*MarrasMassutII heinäkuussa*

Huomenta!

Täälä odotellaan, että saa neuvolaan suunnata kymmeneksi.
Eilen illalla supisteli oikeen kunnolla, kun tuli toisen pojan kanssa takuttua koko illan. Se oli niin huonolla tuulella ja kun sitä kantoi jonnekin, niin rimpuili, potki ja huusi. Puukeskuksen pihalla onnistui vetämään paidankauluksen niin alas, että tissi pullahti esiin. En edes huomannu koko tissi-hommaa ennen ku sain pojan autoon, eli muutama utelias silmäpari ehti mun vilautuksen nähdä |O

Mäki innostuin mittaamaan mahanympäryksen, 105cm :eek: Eikä painokaan ole noussut ku pari kiloa. Ties kuinka isoksi tässä vielä ehtii ennen marraskuuta. Mua vaan jännittää, ettei mammahousutkaan mahdu loppuvaiheessa, mitäs mä sitte puen päälleni. Poikien aikana sain heittää mammahousut kaappiin jo rv 30 :snotty:

Nyt suihkuun ja neuvolaan! Illalla pitäsi jaksaa mennä hiomaan poikien uutta kerrossänkyä, eilen jo yritettin alotella, muttei siitä mitään tullu, ku toinen poika vaan kiukutteli :kieh:

Ai niin, tänne oli uusiakin tullut! Eli tervetuloa kaikille :wave:
 
Huomenta!

Eilen oltiin sitten siellä rakenneultrassa tähystelemässä "alivuokralaista" ja kaikki näytti onneksi hyvälle! =) Ensin taisi tyyppi nukkua, kun oli ihan paikallaan mutta pienen tökkimisen jälkeen alkoi kädet ja jalat viuhtoa =) Hän oli niiin paljon kasvanut sitten viime kerran ja vaikutti jo paljon enemmän vauvalta kun viime ultrassa, joka oli siis vkolla 12.

Jalat oli todella tukevasti ristissä, eli sukupuolta ei suostunut vielä paljastamaan meille mutta ollaan näillä näkymin menossa sinne 4D-ultraan ja siellä toivottavasti selkii sitten kaikkea maan ja taivaan väliltä...

Mutta tarvii sanoa, että kyllä taas helpotti kun näkyi että kaikki on kunnossa! Alkoi jotenkin taas jännittämään ennen ku mentiin sisälle, että mitäs jo saadaankin jotain huonoja uutisia... Mutta kaikki siellä näytti olevan kohdallaan ja istukkakin oli hyvässä paikassa. Laskettua aikaa ei muutettu vaikka näytti edelleen olevan muutaman päivän vanhempi.

Päivänjatkoja kaikille! :flower:
 
Jei

Tääl on alkanu elämä voittamaan ihan selkeästi :heart:
Pahaa oloa ei oo ollu nyt viikkoon.. ja oon jaksanu alkaa taas käydä punttisalilla vähän hikoilemassa.. =)

Möhön liikkeetkin on olleet nyt viime torstaista asti ihan säännöllisiä.. sekin lämmittää mieltä, kun aina sillon tällön tuntee pieniä muksasuja masusta! :heart:

Ihan malttamattomaks alan käydä ton 4D:n kanssa, sinne on aikaa niin kauan vielä =) Noh, on tässä kaikenlaista ohjelmaa seuraaville viikoille koiran rokottamisesta, entisten luokkalaisten kanssa risteilyyn asti.. että jospa se aika tossa menis kuitenkin suht nopeesti. Niin, ja siskolla nyt menny 11 pv yliaikaseks vauva.. niin tällä viikolla varmaan alkaa jo tapahtua sitten jos ei omin avuin, niin ehkä jo sitten käynnistelevät. :) Sitä täytyy sitten joku ilta ihan ehdottomasti lähteä katsomaan Espooseen :)

Tervetuloa uusille :)
Kiitos maminalle hienosta uudesta pinosta...
Jaksuja kaikille, voidaanhan paksusti.. :heart:

Mecu&Möhö 18+3
 
moooro!!!huhheijaa..eipä ole liiemmin koneelle kerennyt tämän muuttorumban keskellä ja töissäkin on pakko yrittää piipahdella!!..mut vitsi et mä oon tätänykyä tooosi maalainen,asuinpaikkana köyliö-city..hihhii :LOL: :LOL: mut oli pakko löytää kompromissi paikka kun mies on tampereelta ja mä turusta ni nyt asutaan puolivälissä :heart: synnärinä on silti tyksi,koska itse haluan siellä synnyttää ja suomen muassa saapi onneksi valita missä haluaa synnyttää!vointeja kaikille!!koitan keretä kanssa kertomahan ultrakuulumiset perjantaina!
 
Iltoja! Tänään neuvolassa kaikki hyvin. Vauvan syke n. 135-140, eli veikkaan poikaa edelleen, koska esikoisella aivan samat sykkeet ja poika. Tytöllä korkeammat.

Vauva liikkui kovasti.

Mulla Hb nyt 125 eli noussu, su oli vielä teekoos, kun kävin verikokeissa niin 115. Äkkiä ponkaissu. Oon juonut rautajuomaa viikon verran.
Verenpaineet 110/70
Pissa puhdas
Painoa tullu + 100g/vko eli hyvä sekin. Paino katsottiin viime käynnistä, edelleen on sen 1,5 kg alempana rajun mahataudin jäljiltä.

Kurkkukipu jatkuu ja kuuri huomenna loppuu. Mulla epäillään virusperäistä nielutulehdusta eli tonsilliittia. Jatkunu jo yli 2 viikkoa, lisäksi kova limainen yskä ja nuha. :snotty: :(

Joka tapauksessa oikein hyvää yötä ja kauniita unia teille! :wave:
 
Huomenta!
Eilen oli sitten neuvola, kaveri paineli ympäri mahaa ku yritettiin sydänääniä kuunnella, loppujen lopuksi sitte onnistui ja ne oli 144.
Täti oli huolissaan näistä mun kipeistä supistuksista, nyt onlähete virtsanäytteeseen (virtsatietulehduksen varalta) jos se on ok, niin sitte ei muu auta, ku sairasloma ja jos ei sekään auta, niin sairaalaan makaamaan :eek:
Mä oon aika varma, että poika täältä on taas tulossa. Kaikki on niin samanlaista ku poikien aikana.
Nyt aamukahveelle ja koiraa ulkoiluttamaan. Aurinkoista päivää kaikille
:wave:
 
Eilen oli sitten sen rakenneultran aika... Minulle se oli erittäin suuri pettymys. Oli eri lääkäri polilla kuin aikaisemmilla kerroilla ja lekurin huoneessa oltiin yhteensä 7 minuuttia... Minullahan tuo tehtiin riskiraskauden vuoksi äitiyspolilla, kun muuten olisi ollut keskusäitiysneuvolassa. Lääkäriä ei kiinnostanut tippaakaan sanomiseni ja vähätteli joka asiaa (mm. alavatsakramppeja ja supistuksia). Ultrassa oli ilmeisesti kaikki hyvin, vaikka tutki mielestäni jopa vähemmän kuin edellisessä raskaudessa 6 vuotta sitten. Kaksi mittaa mittasi ja vastaa kuulemma viikkoja. Sydän sykki, vatsalaukku oli paikoillaan, virtsarakko täynnä, päästä löytyi aivot, kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Juu, älkää kyselkö siitä sukupuolesta. Lekuri ei vahingossakaan edes vilauttanut sitä jalkoväliä meille vanhemmille... Eipä kertonut edes, että miten päin vauva siellä köllötteli. Itsellä oli jännitys sen verran päällä, etten edes huomannut mitään kysellä ennen kuin koko homma oli ohi. Uudelleenkaan ei kuulemma tarvitse mennä, vaikka toinen lääkäri puhui myös viikoista 30 ja 36. Vatsassa on kyllä meuhkattu taas siihen malliin, että kaikki vissiin on hyvin. Mieskin oli reissun jälkee hiukan ymmällään, että tässäkö se sitten oli :(

Täällä kärsittiin myös ummetuksesta, mutta onneksi paino, sokerit ja verenpaineet antoivat mahdollisuuden lakritsin syönnille :) Eipä ole enää vatsan toiminnan kanssa ongelmia. Levon kannalta täällä otetaan edelleen ja onneksi mieskin aloittaa lomailun perjantaina, joten poikien hoitoakin voi hiukan sälyttää sinne päin.

Lulu32 tervetuloa Satakuntaan ja meidän landelaisten joukkoon (vuoden vaihteessa meistä tulee sentään kaupunkilaisia, vaikkei mihinkään muutetakaan) :D

Pampula + Maha-asukki tasan puolessa välissä viikkoja
 
Heissan,

Olin pari päivää työmatkalla ja taas oli ilahduttavan paljon luettavaa täällä palstalla :)

Uusiakin on tullut mukaan, tervetuloa joukkoon :wave:

Tulin just rakenneultrasta ja kaikki on oikein hyvin. Kaikki elimet oli paikoillaan ja sydän sykki niin kuin pitääkin. Kovin oli eläväinen kaveri, kätilöllä oli vähän vaikeuksia saada päämittaa otettua kun meidän vaavi piti sellaista showta tuolla masussa ja vaihteli asentoja koko ajan :LOL:

Meille on kätillön mukaan tulossa tyttö, jalat oli kovasti ristissä mutta kyllä se kätilö vaavia prinsessaksi tituleerasi. Ei varmaan olis sanonut mitään, jos ei olis ollut varma sukupuolesta. No, eiköhän se vielä varmistu 4D-ultrassa, siihen on vielä kuukausi aikaa...

Mutta kyllä mä tänään aion heti tänään mennä ostamaan muutaman hempeän vaatekappaleen meidän prinsessalle :)

Ai niin, mulla on istukka tuossa kohdun etuseinässä, joten siksi niitä liikkeitä ei vielä ole tuntunut ollenkaan. Mutta kätilö sanoi, että on luultavasti enää päivistä kyse että liikkeet rupeaa tuntumaan. Jee, sitä odotellessa.

Olen kyllä pikkasen raivoissani miehelle, se ei sitten päässyt mukaan ultraan :kieh: Meillä on talon rakennustyömaalla tänään sokkelin valu ja se oli sitten tietysti sovittu alkamaan just samaan aikaan kun mun ultra. Pikkasenko annoin miehelle palautetta asiasta, tuo ultra-aika on kuitenkin ollut tiedossa jo ikuisuuden! Eli 4D-ultraan miehen on parempi tulla mukaan tai sitten pääsee piru irti...
 
Täälä pitäisi malttaa vielä kaksi viikkoa rakenne ultraan. 16.7 ois aika sinne. Täälä tuntu kunnon potkusarja yli viikko sitte mutta sen jälkeen ei oo tuntunu ku yksittäisiä potkuja. Harmittaa ku kuulostelen et nyt potkii ja laiten miehen käden masulle niin ei sit enää potkikaan. Ei kyllä taitaisi vielä läpikään asti tuntua, mutta silti.. Mies taitaa jo vähän oottaa et sillä lailla pääsis osallisex tähän odotukseen. Masuki sen verran pyöristyny, et mies välillä laittanu pään masun päälle ja kuunnellu et oisko vauvalla hänelle asiaa.. :heart:

Täälä on vatsa toiminut hyvin. ihan niin kuin ennenkin. (koputtaa puuta)

Eipä olla vielä mitää vauvaan liittyvää ostettu eikä oikeen hirveästi mietittykään. Mies kun kuluttaa aika paljon aikaa rakentamalla meidän autotallia. Eikä kyllä toisaalta oo vielä tuntunu ajankohtaseltakaan. En tiedä koska sitte tuntuu...

Mutta pitää vissiin mennä maalaushommiin.

Catherine 18+4
 
MissMaisa: Mulla on menny vähän ohi nuo sinun supistelut, että anteeksi, jos utelen jo kerrottuja asioita. :ashamed: Mistä asti sulla on ollu supisteluja? Supisteleeko ihan päivittäin? Ymmärsin, että ei vät ole pelkkää vatsan kovettumista vaan ihan kipeitäkin. Ymmärsinkö oikein? Kiinnostaa vain, kun itsellänikin supistelee päivittäin monta kertaa, mutta eivät ole kipeitä. Toivottavasti sulla hellittäisi supistelemasta, ettei ihan sairaalaan tarviis lähteä makamaan. :hug:
 
Molla Maija : Nuo on ihan kipeitä supistuksia, ei mitään pelkkää mahan kovettumista. Ei niitä onneksi vielä kamalasti tule, iltaisin useimmiten :| Ei saisi kuulemma tehdä oikein mitään, poikia ei ainakaan saa kantaa. Onneksi nuo aina loppuu, kun pääsee makaamaan. Katotaan nyt pääseekö sitä pelkällä säikähdyksellä vai joutuuko oikeasti jonnekin makaamaan :eek:
 
Molla Maija, en usko että pelkästään mahan kovettumisesta haittaa. Jos kovin kivuliaita sitten kannattaa käydä jossain näytillä. Ystävättärelläni irtosi limatulppa 4. kuulla ja supisteli siitä lähtien. Luultiin että syntyy vaikka koska, oli levossa paljon, mutta ei tarttenu mennä sairaalaan. Rauhallisesti oli ja vauva syntyi 3 pv ennen laskettua aikaa.

Siivous, lenkkeily, nostelu tms. voi lisätä supisteluja, toiset on vaan supisteluherkempiä kuin toiset. Mulla molemmissa supisteluja jo n. 20 vkolta lähtien. Mulla kun ei meinaa supistelut avata kohdunsuuta muutenkaan edes silloin kun synnytys alkamassa. Apuja tarttenu, että yleensä vauvan saa tulemaan. Omat supistukset liian heikkoja. :(
 
hei olen ihan uusi tääl koko sivustoilla ja uteliaana lueskelen toisten kirjoituksia =) laskettu aika on 16.11.08 ja esikoiseni täyttää 2v 12.7.08 :heart: ja uhma juuri alkanut :headwall: muistan että itselläni oli ensimmäisestä 20 viikolta harjoitus supisteluita ja jotkut aika mahtavia et veti jalat alta..ja viikoilta 33 viiltelyä et en päässy sängystä ylös :'( kuulemma normaalia ensi synnyttäjälle. ja nyt toisen kanssa ollut ihan erilainen odotus "helpompi" mutta kyllä vaan supistelee kun pojan kanssa juoksee koko päivän =) ihanaa odotusta kaikille marraskuussa synnyttäville :flower: :heart:

rakenneultra ensi viikolla ja sukupuoli toivottavasti nähdään :heart:
tyttöä toivotaan kovin pojan kaveriksi

ohna viikoilla 20+4
 

Yhteistyössä