MARRASMAHAT 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heegel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heegel

Vieras
Uskallan varoveisesti etsiskellä kanssa-odottajia...itselläni olisi LA 11.11.2010 elikäs ihan vasta sain plussan!! Minulla on yksi lapsi, joka on syntynyt 13.11.2008. Nyt toivottu toinen raskaus aivan alkumetreillä. Löytyisikö muita...??

Moi! Täällä kanssa odotellaan marrasvauvaa. Raskauslaskurin mukaan la olisi 7.-10.11., riippuen kierron pituudesta (32-35 päivää). Meillä on myös ennestään yksi, juuri vuoden täyttänyt lapsi. Vähän kyllä hirvittää, että miten sitä pärjää kahden pienen kanssa. Tosi onnellinen olen silti, ja toivon kovasti, että raskaus jatkuu normaalisti. Viime raskaudessa olikin ongelmia vaikka muille jakaa, joten sellainen normaali raskaus olisi ihana kokea.

On kyllä tosi epätodellinen olo vielä, kun ei ole oikein mitään oireita satunnaista lievää kuvotusta lukuunottamatta. Eikä oikein uskalla iloita vielä sen suuremmin, kun pelko tuulimunasta, kohdunulkoisesta ja yleensäkin keskenmenosta on niin kova. Mutta päivä kerrallaan, ehkä sit parin kuukauden päästä jos ultraan asti selvitään, uskaltaa vähän hengähtää.

Hei, kiva uusi ketju!

Täällä myös yksi vasta plussannut! Esikoista odotellaan ja takana on yksi keskenmeno (05/09), joten jännittävät hetket on myös täällä menossa..

Mitään suurempia oireita ei ole vielä mullakaan satunnaisia nippailuja ja tissien turvotusta/arkuutta lukuunottamatta. Melkein toivon että pahoinvointi alkaisi, niin tietäisi ainakin että jotain tuolla masussa tapahtuu :)

Mimis rv 4+2

Hei kaikki! Tein raskaustestin JUURI ÄSKEN ja se oli POSITIIVINEN!!!!!!!!!!!! Clearbluen digitaalinen testi, jossa lukee "Raskaana"...tässä se on nytkin edessäni, tuijotan sitä ja otin valokuvankin. Aivan käsittämätön fiilis, haluaisin julistaa tämän koko maailmalle!!!! Itkin ja tärisin vessan lattialla, kun näin tuon tuloksen. 14 vuotta söin putkeen pillereitä, tämä on vasta 3. kierto lopettamisen jälkeen ja tärppäsi, aivan uskomatonta, olin ihan varma, että tässä menisi vähintäänkin vuosi. Tämä on todella toivottu vauva, ikää minulla on 32 v ja pelkäsin, että sekin alkaa jo vaikuttaa, kun en ennen ole raskaana ollut. IHANAA!!!!!!!!!!

Nyt alkaa sitten jännitys, että meneekö kaikki hyvin, mutta toivon mukaan en hirveästi sitä ala miettiä, asiat menee kuten menee. Toivon mukaan hyvin :).

Hei kaikki! Tein raskaustestin JUURI ÄSKEN ja se oli POSITIIVINEN!!!!!!!!!!!! Clearbluen digitaalinen testi, jossa lukee "Raskaana"...tässä se on nytkin edessäni, tuijotan sitä ja otin valokuvankin. Aivan käsittämätön fiilis, haluaisin julistaa tämän koko maailmalle!!!! Itkin ja tärisin vessan lattialla, kun näin tuon tuloksen. 14 vuotta söin putkeen pillereitä, tämä on vasta 3. kierto lopettamisen jälkeen ja tärppäsi, aivan uskomatonta, olin ihan varma, että tässä menisi vähintäänkin vuosi. Tämä on todella toivottu vauva, ikää minulla on 32 v ja pelkäsin, että sekin alkaa jo vaikuttaa, kun en ennen ole raskaana ollut. IHANAA!!!!!!!!!!

Nyt alkaa sitten jännitys, että meneekö kaikki hyvin, mutta toivon mukaan en hirveästi sitä ala miettiä, asiat menee kuten menee. Toivon mukaan hyvin :).

Vielä piti sanomani, että ilmeisesti marrasmaha siis minäkin, tosin en ole ihan varma vielä tuosta lasketusta ajasta...

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Irkkis :) Ja SUUUUURET onnittelut plussasta!!

Joskus se tärppää nopeastikin =) Mäkin tulin ensimmäistä kertaa raskaaksi jo kolmannesta yrityskierrosta, mutta se meni kesken rv 9 :( Toista plussaa saimmekin sitten odottaa melkein vuoden.

Onko teillä mitään oireita? Mulla ei edelleenkään muuta kun tissit turvonneet ja arat ja satunnaiset nippailut munasarjojen kohdalla.

Mimis rv 4+5

MARRASMAHAT 2010

heegel....................toinen.................LA 11.11.2010
Karkki.....................toinen.................LA 7.-10.11.2010
Mimis......................esikoinen............LA 15.11.2010
Irkkis......................esikoinen............LA

Kiitos paljon onnitteluista Mimis!

Nettilaskurin mukaan minunkin laskettu aikani on 15.11, eli samana päivänä kuin sinulla! Kuulemma nuo sitten neuvolassa vielä muuttuvat, mutta toistaiseksi tuo olisi nyt sitten se minunkin päivä.

Huokaus...ikävä kuulla aikaisemmasta keskenmenostasi. Pelottaa, kun tuntuu siltä, että tuollaisia tarinoita on todella paljon, eli se, että se ensimmäinen nopeasti napannut kerta meneekin kesken. Ihan kauheaa. Mutta tietenkään sille ei mitään voi, jos niin kävisikin. Toivottavasti teillä tällä kertaa menee kaikki loistavasti ja toivottavasti itse en joudu koskaan tuota tilannetta kokemaan.

Oireita:

- nenäverenvuotoa, mikä on itselleni äärimmäisen harvinaista, viimeksi tapahtunut varmaan 10-vuotiaana mutta nyt 3 kertaa parin viikon sisällä
- makuaisti todella paljon heikentynyt, kaikki maistuu lähinnä pahvilta :D
- selviä tuntemuksia alavatsassa, erilaisia nippailuja ja välilä menkkamaisia tuntemuksia, varsinkin silloin kun menkkojen piti alkaa
- oikeassa pohkeessa jonkinlaista tunnottomuutta silloin tällöin
- välillä vähän huippaa
- normaalistikin hieman pömpöttävä alavatsani pömpöttää entistäkin enemmän
- rinnat sivuista kipeät

Ensimmäisen testin tein joskus viime viikolla ja silloin oli vielä negatiivinen. Sitten ajattelin eilen, että kun tänään olin lähdössä Tallinnan päiväreissulle, ja olin vähän harkinnut matkapahoinvointitabletin ottamista (tosin ei todellakaan olisi tarvinnut, oli iso laiva, eikä keinunut yhtään), enkä halunnut ottaaa sellaista, ennen kuin tiesin tilanteen, kun menkat kuitenkin oli myöhässä ja noita muitakin tuntemuksia.

Ja sitten tein testin ja PAM, se vaan pamahti siihen se plussa, ei mennyt kun just varmaan se minuutti (testissä luki, että positiivinen tulos voi näkyä jo minuutissa). Huomenna teen vielä uuden testin. Toivottavasti tämä on nyt todellakin kaikki totta ja ei voi muuta kuin toivoa ja uskoa, että kaikki menisi hyvin.

Irkkis 4+5

Irkkis - Hei kivaa että meillä on sama laskettu aika :) Se tosiaan saattaa vielä muuttua neuvolassa tai ensimmäisessä ultrassa. Viime raskaudessa (siinä keskenmenneessä) mulla LA siirtyi viikon taaksepäin, eli alkio ei vastannut viikkoja vaikka sydämen sykkeetkin ehdittiin jo näkemään :/

Oletteko miettineet menettekö alkuraskauden ultraan ennen ekaa "virallista" ultraa rv 12? Mä meinaan mennä heti kun mahdollista, rv 6+. Saa ainakin hetkellisen mielenrauhan jos siellä on kaikki kunnossa :)

Se tunne kun saa plussan testiin on ihan mieletön <3 Mulla myös plussa pamahti ruutuun heti ennenkuin ehdin edes pois vessasta :D Miehen oli tarkoitus käydä katsomassa tulos, mutta en tosiaan ehtinyt edes pois vessasta kun selvä plussa oli jo ruudussa :)

MARRASMAHAT 2010

Karkki.....................toinen................. LA 7.-10.11.2010
heegel....................toinen................. LA 11.11.2010
Mimis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Irkkis......................esikoinen............ LA 15.11.2010

Aivan ehdottomasti aion mennä varhaisultraan (ilmeisesti toi on se termi, jota siitä käytetään?) niin pian kuin mahdollista, en halua odottaa yhtään enempää kuin pakko, että saisi tietää edes jotain. Onko se ultraaminen muuten jollakin tavalla vaarallista alkiolle, vai onko tuo 6 vk raja se, että ennen sitä siellä ei kauheasti mitään näy?

Heti huomenna soitan neuvolaan, kai ne sieltä sitten antavat ekan neuvola-ajan. Ja sitten sattuu olemaan sellainen tilanne, että olen jo pari kk sitten varannut ajan omalle gynelleni keskiviikoksi - silloin lähinnä ennakoin sitä, että jos pillereiden lopettamisen jälkeen kierto ei olisi tasoittunut tai ylipäänsä kk alkaneet, niin olisin halunnut sitten mennä siitä puhumaan, mutta nyt menenkin sitten puhumaan eri asiasta :D. Pystyyköhän hän siellä ihan ex tempore -pohjalta tekemään mitään? No, ainakin saan häneltä varmasti hyviä neuvoja. Ja ehkä sitten sen varhaisultran voi varata saman tien häneltä.

Kaikki on niin uutta, olen yrittänyt lukea kaikkea mahdollista infoa nyt netistä ja hyvinhän sitä kyllä löytyy.

Nyt menen apteekkiin ostamaan vielä uuden testin, haluan testata vielä kerran, toivottavasti siellä on niitä testejä, jotka näyttävät raskausviikotkin, se olisi kivaa. Ja ajattelin saman tien ostaa myös raskausvitamiinit ja Panadolia siltä varalta, jos tulee tässä jossain vaiheessa päänsärkyä, kun tuota Ibusalia, jota aina yleensä olen ottanut, ei nyt sitten enää saa käyttää.

Ainiin, muuten, raskausoireista jäi mainitsematta palelu, eli illalla nukkumaan mennessä joudun laittamaan päälle pyjaman ja sukat ja nukkumaan extrapeiton alla, kun yleensä nukun pelkässä yöpaidassa. Ja koiran kanssa tehtäviä lenkkejä täytyy varmaan vähän lyhentää, äsken olimme melkein tunnin lenkillä (siis ihan vaan rauhallista kävelyä) ja lopussa alkoi tulla sydämentykytyksiä ja hengenahdistusta.

Tänään täytyy tutkia lisää tuota raskauajan liikuntaa, käyn säännöllisesti salilla 3-4 krt viikossa (joo, ja silti en ole onnistunut pääsemään eroon siitä alkuperäisestä pienestä pömppömahastani :D) ja välillä olen nostanut aika raskaitakin painoja, mikä ei tietysti enää voi sellaisenaan jatkua.

Ajattelin myös printata jääkaapin oveen sen listan niistä kielletyistä ruoka-aineista. Tässäpä niitä suunnitelmia tälle päivälle :).

Irkkis - Ei ole ultraaminen alkiolle vaarallista, vaan siinä on juuri tuo että ennen sitä ei juuri mitään näy. Normaalisti suosittelevat menemään ekaan ultraan aikaisintaan viikolla 7+ (varsinkin jos ei tiedä tarkaa hedelmöittymispäivää), mutta mä meinaan mennä jo 6+. Silloin on mahdollista jo sykekin nähdä :) Viimeeksi menin muistaakseni 6+5, alkio vastasi viikkoja 5+5 ja syke nähtiin.

Netistä löytyy tosiaan hyvin tietoa! Mä olin viime kerralla myös ihan pihalla mitä saa tehdä ja mitä ei, mutta nyt tietenkin tiedän vähän paremmin :) Neuvolaan pääsee täällä meillä päin viikolla 8.

Kuulostaa hyvältä suunnitelmasi tälle päivälle :)

Kiva, kiitos tuosta ultra-tiedosta! Aivan uskomaton ajatus, että se syke on mahdollista noin aikaisessa vaiheessa nähdä...ihan käsittämätöntä, että vain parin viikon päästä mun vatsassa voisi olla jo niinkin pitkällä oleva toinen elämä, että sillä on sydämensyke....huhhuh.

Tein tosiaan sen varmistustestin nyt sitten, ja kyllä se nyt on virallista, että raskaana ollaan :):):). Testin mukaan hedelmöittyminen olisi ollut 1-2 vkoa sitten, ja tein positiivisen ovistestin juuri silloin pari viikkoa sitten perjantaina ja tilanne "hyödynnettiin" parhaamme mukaan silloin viikonloppuna sekä la että su, eli tämän päivän tiedon mukaan se oli sitten täsmäisku silloin :D.

Toivottavasti kaikilla muilla täällä on asiat hyvin. Mukavaa iltaa Mimikselle ja muille!

Siirryn tästä sohvalle lepäilemään :)

Täällä myös tuleva marrasmamma!:) Ihanaa, vuosi meni ennenkuin tän hemmetin plussan sain. x) En vieläkään sitä tajua, tein parikin testiä, että uskoin todella olevani raskaana!
Joka kuukausi oli jos jonkilaista oiretta,jne, tässä kierrossa ainoastaan kova päänsärky 24/7+runsas valkovuoto, ei mitään muuta.
Nyt plussan jälkeen etova olo 24/7, vaikkakin ollaan vasta viikolla 4+4, mun laskujen mukaan. Alavatsaa vihloo ja pistelee etenkin iltaisin nukkumaan mennessä, rinnat tajuttoman kipeät ja turvonneet ja sellainen tunne, että tää on nyt sitä mitä pitääkin. :)
Ei voi kyllä käsittää tätä millään!!!!!!!!
LA olisi 17.11.2010, jaiks!

Tervetuloa Jonsu ja SUUUUUUUUURET onnittelut plussaamisesta =) Onko teille esikoinen tulossa? On se kumma kun monet plussaa juuri siitä oireettomasta kierrosta :) negakierroissa on vaikka mitä oireita mutta sitten kun oikeesti on tärpännyt, ei oireita juuri olekaan! Usein vain fiilis että joku on toisin <3

Irkkis - On todellakin uskomatonta että sydän alkaa sykkimään jo viikon 6 puolessa välissä, eli tällä viikolla <3 Varasin muuten ultran jo ensi viikon tiistaille, jolloin on menossa 6+1. Uskalsin varata sen niin ajoissa jo, kun tiedän varmasti tarkan hedelmöittymispäivän (raskaus saatiin aikaan hedelmöityshoidoilla). Nyt sitten pitäisi vielä viikko jännittää! Onneksi on niin kiire töissä että ei paljon ehdi ressata :)

Mimis 5+0

MARRASMAHAT 2010

Karkki.....................toinen................. LA 7.-10.11.2010
heegel....................toinen................. LA 11.11.2010
Mimis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Irkkis......................esikoinen............ LA 15.11.2010
Jonsu................................................ LA 17.11.2010

Heippa! Viikko sitten maanantaina tein testin kun alkoi menkat olla pikkuisen myöhässä, mutta negan sain tikkuun. No, sitten koko viikon tuntui koko ajan siltä kuin menkat alkais, mutta tuo menkkamyllerrys kesti aina vain pienen hetken ja sitten ei tuntunut mitään. Myöskään mun rinnat eivät olleet yhtään kipeät, vaikka normaalisti ovat viikon/puolitoista kipeät ennen menkkoja..torstaina oli kumallinen olo edelleen, menkat selvästi myöhässä ja hain testin kotimatkalla ja tein vielä illal ja naps, plussa tärähti ruutuun. Pakkohan se oli se paketin toinenkin tikku käyttää siltä varalta että eka tikku oli virheellinen ja plussaa sekin kertoi:)

Me ei tosiaan edes ehditty mieheni kanssa aloitamaan yritystä vaan tämä oli tällainen hieman suunniteltua aikaisempi yllätys, mutta alku järketyksestä toivuttua alkaa tuntua molemmista aika hullulta, hyvällä tapaa:D Pillerit jätin elokuussa -09 pois tarkoituksena tasata tuota omaa kiertoani ja saada omat hormonit hyrisemään, jotta sitten ensi syksynä olisimme aloittaneet varsinaisen yrityksen, kun molempien koulut olisivat alkaneet olla mukavasti loppu suoralla.. mutta kyllä tämä ihanalta tuntuu joka tapauksessa:D

Ai juu, mä olen -86 syntynyt ja viimeistä vuotta opiskelen ja mieheni vm. -85.

Tervetuloa myös minun puolestani Jonsulle ja onnittelut, samoin tervetulotoivotukset ja onnittelut nannikalle!! Hih, hassua, nyt minä olen jo täällä toisella puolella toivottamassa ihmisiä tervetulleiksi, outoa :).

Mimis: Hui, ei siis enää kovin kauaa jännitystä, ennen kuin pääsette ultraan! Mulla on muuten sama juttu, menin tänään töihin loman jälkeen ja vauhti oli niin hurja, että ei tosiaan ehdi edes pysähtyä miettimään, mikä on hyvä, koska muutenhan tässä tulisi aivan hulluksi.

Mä soitin tänään neuvolaan - oli aivan ihanan mukava neuvolatäti ja neuvola on nyt varattu sitten 29. päivälle. Hänen laskurinsa mukaan mun laskettu aika onkin päivää aiemmin, eli 14.11. ja tänään mennään siis luvuissa 5+1. Torstaina kysyn siltä mun gyneltä sitten siitä ultrasta ja toivon mukaan saadaan se varattua pian.

Onnea kaikille uusille! :)

Multa tuli viikko sitten veristä vuotoa. :/ Sitä tuli tosi vähän, mutta yritän psyykata itsei ajattelemaan, että tämä raskaus saattoi sitten olla siinä. Toisaalta pieni optimisti nostaa päätään, että jospa se olikin jotain vaaratonta vuotoa. Onneksi viikon päästä pääsen neuvolalääkärille, siellä katsotaan ultralla, onko masussa elämää. Oireita ei juuri ole lievää kuvotusta lukuunottamatta, esikoisesta oli esim. rinnat ihan järkyn kipeät ja turvonneet, tämäkin vähän huolestuttaa. Mutta ensi viikolla selviää!

Hui hai ja onnea plussaajille!!:-) Ite varasin ultran yksityiseltä gyneltä ja ajan sai 6.4, että silloin olis jo 7+ jotain..neuvolaan en ole vielä uskaltanut soittaa, jotenkin vain ei uskalla?!o_O No tänään lähdetään etelän lämpöön lomalle niin sen jälkeen sitten voisi jo soitella neuvolan tädille, jaiks, jännittää!

Minkälaista "oiretta" teillä on?? Ite oon vollottanu pienistä asioista, eilen vein koiratarhalle ruokaa ja luita lahjaksi ja aloin itkeä siellä. Ja tänään ihan naurettavista asioista tippa linssis. Saa nähdä miten itken, ku viedään omat koirat hoitoon tänään koirahoitolaan yli viikoksi. :´( jopa ärsyttävän herkällä tuulella. (vaikka muutenkin herkkä ihminen, mutta nyt se on jotain ylitsevuotavaa) X-D

Niin ja tänään ihana työkaveri tokaisi typeriä sanoja, kun puhuttiin koirista ja kuinka mulle on todella lähellä sydäntä huonosti kohdellut eläimet, etten niin ihmisten kohtaloista järkyty..niin koiria inhoava työkaveri sanoi, että "ihmekkään, ettet saa lapsia, kun tuolla tavalla ajattelet." O_o mutta eipä tiedä miten asiat nyt ovat. :`)

Niin ja esikoinen matkassa..<3

Täällä koettu tänään kauhunhetkiä. Huomasin töissä ruokiksella että jotain valuu alapäästä ja kunnolla. Menin vessaan, niin vertahan sieltä tuli. Ei voi olla todellista että uusi keskenmeno tulisi kaiken tämän hoitorumban jälkeen! Soitin äkkiä klinikalle ja sain ajan omalle lääkärille jo heti tälle illalle klo 17. Verta tuli kunnolla noin tunnin ajan ja sitten se pikkuhiljaa hiipui. Mies tuli hakemaan mut töistä ja masentunein mielin ajelimme klinikalle kuuntelemaan tuomiota. Olin siis ihan varma että on mennyt kesken. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan mulla oli jäänyt kudosnestettä kohdun kaulalle ja se nyt vuoti pois. Ei kuulemma mitenkään vaarallista ja jopa aika yleistäkin. Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja alkio joka vastasi viikkoja (2,4 mm). Lääkäri väitti jopa nähnensä pienen sykkeenkin :) Voitteko kuvitella miten hyvältä tuntui, kun olimme jo varautuneet pahimpaan :heart:

Mimis 5+1

Ajattelin tänä aamuna, että teenpä raskaustestin, että saan kuukautiset alkamaan. Niin monesti ne ollut viikon pari myöhässä ja kun oon sitten testin tehnyt, niin viimeistään seuraavana päivänä onkin negan jälkeen alkanut lorottaa! No, toisin kävi, muutaman kerran sain nieleskellä, kun tikkuun tulikin kaksi viivaa!

Me alettiin vauvahommelit reilu kolme vuotta sitten ja kun ei onnistunut ja PCO:kin pukkas päälle, niin otettiin vähän lääkettä avuksi. Maaliskuussa 08 saatiin Clomeilla raskaus aikaan, mutta se todettiin kesäkuussa keskeytyneeksi. Sen jälkeen en ottanut pillereitä enää ja älysin, että PCO:sta voi parantua painon pudotuksella. Painoa onkin tuon jälkeen lähtenyt 13 kiloo ruokavalionmuutoksella ja kuntoilemalla.

Syksystä asti on pitänyt mennä lapsettomuusklinikalla jatkohoitoon, mutta miehen työkiireiden ja omien pelkojen ja epävarmuuden takia se vaan jäi. Ei me olla pitkiin aikoihin enää yrittämällä yritettykkään, oltu millon mieli tekee. Aloinkin jo pikkuhiljaa tottua ajatukseen, että ehkä meille ei koskaan vauvaa tuukkaan, kun ikääkin on melkeen 35.

Näin ne asiat voikin mennä ihan toisin, kun suunnitteli ja nyt on aika epätodellinen olo. Uskon vahvasti, että testissä on joku vika, joten teen huomenna uuden. Jos siinä on sama "vika", niin sitten on vaan varattava aika varhaisultraan ja toivottava, että tälläkertaa siellä olis liikettä!

Heissulivei....

Täällä yks:(pari päivää sitten tein plussatestin...olo on aikas epätodellinen:D

Taustalla on marraskuussa sattunut keskeytynyt keskenmeno viikolla 8+4..joka todettiin np-ultras...joten varhaisultraan olen noilla viikoilla nyt menossa mikäli pikkunen pysyy matkassa:):)

Eka lapsi on kyseessä... :) Oon kyl huippu onnellinen....huolimatta viime syksyn karmeista kokemuksista:).

Oireita mahatuntemuksia/nippailuja tms satunnaisesti, valkkaria ja tissit vähän turvoksissa..viime raskaudessa mulal alko väsymykset ja pahoinvoinnit oisko viikon 7-8 tietämillä vasta:)

Onnea kaikille tasapuolisesti:)

Moi, tulin oikeastaan tänne nyt sanomaan hyvästit, johtuen ihan siitä, että huomaan, että toisten ihmisten kokemuksista lukeminen vain lisää omaa ahdistustani. Tuntuu, että joka ikisellä on takana keskenmeno tai tuulimunaraskaus tai muuta, ja olen koko ajan enemmän ja enemmän paniikissa tästä omasta ekasta raskaudestani.

Mimis - ikävä kuulla kauhunhetkistäsi, mutta onneksi tilanne ei sittenkään ollut niin vakava ja ihanaa, että siellä asustelee pieni viikkoja vastaava möykky!

Itselläni tuli jotenkin todella outo olo, kun kävin gynelläni eilen ihan vaan siksi, että aika oli siis ollut jo aikaa sitten varattuna ja yllätyin, kun hän sanoikin, että katsotaan vaan saman tien ultralla, en ollut varautunut siihen. Lopputulos oli, että viikkoja on vähemmän kuin mitä kuukautisten perusteella laskettuna, minkä arvasinkin, eli ollaan vasta jossakin 4+ jotain ja kohdussa näkyi minimaalisen pieni musta täplä, joka nyt sitten ilmeisesti on kehittyvä sikiöpussi. Mulla oli sen tutkimuksen jälkeen jotenkin sellainen olo, että olen kuvitellut tämän kaiken, että ei siellä oikeasti mikään kasva, kun se täplä oli niin naurettavan pieni...ja tuntuu, että oireitakin on välillä vähemmän, tosin kaipa se on normaalia. 2 viikon päästä olisi sitten se varsinainen varhaisultra, jossa kuulemma pitäisi sitten näkyä alkio, jos se siellä on ja syke kanssa.

Olen todella ahdistunut ja tosiaan tuntuu siltä, että olisi parempi toistaiseksi yrittää "unohtaa" koko tilanne, ja lopettaa täällä käyminen, koska tieto todellakin lisää tuskaa, varsinkin kun mitään ei itse voi millekään tehdä. Melkein toivoisin, että mut nukutettaisiin ja herätettäisiin sitten vaikka kuukauden päästä...sori, jos tuo kuulostaa kauhealta, mutta siltä minusta juuri nyt tuntuu. Yritän psyykata itseäni ajattelemaan positiivisesti ja tänään on parempi päivä kuin eilen, mutta kaiken kaikkiaan jotenkin koen nyt olevani ihan hukassa. En ymmärrä, että jos se ongelmien riski on n. 10-15 %, niin miten on mahdollista, että kuitenkin vaikuttaa siltä, että KAIKKI ovat kokeneet jotakin kauheaa jossakin raskaudessa....vai ovatko ne, joilla ei mitään ongelmia ole ollutkaan, sitten muualla kuin kirjoittelemassa tänne...

No, joka tapauksessa, toivotan kaikille oikein hyvää raskauden jatkoa ja paljon tsemppiä - ehkä palaan joskus myöhemmin jos ja kun tuntuu siltä, että asiat etenevät hyvin. :)

Niin, oma tarkoitukseni ei todellakaan ollut ahdistella ketään ainakaan:(:(.

Irkkis, keskenmenot ei ole kuitenkaan kauhean yleisiä....suurin osa raskauksista etenee ihan normaalisti:):) Tsemppiä näihin alkuviikkoihin, ne on piinaavia ihan jokaiselle:).

Täällä myös yksi uusi odottaja, kuudennella viikolla mennään nyt, laskettu aika siis marraskuun puolen välin tienoilla. Esikoinen on viisivuotias ja tässä edellisessä raskaudessa kaikki sujui (voimakasta pahoinvointia lukuunottamatta) hyvin. Molemmat raskaudet ovat myös alkaneet helposti. Silti tämä alkuvaihe on tuskallisen jännittävää - minäkin odotan varhaisultraa, jotta näkisi onko siellä masussa todella joku. =)

Onnea ja tsemppiä kaikille odottajille!

Yhteistyössä