi, vuoden alusta siis tulee oleen 745e kuussa..
 
Me ollaan asuttu tässä vähän päälle 2 vuotta ja muuttaessa vuokra oli 790? kuitenki vähän vajaa 800e ja nyt vuoden alusta se tulee olee 898e. Tossaki lapussa oli vaikka mitä selityksiä miksi vuokra nousee. Nää on 5 vuotta vanhoja taloja ja ykx syy oli mm.peruskorjauksiin varautuminen :headwall: ihan ku tänne jotain korjauksia olis tulossa viellä piiiitkää aikaa.
 
Moikat,

aah, rauhaisa päivähetki! =) 'Lainasin' vähän tytön karkkeja ja niitä nyt tässä nautiskelen. Kera Kopparbergin karpalosiiderin! Täähän alkaa tulla jo tavaksi, viime lauantaina mulla oli samanlainen! Mutta kun tää on vaan niin hyvää! Vaikken juurikaan normaalielämässä siidereistä välitä. Mutta tää on ihan aidon makuista!

Huin, onpa noi vuokrat jo hinnoissaan! Tai siis kun en ole itse aikoihin vuokralla asunut, niin en ollut edes ajatellut nykyvuokrien tasoa. Etteks te mamina kolmioon muuttanut? Ite asuin aikoinaan 58 m2:n vuokrakaksiossa (3 km keskustasta) ja siinä oli vuokra silloiseen aikaan ja rahaan 1800 mk/kk.

Aini, muistakaahan varata huomiseksi kynttilöitä ja tulitikkuja näkyville! Täällä ainakin oli oikein lehdessä kehotus etenkin lapsiperheitä ja vanhuksia varautumaan huomisiin mahdollisiin sähkökatkoksiin! Meillä on yleensä jo pienemmälläkin puhurilla sähköt katki, kun on noi avolinjat.. Mutta ei nuo ainakaan tähän mennessä vielä mahottomia aikoja ole kestänyt, pisimmillään joskus oli nelisen tuntia.
 
Heipä hei!

LEP ja menkkakivut, mulle sanottiin kun kysyin (sisko, kaverit ja lääkäri), että ne on supistuksia. Sisko sanoi, että ei ollut supistuksia ekassa raskaudessaan ennen synnytyssupistuksia ja veden mentyä kun laitoksella olivat, tunsi juuri noita "menkkakipuja". Olivat sanoneet että supistuksiahan ne.

Kisse ai kun hurjaa.... Tosiaan, miltä tuntuu tietää tarkka päivä? Tsemppiä! Onko helpottunut olo vai miltä tuntuu?

Czarina hienoa että pääsit kotiin! Otahan rauhallisesti....

Samir meilläkin nousee vuokra. Se nousi jo kesällä 50e ja vuoden vaihteessa toiset samanlaiset... Kyllä sapettaa. Ei ole halpaa ei, mekin pääkaupunkiseudulla asutaan. Yritetään saada raksalla kaikki valmiiksi niin, että jos tammikuussa voisi muuttaa. Ei tarttisi kalliimpaa vuokraa maksaa kauhean pitkään. Ihan liian aikaisin ei voi uuteen taloon muuttaa, siellä on rakennuspölyä niin paljon alussa. Pitää kasata kaikki kummit mummit serkut ja kaverit useisiin siivoustallkoisiin ennen muuttoa :D

Voisihan sitä mennä nyt vaikka hetkeksi ulos haukkaamaan happea. Ihan kiva ilma ulkona. Eilen pidin jo ekan kerran baskeria päässä- eikä ollut yhtään liikaa! Miehellä on vissiin flunssa tulossa, on kurkku tosi kipeä. Tosi moni on ollut ihan kunnon nuhakuumeessa nyt eikä hirveesti nappaisi itse sairastua tähän hätään.

Pysykäähän terveinä ja nauttikaa oloistanne niin paljon kuin mahdollista!!!

Veijari

ps. ainiin olin pe neuvolalääkärissä. Kaikki ok. Pehmeenä, mutta kiinni, kohdunkaulaa 0,5senttiä jäljellä. Hemot yms ok, totesi mun lähtiessä että nyt sitten vain odotellaan synnytystä... Mitähän tarkoitti- juuri ennen sitä lausetta hän toivoi että pysyisi vauva vielä kuukauden sisällä, että olisi mahd valmis. En oikein saanut irti että epäileekö että tulisi aikaisemmin tms. Ei kommentoinut mitenkään heittoaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Moikat,
Etteks te mamina kolmioon muuttanut? Ite asuin aikoinaan 58 m2:n vuokrakaksiossa (3 km keskustasta) ja siinä oli vuokra silloiseen aikaan ja rahaan 1800 mk/kk.

Aini, muistakaahan varata huomiseksi kynttilöitä ja tulitikkuja näkyville! Täällä ainakin oli oikein lehdessä kehotus etenkin lapsiperheitä ja vanhuksia varautumaan huomisiin mahdollisiin sähkökatkoksiin! Meillä on yleensä jo pienemmälläkin puhurilla sähköt katki, kun on noi avolinjat.. Mutta ei nuo ainakaan tähän mennessä vielä mahottomia aikoja ole kestänyt, pisimmillään joskus oli nelisen tuntia.

Joo, kolmio, rivarikolmio. En tiiä tekeeks se lisähintaa että on rivitalo.

SIIIS MitäH?? Mikä myrsky??
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhis:
kisse..kuinka vähän aikaa sulla sit on sektiosta??
mulla meinaan oli sektion ja alatiesynnytyksen väliä 1v3kk..
Meillä syntyi poika sektiolla 3.9.2007 ja tämä uusi vauva syntyy nyt sitten 14.11.2008 eli noin 1v.2kk....

Osaksi varmaan myös vaikuttaa, että mulla on ollut kaksi alakautta synnytystä kestoltaan 20 tuntia ja molemmissa synnytyksissä on tullut paljon ongelmia, että molemmat on otettu imukupilla....

Vuonna 2001 oli hartiadystokia tilanne mikä tarkoittaa sitä, että vauva jäi leveistä hartioista jumiin synnytyskanavaan ja vammautuminen oli tosi lähellä....

Sektio meni niin hyvin, että lääkäri sanoi heti huoneeseen mentäessä, että eiköhän se sektio oteta tälläkin kertaa synnytystavaksi ja sanoi tosiaan siihen, että haavan kanssa pitää olla erittäin varovainen jos supistelee paljon, koska haava voi vielä repeytyä auki.....

Eilen tehtiin pelkästään ultra...ei sisätutkimusta, mutta tänään on sitten tullut veren/limansekaista vuotoa eli saapi nähdä onko limakalvot "kuivat" raskauden takia vai mahtaako vauva odotella kolmen viikon päähän :D

Kommentoin vielä kirjoituksia, kun kirjoitin heti enkä lukenut koko ketjua läpi :D
Itseäni helpottaa, että tiedän tarkan päivän, kun miehellä niin hullut työajat eli tekee yövuoroa sunnuntai illasta lauantai aamuun klo 22-06 joka toinen viikko ja joka toisen viikon tekee tiistaista perjantaihin klo 06-14 eli vauva syntyy miehen yöviikolla ja tulee sektioon suoraan yövuorosta ja aloittaa isyysloman sitten maanantaina niin on eniten apuna, kun meidän pikkumies painaa 13kg niin kantaminen on kielletty ensimmäiseen kuukauteen....

Kisse ja Hipsukka 36+2 :heart:

 
Voi ei... Mies löysi tänään mun kirjoittaman muistilapun, missä luki:

"Isyyspakkaus

body
t-paita"
jne....

Kysyi yhtäkkiä että "mikä tää isyyspakkausjuttu on?"
Että se siitä yllätyksestä.... :headwall: :D
Miten niin raskaus tekee pään tyhjäksi. Pitikin jättää se lappu keskelle pöytää..

Kerroin vaan että no se nyt on jotain mitä joskus suunnittelin ja nappasin lapun äkkiä pois. Se otti syliin ja sanoi että tässä on se pakkaus mitä hän tarvii ja hali pitkään.... :heart:
 

Yhteistyössä