MarraskuunVauvat 2006

eetunmamma pikana
Meillä on maisteltu nyt perunaa, luumua, päärynää, porkkanaa ja tänään aprikoosia. pelkkä peruna ei saanut hurraa huutoja aikaan mutta ihan kivasti söi. porkkanaa kun lisäsin joukkoon niin voi että miten poika tykkää. Suu aukeaa oikein isosti kun odottaa lisää. samoin päärynä ja aprikoosi ovat herkkua. Ihan varovasti aloittelen aina uutta makua, mutta sit annan syödä jo enemmän jos maistuu. Toistaiseksi ei ole tullut masuvaivoja eikä muitakaan oireita, joten hyvä.Tuttelia syö kuitenkin pääasiassa ja iltaisin maissivelliä. ja kyllä poika nukkuu. Eilen nukahti jo 20.15 mut heräsi syömään vasta 4.45 ja sit heräsi 7.15 seurustelemaan. Aivan ihanaa kun muistaa nuo 5-6kertaa yössä syömiset ja aamuyö tunnin välein.
 
Moi ! :wave:

Tulisin tänne jutskaileen kun olen yhdessä marrasmuksupinossa ja siellä ei mielestäni ole oikein kiva ilmapiiri....

No siis meidän esikko syntyi 21.11.06, 3980g, 51,5cm merkkiä poika.
Toi on ollut niin älyn helppo tapaus että mulla tuli uus vauvakuume jo ennen ton ristiäisiä :whistle:
Mä osaimetin tonne lähelle neljää kuukautta jolloin lopetin sitten kokonaan. Alusta asti on siis saanu korvikettakin.
Viimesen kerran täytyi yösyöttää kun pojalla ikää oli 1,5kk, sen jälkeen on nukkunut joka yö putkeen 10h .

Ootte puhunut noista kiinteistä nyt.
Mä yririn kans alottaa perunasoseella muttei oikein huolinut äidin tekemää pöperöä niin ostin kaupan maissi-perunaa ja söi kun hevonen heti ! Olis varmaan vetänyt puolipurkkia heti mutta en tietty uskaltanut antaa kuin muutamia lusikallisia.
Ihan mahoton syöjä on nyt, kaikki maut toistaiseksi menee, vielä en oo antanut hedelmäsoseita, maistellaan toi kasvikunta ensin.
Ja kakan kanssa täälläkin vähän "tukkoisuutta", mallasuute auttaa ja sitten kuulema toi luumusose on pop (jahka nyt ensin alan antamaan sitä)

Mittoja pojalla on nyt 6930g, 64,2cm. Pituutta tullut huimasti sitten viime kerran, ei siis ihme että noi 62cm vaatteet on aikas nafteja...

Oliko teissä kestovaippailijoita ? Me vaipatetaan niillä ja on aivan huisin ihanaa hommaa, jännä miten tollanen vaan vaippailu voi viedä mennessään :LOL:
*muoks. bongasinkin jo kestovaippailjoita*

Mukavaa pääsiäistä kaikille !

terv. nyyrikki ja poika 4,5kk <br><br>
 
Päivi79
miten toi maistelu käytännössä toimii? siis kuinka paljon annoitte aluksi? kuinka monesti päivässä? mitäs jos tykkää heti alkuun...kuinka paljon uskaltaa antaa...? potulla varmaan kohta alotellaan ehkä....

Päivi ja neiti melkein 5kk (tissillä vielä)
 
mammanen harmaan
Meillä perunan syönti ei aluksi maittanut niin hyvin, mutta sitkeällä yrittämisellä siinä onnistuttiin. Joka päivä vaan uudestaan ja uudestaan. Eilen sitten otin ekaa kertaa porkkanan mukaan ja tein peruna-porkkana-sosetta. Ja kuinka upposi =) Poitsu söi reilut puoli desiä. Saas nähdä tuleeko allergiaa tuosta porkkanasta. Toivon hartaasti ettei.

Masu on toiminut ja poitsu muutenkin voipi hyvin. Ihanaa...

Kannattaa vaan ahkerasti koettaa maistattaa niitä omiakin pöperöitä niin siitä se sitten lähteepi.

Hedelmäsoseet ovat olleet ihan suurta herkkua. Niitä menee hyvällä ruokahalulla. Mutta en taas rupea niitä niin hirveesti antamaan, ennen kuin saadaan kaikki juurekset/vihannekset uppoamaan. Ettei totu niihin makeisiin makuihin.

Mites muuten meinaatteko nukuttaa ulkona näin tuulisella ilmalla? Mä pakkasin pojalle villavaatteet, äp:n kevyttoppiksen kaikkine töppösineen ja tumppuineen, vaunuun sen kevyen makkarin ja harson "luukun" eteen. Vaunukopan päälle vielä yhden makkarin ja painavemman peiton. Tuntuu nimittäin, että koko vaunut lähtee tuolla lentoon. Oli sitten jarruja tai ei... Luukun edessä siis pelkkä harso, että kiertää ilma. Laitoin sellaiset pyykkipoika viritykset, että näköinen kyllä on...

Ja siksi noin hirveesti tavaraa vaunujen päälle, kun tuulee pohjoisesta tooosi kylmästi. Sisällä kun pikkuinen ei saa unesta kiinni päiväsaikaan.
 
Ja aluksi aloiteltiin ihan muutamilla teelusikallisilla perunan kanssa. Kun se alkoi upota niin piti ihan ottaa puhelin käteen ja soittaa neukkulaan, että kuinka paljon uskaltaa antaa (niin hölmö sitä olen). Ja täti sanoi, että niin paljon kuin vauva ottaa ja haluaa, että kun alkaa näyttää ettei maistu niin silloin hyvä lopettaa. Vaikka desinkin verran olisi kuulema saanut syöttää kerrallaan...

Mutta alkuun hyvä maistattaa pienemmillä määrillä ja seurailla sitä allergia oireiden mahdollisuutta. Näin ainakin mä tein.
 
Minä laitoin pojan pihalle.. meillä poika nukkuu niin suojaisessa paikassa että siihen ei tuuli käy, eli mitenkään erikoisemmin en päälle laittanut, kans sen äp:n ohuemman haalarin..
Ajattelin kyllä et olenkohan kovin järkevä kun tonne myrskyyn toisen tuppaan mutta siellä se on nyt vetänyt unta palloonsa n.3 tuntia!!

Mäkin niin ajattelin siivota, oikein imuroida patjat ym.. mutta kun imurin käteeni sain niin sähköt meni.. vähän aika sitten tuli takasin eikä nyt tietenkään enää huvita.. :)
Sitä on niin kiva siirtää!!

Mutta mammat hyvää pääsiäistä ja munarikasta tietenkin ;)
 
Meillä on kerran maistettu toissapäivää perunaa. Hymyjä tuli pojalta. :) Mut ei vielä kuitenkaan ajateltu sen enempää aloitella. Edelleen ajatuksena on sitä erittäin työläältä vaikuttavaa (siis valmistuksen suhteen) riisisamettia kokeilla eka kiinteäksi.

Meillä mennään siis täysimetyksellä. Mites olette imettäjät lopetelleet iltatissittelyn? Siis unille laitettaessa? Meillä Rasmus edelleen nukahtaa tissille. Tai ei hän nyt aina nukahtanut ole, kun nostan omaan sänkyyn. Mut mietin, et pitäiskös jotenkin muuttaa toi rutiini pois. ?? Itse kyllä en oo kokenu sitä ongelmaksi ja itsekin tykkään rauhallisesta hetkestä ennen nukkumaan menoa. Meillä on iltalaulu- ja yövaatteisiin pukemisrutiinit joka päivä samanlaiset. :)

Mukavan rauhallista pääsiäisen aikaa kaikille!
tolki ja Ramu lauantaina 4kk
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 20:53 Ramu kirjoitti:
Meillä mennään siis täysimetyksellä. Mites olette imettäjät lopetelleet iltatissittelyn? Siis unille laitettaessa? Meillä Rasmus edelleen nukahtaa tissille. Tai ei hän nyt aina nukahtanut ole, kun nostan omaan sänkyyn. Mut mietin, et pitäiskös jotenkin muuttaa toi rutiini pois. ?? Itse kyllä en oo kokenu sitä ongelmaksi ja itsekin tykkään rauhallisesta hetkestä ennen nukkumaan menoa. Meillä on iltalaulu- ja yövaatteisiin pukemisrutiinit joka päivä samanlaiset. :)

Mukavan rauhallista pääsiäisen aikaa kaikille!
tolki ja Ramu lauantaina 4kk
meillon kans iltatissittelyt silleen et nukahdetaan tissille. enkä mäkään koe sitä ongelmana. tietysti muuten nukahtaminen on vaikeempaa jos ei ole tissi suussa joten ostettiin tutti jotta oppis nukahtamaan itekseen. välillä onnistuu ja välilla ei koska poika ei osaa pitää tuttia suussa.no sekään ei kyllä haittaa.en ole niin innokkaasti sitä tyrkyttämässäkään.

meillä mennään kans täysimetyksellä. kokeilin lusikallisen ruusunmarjaa kerran ja siitä poika sai punaa poskille joten ei sitä sitten enempää.sitten luumua yhtenä päivänä..siitei tullu mitään oireita(tietty aamulla luumukakka..)ja sit maissia keskiviikkona ja poika oksenti koko päivän sitten niitä maisseja pois..ettei sitten sitäkään..
en mä meinannu aloittaa vielä kiinteitä. teo on hillitön pötkäle,melkein 9kg joten ravinnollissti ei ole tarve ja imetys sujuu hyvin.
ajattelin viimeistään 6kk iässä aloittaa tuon yösyömisen lopettelun ja iltatissittelyyn nukahtamisen..ei tietty kaikkia yhtäaikaa mut silleen sopivasti limittäin..kun puoli vuotiaana yösyöminen ei ole enää tarpeen..nykyään syödään 1-2krt 21-8 välillä,joka ei ole oikeestaan mitään..

et sellasta..

unikuu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 20:53 Ramu kirjoitti:
Meillä on kerran maistettu toissapäivää perunaa. Hymyjä tuli pojalta. :) Mut ei vielä kuitenkaan ajateltu sen enempää aloitella. Edelleen ajatuksena on sitä erittäin työläältä vaikuttavaa (siis valmistuksen suhteen) riisisamettia kokeilla eka kiinteäksi.

Meillä mennään siis täysimetyksellä. Mites olette imettäjät lopetelleet iltatissittelyn? Siis unille laitettaessa? Meillä Rasmus edelleen nukahtaa tissille. Tai ei hän nyt aina nukahtanut ole, kun nostan omaan sänkyyn. Mut mietin, et pitäiskös jotenkin muuttaa toi rutiini pois. ?? Itse kyllä en oo kokenu sitä ongelmaksi ja itsekin tykkään rauhallisesta hetkestä ennen nukkumaan menoa. Meillä on iltalaulu- ja yövaatteisiin pukemisrutiinit joka päivä samanlaiset. :)

Mukavan rauhallista pääsiäisen aikaa kaikille!
tolki ja Ramu lauantaina 4kk
Meillä myös täysimetyksellä yhä mennään. Tänään annoin teelusikan kärjellä pari kertaa perunaa ja hyvältähän tuo tuntui maistuvan. Hyvin osasi niellä sen "liemen" ja lusikkakin mahtui suuhun :D Ihan pelkkiä makuannoksia ajattelin muutaman antaa ja jatkaa imetyksellä edelleen.

Tissille meilläkin nukahdetaan, enkä koe sitä mitenkään huonona. Joskus pikku-ukko sattuu olemaan hereillä, kun lasken omaan sänkyynsä ja sinne jää kiltisti ja nukahtaa hetken päästä omia aikojaan. Joten en usko tästä iltatissille nukahtamisesta tulevan mitään ongelmaa...

Kovasti vilkkaalta kaverilta tuntuu tämä kuopus :D liikkeelle pitäisi jo päästä ja harmittaa kun ei vielä pääse :/ saisi pysyä paikoillaan vielä muutaman kuukauden :D

Meillä tehdään tuolla rakennuksella nyt kovaa vauhtia sisätöitä. Aivan ihanaa, kun valmista jälkeä alka tulla ja muutto uudelle puolelle lähestyy =) Millään ei vain malttaisi odottaa lisätilaa. Parasta on, kun saan ihan "oman huoneen" eli kodinhoitohuoneen. Ostin sitä varten pienen cd-soittimen ja tv:n :D Isäntä naureskeli, että meinaanko muuttaa sinne kokonaan... voinpahan katsella telkkaria silittäessä...

Tosi kova tuuli jatkuu täällä etelän suunnalla. Viime yönä pari puuta oli kaatunut meidän pihasta ja nekin pitäisi raivata pois tieltä.
Ulkona olen pikku-ukkoa kuitenkin päivisin nukuttanut ja tarjennut on. Kevytvanupuvussa makuupussiin ja sadesuojan olen laittanut vaunuihin tuulensuojaksi. Aika tuulettomalla terassilla olen pitänyt vaunuja.

Aurinkoista pääsiäisen jatkoa kaikille =)

Niin ja uusille tervetuloa mukaan =)

Pitäisiköhän jossain vaiheessa päivittää meidän sivuja tai aloittaa uusi aihe meistä mukana olevista...möhkösfantti kun tuntuu jääneen takavasemmalle ;)

Lauriina ja pikku-ukko 4kk2pv :heart:
 
Heippa kaikki!
Olen vasta eksynyt palstallenne, mutta myös marrasmamma 2006 :wave:
Poika syntyi 2.11.2006 ja oli mitoiltaan 3,1 kg ja 48,5 cm.
Viiden kuukauden mitat on tällä hetkellä 66 cm ja 6860 g. (pipa 43cm) eli ainakin järki kasvaa. :LOL:

Meillä on aloitettu kiinteiden maistelu perunalla ja bataatilla ja molemmat aiheuttaneet allergiaa :$
Olisinkin, etenkin Ramulta kysellyt tuota riisisametin teko-ohjetta? Jos se on vähääkän siedetympi olisin TOSI kiitollinen ohjeesta.

Oikein hyviä pääsiäisenpyhiä kaikille!!
T:minni ja poika 5 kk 5pvää B)
 
moikkis täällä on täysimetys nyt sit ohi :/ pari viime viikkoo ollu taistoo rinnalla vaikka sitä maitoo tulee.. mutta nyt sit mä ja tytöt oltiin sairaana nea kuumeessa ja oksensi ja sillo teki lakon ettei rinta kelvannu vaan pullosta piti antaa, yöllä kelpaa vielä rinta... oli tietty niin tukossa ettei "jaksanu" imee.. no oon tyytyväinen et täysimetys kesti näinkin pitkään, esikon kans se ei onnistunu yhtään ja tota kakkosta täysimetin 4,5kk ja sekin teki ite yks kaks lakon.. eipä noita voi pakollakaan rinnasta syöttää joten pakkasesta eka syötetään omat maidot loppuun ja sitten korvikkeelle.. haikeelta tuntuu mut kyl se siitä.. meillä on 4kk lääkäri-neuvola ens viikon perjantaina.. ja kohta vois alkaa soseita maistamaan =) lauantai ja sunnuntai menee meillä juhliessa esikon 4 v synttäreitä. 12 päivä on "oikea" päivä.. äkkiä vuodet menee =)
hyvää pääsiäistä kaikille

Bellukka ja Nea 4kk1pvä :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 19:11 minni06 kirjoitti:
Olisinkin, etenkin Ramulta kysellyt tuota riisisametin teko-ohjetta? Jos se on vähääkän siedetympi olisin TOSI kiitollinen ohjeesta.


T:minni ja poika 5 kk 5pvää B)



Selailepa taaksepäin näiltä meidän sivuilta, niin sieltä löytyy tolki tai ramu nikin kohdalta. Laiska kun olen en viitsinyt itse selata... :D
 
Ihan kauhea myrsky taas :/ Itkuhälytin ottaa tuulesta häiriötä koko ajan...

Meillä jyllää ilmeisesti noro :/ keskimmäinen aloitti aamulla kuudelta oksentamaan. On nyt oksentanut 6 kertaa ja ripuloi pari kertaa, nyt alkaa helpottamaan. Kuivunut on, kun ei uskaltanut juoda. Jännityksellä odotetaan, kuka on seuraava ja koska :/ Norossa taitaa itämisaika olla 1/2-1 vrk. Toivottavasti ei vaan pikku-ukkoon tartu.
Onko teillä jollain ollut vauvalla jonkinlainen vatsatauti? Sitä täällä nyt pelkään :/

Taidan mennä ottamaan pienet päikkärit, että jaksaa tarvittaessa sairastaa tai hoitaa seuraavia :D
:wave: :wave:

Lauriina
 
hyvä et ohje löytyi. :)
Meidän poju on selvästi alkanut näyttämään luonteensa piirteitään. Temperamenttia on selvästi tullut lisää esille. Ja illalla on alkanu "huudella" perään nukkumaan laittamisen jälkeen. Päiväunille nukahtaminen on hien takana. Ei millään antaisi unelle valtaa!
=) Ja sit on illalla jo puol seitsemältä ihan poikki, kun ei oo kunnon päiväunia nukkunu...
Mut oon tainnu näistä monta kertaa jo kertoillakin...

Ja täällä tosiaan on yks kestovaippailija. Meilä kestoillaan päivällä. Ja just ajattelin hyödyntää tän lankalauantain ja koittaa ommella pari vaippaa. Joten oikein hyvää pääsiäisen jatkoa!
 
Bellukka laiskana
LAURIINAS: meillä on mä ja tytöt siis oksentanu.. mut en tiiä onk ovaan tavan liikkeel olevaa mahatautia.. ja kaikil oksentaminen jäi yhteen päivään.. lisäksi kuume ja kova yskä.. oli kummallakin tytöllä, poikaan ei oo viel tullu.. toivottavasti ei tuukaan, ainakaan nyt kun huomenna on vielä juhlat ;) tänään oli jo vieraita ja siinäpä päivä onkin mennyt äkkiä =) isäntä on ens viikon kotona pitää lopun isyysloman.. mahtavaa :D meillä kans päiväunet vaihtelee nealla ½-4h ;) jaahas pitänee vähän järkätä paikkoja huomisex

Bellukka ja nea
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 18:41 Bellukka laiskana kirjoitti:
LAURIINAS: meillä on mä ja tytöt siis oksentanu.. mut en tiiä onk ovaan tavan liikkeel olevaa mahatautia.. ja kaikil oksentaminen jäi yhteen päivään.. lisäksi kuume ja kova yskä.. oli kummallakin tytöllä, poikaan ei oo viel tullu.. toivottavasti ei tuukaan.
Bellukka ja nea
Meillä tosiaan keskimmäinen vasta oksentanut ym. Kuumetta ei ole, paikat tietty vaan kipeenä. Kyllähän sitä noroa taitaa vielä liikkeellä olla ja tosi rajuna tauti tuli. Pikku-ukon puolesta vaan pelkään ja jännitän :/ niin ja miten tuota poikaa jaksaa hoitaa ja imettää jos itse sairastuu :/
Sen ajan murhe sitten...
Miten teillä pikkuinen jaksoi taudin? Kuinka hyvin sait nesteitä pysymään sisällä?

Lauriina
 
Bellukka laiskana
lauriinas: mä tuputin koko ajan vettä pullosta, huoletti et saako nestettä tarpeeks, nukku melkein koko ajan.. meillä ukko oli pois töistä kun olin itekki kipeenä, ja siihen meidän imetys tyyssäs kun nea oli niin kamalan tukkoinen ettei jaksanu imee, annettiin pullosta sit pakastettua maitoo.. kyl se ei oo kivaa noin pieni ku sairastaa. onneks meni pian ohi ja onneks tuo isäntä sai olla töistä pois että katsoi lapsia ku ite istuin pää pöntössä =) toivotaan et teidän pien säästyy taudilta
 
Lauriinas pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 20:08 Bellukka laiskana kirjoitti:
lauriinas: mä tuputin koko ajan vettä pullosta, huoletti et saako nestettä tarpeeks, nukku melkein koko ajan.. meillä ukko oli pois töistä kun olin itekki kipeenä, ja siihen meidän imetys tyyssäs kun nea oli niin kamalan tukkoinen ettei jaksanu imee, annettiin pullosta sit pakastettua maitoo.. kyl se ei oo kivaa noin pieni ku sairastaa. onneks meni pian ohi ja onneks tuo isäntä sai olla töistä pois että katsoi lapsia ku ite istuin pää pöntössä =) toivotaan et teidän pien säästyy taudilta
Näin toivotaan =) Tuossa just miehelle sanoin, että jos tuun kipeeksi, saapi hoitaa pikku-ukkoa ja tuoda vaan tissille. Vihonviimeinen tauti tää vatsatauti :kieh: mieluummin vaikka 10 flunssaa :whistle: vie voimatkin täysin. Sitten käy niin, että ykätään miehen kanssa samaan aikaan...
 
unikuu108
hei vaan kaikille.

poika nukkuu ja mies lähti ystävänsä kanssa leffaan.
elämä rullaa nyt ihan hyvin tän allergian saralla. maissia ja vehnää diettaan ja pojan ihottumat, punoitukset, runsaat oksennukset ainakin poissa. edelleen raapii itseään vaippoja vaihtassa.. ja kakasta en vielä oikein osaa sanoa.tänään aamulla oli ihan hyvä kakka,mut..
nyt on alkanut tällanen et päiväunille saa nukuttaa miljoonasti ja silti nukutaan vain pätkiä tai sitten vasta 5-6 tunnin valvomisen jälkeen tunti pari..
onneksi yöllä sentään nukutaan..lisäksi poika on kummallisesti alkanut väliin karjumaan. ei nälkää, eikä väsymystä.. ei kelpaa sylittely.. tuleekohan sieltä hampaat?en tiedä..mut muuten on kyllä sellanen fiilis ettei mitään hätää ole.
meillä kans kestoillaan osittain. yhdistelen harsoja ja muotoonommeltuja sisävaippoja kuorien kaa ja yöllä menee kertikset..

eli ihan tavallista lapsiperhearkea.

unikuu ja teo kohta 5kk
 
Huomenta :wave: Me käytiin torstaina 5kk neuvolassa, kasvua tullut niukasti eli mitat nyt 6255g ja 61.2cm. Tuo niukka kasvu saattaa johtua siitäkin, että jos on allergiaa niin ravinto ei ole imeytynyt..mennään edelleen mun maidolla ja neuvolasta sanoi, että älä aloita vielä soseita, että saapi tuo suolisto rauhoittua..konsultoi lastenlääkäriä ilmeisesti tuolloin 6kk neuvolassa.Iho tuli hyväksi kun jäin maidottomalle dieetille ja limaripulikin muuttui normaaliksi kakaksi, ilmavaivat loppui ja itkuisuus loppui, takasin tuli taas entinen hymyilevä typy :heart: Nyt perjantaina söin ruisleipää (en ole aikoihin syönyt) niin illalla alkoi jo raapimaan itseään ja yö oli katkonainen, aamulla oli ihottuma jo naamassa. Söin aamulla ruisleipäviipaleen (en osannut vielä yhdistää ihottumaan) niin jo puolenpäivän maissa oli iho kamala, ihan sellanen märkäihottuma :( kakka meni taas limaripulille ja tyttö itki ja raapi ja itki ja raapi :'( on se hirveetä kattoo sitä kun lapsi kärsii!!! jätin sitten heti ruisleivän ja iho vähän parempana...tänä aamuna kylläkin alkoi taas raapimaan..en kyllä osaa nyt yhtään sanoa mistä johtuu jos alkaa taas pahenemaan, saa nähdä..pitää sitä kakkaa odotella. Jos nyt pahenee niin pakko se on soittaa jo huomenna neuvolaan, että laittavat tutkimuksiin (muna ja maito vaan otettu ja munalle ei ole, mut maidosta ei ole tullut tuloksia vielä) pakko saada selvyys tähän, kun toinen niin niukasti kasvaa ja kärsii tästä :( Että tämmöstä tällä kertaa...mukavaa loppu pääsiäistä :wave:

Himpula & Venla 5kk :heart:
 
Voimia teille Himpula :hug:

Nyt kysyn, että kun tulette lukemaan tätä pinoa, jättääkö teillä avaamatta tämän viimeisen sivun jossa on viimeisimmät viestit? Itse klikkaan sitä viimeisintä sivua, joka näkyy tuolla palstalla ja sitten kun tämä pino avautuu, niin näkyviin tulee vielä yksi sivu, jossa siis ne uusimmat viestit!!! Hankalasti kirjoitettu, mutta toivottavasti joku sai selvää...
 
MINNI07
Moi!
Mammanen: meillä aukee aina tää viimeinen sivu viesteineen :)

Himpulalle vaan tsemmpiä täältä kanssa. Kannatta, jos pystyy venyttään niin noita kiinteiden aloittamisia allergioiden vuoksi. Meidän pojullahan on myös maitoallergia ja reagoi myös kananmunaan ja suklaaseen eli niiltä osin olen imetysdieetillä.
Nyt tosiaanm kun on kokeiltu perunaa ja bataattia, on kakka mennyt vihreäksi ja poju saanut iltaisin välillä koviakin kipukohtauksia.(vatsa kaarella itkee.. :ashamed: ) Nyt sitten tänään aloitin päärynän ja seuraavaksi riisisamettia! Toivottavasti nämä menis ...

Ei muuta kuin tsemppiä!
T.minni ja poju
 

Yhteistyössä