*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Heippa,
Olen nyt vasta aktivoitunut etsimään näitä odottavien keskustelupalstoja ja tämä teidän osui silmään ja kovin aktiivisesti näytätte tänne kirjoittelevan, mikä on kiva. Olisinkin siis kysynyt vieläkö mahtuu mukaan?
Ensimmäistä lasta odotetaan, nyt 24+2, kaikki on tähän asti mennyt hyvin, oikeestaan helpommin kuin odotin. =)
Nyt vain toivoisi jo, että loppuaika menisi tosiiiii nopeesti, kun mua ei ole kärsivällisyydellä siunattu...
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille mammoille


Liinamaria tervetuloa mukaan :wave:

tupuna21 paljon jaksamisia tilanteeseen :hug:, toivottavasti sulla on muita tukijoita, kun miehestä ei siihen ole!

Täälläkin ilmottautuu yksi innokas palstailun jatkaja =)




 
Liinamarialle tervetuloa mukaan, ja tupuna21 koita jaksaa kaikesta huolimatta :hug: ..
Tuosta väsymyksestä oli puhetta, mä oon taas energinen ja pirteä, kun lisäsin rautalääkkeen annostusta.. Meillä lapset jo niin omatoimisia ja isoja, että senkään takia ei ole vaikeuksia jaksaa tätä arkea kasvavan vatsan kanssa. Toista oli kun odotin kakkosta ja tuo tyttö oli 1,5v kun poika syntyi..
Meillähän tuo neiti lähteekin eskariin kahden viikon päästä, iso tyttö jo :heart:

Mullakin tarkoitus jatkaa palstailua vauvan synnyttyä, olen täällä palstaillut jo 2004 vuodesta asti, eli kun tuota esikoista odotin.. Nyt taas aktiivisemmin täällä odotuspuolella. :)
:wave: taas,
kirjoittelen huomenna neuvolakuulumisia..
Pikkuruinen +poitsu 25+6
 
Liinamaria, tervetuloa mukaan! :wave:

mullakin tarkoituksena jatkaa palstailua myös vauvan syntymän jälkeen. jääny tuolla kerhossa kirjoittelu nyt kyllä vähiin mutta sit kun vauvat syntyneet niin siellä puolella varmaan mukavampi jatkaa kun voi tosiaan niitä kuviakin sinne sit laittaa :)
 
En ole vähään aikaan päässyt kirjoittelemaan, onpas tekstiä tullut taas..
Moneen asiaan voisin kommentoida mutta veikkaan että puolet kyllä unohtuu :D

Hankinnoista: itse olet kaikkea pientä jo jonkun verran hankkinut. Enään ei ole oikeastaan kuin sitteri, vaunut ja mahdollisesti sänky ja turvakaukalo hankittavana. Eli isoimmat ja kalliimmat.

Sängyn ostoa kun olen miettinyt niin ajattelin että ostan sen sitten vasta joskus myöhemmin.. Näin aluksi vauva saa nukkua äp-laatikossa tai vieressäni.
Hoitopöytää en myöskään aijo hankkia erikseen.
Turvakaukalosta en oikein tiedä..itse kun en autoa omista niin olisi aika turha kapistus. Luultavasti lainaan vain ystävältäni sairaalasta kotiin tulo reissulle.

Vaunut kyllä luultavasti hankin jo lähiaikoina.. Tietäisi vaan ensin että millaiset ottaa :)

GALLUP: itse mietin pitkään ennen kuin testiä tein.. Eräänä iltana ystäväni kanssa asiasta puhuttiin ja hän sai kovan sätkyn. Juoksi lähimmälle r-kioskille ja toi sieltä paketin mikä sisälsi 2testiä. Kerkesin vain kastamaan päätä pissassa kun jo tuli vahva toinenkin viiva esiin!
Siinä sitä hetken pyörittelin päätäni ja mietin ettei tilanne voi olla mahdollinen.. Toisen testin tein heti vielä samana iltana seuraavalla vessa käynnillä ja taas sama juttu..
Viikkoja oli sillon suunnilleen rv 9. Seuraavalle viikolle sain jo neuvola ajan.
Olin syönyt Yasmin pillereitä ihan säännöllisesti. Aluksi oli iso shokki mutta nyt jo ilonaihe ja toivottu! <3
Tai no lapsen isähän on edelleen sitä vastaan..toivoi aborttia, keskenmenoa yms...

Perjantaina oli neuvola ja luulin itse asiassa että painoa olisi tullut ihan älyttömästi lisää sillä herkkuja on kyllä tullut otettua ja väsymyksen takia vaan maattua sohvalla..
Mutta alkupaino oli siis n. 52kg ja nyt rv 22+4 oli tasan 58kg. En sitten tiedä onko tuo vähän, paljon vai normaalisti.. Itse kyllä odotin jo suurempaakin tulosta, vaikka onhan tuokin jo paljon..
RR: 112/55
SF: 21
Sydämen syke: n. 148
Vauva hieman potki laitetta, mutta kyllä sai täti keskiarvion sieltä laskettua :) ja ei ollut tääläkään liikkeistä epäilemistä! :)

Nyt itse olen kärsinyt tässä flunssasta, toivottavasti ihan tavallisesta sellaisesta.. En ole tuota sikainfluenssaa kauheasti viittinyt stressata sen enempää, mutta kyllähän sitäkin miettii..

Itse kuulun myös niihin jotka ei millään jaksaisi marraskuuhun odottaa.. Tahtoisin niin jo oman pienen kääröni syliini! <3

Täälä myös kirjoittelu synnytyksen jälkeenkin tuntuu hyvältä, sielä kerhon puolella varmaan olisi sitten parempi niin voisi näyttää halutessaan kuvia, kertoa annetuista nimistä jne.

Huomena poksuukin viikot! :D

Ninni89 22+6 <3
 
Saya kuulostaa ikävältä ja vastuuttoman miehen käytökseltä :/ , ja edelleen sitä mieltä, että parempi sitten yksin kuin huonossa suhteessa, vaikka paljon hyviäkin vuosia varmasti mahtuu mukaan, niin tärkeintä on kuitenkin tiedostaa nykyhetki, ja miten oma jaksaminen siinä pidemmän päälle? Jaksaisitko kuitenkin paremmin ilman tällaista miestä, joka on kuin yksi lapsi lisää? Asioilla on tapana järjestyä, ja sinulla kuitenkin tukiverkkoa siellä, jos eroon päädyt. :hug:

Omaan napaan ei mitään uutta, liikkeet tuntuu voimakkaina ja usein :heart:

Kuiskaten 23+1
 
Poistin vahingossa pitkän sepustuksen... :( Eli siis kerroin kun mies on alkanut juomaan niin paljon että en tiedä voidaanko enää yhdessä olla. Tilanne alkoi pahenemaan kun tulin raskaaksi nyt toisen kerran. Ensin lisääntyi niin että joi joka viikko, sitten pari kertaa viikossa, ja pian jopa kolme. Nyt ollut jo yli kaksi viikkoa kesälomastaan ryyppyreissullaan. Kuulemma ei haluta tuhlata lomaansa perhe-elämään. Ei vastaa puhelimeen juomareissuillaan (kuulemma ei jaksa kuunnella valitusta). Mies myös valehtelee, sotkee meidän raha-asiat ottamalla omia lainoja puhumatta minulle ja juomalla tajuttomia summia :( Ollaan oltu yli kymmenen vuotta yhdessä ja olen ajatellut että jos tämä olisi joku ohimenevä kausi, kun kohta kaksi lastakin, jotten "turhaan" eroa miehestä. Nyt kuitenkin eilen pojalle toi synttäripäivänä vain krapuloissaan paketin pihalle ja lähti jatkamaan ryyppäystään, niin alkaa olla mitta täysi :'( Jotenkin näin kirjoitin äsken, en muista sanasta sanaan, kun tosiaan koko viesti hävisi... :/ (mainitsin tosiaan myös että on hyvä tukiverkko, eron sattuessa. Paljon sukulaisia lähellä.) Myös alkaa tuntua että lapsetkin kärsivät enemmän tästä tilanteesta, kuin siitä jos asuisivat vain äitinsä kanssa...

Saya ja typy 22+2
 
Ehtoota! Pikaiset kuulumiset täältä. Huomenna lähden prahaan viideks päiväks, jippii. Sikainfluenssa ei pelota yhtään, enemmän pelottaa olla lentokoneessa :whistle: ku mä joskus näen sellaisen turmaunia. Desifiontiainetta on kuitenkin matkaan varattu, että ei liukuportaissa olon jälkeen hiero kasvoja likaisilla käsillä. :LOL: Palaan lukemaan kommentteja sit ens viikonloppuna. Ylihuomenna poksuu 27!! eli pitkällä jo ollaan, jihaa.

Heippa hei, Schnappy ja pikkune
 
Tulin halittamaan kovasti sayaa :hug: Onpa todella kurja tilanne ja täytyy sanoa että en itsekään varmasti tuollaista jaksaisi, alkoholi nyt yleensäkään sovi pikkulapsiarkeen saatikka että mies on omilla teillään, ilmoittamatta mitään nuin pitkään :eek: :(
Ei kyllä tulevaisuutta ajatellen kuulosta kovin hyvältä...iso keskustelun paikka ainakin mistä moinen johtuu!!
Kovasti voimia ja jaksamista ikävän tilanteen kanssa :hug: :heart:
 
Saya: tuo on varmasti todella rankkaa.. Mutta teet mitä tahansa niin teet varmasti oikein. Kunhan et vain ala itseäsi mistään syyttelemään, mies se tässä virheen tekee.. Paljon voimia sinne!

Itse tosiaan myös aluksi mietin kovasti miten jaksan lapsen kanssa yksin.. Mies antoi kaksi vaihtoehtoa ero tai abortti. Valitsin sitten eron. Välillä miettinyt teinkö oikein vai väärin, mutta eihän kukaan voi oikeasti sanoa noin? Ei se mielestäni ole kunnon rakkautta..
Nyt olen kuitenkin jo iloinen päätöksestäni ja onnellinen odottaja! :) Joten varmasti jos miettii että pärjääkö yksin, niin kyllä! Mutta pitkän suhteen tai yhteisten lasten yms takia asia saattaa olla erittäin vaikea ja kivulias.. Lapset kuitenkin helposti reagoivat tilanteeseen, joten vain lasten takiahan ei kannata huonossa suhteessa olla. Ja ties vaikka ero saisi miehen takaisin "normaaliksi" ja hän parantaisi tapansa ja myöhemmin voisikin suhdetta korjailla.
 
Kiitos kaikille tsempityksistä :) Mies äsken soitteli kovin pahoillaan ja katuvana (on kuin eri ihminen selvinpäin). Sanoin ettei voi taas kuitata tuota käytöstään vaan anteeksi pyynnöllä, vaikka ei siinä mitään.. hyvä alkuhan tuo on, mutten vaan uskalla liikoja toivoa, eikä anteeksi pyyntö korvaa meille aiheuttamaansa pahaa mieltä. Katsotaan nyt päivä kerrallaan.. pidän edelleen eroa vaihtoehtona, jos asiat eivät tosiaan muutu.
 
Voi Saya mikä tilanne sulla... :ashamed: Omat vanhempani ovat alkoholisteja.Isän ja äidin erotessa jäin isän luokse asumaan,mutta eihän siitä mitään tullut ja loppujen lopuksi mut otettiin huuostaan ja parin vuoden lastenkodissa asumisen jälkeen pääsin aivan ihanaan sijaiskotiin josta tuli mulle kuin oma perhe :heart: "äitini" aina sanoo että en voisi rakkaampi olla vaikka olisikin itse mut synnyttänyt :saint:

Niiin,pointtina oli että itse olen vähän skitso ton viinan käytön suhteen..En muista koska itse olisin ollut oikein kunnolla humalassa,heti tulee kauhea olo jos ei hallitse itseään ja tilannetta..Mies ottaa silloin tällöin aika reippaastikkin mutta aina ne on jääneet siihen yhteen päivään,sitten se sais kyllä luvan loppua jos pitäis toinen päivä kitata putkeen.Tommonen dokaaminen ei ole enää normaalia.Voisit ehdottaa että juttelis asiasta jonkun ammattilaisen kanssa,miksi pitää ryypätä,miksi ei voi lopettaa juomista,miksi ei halua viettää aikaa lapsensa ja sinun kanssa,miksi arkea pitää paeta humalaan??

Toivottavasti tilanne selkiintyy suuntaan tai toiseen,voin kuvitella että on todella vaikea tilanne sulle :hug:
 
tupuna21 voimia ikävään tilanteeseen :hug:

Saya :hug: myös sinne! Onhan se anteeksi pyyntö hyvä alku, mutta ei varmaan vielä riitä hyvittämään tilannetta!! Toivotaan että miehesi teoillasi osoittaisi kuinka pahoillaan on ja jättäisi ryyppyreissut väliin. Alkoholisti-isän lapsena ikävä kyllä tiedän mitä turhat ja katteettomat lupaukset ja anteeksipyynnöt ovat :| Toivon sydämestäni että teillä tilanne paranee ja mies ymmärtää tekonsa ihan aidosti.

Viime viikolla kävin neuvola-lääkärissä (25+2) (vähän aikasessa oli kun täällä kesällä vähän huono lääkäri tilanne). Vauvalla oli kaikki hyvin, verenpaineet hyvät ja matalat. Painoa oli tullu taas aika paljon, yhteensä jo 10kg :eek: En voi käsittää kuin sitä noin paljon kun ei aikaisemmissakaan raskauksissa nyt ihan tolkuttomia ole tullu (6-14kg). Sf-mitta huitelee niin omilla käyrillään kuin olla ja voi, lääkäri ei kuitenkaan ollu ollenkaan huolissaan. Edellisen kerran kun kävin neuvolassa 22+1 silloin mitta oli jo 28cm, nyt viikoilla 25+2 mitta oli taasen kasvanut ollessaan jo 30cm. Tällä menolla jos mahan kasvu ei yhtään tasaannu olen melkoinen valas loppuvaiheessa. Lääkäri tosin vain ajatteli kohdun ottaneen nyt hurjan kasvupyrähdyksen ja kun kudokset on jo kolmeen kertaan lyhyessä ajassa(3 lasta, 4.5v, 3v ja 1.5v) venyneet niin nyt maha kasavaa sen takia nopsaan. Sokeri rasituksessa kävin jo alkuraskaudessa, koska edellisessä raskaudessa yksi arvo oli ihan vähän koholla, nyt arvot olivat kuitenki ihan sallittujen rajojen sisällä.Eli sen ei pitäisi olla syynä tähän mahan kasvuun, samoin lapsivettä oli ihan normaalisti. Ensi viikolla käyn nyt toisen kerran vielä siinä rasituksessa.

Täällä oli galluppi: Positiivisen testin tein 7 kuukauden yrittämisen jälkeen. Useamman kerran kerkesi pettymään kun menkat aina vain tulivat. Kovan stressin (?) vuoksi kierto oli meni ihan sekaisin ja menkkojen väli oli jopa kahden kierron pituinen. Toisaalta osasyynä uskon että heti ei tärpännyt oli se että imetin vielä nuorinta lasta (plussan aikaan oli 1v.). Tosin aikaisemmin olen raskautunut imetyksestä huolimatta. Kuitenkin kun vähentelin imetystä ja kokonaan lopetin neidin ollessa n.1v niin heti seuraavasta kierrosta saatiin plussa. Kp:t huiteli jo aika pitkällä ennen kuin testailin koska edellisetki kierrot oli pitkiä niin arvelin se olevan ihan turhaa testata liian aikaisin ja pettymys olisi taas ollut kova. Kp oli jotain 38 kun sain haamuplussan, jota en kuitenkaan pitänyt ollenkaan varmana koska olis aikaisemminkin saanut vastaavanlaisia. Vahvemman plussan sain joskus kp45. Laskettua-aikaahan sitten siirrettiinki 5 päivää myöhemmäksi koska ei vastannut viikkoja. Kun plussain sai kuukausien yrittämisen ja pettymysten jälkeen tunne oli jotain aivan uskomatonta, joka asia laittoi sinä päivänä hymyilyttämään. Ja kuinka nopsaan onkaan aika mennyt tuostakin tapahtumasta.

Säde ja viikot poksuu 26+0
 
poks!!!!!!

liinamarialle tervetuloa

tupunalle ja sayalle isot :hug:

tänään soittelen neuvolaan taas, josko jo huomiseksi sais neuvola ajan, edellisestä jo 5 viikkoa ku th ollu lomalla..
te ootte puhunu painon noususta.. mulla ei oo nyt, ihme kyllä, tullu vasta ku 5kg.. ekasta oli tähän mennessä 7kg ja tokasta 10 :eek:

nyt valmistautuun töihin.. enää 4 viikkoa :D

tt ja pömppis rv 25 (+1)
 
:wave:

Kotiin palattu, kuulumiset silmäilty läpi pikaseen..Omaan napaan ei mitään muuta, kuin kärsimätöntä marraskuun odottelua :p

Täällä oli isäntä reissun aikana käynyt pinnasängyn ostamassa,
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70116002

Ja mummi oli pari pussillista vaatetta käynyt, tyttöjen vaatteita tietenkin:whistle:

Harhis ja BeBe 23+2
 
Hyvää alkanutta viikkoa!

tupunalle voima :hug:

Sayalle myös voima :hug: Voisi olla hyvä pyytää miestäsi keskustelemaan ammattilaisen kanssa, jotta saisitte tilanteeseen apua.

Liinamaria tervetuloa mukaan!

Ajattelin myös itse jatkaa palstailua vaavin syntymän jälkeen, mutta pääasiassa tuolla kerhon puolella. Siellä on nyt ollut pikkaisen hiljaista, joten lisää kerholaisia vaan mukaan!

Mieheeni on iskenyt pesänrakennusvietti (yleensähän se on äideillä?) :LOL:
Nyt pitäisi kuulemma katsoa nurkista pois kaikki ylimääräiset tavarat, jotta vaavin tavaroille tulisi enemmän tilaa. Itse olin ajatellut kyllä suursiivota koko huushollin, mutta ei tuo ylimääräisten tavaroiden poistaminenkaan kuulostanut yhtään hullummalta.

Esikko77 ja Möhköfantti 23+3
 
Liinamarialle tervetulotoivotukset! :wave:

Sayalle haluan minäkin toivottaa paljon jaksamista. :hug: Itse olen myöskin elänyt lapsuuteni alkoholisti-isän kanssa eikä se ollut helppoa, vaikka äiti-kulta meistä hyvää huolta pitikin ja suojeli pahimmilta. Silti olen todella tarkka nyt tulevien omien lapsieni kanssa alkoholin käytöstä ja siitä ollaan oman mieheni kanssa puhuttukin. Minun lapseni eivät tule lapsuuttaan viettämään viikonloppuja ja isin piilopulloja peläten. :|


Olen myös mielelläni mukana suljetummassa keskustelussa kerhon puolella sitten möykeröisten synnyttyä, mikäli aikaa ja energiaa riittää. :)


 
No niin, nyt on asioita hoidettu oikeen urakalla.. Neuvolassa käyty, samoin palkkatoimistossa, ja kelaankin ehdin aamulla soitella.. :)

Neuvolakuulumisia siis:
RR 117/72
Hb ei mitattu
paino 48,8, eli ei ollut noussu kahdessa viikossa grammaakaan :) (mulla aikasemmissakin raskauksissa painonnousu hidastunut/loppunut näillä viikoilla).
sf-mitta 27 :eek: eli taas noussu 2cm/2vk..
tarjonta RT
syke++
liikkeet++

Ens maanantaina lääkärinla taas, koska lääkäri jatkaa tuota mun sairaslomaa synnytykseen asti.. :)

Ja nyt lapsille ruokaa laittamaan :wave:
Pikkuruinen+ poitsu 26+0 :heart:
 
Onpa hiljainen viikon aloitus... :whistle:

Liinamaria tervetuloa! :flower: Laitahan vähän tietoja, niin lisäilen sut listoihin.

Isot :hug: kaikille miesongelmista kärsiville, sympatiat ovat kyllä ihan kokonaan siellä kun ei tää odottaminen muutenkaan ola helppoa.

Palstailusta, jatkan myös jos vaan aikaa näiltä kahdelta riittää! :p Suljettu palsta olisi mukava, joko täällä tai muualla, jossa voisi omilla nimillä ja kuvilla esiintyä. Viime marraskuisten kanssa meillä on sellainen palsta Yahoo:n kerhoissa ja on toiminut ihan hyvin. Ollaan tutustuttu livenäkin muutaman pääkaupunkiseudun äidin kanssa ja on ollut kiva seurata vekaroiden kehitystä. Meillä on myös naamakirjassa harrastettu ajatustenvaihtoa muutaman läheisemmän äidin kanssa, mutta se ei vissiin ole kaikille kiva juttu.

Eipä ihmeempiä omaan napaan, marraskuuta odotellen, kuten Harhaanjohtajakin tuossa mainitsi. :D

thor ja prinsessa 26+3
 
*POKSPOKS* rv 25+0 :)

marrakuuta odotellen ja kelan päätöksiä.. mikä siinä voikaan kestää..

:wave: tämäkin vois jatkaa jutustelua beibien synnyttyä.. palstalla, kerhossa taikka FB:ssä.. siellä kun tulee pyörittyä päivittäin.. :D

TB 25+0 :heart:
 

Yhteistyössä