Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Huomenta!

Ihanaa , lisää plussanneita! :heart:

Täällä ihmetellään tämän vatsataudin kulkua. Esikko vielä eilen teki löysät, juniori ei ole tehnyt ollenkaan löysiä, vaan normaaleja koko ajan. Mulla ohitte, ja miehellä samoin.
( Miten voi kolme kirjoitusvirhettä sopia yhteen lauseeseen? )

Tänään olisi tarkoitus mennä tuohon lähimetsään ja tehdä pieni nuotio. Ihan vaan makkaranpaistoa varten ja omille maille toki. Tuntuu että tämä flunssa ja vatsatauti on vienyt ison osan iloa elämästä, joten ulkoilu tehnee hyvää...

Vauvaoireita ei mullakaan ole muuta kuin kipeät nännit ja itkuherkkyys ( ja nämä kirjoitusvirheet varmana ).

RöhkyPossu, minäkin tupakoin esikoiselta alun ajan, noin ensimmäisen kuukauden, jonka jälkeen raskausellotus katkaisi savuttelun siten että ei vaan tehnyt mieli. Ja silloin kun mieli teki, otin Nicoretten. pahimmillaan meni pari purkkaa päivässä.
Siitä lopetuksesta asti olenkin ollut täysin savuttomana eli jo 5 ja puoli vuotta. Tsemppiä!

Jennyli, kauniit viivat sulla :)

Oikein ihanaa naistenpäivää kaikille! :heart: :wave:
 
Jennyli Voi että olen iloinen puolestasi :hug: Hieno viiva piirtynyt, kyllä vauva on vahvasti matkassa :hug: :heart: Mäkin oon ihmetellyt tuota että miksi noihin herkkiin tulee noin olematon viiva, mikähän siinä on. En kyllä niitä enään ikinä osta!

RöhkyPossu Minunkin puolesta onnea tupakoinnin lopettamiseen. :hug: =)

Testasin sitten tänään aamulla ja vahvempi viiva siihen piirtyi kun viimeksi eli kyllä se hcg on selvästi noussut ....eikö toi nyt tarkoita sitä että ei ainakaan vielä oo voinut kesken mennä kun kerran hcg on noussut. Vähän toi rauhoitti mun mieltä.

Voi ajatelkaa....eikö ole aika ihana ajatus että meillä on jouluvalojen ja kynttilöiden hämärässä tuhisemassa sellainen ihan pieni nyytti..n. kuukauden vanha.( kuinka nyt kenelläkin la. on ). Olis kyllä mukava saahakkin talvi- vauva kun mun molemmat on syntynyt keväällä.

IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE IHANILLE NAISILLE :flower: =) =) :heart:
 
Hei!
Täällä plussattiin tuossa viime viikolla. Tieto oli iloinen yllätys. =) Nyt vain odotellaan sujuuko kaikki hyvin...pahoinvointia on vähäsen, paleltaa, mutta siinäpä ne oireet sitten ainakin toistaiseksi ovat. Laskettu aika olisi tuolla 02.11. kieppeillä(viikkoja 6). Minulla vaan kun ei ole tarkkaa päivää viime kuukautisista ylhäällä. :(
Minulla on ennestään pojat, syntyneet 04 ja 06. Olen 25v ja eronnut. Odotamme siis nykyisen mieheni kanssa "ensimmäistä". Tästä olisinkin kysynyt, että onko jollain kokemusta tälläisestä "uusio perheestä"? Lasteni isä pitää poikiaan noin joka toinen viikonloppu, ja poikani ovat yleensä menneet mielellään iskälle. Nyt minua surettaakin heidän reaktio kun/jos vauva tulee. Vanhempi erityisesti on mustasukkainen persoona muutenkin. ..En halua että he tulevat tuntemaan oloaan mitenkään ulkopuoliseksi. tiedän että siinä tulee olemaan monta asiaa jotka pitää huomioida. Nykyinen mieheni pitää poikiani paljon ja he tulevat hyvin toimeen. Tulee sekavaa tekstiä, koska tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tälläiseen. =) Nyt kuulisinkin mielellään kokemuksia muilta jotka ovat vastaavassa tilanteessa tai kokeneet vastaavaa.=)
Onnea vielä kaikkille plussanneille!
 
Hyvää naistenpäivää ja huomenta myös!

Jokohan mä tohtisin täältä taustalta liittyä joukkoonne. Testi näytti positiivista tänä aamuna ja vahvasti. Aloin jo miettiä että toimihan testi varmasti. :)

Aloin epäillä mahdollista raskautta viime viikolla kun kuukautiset eivät tulleet alkuviikosta ja rinnat olivat (ja edelleen ovat) erilailla kipeät kuin aiemmin. Eilen päätin mennä ostamaan sitten testin kun kuukautiset eivät tulleet ja lopputulos sitten alussa mainittu.

Nyt on esikoisen odottajalla kysymyksiä pää täynnä ja täytyy vaan toivoa että tämä tulos on totta ja kaikki alkaisi sujua hyvin. :)


 
Mietin tässä että onkohan kaikki hyvin ku eilen aamupäiväl tuli vielä sellasia menkkajomotuksia,joita oli tullu jo kolme päivää, mutta sitten ne katos eikä mahassa oo enää minkäänlaisii tuntemuksii :/ Mites muilla? Onks alun menkkajomotukset kestäny kuinka kauan? En tiedä miks mut jotenkin pelkään kauheesti kemiallista raskautta kun oireet on aika olemattomat...
Uudeks oireeks (ja lähes ainooks, janoo lukuunottamatta) on kyl tullu nännikipu ja testiinkin oli haamu pikkasen vahvistunu :)

 
Röhkypossu:Mullakin mielessä tuo tupakan polton lopettaminen.Joka kerta sen olen lopettanut ennen ensimmäistä neuvolaa.Tälläkin kerralla se on tavoitteena.Olis taas mukava sanoa neuvolantädille että en polta. :) Se on sellainen päämäärä.Muuten tulee kova ressi lopettamisesta.Tuetaan toinen toisiamme,kyllä se onnistuu. :hug:

Mitään raskauteen liittyviä oireita ei ole vielä ilmaantunut eikä ollut kyllä ennen testintekoakaan mielessä että nyt on kyllä jotain ihmeellistä...vaan ihan normi olo.Toivottavasti olisikin. :D

Vauva uutista ei mun ja mieheni lisäksi tiedä kuin kolme ystävääni sekä veljeni.
Lapsille kerrotaan vasta kun ollaan vähän pidemmällä,ja ns.turvallisemmalla puolella.
Porukoillekin kerrotaan vasta silloin.
Huomenna olis soitti neuvolaan ja saisi ekan neuvola-ajan....on se outoa. ;)
kauheeta kun on eka kerta kun ei tiedä milloin edelliset menkat on olleet...
Josko pääsis alkuraskauden ultraan joskus arviolta viikolla 8. B)
Menkat on olleet joskus 26.-30.1 aikoihin..kun oikein yritän pinnistellä muistia.
Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa naistenpäivää!! :heart:
Tää menee syömään täytekakkua. :D
 
Huomenta kaikille ja hyvää naistenpäivää... :heart:
tänään vielä testasin uudestaan clearbluella ja selvä plussa tuli heti.. :)

Oireita: rinnat kihlemöi, sillai hassusti kutisi viikkoa ennen ku menkkojen piti alkaa.. oisko ollu kp 26 ku alko menkkamaiset jomotukset ja jatkuu vieläkin.. vilu/kuuma, nytkin on ihan sellai olo et olis kuumetta.. ja totaaliväsymys.. nukkua vois vaikka kuinka..ja plussasin siis ekan kerran kp33/30 (keskiverto kierto on se 30 mulla) ja selkeen plussan kp35/30.. nyt mukaan tullu pientä ällötystä aamulla.. :x

Kertomisesta en ole kertonu ku miehelle ja parille ystävälle..perheille seuraavaks ja muille sitten myöhemmin..

Hyvää päivänjatkoa kaikille.. :)
Niin ja tervetuloa uusille.. :) :flower:
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Mun täytyy syödä tosi usein, muuten tulee kuvottava olo. Mua vaivaa kuvotus varsinkin iltaisin, ja se onkin parempi vaihtoehto niin pääsee aamulla liikkeelle. Paitsi että silloin sitten taas väsyttää. Nyt pitäisi vihdoin tarttua imuriin, mutta jotenkin tää sohvaa vaan kutsui... Mä kerään nyt hetken voimia. :)

Mä en oo kertonut kun yhdelle mun kaverille, enkä tiedä missä vaiheessa kerron muille. Katotaan nyt ensin onko edes mitään kerrottavaa. Edellisestä keskenmenneestä raskaudesta mies ehti kertoa vaikka kenelle, useille kavereilleen ja puolelle sukuaan. Mä en ollut ehtinyt kertoa edes äidilleni kun km jo tuli, enkä sitten kertonut siitäkään kun perheessä oli muutakin murhetta just sillon. Oltiin suunniteltu että kerrotaan jouluna, ei sitten ehditty kun km alkoi näyttää niin todennäköiseltä. Mies sitten sai kertoa kaikille ettei vauvaa tulekaan ja varmaan oppi siitä jotain kun ei ole paljastanut tätä kenellekään.

Zebu rv 6+2
 
Täällä vaivaa myös tuo väsymys kauheesti ja jos vaan mitenkää on mahollista mennä nukkumaan niin menen kyllä mutta yleensä pääsen vasta yöllä 2 aikaan sänkyyn,no ainaski nukahtaa heti eikä tuu pyörittyy.

Täälläkin on vilu/kuuma vuorotellen,varsinki iltasella tulee aina kauhee vilu.

Pahoinvointi vaivaa 24/7 mutta kyllä sen jaksaa kestää kun tietää millainen palkinto lopussa odottaa :heart:

Meillä lapsille ollaa jo kerrottu että meille ois vauva tulossa ja tuo 4v ja 3v jo ymmärtää sen mutta tuo 2v ja 11.5kk ei oikeen ymmärrä sitä vielä.

 
Hyvää naistenpäivää!!! :flower:

Täällä kuume hellittänyt mutta kauhea yskä vaivaa edelleen, tuntuu että sisuskalut kohta tulee yskittyä pihalle :|

Me ei viitätä kertoo lapsille (6v, 5v,3v ja 1v) ennenkun keskenmenoriski pienempi. Meillä varsinkin esikoinen niin herkkä että jos km tulis olisi vaikea paikka lapselle. Ja nuo on muutenki sellasia hölösuita että ei uutinen pysys kauaa salassa :LOL:

Mun naamasta kyllä jo huomaa nyt että paksuna ollaan =) Mulla tulee aina alkuraskaudessa kauheesti hormoninäppyjä otsaan ja niin myös nyt. Tukka on myös kokoajan tosi rasvanen.
 
Jos mä nyt vähän täydentäisin tuota aamun viestiä.

Elikkäs, oon 27v (pian 28) seinäjokinen nainen. Synnytyspaikka tulee olemaan SeKs mikäli sinne asti tämä raskaus etenee.

Meillä onnisti oikeastaan ensimmäisestä kierrosta. Olo on uskomaton kun on kuullut monelta ystävältä niin toisenlaisia viestiä, että voiko itsellä olla näin hyvin asia.

Ensin tuntemukset oli sellaiset, että rinnat on todella kipeät. Kuukautiset eivät alkaneet alkuviikosta ja päädyin hakemaan testin. Pari päivää on ollut ihmeellistä tuntua alavatsassa, ei kuitenkaan aivan samanlaista kuin kuukautisten aikana. Pahaaoloa ei ole vielä ollut, mutta vilua ja väsymystä kylläkin.

Olo oli ristiriitainen kun näin testituloksen. Ensin mietin että onko tosiaan totta ja miehellenikin sanoin että onko siinä merkki ja välillä piti palata taas testin äärelle katsomaan onko se viiva siellä edelleen. Vauva on kyllä toivottu mutta vaimo ei ole osannut tähän asti vaan päättää koska alamme koittamaan kun olen työssänikin viihtynyt niin hyvin. Nytpä ei tarvii miettiä asiaa enempää. :) Parille ystävälle kerroin tuloksesta ja varmaan vanhemmille kerron vielä koska heille voi aina sanoa jos tulee keskenmeno.

Hui, niin paljon mielessä. :)
 
Uusi joukkoonne! Tänään testailtiin ja koska synnytyksen jälkeen on olleet vaan yhdet menkat ja pillerit lopetin vasta pari viikkoa niiden jälkeen (7.2 minipilsut) niin ajasta en tiiä yhtään mutta pistän arvauksen että 4+0 :D sillä ajattelin mennä kunnes neuvolasta toisin sanotaan.

Yksi lapsi on jo, poika 03/08 :heart: Ja kaikki tärkeät tietävät jo vaikka tänään plussasin :LOL: Ovat jo niin tottuneet siihenkin että mulla voi mennä kesken (pari putkeen) ettei pelottaisi sanoa jos niin kävisi, haluan vaan nauttia kun nyt vielä ainakin voin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Uusi joukkoonne! Tänään testailtiin ja koska synnytyksen jälkeen on olleet vaan yhdet menkat ja pillerit lopetin vasta pari viikkoa niiden jälkeen (7.2 minipilsut) niin ajasta en tiiä yhtään mutta pistän arvauksen että 4+0 :D sillä ajattelin mennä kunnes neuvolasta toisin sanotaan.

Yksi lapsi on jo, poika 03/08 :heart: Ja kaikki tärkeät tietävät jo vaikka tänään plussasin :LOL: Ovat jo niin tottuneet siihenkin että mulla voi mennä kesken (pari putkeen) ettei pelottaisi sanoa jos niin kävisi, haluan vaan nauttia kun nyt vielä ainakin voin :)
Oi kun ihanaa taas jännäillään samassa pinossa!!Toivottavasti kumpikin päästään loppuun asti ja saamme marraskuussa pienet tuhisijat syliin :heart:



 
moi kaikille :)
vieläkös tänne voi ilmottautua mukaan? :D
noin viikko sitten plussailin ja viikkoja olis nyt 6. tai 7. (eka lääkäriaika on 17.päivä joten sillon pääsen itsekkin kärreille paremmin ;) )
eli laskettu aika menis suunnilleen tohon marraskuun alkuun :)
kihlatun kanssa pari kuukautta yritettiin ja nyt sitten tärppäs, onneks näin nopeesti :)
ite olen 18v. ja nyt on ollu lievää pahoinvointia aamusin ja välil jatkunu koko päivän, onneks en oo oksennellut :D
masu on nyt jo kasvanu hieman mikä on outoa, kuvan voi katsastaa mun profiilista.
 
Huomenta kaikille!

Kiva, kun saadaan uusia mukaan =)

Ajattelin tänään soitella neuvolaan, mies on sitä hokenu jo pidemmän aikaa, on niin malttamaton :D Jos sen ajan sais tuonne parin, kolmen viikon päähän. Millos te muut varailette ensimmäistä aikaa? Mulla olis gynelle aika endon takia tässä ihan kohta puoliin ja mietin, kannattaako mun mennä sinne. Se lääkäri on niin kauhea siellä. Vuodan aina useamman päivän verta kun oon sen vastaanotolla käyny ja pelottaa jos se saa jotain pahaa aikaseksi. Saattais olla parempi perua koko aika...

Neokrome: Jos haluat itse laskea lasketunajan niin sen voit tehdä esim. täällä http://www.vau.fi/templates/Page____65830.aspx =)
 
Alkuraskauden ultra nyt sitten varattuna :) Tasan kolmen viikon päästä maanantaina se olisi eli 30.3. ja viikkoja pitäisi olla 7+1.. Jännittää ihan tajuttomasti jo. Mä en oo sen jälkeen nukkunut kunnolla kun sain tietää olevani raskaana ja viime yö oli ensimmäinen hyvin nukuttu, jolloin nukuinkin varmaan 11 tuntia! Mä tiedän, että stressaan sitä ultraa eli pelkään tuulimunaa tai jotain muuta kivaa :'(

Toi on kyllä tosi ihmeellistä kun tein lauantaina aamupissasta norm. 25 herkän testin ja viiva, joka ei ollut yhtään niin vahva kuin kontrolliviiva, ilmestyi tosi hitaasti, sama eilen. (Clearbluella saan kyllä välittömästi tosi vahvan plussan) Tänään en ainakaan pääse uusia testejä ostaan enkä huomennakaan, joten menee sitten sinne loppuviikolle testit ja sitten pitäisi olla jo tosi vahva. Ainakin jos ei oo niin alkaa huolettaan.

Neuvolaankaan en uskalla vielä soittaa, kun viimeksi soitin heti kun olin testin tehnyt eikä aikaa tarvittukaan. Saiskohan ajan jos soittais vasta kun ultrassa on käyty? Viimeksikin ajan piti olla rv9+, eli nyt soittaisin pari viikkoa ennen kuin aikaa tarvitaan.
 
Olivia mua kummastuttaa kanssa tuo sama asia noiden testien kanssa :whistle: Mutta en keksi muuta syytä kuin että noi liuskat on vaan niin surkeita ;) Kyllähän apteekin testin täytyy luotettavampi olla kun jonkun halppistestin!!
Minullahan on kanssa km takana viimekierrosta ja itseäni ainakin huojentaa se että alunperinkin r-testi (jopa liuska) on ollut vahvempi kuin viimeksi :heart:
Josko tämä Sisu pitäis nyt kynsin hampain kiinni :heart:

Mulla ei eilen enää ollut juurikaan niitä menkkakipukohtauksia, onneksi, ne jotenkin aina pysäyttää :eek:
Tänään on tuntunut välillä pientä nipistelyä tässä työn lomassa!
Päälimmäisenä kuitenkin armoton väsymys ja pieni etominen |O
Tiedän edellisestä raskaudesta että ensimmäinen kolmannes tulee oleen kyllä raskas väsymyksen takia mut sitten kun siitä pääsee niin elämä hymyilee :D

Ihanaa,oon yrittäny selättää pelkoni...en vaan jaksa sitä jokapäiväistä pelossa elämistä :ashamed: Itse kun ei voi vaikuttaa siihen mitä tulee tapahtumaan! Haluan nyt vaan edes yrittää nauttia täysillä tästä tilanteesta :heart:

Neuvolaa minäkin oon mietinyt...ehkä rv 6+ vois alkaa varailemaan?!

 
Jennyli Mulla taas noi menkkakivut ja muut kohtutuntemukset saa jotenkin paremmalle mielelle kun tuntuu, että siellä jotain tapahtuu. Mäkin yritän olla mahdollisimman positiivisin mielin (vaikeaa kyllä on), odottelen yhä sitä pahoinvointia, mutta sit kun se alkaa niin varmasti on jo mahtava olo :D Ei oo väliä vaikka joutuisin tiputukseen niinkuin esikoista odottaessa, kunhan vaan olis pikkuisella kaikki hyvin =)

Olivia 4+1




 
Hyvää alkanutta viikkoa marraskuun odottajat!

Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussista! :flower:

:attn: Olen päivitellyt taas listaa, ilmotelkaahan, jos haluatte lisätietoja/muutoksia! :wave:

Täällä oltiin viikonloppu väsymyksen kourissa, mutta viikko on alkanut vähän pirteämmin. On se niin ero odottaa kakkosta, ensimmäistä odottaessa sai keskittyä vain itseensä ja nukkua silloin kun huvitti. Nyt on ihan esikon "armoilla". :eek: Voin vaan kuvitella, mitä se on teillä isommissa perheissä, mitä täältäkin odottajista löytyy.

Mulla on neuvola 24.3 ja varhaisultra 16.3. Ajattelin np ultran soittaa sitten kun olen varhaisultrassa käynyt katsomassa, että kaikki on ok. On tuo neuvola nimittäin niin myöhään, että voi tulla muuten kiire varata. Täällä se soitetaan itse, useassa paikassahan sinne tulee lähete.

Palailen taas, voikaahan hyvin!
 
Soittelin tänään neuvolaan ja eka neuvolaaika on ensi viikon perjantaina. =)
Kannattaa soitella vaan niitä aikoja.Laskettu aika on näillä näkymin aika lailla loka-marraskuun vaihteessa,mutta veikkas alustavasti 2.11.
seitsemäs viikko on vissiin alkanut...aikas myöhään oon testiä tehnyt..kun jo 7.viikko alkanut..ja plussa tuli viime viikolla.Aika outoa. ;)

meinaa jänskättää vähän ainoastaan,miten mun leikkaushaava kestää loppuun asti.
Mullahan on automaattisesti leikkaus edessä kun kaksi leikkausta on jo tilillä.
Pääsee ainakin ultraan useasti,kun tarkkailevat että haava sisällä voi hyvin. :whistle:

Ens perjantaihin asti aikaa lopettaa tupakointi...lähtölaskenta on alkanut. =)

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Minäkin uskaltaudun nyt mukaan, kun viiva on vahvistunut. :heart: Neuvolaankin jo soitin, ja 16.4. olisi eka neuvola, silloin kuullaan sydänäänet. :) La olisi neuvolan mukaan 12.11.2009, omien laskujen mukaan 15.11.2009 ja siihen enempi tällä hetkellä luotan. :D Synnärinä LKS. Esikko siis tulossa. :heart: Ja ikää mulla 23-v, miehellä kohta 30-v.

Tsemppiä tupakan tumppaamiseen RöhkyPossu. Itsekin poltin/poltan. Olen plussan jälkeen vielä polttanut, mutta puolet vähemmän. 3 röökiä meni eilen, ja tän päivän koitan selvitä 2:lla. En varmaan pysty kerrasta poikki pistää, vaan pikku hiljaa vähentämällä... :|

Ihanaa viikkoa kaikille!

Moonis 4+1
 
Tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettamiseen!! :hug:
Mä tein varaslähdön ja lopetin kerrasta ovikseen...päätin vaan että nyt loppuu jos tästä vaikka kyytiläinenkin mukaan lähtisi ja niin oon sitkeesti ollu polttamatta melkein 3viikkoa ;)
Minäkin kun poltin vielä aika reippaasti :whistle:

Että olen väsynyt |O Ja aaltoilevasti pahoinvoiva :x
Tilasin Sea Band-rannekkeet jotka tulivat tänään ja ovat nyt kokeilussa. Näissä on magneetit jotka painavat jotain akupistettä ja näin helpottavat pahoinvointia...ainakin pitäisi ;) On siis tarkoitettu matka ja raskauspahoinvointiin ja ihan apteekkitavaraa!

Onko kukaan miettinyt kotidoblerin hankkimista?
Hieman aikaista tietysti moista miettiä mutta ajattelin ostaa kun tässä vielä jokunen viikko kuluu...

Onko kellekkään tullut vielä minkäänlaista oloa kumpi masussa olisi?! :heart:
Mulla on jotenkin itsestään selvä poika-olo ;)

Jennyli+ Sisu 4+4


 

Yhteistyössä