Marraskuun taaperot 2006 :)

unikuu108
hei mä kans facebookkaan ahkerasti
:LOL:

ja teo on käynyt nyt 2kertaa spiirassa kurkunpään tulehduksen takia. viime elokuussa kerran ja nyt sitten tokan kerran.elokuussa ne antoi kortisoniakin ja kaks kertaa spiiraa..nyt ei tullut kortisonia..mut sen yön jäljiltä must tuntuu et olis voinu vaikka laittaakin.
nyt ollaan terveempiä.yskä vaan on vielä ja nuhaa mutta muuten ok..
on tullut pojalla hiukan uhmaa kun jos ei saa jotain mitä haluaa tai kielletään niin heittäytyy mahalleen lattialle ja itkee tekoitkua.. :LOL: :headwall:

suloista ja rasittavaa..

unikuu
 
Meillä tehdään hammasta :/ :whistle: pitkään ja hartaasti on tehty ja kipeää taitaa tehdä :/ ien on ollut jo tosi pitkään punainen ja pullottava ja hampaanpää melkein kuultaa läpi...mutta ei vaan puhkea :/ Suppoa olen laittanut välillä, kun oikein pikku-ukkoa kiukuttaa.
:wave: :wave:
 
Iltoja! Mulle tulee koko ajan kutsuja sinne facebookiin, mutta en oo saanut aikaseksi liittyä. Jää pian koukkuun... ;)

Sonja sitten joutu la sairaalaan ja kanyyli päähän ja tippaan. Se kanyylin laitto oli ihan hirveen näköistä ja Sonja itkee ja kattoo, että auta äiti...Sydän oli särkyä! :'( Tosi raskas ja väsyttävä v-loppu, etenkin tytölle. Mut tänään onneksi pääsi kotiin ja paremmalta näyttää! Mies on sitten kotona tytön kanssa, ettei mun tarvii heti olla töistä pois. Jos ois vakityö niin en ois kyllä töihin mennyt! On niissä hoitajissakin kyllä eroja. Osa oli niin mukavia ja saivatkin tosi helposti Sonjalta verikokeet, kun taas osa tökkii menemään ja tyttö ihan tuskissaan. Sekin oli kauheeta! Kyllähän mä itekin itkee pillitin...

Mutta jospa nyt paranee ja pysyisi terveenä! Saataisiin hoitokin rullaamaan, kaksi päiväähän se vasta on siellä ehtinyt ollakaan...Mutta väsy painaa...Kauniita unia ja oman kullan kuvia!
 
Meillä on nyt käytössä reimatec kokoa 80 ja reiman 2-osainen puku, molemmat näistä oikein hyviä.

Syksyllä oli jonathanin välikausipuku, sekin oikein hyvä.

Ensi syksyksi reimatec odottaa, samoin ensi talveksi reimatec =) En kuitenkaan ole friikki :D

Kokemusta on näistä em. haalareista , lennestä ja remusta. Kaikki ihan hyviä. Mutta kyllä tuo reimatec saa mun äänen =)
 
Meillä poika hikoaa reimatecin haalareissa aivan älyttömästi. Sinne en osaa pukea alle oikeestaan mitään, kun aina kylpee hiestä. Nyt talvihaalarina on travahellen haalari (oliko just Remu?), on toooosi hyvä. Mä annan ääneni sille :) Tosin kokemukset ovat aika vähänlaisia. Mutta tuo on osoittautunut tosi hyväksi.
 
unikuu108
mä oon jostain lukenut ja sit yks lastenvaateliikkeen myyjä ohjeisti ettei ulkovaatteiden alle joissa on jokin kosteudenkestävyyssuoja(tec) niin kannata laittaa villaa. villa kerää kosteutta ja sen takia sitten siellä alla hikoillaan. että jos on joku tec-vaate, niin sinne alle fleeceä välikerrokseen. ja olen itsekin kokemuksesta huomannut että esim goretex kenkien kanssa jos pitää villasukkaa niin jalka hikoaa.. ja jos vastaavasti pitää sellaista polyjotain sukkaa joka on tarkoitettu esim ulkoiluun niin se lämmittää enemmän kun se kerää sen kosteuden ulospäin ja ja sit se goretex suodattaa taas sen kengästä pois.

miettii unikuu
joka nyt taitaa kallistua polarn o pyretin toppahaalarariin josta saa vuoren eli muuntuu välikausihaalariksi..
 
Meille iski se rs-virus,ensin isompiin lapsiin ja tietenkin tämä pikkuinen sai sitten se.4pv kova kuume,nuha yskä ja hengitys vaikeen kuulosta..toissayö oltiinkin sairaalassa hengitysteitä availemassa kun pikkumies alkoi olmaan jo ihan naatti kun ruokaa ei ollut mennyt muutamaan päivään.nyt on piristynyt ja ventolinea hengitellään kotona. ;) !!Kuumetta on vielä vähäsen.. :/ !Päästiin samalla osastolta käymään korvapolilla jossa määrättiin uusi putkitus 3vko n päähän ja ottivat samalla siellä vanhat putket pois kun ne ei olleet enää paikoillaan!Toivoen vaan että pysytään putkitukseen asti kunnossa..... :x Kaikkea tautia onkin kovasti liikkeellä,pitänee vissiin ihan tupajumiksi heittäytyä sitä ennen ja pitää kerhoista taukoa!? :| Meillä on nyt 10 hammasta mutta palataan taas asiaan... :wave:
 
meillä mimmillä nyt selvästi vähän eroahdistusta, haluaa istua koko ajan sylissä ja muutenkin esim sänkyyn jääminen vaikeeta. Huutaa heti jos poistun huoneesta kun laitettu sänkyyn, ennen jäi ihan helposti. Onkos muilla samanlaista kautta menossa? Muistelen et esikoisella oli samanlainen kausi mutta taisi olla ennen kuin oli täyttänyt 1v.
:wave:
 
Voi kurjuutta, että on ollu pieni kansa kipeänä! MEillä kans lääkekuuri just loppu. Ja yöt pitkäääääästä aikaa hiukan rauhallisempia. Itse oon töissä pari viikkoa, joten unta kaipaan ja rauhaa maahan. Hampaita on tullu parin viikon tahdissa kaksin kappalein, ja kolmas kohta varmaan puhkeaa. Joten itkut varmaan ollu sitäkin.
Meillä reimatec 80cm, toimii oikein hyvin. Kirpparilöytö.
 
On tämä kirjoittaminen taas hieman jäänyt...Voimia kaikille sairastavien lasten vanhemmille ja paranemisia taaperoille :heart: Minkä kokoisia haalareita te ostatte ensi talveksi? Mä en uskaltaisi ostaa ennakkoon, kun eihän sitä tiedä miten kasvaa pyrähtää tai jos ei niin vauhdilla kasvakaan, sitten on liian iso tai jo liian pieni :/ En suosi oikeastaan mitään merkkiä..Ostan sellaisen mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä vaihtoehdolta :D Mukavaa viikonloppua :wave:
 
unikuu108
teukka oli vuoden mittauksissa 82 ja nyt käyttää 82/86 vaatteita.
olen etsinyt ensi talveksi 92.. olen päätynyt ticket to heavenin Othello tai Baggie reflexiin. Polarn O Pyretin haalareita kävin kanssa katsomassa mutta niistä en ole niin varma.. Reimaakin katselin... Vaikeaa.. (kuitenkin päädyn ostamaan kirpputorilta jonkun vaan kun hermot menee..)
 
meillä on jonkin sortin sylikautta meneillään. Lopetin tässä 1,5vkoa sitten imetyksen kokonaan ja poika kiukkuilee mulle sen vuoksi. Tosin pitkän aikaa oltiin menty jo niin, että vain aamutissin sai. Nyt siis sekin jäi pois. Helpottaa mua suuresti, mutta poika on väliin erimieltä. Nimittäin oikeen näyttää sen "kiukun" meikäläiselle ja sitten iskä on parempi kaveri, kun äiti :(

Ja sylissä haluisi vaan olla. Oikeen sylivaavi tullut :heart: Mutta ihana näin. Eihän sitä varmaan kauaa kestä...

Meille on iskenyt aivan kamala vauvakuume. Tarttis varmaan tehdä asialle jotain ;)

Hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Kiva kirjoitin viestin ja tyttö kävi sen deletoimassa...

Mutta kertoilin, että kiva viettää "normaalia" viikonloppua kotona! Tosin Sonjaan iski nuha, mutta jospa se siitä!

Noista haalareista...Meillä neidillä on remun haalari ja olen ollut tyytyväinen! Mutta kun tuolla päiväkoti maailmassa olen töissä niin onhan se reima todella laadukas! Mutta myös hintava. Oikein hyvä ja edullisempi vaihtoehto on Lassien puvut. Niitäkin on eri hintaluokissa eli ei ihan halvin vaan maksaakohon se n.59e niin on hyvä haalari! Todennäköisesti meijän neidille tulee keväällä lassien tuulipuku ja kenties ens talvena lassien toppapuku.

Leppoisaa sunnuntai-illan jatkoa.... =)
 
hei unikuu, jotenkin tuli mieleen, kun käyttää nyt 86 cm vaatteita, että taitaa olla 92 cm ens talvena pieni?? mahtaisiko 98 cm olla varmempi ostos? Minä löysin Atelle 104 cm Lassien kaksiosaisen puvun 10 eurolla citymarketin alerekistä. oli viimeinen. nyt vaan ootellaan että lapsi kasvaa,,,saa tovin ootellakin..
 
unikuu108
olisko?hmm..mää vieläkin pähkään.. tietysti jos pelaa varman päälle niin 98 olis tietty parempi vaihtoehto niin ei käy hassusti..se 98 näyttää vaan niin isolta nyt :D

argh..vaikeeta..

unikuu piehtaroi haalarimietinnöissä edelleen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
olisko?hmm..mää vieläkin pähkään.. tietysti jos pelaa varman päälle niin 98 olis tietty parempi vaihtoehto niin ei käy hassusti..se 98 näyttää vaan niin isolta nyt :D

argh..vaikeeta..

unikuu piehtaroi haalarimietinnöissä edelleen..
Mä olen aina ostanut varastoon ostaessani niin, että hyppää yhden koon välistä eli nyt kun meillä on 80 cm niin ensi talveksi oottaa 92cm =) Meillä ainakin tämä on noilla isommilla lapsilla toiminut.
 
Meillä on nukuttu kaksi yötä heräämättä!!! Siis toooooooosi pitkään aikaan. vau. Ja tissittelyn lopetin viikko sitten. Ei oo poika ihmeemmin perään kyselly. Mulla kyllä on ollu kriisintynkää, mut kyl se tästä. Parin viikon työjakso on taas tehty ja kotiäitiys alkaa. Työnhakupaprut tosin laitoin just yhteen paikkaan menemään, saas nähdä. Nyt pakko mennä nukkumaan, tikut on silmillä.
Lumisia terkkuja kaikille!
tolki ja hyvää vauhtia kasvava Rasmus 1,2v
 
Lassien haalareita meillä käytössä, niissäkin malleissa aika paljon eroa vaikka samankokoiset.
Nuo haalarit on 80cm vaikka poika muuten vaatteissa käyttää 86/92cm.
Ostin tälle talvelle 86cm haalarinkin mutta se taitanee jäädä käyttämättä kokonaan jos ens talvena on sitten se 92cm.
Haalarit ei ole velä oikein päässyt tositoimiin, lumella on istuskellut vaan niissä (kun ei vielä seiso ilman tukea).

Ollaan nyt lisätty harrastuksia, nyt on kolmelle päivälle aina joku harraste; muskari, perhekahvila/kerho sekä liikuntakerho. Aikamoista matalalentoa välillä, onneksi kaikki on ihan kävelymatkan etäisyydellä.
 
Hei...meillä sairasteluputki jatkuu. Nyt neidillä silmä- ja korvatulehdus, kuumetta. Pyllykin ihan palanut rikki! Ei kiva! Tää tammikuu on ollut kyllä tosi rankka, josko helmikuussa helpottaisi...

Jos mulla ois vakityö niin en varmasti ois töihin vielä lähtenyt (tai nyt ainakin tuntuu siltä), mutta kun on sijainen niin pakko koittaa jalka oven välissä pitää. Nytkin meijän työpaikalla MONTA uutta sijaista tullut mun poissa ollessa. Siis olen taas samassa paikassa sijaisena kuin ennen Sonjan syntymää. Mutta mä olen myös suunnattomasti nauttinut mun työstä! Tykkään kovasti! Harmillista vaan tää tytön sairastelu ja kun perhepäivähoito sitten takkuaa.

Nipsu ja Sonja 1v 2kk 2vko
 
Heipparallaa =)

kohta onkin jo helmikuu...aika kuluu lentäen :whistle:

Meillä ei pikku-ukon kanssa ole mitään "harrastuksia"...muskaria ei alkanut ja perhekerho on niin aikaisin aamusta(9-11 :whistle: ), ettei me vielä silloin päästä liikkeelle :LOL: Hyvin me näinkin... Jos silmiin osuu joku taapero-aikuinenjumppa, niin sellaiseen mentäisiin. Tai onhan meillä...veljien harrastuksissa mukana kulkeminen...

Meillä kiivetään joka paikkaan :/ siis ihan joka paikkaan tuntuu pääsevän. Yllättävää kyllä, vahinkoja ei ole pahemmin sattunut*kop kop*. On harjoiteltu kovasti alaspäin tuloa ja näyttää menneen oppi perille.
Sanoja koittaa muodostaa mahdottomasti, mutta harvasta saa selvää ;) selittää koko ajan...
Kirjojen selailu ja kuunteleminen on selvästi tullut kuvioihin...aiemmin ei malttanut millään kuunnella, mutta nyt jaksaa jo =)

Muutaman kerran on päästy pulkkailemaan, mutta nyt on taas ihan loskakeli. Ostin pienet kuriksetkin näitä kelejä varten ja pienet karvavuoriset saappaat :heart: Suloinen näky pienet saappaat jalassa :heart:

Jaahas, pyykin laittoon pitäisi suunnata.

Mukavaa tiistaita =)

:wave: :wave:
 
Pikaisesti, mistä Kotihengetär löysit kumpparit tai siis minkä merkkiset ja minkä kokoiset? Mä en oo löytänyt niin pieniä sopia kumppareita meijän neidille, kun ois tarvinnut. Kattelin Nokian vuorellisia, mutta niistä pienin koko oli 22 ja niihin hukkui tytön jalka.

Mutta nyt myös tuuletan urakalla! Ihan uskomaton fiilis, enkä vielä usko todeksi! Ennenkö nimi on paperissa. Mutta mä sain vakituisen työpaikan!!! Jeeeeeee!!!!!!! :D Haastattelun jälkeen olin ihan varma, ettei ne mua ainakaan ota. Mutta toisin onneksi kävi! Jo haastatteluun pääsy oli onni.

ÖitÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
hei mä kans facebookkaan ahkerasti
:LOL:

ja teo on käynyt nyt 2kertaa spiirassa kurkunpään tulehduksen takia. viime elokuussa kerran ja nyt sitten tokan kerran.elokuussa ne antoi kortisoniakin ja kaks kertaa spiiraa..nyt ei tullut kortisonia..mut sen yön jäljiltä must tuntuu et olis voinu vaikka laittaakin.
nyt ollaan terveempiä.yskä vaan on vielä ja nuhaa mutta muuten ok..
on tullut pojalla hiukan uhmaa kun jos ei saa jotain mitä haluaa tai kielletään niin heittäytyy mahalleen lattialle ja itkee tekoitkua.. :LOL: :headwall:

suloista ja rasittavaa..

unikuu
Heh, joo, facebook on paha paikka... ;) Vaikka ehkä se alun "pakko olla online" alkaa jo (onneksi) mennä ohi...

Meillä taas sairastettu laryngiittia, tällä kertaa onneksi lievänä. Alma alkoi yskimään su-ma-yönä, noin tunnin nukuttuaan, nukkumaan mennessä oli vielä ihan terve. :/ Eva taas heräsi samana yönä alkaneeseen nuhaan ja kurkunpäätulehdus seurasi perässä seuraavana iltana. Huoh. Viime yönä kumpikaan ei enää onneksi yskiskellyt, mutta hengitys vielä raskasta. Saa nähdä kuinka nyt kävi hyvin alkaneen uuden nukkumisrytmimme, olimme juuri ehtineet huokaista helpotuksesta saatuamme lapset nukahtamaan suht helposti 20:30-21:30, ja aamulla heräämään 7-8 aikoihin. Eilen illalla venyi uni 23:00 saakka, päiväunia kun nukkuivat molemmat enemmän kuin normaalisti, ja nyt nukkuvat edelleen. - Jahas, ehdinkin juuri kehumaan, ettei kuulunut yöllä yskää, jompikumpi yski juuri (tietäisinpä vaan kumpi...) :/

Isosisko täytti eilen 4-v, onneksi ehdimme juhlia lapsivieraitten kanssa sunnuntaina, niin eilinen, oikea synttäri sairauden kanssa ei harmittanut niin paljoa. Mutta saa nyt nähdä kuinka käy ensi viikonlopuksi suunnitellun Mikkelin matkan, oli tarkoitus lähteä juhlimaan Evaa mummoloihinkin, mutta tervehtykööt nyt rauhassa ensin.

Pakko vielä osallistua tuohon haalarikeskusteluun, oli nimittäin perjantaina käytävä ostamassa Almalle uusi puku, Lennen 86cm:n puvun lahkeet alkoivat nousta kyykistyessään niin, että nilkat jäivät paljaiksi. Siispä tilalle tarjousrekistä Lassien Suprafill 92cm... On vielä hiukan reilu, mutta ei liikaa. Ja onpahan nyt sitten kurahousut integroituna pukuun. Vaikutti aika helposti puhdistuvalta materiaalilta. Entinen pukukin oli vesitiivis (uusi vain alaosastaan), mutta kangas oli niin vaaleaa että pienikin lika näkyi heti, ja kangasmainen pinta ei ollut yhtä helposti puhdistettavissa kuin tämä kuminen. Menee nyt sitten ainakin tämän kevään, saa nähdä kuinka sitten syksyllä...

Jahas, se oli sitten isosisko Eva joka yski, heräsi siihen juuri. Siispä aamiaista pienelle.

Bliss
 
unikuu108
meillä ollaan edelleen ja taas kipeitä.perjantaina nousi kuume ja ihan kauhee yskä. odottelin että millonka aletaan haukkumaan mutta ei!!! kuumetta ja yskää ja nuhaa..ei syö kunnolla.maistaa ja siinä se eli perjantaista lähtien on ollut käytännössä syömättä.juo kylläkin eli kaikki ruuat olen korvannut velleillä ja drikeillä ja vedellä.. maanantaina saatiin jotain pitkävaikutteista kuumelääkettä ja kolmioyskänlääkettä.poika onkin ihan tokkurassa ja makoilee vaan..

et sellasta..sais jo parantuakin..
 

Yhteistyössä