*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

mamskeli..koneella istuminen sujuu mukavasti takanojassa, näppäimistö sylissä :D

mulla oli viime yönä aivan tajuttomat vihlonnat kohdunsuulla..kun olis veitsellä viilletty..auts..

onko kenelläkään samoja fiiliksiä?? mä en jotenkin tajua tätä tilannetta ollenkaan, et on enää viikkojen kysymys, kun vauva maailmassa...tosin pari kolme viikkoa eteenpäin..voi olla et tilanteen tajuan ja siinä vaiheessa voi iskeä paniikki.
kyllä mä oon vauvan tavaroita laitellu ja muuta, mut jotenkin ei vaan ymmärrä koko asiaa..
en osaa tunteitani kunnolla edes selvittää..

manhis ja masukki rv32+5

LEP
manhis, täällä on ihan sama homma. En mä tajua yhtään, että muutaman viikon päästä meillä on vauva. Kokoajan ajattelen vaan, että onhan tässä aikaa vaikka kuinka! Sitten aina alkaa miettimään, että no eihän tässä oikeestaan olekkaan kamalasti aikaa. :eek: Olo on kuin puoli vuotta vielä olisi H-hetkeen. :D Todella omituista ajatella, että kohta täällä olisi vauvakin meidän kanssa arkea jakamassa.

Hitsi kun meinaa suruttaa, kun meidän toinen kissa on kadonnut johonkin. :'( Meillä siis kaksi sisäkissaa on, mutta tänään aikaisin aamusta toinen on rikkonut saunasta ikkunaverkon ja livistänyt. Koitin etsiä ja huudella, mutta ei näkynyt missään. Ei kai se auta kuin odotella, että jostain ilmaantuisi ikkunalle. Huolestuttaa vaan, kun kamala sää ulkona ja se on tosi arka. Sitten vielä autotiet tuossa vieressä. :/ Aamulla koiria käytin ulkosalla, niin kissan naukumista kuuntelin ja kuulosti meidän kissalle ihan, mutta enhän mä sen enempää tajunnut kun ajattelin et kotonahan se on tietenkin! :headwall: No ei ollut ei ja ei enää samasta paikkaa löytynyt missä naukui.

tullaampas nyt pikasesti kertomaan kuulumisia.

kävin toissa yönä sitten tutustumassa synnytysvastaanotolle.oli melkoista huimausta kun makaamaan meni ja tosi kipeitä supistuksia illalla joten käskivät tulla tarkistuttaa.no eihän nuo sitten mitään siellä tehneet.

nyt sitten tulin neuvolasta.pissassa sokeri yhellä plussalla mutta kunnossa kuitenkin.hb laskenu 127->105.verenpaineet oli kunnossa.painoa tullut 519g/vko.vauvan liikkeet ++ ja sydänäänet 130.no sitten kun alettiin kokeileen tarjontaa.onneksi on rt:ssä mutta mutta.vauva on jo todella alhaalla ja sen takia tulee supistuksia.ihmetteli neuvolassa kun eivät kokeilleet sairaalassa kohdunsuun tilannetta joten huomenna päivystysaika lääkärille että mikä tilanne kohdunsuulla.tämä päivä pitäisi olla levossa ja jos on kohdunsuu pehmenny niin sitten lepoon ja taas viikon päästä lääkärille.kipeitä supistuksia tulee siis melkein päivittäin ja alkavat usein levossa ja supistus saattaa kestää pitempäänkin.sais tuo vauveli pysyä vielä ainakin pari vk tuolla.sais ees kaikki valmiiksi.;)

onko kenelläkään muulla ollut huimausta?ja onko sanottu syytä jos on ollut?neuvolassa sanottiin että tulee saostumia tuonne korvan tasapainojuttuun.ja se on yleistä ja vielä yleisempää raskausaikana.ei oo vaarallista.mietin vaan kun ennen en ole kuullut semmosesta.

mutta menempäs nyt ja palaan huomenna kertomaan lääkärikuulumiset.

hyviä vointeja kaikille. :)

suklaapahkina ja poju 32+4

LEP Joo, niin tuo neukkatäti sano, että 2h ennen ja jälkeen raudan oton ei saa nauttia maitoa, teetä, kahvia ainakaan. Ja tuoremehua täällä on lipitetty ja syöty mandariinejä, että sais C-vitamiinia. Kompromissinä keksinkin, että otan aina nuo rautatabletit yöllä, kun vessassa ravaan kuitenkin, niin ei tartte miettiä sitä, että montako tuntia on siitä ku on jotain suuhunsa laittanut, ja että mitä on syöny.

Tulihan imuroitua ja pestyä lattiat.. mietin vaan, että ku koko päivänä ei saa muuta aikaiseksi, niin mitenköhän mahtaa käydä kotitöiden siinä vaiheessa kun on Möhökin hoidettavana täällä?! :) Noh, ehkä sitä sitten elellään se hektisin alkuaika vähän sekasotkusemmassa asunnossa.. :)

Tuli jotenki paha olo tossa kun mopin ja imurin kanssa heiluin. Tekis mieli käydä makuulle, mutta taidampa silti mennä kokeilemaan josko raitis ilma auttais olotilaan. Koirakin ku täytyis taas lähteä käyttämään. Just ehdin hoitaa sen askareen alta pois ja sitten oiskin taas jo ruoanlaiton vuoro. Mihin tää aika menee...? :)

Mecu&Möhö 31+6

MissMaisa, olehan nyt tosissaan varovainen! Onko tuo tohelointi siis vain raskausajan juttu vai ihan normaalia muutenkin :D

Marrasvaavi, mulla hemoglobiini on ollut alusta lähtien siinä 110 tienoilla, enkä ole saanut sitä nousemaan, nyt siis vaan odotellaan että vaavi syntyisi ja saataisiin hemppa nousuun:) Lisärautaa syön Obsidan-tabuina ja multitabs raskausvitamiinejakin napsin. Terkkari tosin sanoi, että tässä vaiheessa hemoglobiinin ei pitäisi enää tippua, mutta ei se enää oikein nousekkaan....

Apua, meinas paniikki iskeä, kun Mamskeli kirjoitteli että ens kuussa meidän pinolle tulee iso kasa vauvoja :LOL: Itsekseni ajattelin että eihän me synnytetä vielä pitkään aikaan, kun sitten tajuntaan iski että todellakin meillä kaikilla on ens kuussa jo laskettu aika! Miten tää aika voi mennä näin nopeasti???

Mulla oli tänään se sokerirasitustesti. Se litkuhan oli huomattavasti parempaa mitä mua oli peloteltu :) Mutta se itse testi oli kyllä tällaiselle piikkikammoiselle aikamoinen koettelemus. 3 verikoetta kahden tunnin sisällä :ashamed: Ja kaiken lisäksi ensimmäinen verikoe ei mennyt ihan nappiin, ensimämiseen putkeen ei tullut verta, joten hoitaja joutui vaihtamaan putkea. Siinä vaiheessa olin jo ihan valmis jättämään leikin kesken ja karkaamaan paikalta :LOL: Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, nyt on testi takanapäin ja huomenna saan tulokset.

Apuva :eek: Aika menee ihan liian äkkiä.! Vaikkakin olen valitellut nyt äippälomalla, miten odottavan aika on pitkä :whistle: Tähän saakka kaikki mennyt hyvin, toivottavasti menee loppuun saakka. Nyt on alkanut synnytys jännittämään...

Täällä kayty lääkärit ja labrat supistusten ja paineentunteen takia, kohdunsuu pehmennyt, mutta kiinni, lepoa määräsivät ja seuraava lääkäri ensi viikon Ke. Töissä jaksan suht hyvin, ajttelin olla Lokakuun lopulle, mutta kotona illat kahdestaan 3 v:n ja koiran kanssa, mies iltahommissa....ei riitä virtaa lenkkeihin ja leikkeihin, sääliksi käy tyttöä :( ja koiraa.....

Alkuperäinen kirjoittaja jonnuzka:
Täällä kayty lääkärit ja labrat supistusten ja paineentunteen takia, kohdunsuu pehmennyt, mutta kiinni, lepoa määräsivät ja seuraava lääkäri ensi viikon Ke. Töissä jaksan suht hyvin, ajttelin olla Lokakuun lopulle, mutta kotona illat kahdestaan 3 v:n ja koiran kanssa, mies iltahommissa....ei riitä virtaa lenkkeihin ja leikkeihin, sääliksi käy tyttöä :( ja koiraa.....

Ja mitäänhän ei ole kotona valmiina, laittelen kunhan äippäloma alkaa :heart: Sairaalakassia en sen kummemmin pakkaile, asumme 5 km:n päässä Tays:sta ja mies tuo sitten mitä tarvii.....

Neuvolakuulumisia:

-verenpaine 106/65

-painonnousu 0,80g/vko (nyt yhteensä 3,2kg- vauva silti yläkäyrän ja keskikäyrän puolessavälissä eli ilmeisen hyvät virtaukset :D kun itselle ei ole painoa tullut mutta vauvalle kyllä kiitettävästi).

-hemoglobiini 101!!! Olin aivan "järkyttynyt", kun olen syönyt obsidania 2krt päivässä ja kräuterbluttia 1 krt päivässä, välttänyt maitotuotteita tunti ennen ja tunti jälkeen raudan oton sekä yrittänyt syödä tyrnimarjoja! mut silti hemppa vain laskee... :headwall:

-sf-mitta 30 :whistle:

Terkkuloin: OnnenOmena kera vauvelin

Heippa! Tulla lukemaan ja kirjoittelemaan kuulumisia pitkästä aikaa.

Tuli tuossa vietettyä pari yötä osastolla. Maanantai iltana alko kova alavatsan kipu ja menin pian lepäämään. pahin kipu loppu ,mut st aloin huomaamaan vasta supistukset kunnolla joita seurasin vähän aikaa. tulivat 8 min. välein. välilä jopa 5min. välein,joten soitto synnärille ja käskivät mennä tarkistuttamaan.
Laittoivat käyrälle. supistuksia tuli 5min. välein. Lopulta mulle annettiin pistos joka lopetti supistukset saman tien. Lääkäri tutki ja oli paikat sen verran pehmenneet että päättivät ottaa osastolle. sitte vain makuullaan oloa. aamulla tuli muutamia ihan vatsan kovettumia vain, mutta nekin rauhottu ja pääsin eilen kotiin. jos olis alkanu uudestaan niin olisin saanu uuden pistoksen supistukset lopettavaa ja sitte lisäksi keuhkoja vahvistavaa. nyt otan kotonaki vielä huomisen jotain tapletteja ja vaihdan masuun nitrolaastarin.. sairaslomaa äippäloman alkuun ja ainaki seuraavat 2 viikkoa lepoa, sitte kontrollis katotaan tilannetta uudelleen.

Vauva onnex voi hyvin. Poksuttaa kylkeä välillä niin että aivan hirvittää. ja ultras tuo lääkäri niin oli vauvalla kaikki hyvin. lapsivettä hyvin ja napanuoran virtaukset myös hyvät.
sanoivat kyllä että usein näillä viikoilla voi tulla noita supistuksia kun kohtu muutenki kovilla kun vauva kasvaa lujaa. ja on jouduttu jopa käynnistelemään ku mitään ei oo tapahtunu ku tarpeelliset viikot on täyttyny..

mtyös itsessä vikaa... :ashamed: onha noita supistuksia ollu. tuntuu et tottu niihi liikaa ni ei tajunnu itteensä ja kroppaansa kuunnella tarpeeksi. Ajettelin et kyllä täs nyt menee loppuun asti. määräaikainen työ ku oli ja viimenen päivä ois ollu tiistaina. eli yhestä päivästä jäi kiinni.

mies nyt yli tarkkana etten vain rasita itteeni enkä tee mitään kiellettyä/raskasta tai siis oikestaan mitään.. :LOL: Mutta tottahan tuoon että rauhassa pitää ottaa.. sais tuo vaavi vielä muutaman viikon asustella tuolla masussa.

Catherine 31+5

Hellurei,

onpas nyt osastolla oleskelleita! :eek: Itellä ei vielä ole tarvis tullut lähteä, mutta kieltämättä tänään ja eilen on pariin otteeseen ollut aika tukalat oltavat. En osaa selittää miten, mutta jotenkin tuntuu, että tuon ipanan pää olis laskeutunut paaaaaljon alemmas! Ja se tuntuu!

Koneella istumisesta.. No töissä tulee istuttua se kahdeksisen tuntia pöydän takana. Suht hyvin se vielä onnistuu, vaikka iso masu onkin. Pöydän laita on semmonen kaareva, se ainaskin vähän helpottaa! =) Mut sit kun ei enää kädet yllä näppikselle, ni lienee syytä jäädä pois.. :D Noh, kai nää 14 jäljellä olevaa päivää menee vaikka päällään seisten.

Kotona on läppäri, joten ei ole mahtumisongelmaa, tää menee kätevästi jalkojen päällä oshvalla rötköttäessä.

On alkanu muuten synnytys olemaan mielessä täälläkin. Tai oikeestaan se synnyttämään lähtö! Kuin sitä osaa lähteä ajoissa, toka kerta kun mitä ilmeisimmin yleensä on nopeampi (ja toisaalta en todellakaan liian aikasinkaan haluisi lähtee sinne hengailemaan)? Ja nyt on vielä sekin, että täytyy toi neiti lähteissä jonnekin hoitoon viskata, luultavimmin mummolle (jos lähtö tulee illalla/yöllä) tai isomummolle, jos lähtö tulee keskellä päivää. Onneksi on isomummokin vielä ihan pirteessä kunnossa, joten jaksaa kuulemma katsella tuota neitiä. Mutta ei kuitenkaan vanhaa ihmistä viitsisi kauheesti rasittaa.

Miten teillä muilla, tuleeko teille kotiin hoitaja vai vippaatteko muut lapset hoitoon synnyttämään lähteissä?

MissMaisa, koitahan tosissaan oottaa iisisti! Siulle todellakin sattuu ja tapahtuu! :D

Taidan lähteä viskaamaan pyykit narulle ja sänkyyn lueksimaan, että jaksaa aamulla nousta. Huomenna on taas jo perjantai, nää viikot oikeesti vilisee silmissä!!!

Jakselkaahan mammaset!

Huih, Catherinella on oikeesti ollut jo paniikin poikasta varmaan siellä!?! Tai ainakin miula ois 100%-varmasti jos tilanteeseesi oisin joutunut! --ku miulla oli jo sillo paniikki kun neuvolassa kuului ne hitaat sykkeet..! :eek: :hug:
Mein pinossa on tosiaa jo monta ketkä on tarkastusreissulla joutunut käymään. VOih, toivotaan ettei ihan vielä näillä viikoilla syntyisi yhtään pikkuista :heart:

Onko muut muuten huomannut sellasta et tulis hirvee vauvakuume täs viimemetreillä? siis sellanen hirvee halu saada sellainen pieni tuhisija jo isooon rutistukseen tuohon sylkkyyn:)

Tietsikka-galluppiin; miulakin tää istuminen koneella ja ruokapöydässä on hankalaa/tukalaa!! Painaa ihan törkeen paljon! mut onneks meilkin on läppäri niin voi tarvittaessa ottaa syliin.

Pamppis, kyl miekin oon jännittäny synnytyksessä etenkin tota lähtemistä ja sitä et mihin saan neidin hoitoon! Ainut kenen kanssa neiti kunnolla pärjää; ja joka on lähellä, niin on minun äiti, ja hän on 3-vuorotyössä..! joten koskaan ei voi tietää et mikä vuoro hänellä on, et voiko hän olla avuksi vai ei. JA sit jos lähtö tulisi keskellä yötä, niin ei kyllä oo hajuakaan kenet tänne hälyyttäisin!! |O Ois meilä miehen sukulaisetkin, ketkä vois varmasti olla avuksi, mut he asuvat tossa lähikunnassa, ja puoltuntia ainakin ajaa sielt meille.. :$
Niin ja synnytyksessä jänskättää viel sekin jos vauva päättää tulla ennen laskettuu aikaa! Mies on siis koulutuksessa (n.260km päässä ), joka päättyy 2vk enne laskettua aikaa.. Noo, esikoinenkin tuli 40+5, mutta koskaanhan ei voi tietää.
Okei siis yksinkertainen vastaus Pamppikselle, ei vielä hajuakaan miten myö sit tehään..=)

Löytyihän miulekin vielä hankittavaa!! Haluan sellasen Sangenic-vaipparoskiksen, jotkut imetysliivit ja imetystyynyn, sekä käsikäyttöisen rintapumpun:D
Onks kellään kokemuksia vaipparoskiksesta? Hyödyllinen vai hyödytön??

mamina 31+6

Moro,

tulinpa täs raporttiajon aikana kattomaan yön kuulumiset.. =)

Mamina, jooo, meillä on kans samanlainen jännitysmomentti vielä ennen la:ta.. Ukko lähtee viikoks kertaamaan! Mutta onneks suht lähelle. Ja aikoo kuulemma ilmottaa, että hälle saattaa äkkilähtö tulla metsiköstä.

Noista vaipparoskiksista.. Meillä oli semmonen esikoisella (ja on siis vieläkin). Se on suhtkoht ok kapistus, mutta ei kuitenkaan välttämätön. Mut vähän sitä kakin hajua kyllä peittelee.. =) Meilläkin kun osaks kestoiltiin, osaks käytettiin kertakäyttösiä (mies ei suostu muita vaihtamaan), niin oli sinällään kätevää, että vaipparoskis oli siinä kestoämpärin vieressä. Eipähän haisseet ne kertakäyttöset normaaliroskiksessa, joka ei kestoilun vuoksi täyttynyt kovin nopeasti. Tietysti ne vaipat siinä vaipparoskiksessa menee semmoseen muovipötköön, joten taitaa mennä vähän ekologinen ajattelu perssiilleen.. Mein kestoilussa meinaan.

Toivottavasti tuosta sepustuksesta jonkun selon ottaa. Ei oikein näin aamusta (kahvin jälkeenkään) vielä sanat ole ihan selkeät. :D Ja pitäs muka kk-raporttia käydä kirjottamaan! :eek: Mistähän ne sanat siihen löytyy??!? Ja vielä enklanniks.. Mutta on muutes viimenen kk-raportti mitä meikäläinen ennen mammista kirjottelee!

Toi rintapumppu on miullakin vielä hankintalistalla! Viimeeks oli kaverilta lainassa ja se kyllä oli ihan tarpeellinen! Täytyy taas pakastimesta varata yks hylly maidoille... siis jos maitoa tulee yhtäpaljon ku viimeeks.

Onko kukaan muutes harkinnu maidon luovuttamista sairaalaan/tehnyt sitä aiemmin? Itse periaatteessa voisin muuten hommaan ryhtyä, mutta meiltä on yli 10 km sairaalaan ja ei viittis lähes päivittäin sinne ajella vain maitoja viemään (tai en tiedä olisko täällä semmosta 'noutopalvelua').. Mutta kunhan nyt katselen ja kyselen.

Jahas, jospas jatkas hommia! Päivänjatkot!!

t: Pamppis 32+0!!!!!! USKOMATONTA!

Pamppis, siis eiks se vaipparoskis kokonaan peittänyt niitä hajuja? Ja miten toimit likasten kestojen kanssa? laitoitko kaikki päivän vaipat johoki ämpärii ja illalla pesit??

Maidonluovutuksesta; mie luovutin, mutta harmittaa ku saan alkaa luovuttaa vasta 6vk synnytyksen jälkee, ku piikitys on loppunut! Siihen mennessä maidon tulo oli jo asettunut, eikä kauheesti "ylimääräsiä" tullut. Meinasin kokeilla ehkä nytkin, riippuu et miten saisin maidot sairaalalle. Kivastihan siitä saa ylimääräistä pussiin, ku mie muutenkin oon melkein minimirahoilla.. Viimeks miun ei tarvinnu viiä kun lähikauppaan (pamppis lue: siihen naapuriin valintataloon) mut nytten en tiiä mihin pitäs viedä.. Voihan niitä aina tiedustella sairaalalta ennenkuin päättää ryhtyykö luovutukseen vai ei. Ei se kovin aikaa vievää puuhaa ole, vaikka aluksi niin aattelin. Sain sairaalalta lainaan sellasen vanhan maitokoneen, hurjan komootin, voisinki laittaa viikonlopun piristeeksi kuvan :LOL:

mamina 32+0, viikot paukkuu täälläkin :D

No tänäänhän miekin oikein aktivoiduin kirjottelemaan!

Joo, ei se vaipparoskis p:lle haissu. Niissä pusseissa on jotain semmosta hajustetta, mikä peittää pienoisetkin hajun poikaset viimestään. Mutta ei se pussien hajuste miun mielestä roskiksen ulkopuolelle haissut (ja miulla on sentäs aika tarkka nenä..). :D

Kestojen säilytyksestä. Miulla oli veskissä semmonen kannellinen ämpäri, mitä välillä pidin kuivana, välillä etikkavetisenä. Sinne vippasin aina käytetyt ja varmaan joka toinen päivä satsin pesasin.

:LOL: siis kuolen nauruun kun ton vekottimen nään!!! :LOL: Ei ne oikeesti voi olla tuommosia vielä nykyaikana! :D

Noh, katotaan miten sen luovutuksen kanssa käy, saanko minäkin tommosen... Nyt vasta oikeestaan aloin ajatellakin koko luovutusasiaa, joten täytyy tosiaan harkita. En rahan takia, mutta siksi että ne pikkuihmiset tosiaan tarvii lastenosastolla lisämaitoa. Mie varmaan saisin alottaa luovutuksen heti synnytyksen jälkeen, kun ei ole mitään pistoksia tms.

LEP
Täällä kissa löydetty takaisin kotiin! :)

Mä ainakin meinasin hommailla tuollaisen vaipparoskiksen meille kylppäriin. Hyvä jo senkin puolesta, kun on noita elukoita, niin ei kukaan ole roskiksella tonkimassa jossakin. Rintapumppukin ois muistettava hommata! Onhan tässä vielä vaikka mitä ostettavaa! :eek: Vaunutkaan ei ole vielä tulleet. Saa nähdä milloin tulevat.

Tänään rv 31+6. :heart:

Eilen oltiin pitkällä lenkillä koirien kanssa. Matka meni hyvin, mutta loppuillasta ei meinannut päästä sohvalta ylös, kun liitoskipuja ja iskiasvaivaa niin, että jalat meinasi mennä alta. Ei ole helpannnut tähän mennessä.

Vauva on vieläkin aivan poikittain. Kääntyisi nyt itse. Onko kellään kokemuksia vauvan kääntöyrityksistä?

Hemoglobiini viimeksi 102. Väsyttää ihan sairaasti. Ostin apteekista rautaa poretabletteina, mutta en ole pystynyt käyttämään, kun hetken päästä alkaa kiertämään mahassa ja tulee ylös. Pitää koittaa jotain muuta valmistetta.

Täällä ainakin on että etukäteen pitää soittaa ja sopia maidon haku ja se haetaan kotoa.Mulla oli tarkotus alkaa luovuttamaan maitoa,mutta tajusin myöhemmin vasta että maito pitää olla tuoretta yms..olin pakastanut paljon meidän neidille.Laitoksella kun olin reilun viikon niin pakastettiin maitoa ja siellä ja mies kuskasi sitten aina koti pakkaseen :LOL:
Meillä neiti olikin sitten semmonen tissi syöppö että kaikki maito meni mitä tulikin.Jonkin aikaa mun oli silti pakko pumpata vielä syötön jälkeen rinnat iltasin tyhjiksi,olis muuten varmaan räjähtäneet. Jos nyt maidon tulo on samanlaista niin voisin hyvinkin harkita luovutusta.
Ja vielä että tuolla laitoksella kaikki pumput oli käytössä joten mun piti oman kanssa puuhastella.sähkövehje olis ollu kätevämpi kun maitoa tuli niin.
Täällä alkaa vaatteet olla pestyjä + muut kamppeet.Jotain uutta meinasin käydä tulokkaalle ostamassa jossain vaiheessa.Mutta just esim. tutti,tuttipullo,liivinsuojia,jätti siteitä jälkivuotoon,ne kosteuspyyhkeet vauvan pepulle oli must hyviä kun kumminkin jossain vaiheessa on tarpeen,pikku vaippoja...muuta ei nyt ainakaan heti tule mieleen.

Huh, jo on lypsy koneella kokoa :whistle:

Täällä taas ollaan viikonloppusiivouksen kimpussa. Kakkupohjia pitäis ruveta tän jälkee vääntämää että saada esikoisen 7 vuotis kahvitukset tarjoiltua.

Oon yrittäny kirjotella ylös mitä viellä puuttuu sitä mukaan ku tulee mieleen. Vaatteiden ja petivaatteiden pesu alkaa täälläki olee onnex jo loppusuoralla. Viellä yx telineellinen silitettävä ja 1-2 koneellista pyyhkeitä ym..pestävää.

LEP, hyvä että kissa löyty =)

Lähen nyt jatkaa ton mopin kanssa tanssimista, palaillaan :wave:

Catherinella on ollut aika jännät paikat, toivotaan että vauveli vielä hetken malttaa pysytellä masussa.

Mulla ei ole vielä mitään ongelmia istua tietsikan ääressä, masu ei ole niin iso että olisi vielä tiellä :D Mulla vaan tämä selkä ei tykkää tästä paikallaan istumisesta, koko ajan täytyy nousta kävelemään ettei kipu käy liian tukalaksi.

Mä olen hankkinut sellaisen vaipparoskiksen meille, koska ainakaan näin alkuun ei ole tarkoitus kestoilla. Minä olen kuullut kehuttavan, että se pitää hajut ihan hyvin kurissa, niin ettei tarvitse koko ajan olla roskista tyhjentämässä.

Eilen oli tosiaan se sokerirasitus ja äsken soittelin sitten testien tuloksia. Tosi hyvät oli tulokset, eli viikonloppu on pelastettu :)

0-arvo oli 4.9 (raja-arvo 5.3)
1-arvo oli 8.4 (raja-arvo 10)
2-arvo oli 6.2 (raja-arvo 8.7)

Etukäteen vähän pelkäsin, että jos arvot onkin vaikka kovasti koholla ja testit tehtiin näin myöhäisessä vaiheessa, ettei hoitamista ole päästy aloittamaan tarpeeksi ajoissa, mutta onneksi huoli oli ihan turha.

Ihanaa että tulee viikonloppu! Mulla on huomenna kampaaja, muuten aion ottaa ihan levon kannalta koko viikonlopun...

Ens viikolla on ensimmäinen perhevalmennus, sitä tässä innolla odottelen. Ekassa valmennuksessa käsitellään synnytystä, synnyttämään lähtemistä, imettämistä jne. Agenda ainakin kuulostaa ihan hyvältä, toivottavasti se todellisuuskin vastaa sitten odotuksia.

Perjantaita!

Vaipparoskiksesta - minä haaveilin siitä ekan kanssa, mutta sain naurut päälleni mieheltä ja omalta äidiltäni. Haju oli kyllä välillä niin sietämätön, että ehkä saan ylipuhuttua miehen tällä kertaa. Me pistettiin vaippa aina johonkin vanhaan leipä/hedelmäpussiin ja tavalliseen roskikseen. Ainakin otan erillisen vaipparoskiksen kylppäriin, tavallisen jos en sellasta "luxusta" saa nytkään.

Synnytys - meilläkin jännittää tuo esikoisen hoito synnytyksen käynnistyessä. Toiset isovanhemmat 3h ja toiset 4h päässä. Naapurit voisivat ehkä katsoa perään, riippuu niin päivästä ja kellonajasta kun ovat työssä käyviä (kuten isovanhemmatkin). Jospas kaikki tapahtus arkena toimistoaikaan ja nopeasti niin sillon esikoinen olis normaalisti hoidossa. =)

Mies oli nähny viime yönä unta synnytyksestä. Hänen vanhemmat olivat olleet mukana (hmmmmm) ja paljon oli ollu verta, mutta heräs ennen kun vauva oli ulkona. Ei kuulemma painajainen, ei ollenkaan, mutta tosi intensiivinen uni eikä sitten nukkunutkaan koko loppuyönä (puol neljä heräs)...

Täällä enää viikko töitä! Ihanaa! Olen kyllä niin väsynyt ja valmis poistumaan työelämästä ja aloittamaan vauva höösäyksen. Esikoiselle ostin kirja-alesta (1.90 euroa) kivan "Tyttö joka halusi takaisin äidin vatsaan" (tms.) kirjan joka kertoo pienoisesta mustasukkaisuudesta. Kivasti on aiheeseen liittyviä (vauvan syntyminen) kirjoja olemassa, osa meillä omana ja osa kirjastosta lainattu.

Nyt menen ottamaan tukivyön pois ku alkaa ahistaan tässä koneella istuessa, vaikka muuten onkin ihana helpotus ollut nyt kun sen vihdoin sain.

Mukavat ja rennot viikonloput!

TaneliKaneli 32+6 jolle tulossa appivanhemmat kylään *stressi*

tosta "lypsykoneesta"...täällä on synnärillä tollaset koneet..ennekun osasto rempattiin, kolme äitiä mahtui samaan huoneeseen lypsämään, tunsi kyl olonsa lehmäksi, ovessa luki lypsyhuone, ovessa lehmän kuva ja sit pitkä pöytä, jossa omat pilttuut,eli seinät välissä ja sit toi kone pitää viel samanlaista ääntä kun lehmän lypsykone..
nyt rempan jälkeen, on oma yksityihuone, jossa saa rauhassa lypsää, sama kone edelleen ja lehmän kuva ovessa!

nyt lääkärissä käyty.

lääkäri tutki kohdunsuun ja sielä oli kaikki ok.ehkä oli hiemän pehmenny mutta hyvin asiat kuitenkin.lääkäri vaan totesi että tässähän tämä vauvan pää on että minäpäs nostan tätä vähän.mutta sitten kun lopetti tutkimuksen niin huomasi että alkoin vuotamaan verta.no nyt ei ole onneks tullut vielä ainakaan paljon joten toivottavasti loppuu kokonaan ettei tarvi lähteä tutkimuksiin.käski lähteä heti äippäpolille jos tulee supistuksia.nyt pitäisi olla 3-4vk levossa ettei tulisi supistuksia ja sen jälkeen saa alkaa taas normaalisti olemaan.että ei haittaa vaikka syntyisikin sitten.sano että jos 34viikolle pääsisi niin hyvä asia mutta kyllä vauva selviää vaikka nyt syntyisikin.joten nyt vain toivotaan että vauva jaksaisi vielä pari viikkoa köllötellä tuolla mahassa.kaikki vauvavalmistelut melkein tekemättä.

meillä aletaan kestoilemaan vauvan kanssa ja mies on pitänyt ihan ehdottomana että kannellinen ämpäri pitää olla mihin laitetaan rätit.ja jos kertakäyttösiä käytettäisiin mies todennäköisesti ostaisi vaipparoskiksen.

!minnihiiri68! mulla suunnilleen samankokoinen maha mutta nyt kun vauva on mennyt alaspäin niin tuohon on tullut eteen semmoinen "törrötin".siis maha on tullut ulospäin ja alaspäin. :)

nyt leikkimään 2v. kummipojan kanssa.

hyvät viikonloput kaikille! :)

suklaapahkina ja poju 32+5

Yhteistyössä