Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Lauantaihuomenet!

Mies tuossa huomautti kohteliaimmin, että olen vuoden vanhempi, kuin ensimmäisessä viestissä teille väitin :snotty:

Muutamia kymysyksiä näin aamutuimaan:

Koskas te informoitte tulevia sisaruksia, isovanhempia, muita sukulaisia ja ystäviä tulevasta vauvasta?

Pääsinkö mie tosiaan näin helpolla pahoinvoinnin suhteen? Nyt ei ole ollut yhtään huonoa oloa enää =) Tissit tuottavat tuskaa, ovat niin kipeät, että jopa peiton laittaminen päälle kirpaisee :/ Millaiset olot teillä muilla on?

Kuinkas moni teistä on tupakoinut ennen raskaaksituloa? Miten helposti pääsitte eroon? Kuinka moni vielä taistelee siitä irti? Itse poltin paljon ennen raskautta, mutta onneksi olen päässyt siitä eroon =) Ajoittain tekee mieli, mutta suht nopeasti se menee ohitse. Helpolla siis olen päässyt, täytyy myöntää.

PPK & Takku 5+jotain...
 
Heips, mä varovasti ilmottautuisin tänne mukaan :) Eli eilen testannu hailakan haamun ja tänään jo selkeästi vahvemman haamun, ei kuitenkaan selkeä plussa vielä, mutta selvästi vahvistumaan päin :) Eli oon 23 vuotta ja esikoinen sitten olis tulos...
 
Heippa hei!

Tervetuloa ellen- :hug:

Alan olla vatsataudin voittanut =) Vielä hiukan kipuilee, mutta ei juuri muuta, sopivasti paranin siivouspäiväksi :D

Pomppiva Pallokala meillä salaisuus tarkoitus pitää tuonne "riskiviikoille" eli noin 12 asti.. En tiedä miksi, näin meni kahdessa aikaisemmassakin. Paitsi oma äitini joka arvasi noin viikolla kymmenen molemmista, minulla kuulema silmät vaihtaa väriä raskaana ollessani :eek:

Nännit arat ja jokunen nippaisu alavatsalla ovat oireina täällä, sekä itkuherkkyys. Olen hyvin herkkä itkemään muutenkin, mutta nyt jopa ilosta itken tv:n äärellä. Tooooodella typerää, tiedän :ashamed:

Pahoinvointia minulla ei ole ollut ( luulin että oli, mutta oletettavasti johtui vatsataudista ) mutta odottaisin pientä kahvivastaisuutta parin viikon sisälle.

Oikein mukavaa päivää kaikille!


 
Jospa minäkin pikkuhiljaa tänne puolelle siirtyisin.. eilen testi näytti plussaa.. huomen viel olis tarkoitus tehä uus.. :D
Esittelyä hiukan.. olen 26v ja esikoista odotellaan.. synnytyssairaala olis LUS.. hmm.. oireita.. väsymys ja menkkamaiset jomotukset alavatsalla..ruoka ei maistu vaikka olis nälkä..

varanikki miten ton meille tulee vauva-jutun saa liitettyä? en oikee osaa.. :ashamed:
 
ihanaa, kun meitä plussanneita marras-mammoja tulee lisää =) :heart: Mä en ole kertonut näin aikaisessa vaiheessa vielä, kun parille ystävälle, niille jotka tiesivät vauva-haaveista. Perheillemme ja muille ystäville kerrotaan sitten kun siltä tuntuu, tuskin ihan vielä lähiaikoina, ehkäpä sinne viikoille 12 yritän pitää salassa. Äitille saatan vihjaista "mummoudesta" piankin.. :)
Mulla on hiukan menkkamaisia kipuja ollu parina päivänä nyt, öinä enimmäkseen. Mulla on myös nyt parin viikon aikana öisin kadonnu unet, yksinkertaisesti herään keskellä yötä ja ei nukuta yhtää, valvon ja pyörin tunteja. Oon aina ollut todella hyvä uninen, mietinki nyt että johtuisko se raskaudesta. Muilla samanlaisia kokemuksia? Mulle maistuu ainaki vielä ruoka normaalisti, eikä kuvotusta ole ollut ku muutamana iltana. Miten muuten saunomisen kanssa, oon kuullut jostai että sitä pitäs välttää alkuraskauden aikana, onko totta vai höpöhöpö puheita?
 
Siivouspäivä hoidettu alta pois :)

http://www.meilletuleevauva.net/due.php

Tuolta tehdään itselle vauvalaskuri ja sitten tähän kopioidaan se alempi linkkihässäkkä :)

HannA- Saunomisessa ei ole mitään riskiä miun mielestä ainakaan.

Mullaki noi yöunet muuttuu aina odotuksen aikana. Ensinnäkin saatan valvoskella toisinaan yöllä, juuri kuvailemallasi tavalla ja toiseksi unet muuttuvat erittäin vauhdikkaiksi jo heti alkuodotuksessa. Monesti herään ja kiehun kiukusta kun jäi joku hyvä uni kesken
|O

Ja ruoka tuoksuu erittäin hyvälle hellalla, eikun syömään :wave:
 
varanikki okei, kiitoksia.. :)

HannA mäkin mietin tota saunomista.. mut jos kohtuudella saunoo, niin kai se on ihan okei.. :D mä en oo kertonu muille ku miehelle ja palstalaisille.. :D en oikee tiedä vielä muille kertomisesta, ehkä vasta sitten ku se 12 viikkoo on lähempänä..


 
Millä viikolla pahoinvointi normaalisti alkaa ja onks jollain jo alkanu? Mulla ei onneks vielä ainaka mut mietin vaan kun mulla on tässä kuussa joka viikonloppu sellasia tärkeitä esiintymistilanteita ja olis aikamoista jos tulis ihan kauhee olo sen aikana... Tosin tietty varmaan aika yksilöllistä toi, eihän kaikille välttämättä tuu pahoinvointia ollenka...

 
Hei!

Onpas meitä jo paljon... Onnea kaikille! Mulla paha olo meinaa vahvistua päivä päivältä. Eilen kavin jo töissä kumartelemassa pöntön päällä, mutta pönttö haisi niin kamalalle, etten voinut edes oksentaa siihen. :ashamed: Huimausta on kans jonkin verran. Kuukausi pitäis vielä malttaa odottaa, niin sitten pääsis kuulemaan pumputtaisko se pikkuinen sydän siellä mahassa. Jotenkin on epäuskoinen olo tän raskauden suhteen... Mut johtuu varmaan siitä, että takana on kolme hyvin mennyttä raskautta ja synnytystä, niin nyt sitten miettii väkisinkin, että voiko neljännelläkin kerralla mennä niin hyvin.

Mä olen kertonut parille lähimmälle ystävälle ja siskolleni, ja töissä parille hyvälle työkaverille, koska on helpompi olla, kun joku edes tietää, miksi olen välillä lakanan valkea ja pahoinvoiva. Muille ajattelin kertoa sitten, jos maha alkaa jo pömpöttää siihen malliin ja ihmiset kyselee. Samoin sisaruksille kerrotaan siinä vaiheessa, kun maha alkaa olla jo nähtävissä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sohveli 5+2
 
ellen- kai se kaikilla on yksilöllistä tuleeko pahoinvointia vai ei.. mulla ei ole ku pientä ällötystä aamulla ku herään.. :D ei siis ole vielä tarvinnu pönttöä halailla..
Mut ehkäpä muut pidemmällä olevat tietävät paremmin?? :eek:
 
Tervehdys kaikille!
Onnea kaikille!! :heart:
Tänne minäkin sitten liityn.. :)
Iltatähti ei odottanutkaan vielä muutamaa vuotta,vaan ilmoitti itsestään 3.3 kahdella viivalla. =)
Alkujärkytyksestä on selvitty ja aletaan pikku hiljaa tottumaan ajatukseen viidennestä lapsukaisesta.Kunhan vielä uskoisi että kohdun lämpimässä kasvetaan. =)
Synnytys sairaala on K-PKS
Tarrasukkia meille kaikille.
:saint:
 
Mulla on pahoinvointi alkanu jo ennen plussaa ja siitä osasin epäillä että tärppi on käynyt.Toivottavasti tällä kertaa ei ois niin paha kuin ekan ja kolmannen kohdalla kun mä oksensin ekat 3kk kokoajan ja jouduin myös tiputukseen sen takia mut toisen ja neljännen kohalla ei ollu olleskaa mut tässä sitten on ja se alkaa heti aamusta ja kestää koko päivän.

Mutta nyt on mentävä kattomaan mitä tuo poika tekee kun on niin hiljasta,tytöt lähti isänsä kanssa ostamaan jäätelöä ja pojalle synttärilahjaa.

 
Tannehan on tullut mukavasti porukkaa - toivottavasti kaikki pysytaan loppuun asti menossa mukana!

Mulla ei oikeastaan ole nyt muita oireita kuin aivan jarkyttava palelu. Siis onhan mulla normaalistikin huono aareisverenkierto mutta nyt taa palelu on aivan alytonta, ja se senkun pahenee iltaa kohti. Viime yonakin yovarustuksena oli pyjama, sukat, villasukat ja collegetakki. Ja meilla on sisalla ihan normaali lampotila. Ja vessassa saa ravata useasti eli pissahataa kylla riittaa. Mutta en valita =)

Ma olen kertonut muutamalle hyvalle ystavalle, jotka ovat tienneet tasta meidan pitkaksi venahtaneesta kakkosprojektista. Mun vanhemmat ovat tulossa meille kylaan huhtikuun alussa ja just katselin, etta silloin alkais rv10. Taidetaan heille silloin kertoa ja toivotaan, etta sitten heti vierailun jalkeen tehtava ultra tuo myos mukanaan hyvia uutisia. Tuon ultran jalkeen sitten varmaan kertoillaan sita mukaa kun luonteva tilanne tulee.

Mukavaa viikonloppua. Me taidamme lahtea ulos nauttimaan upeasta kevatsaasta!
 
Ihanaa, meitä on jo monta! Tervetuloa :wave:
Tuosta kertomisesta: Me kerrottiin heti tuleville isovanhemmille ja muutamalle ystävälle.
Olen vauvakuumoillut yli vuoden, joten suu ei pysy kiinni. Heti ekasta yrityksestä onneksi tärppäsi. Toinen tuli heti, kun annettiin lupa :heart:
Toisaalta jos tarrasukat pettää, kertoisimme myös sen lähimmillemme.
Töissä kerron ekan ultran jälkeen.
Mun täytyy myöntää: Ostin tänään salaa pienen pussillisen minivaatteita...oli ihan pakko! Mietin myös "tytön" huoneen sisustusta, huhhu mikä höpsö :whistle:

...No nyt täytyy keskittyä meidän kullannupun junarataan
=)

Ehkis 5+3 (mun massu on niin turvonnu, etten voi käyttää enää farkkuja)
 
Mäkin haluan mukaan! :wave:

Toinen lapsi odotuksessa ja laskettu aika olis ovisplussan perusteella tuolla marraskuun puolessa välissä. Olin jo tuolla syyskuisten pinossa tammikuussa, mutta raskaus todettiin tuulimunaksi ja tyhjennys oli tammikuun viimeinen päivä.

Tästä on nyt siis 5 viikkoa ja uusi plussa saatiin jo haaleasti torstaina ja eilen sain selvän plussan CB:n testillä, tänäänkin tuli selkeä plussa CB:llä, mutta edelleen halpoihin markettitesteihin (herkkyys 25) tulee vaan hitunen vaaleanpunaista :eek:

Oon alkanut viikkoja laskemaan niin, että 22.2. olisi ollut hedelmöittyminen kun 21. päivä aamulla sain ovisplussan. Nyt olisi sitten viikkoja 3+6 ja kova huoli tästä raskaudesta, että onko alkanut yhtä huonosti kuin edellinen :/ Ultran varaan heti maanantaina 3 viikon päähän, että saa asiaan selkeyttä. Mieskään ei oikein usko koko raskautta ennenkuin kuvassa näkee.

Kovasti odotan vahvojen oireiden alkamista (ja jatkumista) sillä viimeksi plussan jälkeen oireita kesti viikko (rinnat kipeet ja välillä masua nipisteli) ja sitten loppui kuin seinään. Silloin kyllä jo tajusin, että kaikki ei oo ok ja eihän se ollutkaan. Nyt mä oikein odotan, että oksennan 5 kertaa päivässä. =) Nytkin on ollut niitä nippailuja vatsassa ja on myös ollut kova väsymys, mutta oonkin nukkunut pari viimeyötä tosi huonosti kun oon jännittänyt aamutestejä ja haaveillut raskaudesta.

Me ei aiota kertoa kellekkään ennenkö suurin riski on ohi. Mies kertoi viimeksi äidilleen heti ja en oo ihan varma onko se vieläkään saanut kerrottua, että tyhjää oli täynnä :whistle:

Niin ja listaan voitte mulle laittaa:

TAYS, toinen lapsi, la 15.11. ja ikää mulla 25.
 
Heippa kaikille vanhoille ja uusille =)

Tänne sais lähetellä pahoinvointia ja muuta raskausoiretta. Meinaa ressiä pikkuhiljaa pukata ja usko horjua kun nyt tätä tuhruttamista on jatkunut jo 3pv. :( Mulla pitäis nyt tänään tai huomenna alkaa menkat jos en olisi raskaana joten toivon niin että se johtuisi siitä. Olen yhden km:n kokenut ja se oli henkisesti todella raskasta, en halua ikinä käydä sitä enään läpi ja pelkään että tämä vuotelu nyt sitten kumminkin ennustaa km:a. Voi että kun tämä pieni pysyis kyydissä.
Teen huomenna aamulla taas raskaustestin että onko viivat vielä vahvistuneet ( olen säästänyt vanhat niin voi vertailla) Jos on haalistunut tai saman vahvuinen niin tiedän mikä sitten odottaa. Vielä vuoto on tosiaan ollut tosi niukkaa, semmosta tuhrua kohdunsuulta ( mutta välillä ihan kirkasta verta ilman mitään hyytymiä ) ei tule siteeseen asti eikä edes pyyhkiessä vaan syvemmältä pitää koittaa. Tuntuu että mä ramppaan vessassa koko ajan tsekkaamassa mikä on tilanne. Mä olin niiiiiin onnellinen tästä plussasta että ette uskokkaan..mutta tämä vuotelu vie sen valitettavasti ...en uskalla enään iloita kun niin pelkään että menee kesken. Tämä pieni olisi niin tervetullut.

No nyt tuli nyyhkyromaani mutta mieli on nyt vähän :'(

Pitäkäähän mun puolesta peukkuja että tuo vuoto loppuu ja huomisaamulla olisi kiljuvanpunainen viiva testissä =)
 
Hei! Varovasti täällä kurkin. =)

Haalea viiva tuli r-testiin tänä aamuna, mut en voi uskoa vielä todeksi. Kp 30/26-28 ja rv 3+6, jos niin pitkälle uskaltaa ajatella, kun toi mahd. hedelmöittyminen on ollu aikasintaan kp 16 (ainoa sekstailukerta koko kierrossa), vaikka ovislimat bongasin kp 13. :whistle:

Olivia83, meillä olisi sama la jos hyvin käy. ;)

Peukut pystyssä sulle, aamukastetta!

Testaan ensi viikolla uudestaan, kun noita oireitakin on ollu niin vähän. Lähinnä menkkakramppeja vatsassa kp 26 lähtien. Että älkää lisätkö vielä listaan, ennen kuin täysin varmistun asiasta! ;)
 
Hyvin, hyvin varovaisesti uskaltaisin kurkata tälle puolelle :heart:
Juuri puolitoistakuukautta sitten syyskuisista räkä poskella poistuneena en pysty vielä huokaisemaan varmaan viikkoihin :ashamed:
Mutta siis erittäin vahva plussa saatu r-testiin eilen dpo 15 ja tänään vielä vahvempana piirtyi nuo kaksi ihanaa viivaa :heart:
Mulla heitti km jälkeen kierto vähän pitkäksi ja ovisplussan bongasin vasta kp 25 joten kierto on nyt rapiat 40 ja taas saa sitten neuvolassa selitellä että en ole niin pitkällä kuinka he viikot laskevat :whistle: Nyt siis 4+2 ja LA 12.11=)

Vaikka keskenmeno onkin peikkona ajatuksissa niin nyt mulla on kuitenkin jotenkin parempi fiilis tän onnistumisen suhteen!! Oireet on vahvemmat sekä tuo r-testi oli heti alkujaan vahvempi kuin koskaan tuossa kesken menneessä raskaudessa! Hormonia on siis enemmän nyt ja josko se lupais hyvää =)

Pahoinvointia on ja välillä täytyy melkein pönttöä jo halailla :x Väsyttää ja kiukuttaa...hetkenpäästä itkettää :whistle:
Nännit on pirun arat ja rintakehällä on pieniä hormoninäppylöitä! Menkkakipukohtaukset ja nipistelyt on ollut eilen ja tänään aika voimakkaitakin ja ne välillä kyllä vähän pelottaa :eek: Mutta kuuluu kai asiaan?!
Ja kukas täällä kyselikään unettomuudesta?! Täällä on yksi jolla loppuu aamuyöstä unet :wave: Ja sitten päässä pyörii kaikki maan ja taivaan välillä :whistle: Eli eiköhän sekin oo sitten yksi oire ;)

Mekään emme kerro tästä raskaudesta läheisille kuin vasta sitten kun ollaan päästy riskiajan yli. Ainoastaan yksi mun ystävä tietää ja sitten tietty te palstalaiset =)
Neuvolaakin oon miettiny että kauanko odottais ennenkun soittaa...en ainakaa ihan vielä ala aikaa varailemaan!!

Itsestäni sen verran että olen 29v. ( Täytän 30v. marraskuussa ) ja ennestään meillä on 2.5-vuotiaat kaksospojat :heart: Synnytyssairaala on TAYS...eli olivia tehdäänkö treffit sinne?! :LOL:
Meillä onkin sunkans näköjään hyvin samankaltainen tilanne ;)

Aamukastetta toivottavasti tuhruttelu on ihan vaaratonta db!!

Jennyli+Sisu 4+2
'Ristin' naperon Sisuksi siksi että sairastin hirveen A-viruksen enkä olis ikinä uskonu että sen kourissa mikään tarttuu kyytiin ;)

 
Iltaa!


Ja tervetuloa taas uusille, ihanasti porukka kasvaa! :hug:
Tarrasukkia ojentelee hän, jokaiselle yksi vaalenavihreä pari :D

Aamukastetta :hug: Monella olen kuullut tuota tuhrua tulleen, useimmiten kohdun limakalvoilta kun papunen siellä tilaa vaatii ja kasvaa. Toivotaan parasta!

Jennyli mukava tavata taas =)

Meillä on täällä juuri unisadun aika, joten kauniita unia :wave:
 
kiva kun on uusia taas tullu, onnea kaikille plussien johdosta.

nyt on niin epätodellinen olo, kaikki raskausoireet on kajonnu. esikoista odottaessa oireet oli niiin selvät ja vahvat, en tiijä voiko olla syynä se että elimistölle tämä on jo "tuttua"vai vaiteleeko eri raskauksien kohdalla nämä oireet näin radikaalisti. ainoo mitä voin oikeestaan nyt sanoa on että oon väsyny, mutta se nyt vois tulla mistä vaan.

mää luulen että mulla on ehkä viikkoja jotain 5+

on se niin väärin että toiset ei tuu raskaaksi vuosienkaan yrityksen jälkeen ja meillä esikoinen sai alkunsa het ekamahollisuuesta ja niin tämäkin plussa tuli heti kun oli vaan mahollista. me kerrotaan aikasintaa eka neuvolan jälkeen kun näkee että myyrä on varmasti kolossa. miten kertoa diblomaattisesti niille joille ei lasta vaan kuulu, ko se varmasti riipasee kun kuulee ympärillä vaan vauvauutisia?
 
Ihanaa kun meitin pino vaan kasvaa =)

Itellä tää pahoinvointi lisääntyy kokoajan mut onneksi ei okuin kerran vaa tarvinnu oksentaa ja toivottavasti ei enempää tarviskaa.

Tässä oon jo miettinyt että kun tää viides syntyy niin pärjättäsköhän me näillä rattailla mitä meillä nyt on.Meiltä löytyy kotoa yhdet tuplat sekä yhdet yhdistelmät joissa on myös kantokoppa niinku on myös tuplissa 1 kantokoppa.Jos kaikki menee hyvin loppuun asti niin vauvan syntyessä muut lapset ovat esikoinen melkein 4v11kk,kakkonen 3v10.5kk,kolmonen 2v10kk ja nelonen 1v8kk ja pitäs varmaa isompi autokin hommata niinku mies sanoo että linja-auto ois meille hyvä meno peli :D

 
Moikka kaikille uusille :wave: Kiva et porukka kasvaa!
Meitä viidennen odottajiakin on vissiin jo 3 meidän porukassa =)
Ite oon maannu nyt kolme päivää kuumessa sängyn pohjalla,joku karsee tauti iski :eek:

Raskausoireita on täällä lievä tissikipu ja nälkä melkein koko ajan ja väsymys. Ei mulla muiltakaan ole alkanut varsinaiset oireet(pahoinvointi) vielä näin aikasin joten sitä ootellessa..

Joku kyseli milloin kerrotaan perheelle ym. uutinen. Mä kerroin heti siskolleni, mutta mummot,papat ja kaverit(joillekin saatan paljastaa;)) saavat kuulla vasta kun sydänäänet varmistettu ekassa neuvolassa sitten rv 10-11, en ole vielä sitä varannut. Lapsille kerrotaan varmaan just ennen mummoja että he saavat mummojansa "järkyttää" :LOL:

Jaksamisia pahoinvoiville!Ja jarrusukkia meille kaikille =)

Onni rv5+3
 
Huomenta |O

Tää mamma käy tosiaan vähän kierroksilla :whistle: Heräsin klo. 4, 5 ja 6 jolloin menin pissalle ja TAAS testaamaan :saint: Ja 7tä nousin sitten ylös!
Ei vaan uni maita kun ajatukset liitelee...ja nyt kun pitäis sitten aloittaa aamutouhut niin ei jaksais millään |O

Mutta tässä tämän aamun tulos 4+3...Sisu on vielä vahvasti mukana :heart:

Noi liuskat on muuten kummallisia (vaikka ovat herkimpiä ) kun niihin ei kovin vahvaa viivaa tule millään :whistle: Mutta tuo CB on taas paaaljon vahvempi kuin 2pvää sitten tehty db

Kestokrapula täällä tuntuu olevan :x Nälkäkin muttakun mikään ei maistu...tai jos joku niin suolainen! Ja huomena sitten töihin...oi kun kiwwaaa :LOL:

Pikaista paranemista Onni :hug:

Ja onnea kaikille plussanneille tasapuolisesti :heart:

 
RöhkyPossu: Tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! Pari on enää vähän, kohta sä onnistut jättämään sen kokonaan =) Jos tuntuu, ettet millään pysty suorilta lopettaa noita kahta niin osta pieni paketti korvaustuotteita esim. niitä imeskelytabletteja. Ne on kuitenkin parempi vaihtoehto, kuin tupakka itse ja kunhan oot päässy siitä tavasta eroon, on sun helpompi luopua nikotiinistakin.

Eilinen meni sitten kiukun ja itkun sekaisena mössönä. Kaikki oli niiiiiiiin huonosti, mies ja poika eivät osanneet tehdä mitään oikein ja pojan uusi pyöräkin oli niin tyhmä ja vaikeasti koottava ja kun se oli ostettu sittarista, tuli manattua sekin kauppa alimpaan piippiin ja laitettua boikottiin.

Tänään nuo kaks onkin aivan ihania, maailman paras mies ja suloisin poika :heart:
 

Yhteistyössä